[PC MMORPG] Runescape

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v174/Mag1c/rslogo.gif
www.Runescape.com

Versie 1.1 - 23 juli (wat informatie toegevoegd over onlangs verschenen updates)
Versie 1.0 - 21 januari 2005

Wat is Runescape?
Runescape is al een tamelijk oude (4 jaar) MMORPG die draait op een basis van Java. Er zijn een stuk of 60 servers en in elke server kunnen maximaal 2000 spelers. Het record van aantal mensen die tegelijk online waren staat nu ongeveer op 140 000. Runescape is in de eerste instantie gratis maar om extra dingen te unlocken zal je moeten betalen.

Wat voor classes/jobs zijn er?
In Runescape zijn geen vaste jobs, het hangt af van wat voor wapens en armour je draagt en wat voor skills je traint. Veel mensen trainen echter alle skills en kunnen nu, afhankelijk van wat voor spullen ze dragen, van job wisselen.

En hoe zit het met PvP?
PvP heet in Runescape Pking of op zijn Nederlands Pken. Dit staat voor Playerkillen. Vroeger kon dit overal maar 3 jaar geleden hebben ze dit veranderd. Ze hebben namelijk een wildernis gemaakt waarin je elkaar kan aanvallen. Behalve dat het hier levensgevaarlijk is omdat je kan worden aangevallen door vijandige clans en teams zitten er ook sterke npc’s. Maar hoe dieper je in de wildernis gaat hoe grotere schatten je kan vinden. Als je in de wildernis (of erbuiten) dood gaat dan zal je respawnen in een boerendorpje; Lumbridhe. Je verliest al je items op je 3 duurste na. Deze zullen liggen op de plek waar je bent dood gegaan, dit is dan ook gelijk het doel van Pken; rijk worden van andere mensen hun ‘loot’.

P2P? F2P? Watte?
P2P staat in Runescape niet voor Peer to Peer maar voor Pay to Play, en zo staat F2P voor Free to Play. Runescape is, zoals ik al eerder zei, geheel gratis; F2P. Maar als je €5,- per maand betaald (en hiervoor zijn behalve creditcard vele mogelijkheden) zal een gebied 3 keer zo groot als het F2P gebied unlocken; je kan nu dus door deuren, poorten e.d. waar je op F2P servers niet doorheen mocht. Ook zal je enkele honderd nieuwe items unlocken, meer plek op je bank om ze allemaal op te zetten en nieuwe monsters, maar het voor mij belangrijkste; quests!

Wat zijn die Quests dan?
In Runescape zit er (behalve enkele reeksen) geen echt verhaal in de Quests, dit is wel een beetje jammer maar ze zijn nog steeds leuk. Als je echt wilt genieten van Quests zul je toch echt P2P moeten worden want als F2P zal je snel alle Quests hebben gedaan. Quests zijn geschikt voor iedereen, zo zal je als ‘newbie’ een kok helpen zijn cake te maken door de ingrediënten te verzamelen, hier zul je een emmer voor moeten vinden om koeien te melken en graan plukken en malen in een molen om meel van te maken. Maar later zul je samen met je, na enkele Quests, bondgenoten de gnomes een eiland onderzoeken waar een soort intelligente ninja gorilla’s zitten.

En wat voor rassen zijn er?
Er zijn in principe alle denkbare rassen uit fantasy mmorgs/films/boeken in Runescape verwerkt. Maar zelf zal je alleen uit mannelijk of vrouwelijk mens kunnen kiezen. Verder zijn er als npcs Humans, Elves, Gnomes, Goblins, Demons, Dwarfs, Undead, Trolls, Ogres bepaalde normale dieren zoals wilde wolven en slangen en enorme schorpioenen maar natuurlijk ook Dragons!

Wat voor skills zijn er allemaal?
Je hebt combat en non-combat skills, de combat skills zijn Strenght, Attack, Defense, Hits(HP), Ranged, Magic en Prayer en de non-combat skills zijn Fishing, Cooking, Mining, Smithing, Fletching, Thieving, Woodcutting, Firemaking, Agility, Herblore, Runecrafting, Slayer en Farming.

Worden er Wars gehouden?
Jagex (ontwikkelaar van Runescape) ondersteund Clans en Wars officieel niet. Maar er zijn aan clans en wars geen gebrek. In de wildernis worden enorme wars van soms wel 200 tegen 200 man gehouden. Vooral op p2p is dit leuk omdat daar de classes beter gebalanceerd en uitgebreider zijn, hier zul je vele verschillende spreuken door de lucht zien vliegen en special abilitys zien. Ik zal onder screenshots wel een paar screenies van een grote (niet de grootste) war, dit was de belangrijkste war want dit ging over de 1ste plaats in de rankings.

Heb je nog een kaartje van die Runescape wereld?
http://www.runescape.com/img/files/rsmap-15dec04.jpg

Zozo, dat ziet er redelijk groot uit, wat voor manieren van transport zijn er?
Natuurlijk kan je gewoon lopen en rennen, maar dan zal het lang duren voor je van bijvoorbeeld Mort'ton bij Gu'Tanoth ben. Je hebt als secundaire transport mogelijkheden teleports, dit kan door spreuken of door bepaalde magische amuletten en ringen. Ook kan je, nadat je de tree of life van de gnomes hebt gered, via de wortels van die bomen reizen. Je kan meevliegen met een gnome glider (soort deltavlieger). Of meevliegen door de woestijn op een tapijt van de sultan. En last but not least; je kan met bootjes meevaren naar bepaalde eilanden.

Zijn er verder nog speciale dingen te doen?
Als je P2P bent zijn er verschillende mini games. Je hebt de duel arena waarbij je allebei geld of item kan inzetten die de winnaar wint, dit kan met allemaal regels zoals; geen armour, geen ranged, geen special abilities, etc etc.
Je hebt een gnomeball stadion (klinkt leuker dan het is) waarbij je met gnomes en andere spelers een soort voetbal kan spelen. Als je 5 punten heb gemaakt mag je de bal houden zodat je ook buiten het stadion lekker kan overgooien.
Er is een agility arena waarbij je over hindernissen als eerste bij een bepaald punt moet komen (dat steeds veranderd) en hiervoor krijg je bepaalde kleine prijsjes.
Dan is er nog de Trawler Game, arme meneer Trawler heeft een bootje maar met dat ding valt niet te varen, je kan samen met je vrienden er toch mee gaan varen, je zult dan taken moeten verdelen, bepaalde mensen gaan vissen (en hierdoor kan je unieke vissen zoals schildpadden en roggen vangen) en andere mensen moeten constant de boot leeg emmeren en gaten dichten. Als je zonder te zinken terugkomt aan wal kan je de vis houden.
Tenslotte zijn er Castle Wars waarbij je met 2 teams tegen elkaar capture-the-flag doet, compleet met poorten die je kan inbeuken of muren waar je met touwen op kan klimmen. Als je niet daarvoor al door de vele archers en wizards vanaf de muur bent neergeschoten.

Waar kan ik dit downloaden dan?
Je hoeft het niet eens te downloaden, je kan gewoon via www.runescape.com spelen, maar je kan wel een kleine cliënt downloaden die de laadtijd verkleint op:
http://www.runescape.com/aff/runescape/runescape.exe

En wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mag1c/Rsd_vs_Di/picture011.png
Hier waren we ons aan het voorbereiden op de komende war.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mag1c/Rsd_vs_Di/picture030.png
Dit was op het heetst van de strijd. Zoals je ziet is het nogal chaotisch en daardoor wint de clan die het best samenwerkt en georganiseerd blijft meestal.

Afbeeldingslocatie: http://img19.exs.cx/img19/1926/te31xw.png
Een plaatje van een p2p gevecht.

Voor meer plaatjes kun je kijken op www.runescape.com bij "Screenshots."

[ Voor 44% gewijzigd door Mag op 23-07-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Een kleine bump omdat me beginpost nu af is, als je nog een grote vraag zoals hierboven hebt moet je hem maar stellen dan zet ik hem er (met antwoord natuurlijk) gelijk bij

En nog een kleine mededeling, graphics zijn niet prachtig maar ik raad je het toch aan het gewoon te proberen, je hebt een account gemaakt in een halve minuut dus je speelt binnen een minuut ofzo... Ik zie geen reden om het gewoon ff uit te checken :Y)

Succes en veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118100

Wist je dat kinderen van 8 jaar dit spelen.
Dit spel is niet leuk omdat:
- Graphics niet lelijk zijn, maar zwaar brak.
- Zeer onoverzichtelijk etc.
- Kinderachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Anoniem: 118100 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:47:
Wist je dat kinderen van 8 jaar dit spelen.
Dit spel is niet leuk omdat:
- Graphics niet lelijk zijn, maar zwaar brak.
- Zeer onoverzichtelijk etc.
- Kinderachtig
Ik ken geen enkel spel wat niet door 8 jarige wordt gespeeld.
Enne, Ragnarok en MappleStory krijgen ondanks hun brakke graphics ook goede animo op dit forum, nogal zwak argument.
Onoverzichtelijk? Kan je dit wat duidelijker uitleggen, ik vind alles namelijk heel overzichtelijk...
Enne, kinderachtig..? Right....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 11:46
imo is Ragnarok een spel met mooie graphics, ja het is 2D so what?
Coole effecten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
nouja, het is 2d (= brakke graphics) so what? Waarom dan commentaar op RS? die heeft dan tenminste nog 3d models :D

edit: bovendien geef ik niks om graphics, als css niet was uitgekomen speelde ik nog cs, om maar een voorbeeld te noemen

[ Voor 36% gewijzigd door Mag op 21-01-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
leg die 2 naast elkaar en de 2D van RO pwnz RS , maarja iedereen zijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
geemfriek schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:19:
leg die 2 naast elkaar en de 2D van RO pwnz RS , maarja iedereen zijn mening
neuh, ik ben het wel met je eens, maarja, Jagex will hun click-n-play houden en dus Java houden... Voor Ragnarok moet je paar honderd mb downloaden... Bovendien is het logisch dat een 2d model gedetaileerder is want dat vraagt ook minder van de host enzo. Anyways, zoals ik al zei, ik geef niets om de graphics, sterker nog, als ik zou mogen kiezen zou ik willen dat Runescape 2 nooit was geupload en dat we nog Runescape 1 speelden... Dat vond ik persoonlijk leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken genoeg 8-jarige mensen die dit spelen.
En die graphics kan je niet eens 2D noemen, het zijn gewoon ronde bolletjes etc. maplestory kan je tenminste nog wat zien qua uiterlijk etc. hetzelfde geld voor RO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Mjah, ik vind het imo een game voor mensen die zich ECHT vervelen, die nooit een mmorpg hebben gespeeldt of die niet voor een p2p mmorpg kunnen betalen.
heb me vorige maand nog geregisteert maar ben na 3 dagen alweer gekapt omdat alles zo onoverzichtelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Ik heb vele mmorpgs gespeeld en dit is tot nu toe de enige die me echt aansprak, bovendien snap ik niet waarom jullie steeds zonder verdere argumentatie zeggen dat het onoverzichtelijk is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgc schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:37:
Ik heb vele mmorpgs gespeeld en dit is tot nu toe de enige die me echt aansprak, bovendien snap ik niet waarom jullie steeds zonder verdere argumentatie zeggen dat het onoverzichtelijk is..?
De hele interface ziet er zo lomp uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Anoniem: 118100 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:15:
[...]

De hele interface ziet er zo lomp uit
+ constante reclame

Je moet gewoon naar de screens te zien, om te weten dat het onoverzichtelijk is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-06 12:27
Wat een zooi zeg, geef mij maar WoW :P nee ff serieus, ik heb het gezien bij m'n zwagertje ( 11 jaar trouwens :) ) en het is idd on overzichtelijk, de graphics zijn he-le-maal niks, en de interface zuigt ook. Niet te begrijpen dat zoveel mensen het spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
geemfriek schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:47:
[...]

+ constante reclame

Je moet gewoon naar de screens te zien, om te weten dat het onoverzichtelijk is :X
Je moet wel bedenken dat je betaald voor andere mmorpgs, en als je betaald voor deze mmorpg heb je ook geen reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:34:
Je moet wel bedenken dat je betaald voor andere mmorpgs, en als je betaald voor deze mmorpg heb je ook geen reclame
Nee hoor, je hoeft niet te betalen voor: Knight-Online, Rose online (Beta), anarchy online is 1 jaar gratis etc. en daar zit allemaal geen irritante reclame bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 14:56
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Het spel is ontzettend saai, er zijn gewoon geen interessante quests, en als je enemaal op ene bepaald niveau bent kwa hoeveelheid geld is er geen drol meer aan. De inflatie is ook belachelijk, mensen betalen miljoenen voor waareloze collecters items simpelweg omdat ze teveel geld hebben.

Levelen in skills is trouwens ontzettend vervelend, je bent continue dezelfde serie clicks aan het maken, alleen al om het RSI gevaar zouden mijn eventuele kinderen het niet mogen spelen. Geef ze dan een WoW account.

Waarom zoveel spelers zijn? Het is gratis, that's why. Het spel zit vol prepubers.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Hydra schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:02:
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Het spel is ontzettend saai, er zijn gewoon geen interessante quests, en als je enemaal op ene bepaald niveau bent kwa hoeveelheid geld is er geen drol meer aan. De inflatie is ook belachelijk, mensen betalen miljoenen voor waareloze collecters items simpelweg omdat ze teveel geld hebben.

Levelen in skills is trouwens ontzettend vervelend, je bent continue dezelfde serie clicks aan het maken, alleen al om het RSI gevaar zouden mijn eventuele kinderen het niet mogen spelen. Geef ze dan een WoW account.

Waarom zoveel spelers zijn? Het is gratis, that's why. Het spel zit vol prepubers.
Er wordt ook meer p2p gespeeld dan een gemiddelde andere mmorpg, dus wat dat betreft valt je gratis-argument een beetje in het niets... Anyways, ik had deze topic niet gemaakt voor mensen die het al hadden gespeeld en het niet leuk vonden, tenzij ze een goed verhaal konden ophangen ipv nutteloze meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Anoniem: 118100 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:28:
[...]

Nee hoor, je hoeft niet te betalen voor: Knight-Online, Rose online (Beta), anarchy online is 1 jaar gratis etc. en daar zit allemaal geen irritante reclame bij.
Bovendien zijn er tegenwoordig voor bijna elke mmorpg wel gratis servers te vinden, en dan doel ik niet op "degene waar maar 5 man inzitten"

Maargoed, sorry voor de offtopic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Anoniem: 29882 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:46:
[...]

Bovendien zijn er tegenwoordig voor bijna elke mmorpg wel gratis servers te vinden, en dan doel ik niet op "degene waar maar 5 man inzitten"

Maargoed, sorry voor de offtopic O-)
Die zijn meestal illegaal, ik heb bijvoorbeeld nadat die beta van ragnarok erop zat geprobeerd om op zo'n server te spelen, maar het verschil van 10 000 en 100 man was te groot, je zag gewoon nooit iemand en dat was niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mgc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:41:
Er wordt ook meer p2p gespeeld dan een gemiddelde andere mmorpg, dus wat dat betreft valt je gratis-argument een beetje in het niets... Anyways, ik had deze topic niet gemaakt voor mensen die het al hadden gespeeld en het niet leuk vonden, tenzij ze een goed verhaal konden ophangen ipv nutteloze meningen.
Ben jij dan al iemand tegen gekomen hier die het spel WEL leuk vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Anoniem: 118100 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:35:
[...]

Ben jij dan al iemand tegen gekomen hier die het spel WEL leuk vindt?
Quicksearch, gl&hf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, in dit topic dus..
Misschien vonden dit mensen 4 jaar geleden leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mgc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:41:
Ah, als iemand het niet met je eens is, is zijn mening nutteloos? Grow up please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Hydra schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:25:
[...]

Ah, als iemand het niet met je eens is, is zijn mening nutteloos? Grow up please.
Nee jij. Wat ik probeer te zeggen is het nogal dom als mensen zonder enige argumenten gaan zeggen dat het dom is, ik zeg toch, als ze nou een goed verhaal kunnen ophangen waarom ze het dom vinden vind ik het best.

Als je nou eerst eens leest wat ik schrijf ipv gelijk te gaan zeggen "Grow up" want nu zet je jezelf beetje voor lul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Mensen kap nou met argumentloos afkraken van deze mmorpg, de topic starter heeft moeite gedaan om een topic start te maken met veel info en het is waarschijnlijk de bedoeling om een normale discussie te starten over deze mmorpg en niet van wat is er allemaal fout aan dit spel.

Er hoeft namelijk niet 10 x gemeld worden dat het kut graphics zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Icingdeath op 22-01-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mgc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:42:
Wat ik probeer te zeggen is het nogal dom als mensen zonder enige argumenten gaan zeggen dat het dom is, ik zeg toch, als ze nou een goed verhaal kunnen ophangen waarom ze het dom vinden vind ik het best.
Je reageerde op mij. Ik gaf volgens mij duidelijk beargumenteerd aan waarom ik het precies een dom spel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Hydra schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:20:
[...]

Je reageerde op mij. Ik gaf volgens mij duidelijk beargumenteerd aan waarom ik het precies een dom spel vind.
Sorry, je hebt gelijk, ik heb zonder eigenlijk goed te kijken je al gelijk dingen verweten. En wat je zegt is idd waar. Ookal zijn er genoeg quests die de moeite waard zijn op p2p :)

En skills trainen is niet herhalen want alles gaat automatisch :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mag op 22-01-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:30
rs1 is veel beter dan die *piep* rs2. Als je dit spel gaat spelen raad ik je aan om rs classis te gaan spelen. Daar kan je tenminste nog een beetje fatsoenlijke pken en t is ook nog wat rustiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
blackraid3r schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:41:
rs1 is veel beter dan die *piep* rs2. Als je dit spel gaat spelen raad ik je aan om rs classis te gaan spelen. Daar kan je tenminste nog een beetje fatsoenlijke pken en t is ook nog wat rustiger :)
dat zou ik ook doen, als er niet zoveel cheaters waren daar, rs2 is er nu een jaar en in die tijd is er slechts 1 keer een zooitje mensen gebanned van rs classic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125165

Ok, ff een commentaartje hier. Zag al die negatieve reacties en die zijn iets overdreven.
Echter, ik heb dit spel een hele tijd geleden ook gespeeld.

Ben in die tijd lvl 68 geworden geloof ik (met m'n pker) en dat is in RS2 omgezet in een veel hoger lvl. Daarnaast is het van 2D naar 3D gegaan en dat is de reden dat ik ermee ben gestopt.

Verdere nadelen aan het spel: pken is niet helemaal eerlijk. Het zogenaamde 'catchen' kon met mijn (toch supersnelle) verbinding niet worden uitgevoerd op zowat alle servers, waardoor mijn hele char uiteindelijk voor niets was gemaakt. Ik heb dank ook enkele maanden geleden al m'n spullen weggegeven, behalve mijn 'green partyhat'. Die staat nog steeds op mijn account :)
Mocht iemand iets uit MapleStory willen ruilen, graag. Let wel op dat een partyhat enorm duur is, dus de ruil moet wel eerlijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55
Ik ben zeer tevreden met dit spel :)

Ik vind de gameplay zeer fijn, ik vind het er toch nog wel redelijk uitzien voor zo`n "klein" spellejte...
Het is vreselijk uitgebreid (vooral op p2p) en je verveelt je bijna nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:05

miw

Heb RS2 al een tijdje gespeeld. Het aardige naast de vele combat mogelijkheden is toch vooral de redelijk complexe economie van runescape. Hierdoor nemen de speelmogelijkheden enorm toe, wat het spel een stuk boeiender maakt. En inderdaad het levellen is redelijk saai als je voor steeds dezelfde manier kiest om de skill te trainen. Gelukkig komen er steeds meer manieren om meerdere skills in combinatie te trainen. Dit kan de verveling door herhaling iets verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118921

Als je dit te lang speelt, gaat dit spel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
ik wilde nog ff zeggen dat nadat ik 6 maanden wow heb gedaan ik weer even RS heb geprobeerd en het gelijk weer leuk vind. Me zeldzame items zijn torenhoog gestegen en er zijn veel nieuwe toffe items en quests, ben er weer helemaal mee bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoiets had ik ook, al het begon behoorlijk snel weer te vervelen :P
Ik zou wel member willen worden, dan heb je _zo_ veel meer, maarja, daar moet je voor betalen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
RoD schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:20:
Zoiets had ik ook, al het begon behoorlijk snel weer te vervelen :P
Ik zou wel member willen worden, dan heb je _zo_ veel meer, maarja, daar moet je voor betalen B)
Mja, toen ik member werd had ik al 2-3 jaar gespeeld, om 55 euro dan te betalen voor een jaar vond ik niet zo erg, vooral als je bedenkt dat meeste spellen die je koopt voor volle prijs (45-50 euro) na 1-2 maanden al in de kast verdwijnen, bij mij tenminste, behalve hl (cs), hl2 (css), sc en wc3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 10:39
Anoniem: 118921 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:34:
Als je dit te lang speelt, gaat dit spel vervelen.
ik speel dit spel al meer dan 2.5 jaar en het verveeld nooit helemaal, soms ben je wel eens ff een spel beu en ga je iets anders doen, maar RS heeft een bepaald effect op mensen, they ALWAYS come back zeggen ze als er een quitting post is...

mijn vriendin speelt ook al 2.5 jar en het spel is in de 5 jaar dat het bestaat exponentieel gegroeid.
JA er zijn veel kiddo's maar die haken net zo snel weer af omdat ze niet slim genoeg zijn of het in hun ogen te snel verveeld, ze doen niet graag moeite voor hun levels en dan haken de pubertjes toch af.

Voor het geld dat je betaald is het een heel leuk en vooral verslavend spel.. maar als het je niet bevalt speel het dan niet, ik dacht ook eerst, het ziet er niet uit, wat een kutspel.. mijn vriendin drong aan om het toch eens te proberen en tja.. kijk nu, 2.5 jaar later.

Ik wil gerust geloven dat er veel betere of spannendere games zijn maar die zijn oftwel duurder, oftewel zijn ze even snel verveeld geraakt.. want in RS heb je ondertussen 20 verschillende skills die je kan doen en dus meer dan genoeg keuze als je 1 skill ff beu bent.
De pick up and play factor is erg hoog en je verleert niks, tis zoals fietsen.. en er zijn wekelijks updates.

Hoe goed WoW ook is, ik betaal geen 50€ voor het spel (en later nog uitbreidingen) plus dan bijna 15 euro per maand.. maar das mijn keuze, dus respecteer gewoon elkaars opinie :+

(mijn ingame name is dezelfde als hier, ik ben combat 124 en momenteel 1758 skill total.. diegenen die RS kennen weten dat hier tijd in gekropen is :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door DrMacabr3 op 18-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DrMacabr3 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:55:
Hoe goed WoW ook is, ik betaal geen 50€ voor het spel (en later nog uitbreidingen) plus dan bijna 15 euro per maand.. maar das mijn keuze, dus respecteer gewoon elkaars opinie :+
Je krijgt waar voor je geld, heel simpel. WoW ziet er beter uit, betere tradeskills, betere PvP, classes, verhaallijn, instances, etc. Als je die 15 euro p/m niet kunt of wil betalen, jammer, maar ik vind het eerder een voordeel omdat het voor echt jonge spelers een iets te hoge drempel is.

Runescape is geen MMORPG, het is een solo grindspel waarbij je toevallig met mekaar kunt traden, en tegen mekaar kunt vechten. Ieder z'n ding, maar ga niet beweren dat je voor die 5 euro hetzelfde krijgt als met WoW ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hydra schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:04:
[...]

Je krijgt waar voor je geld, heel simpel. WoW ziet er beter uit, betere tradeskills, betere PvP, classes, verhaallijn, instances, etc. Als je die 15 euro p/m niet kunt of wil betalen, jammer, maar ik vind het eerder een voordeel omdat het voor echt jonge spelers een iets te hoge drempel is.

Runescape is geen MMORPG, het is een solo grindspel waarbij je toevallig met mekaar kunt traden, en tegen mekaar kunt vechten. Ieder z'n ding, maar ga niet beweren dat je voor die 5 euro hetzelfde krijgt als met WoW ofzo :)
Het gaat om het plezier dat je eraan beleefd ten opzichte van hoeveel je betaald.
Dit is een mening, dus is discussieren over welk spel je nou het meest voor krijgt is zinloos.

@DrMacabr3: Op dat level heb je vast behoorlijk wat hoge skills, wat ik jammer vind, is dat het zo ontiegelijk langzaam gaat, nu ik bijvoorbeeld mining op 81 heb.
Hoe train jij die hoge skills? gewoon een paar uurtjes trainen en dan wat anders doen? of echt dagen achter elkaar gaan trainen om maar dat level omhoog te krijgen?

Ik wil eigenlijk nog wel ff mining op 85 krijgen, dan kan ik runeite minen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
RoD schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:08:
Het gaat om het plezier dat je eraan beleefd ten opzichte van hoeveel je betaald.
Dat is precies wat ik zeg. De enige reden IMNSHO om runescape te spelen en niet WoW, is die 10 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Hydra schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:04:
[...]

Ik zie Warcraft juist als een solo grindspel waarbij je toevallig met mekaar kunt traden en tegen elkaar kunt vechten

Degene die wat langer met RS mee gaan weten dat er echt een enorme economie in RS zit met meerdere beurscrashes :P, echt, RS is een lust voor elke kleine econoom, er zijn genoeg mensen die puur en alleen geld verdienen met handelen, en dat zie je in WoW niet terug. Ook heb je in RS enorme veldslagen en oorlogen en heb je bij WoW slechts af en toe een raid en die battlegrounds. Maar bij battlegrounds wordt het allemaal maar in een vakje geschoven. Rs is wat dat betreft veel realistischer waarbij het geen uitzondering is als je net je overwinning op een clan viert je door een andere alweer wordt overwelmt.

Edit: En noem me ajb geen runescape loverboy oid, ik heb world of warcraft al vanaf de launch gespeeld, geweldig spel, maarja, RS heeft gewoon een boel toffe dingen die WoW niet heeft.

Enne, hallo DrMacabr3, wist niet dat je op dit forum zat ;)

Enne, Rod? Ik ken DrMacabr3 al best lang, het is niet zo dat die zo hoog level is omdat die veel speelt, maar omdat die efficiënt is, hij en ze vriendin zijn goede merchanters, hebben veel geld, en kunnen zo een boel tijd besparen om zelf spullen te halen want ze kopen ze gewoon. Ook doen ze dezelfde skill op de beste manier (meeste xp/u) en dat dan achterelkaar. Dus niet ondertussen andere skills, gewoon concentreren op 1 skill.
Als je DrMacabr3 ze stats wilt zien moet je hem maar checken op highscores. En daarna de mijne (M4g1c), en dan bedenken dat ik al lvl 80 was ofzo toen drmacabr3 begon met RS :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mag op 23-07-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:31
In mijn ogen is het begin van deze hele post al naar de klote nu he.... beetje domme discussie's , en over zoveel replies.... En Mgc.....je hoeft het nie te verdedigen...

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mgc schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:49:

Enne, Rod? Ik ken DrMacabr3 al best lang, het is niet zo dat die zo hoog level is omdat die veel speelt, maar omdat die efficiënt is, hij en ze vriendin zijn goede merchanters, hebben veel geld, en kunnen zo een boel tijd besparen om zelf spullen te halen want ze kopen ze gewoon. Ook doen ze dezelfde skill op de beste manier (meeste xp/u) en dat dan achterelkaar. Dus niet ondertussen andere skills, gewoon concentreren op 1 skill.
Als je DrMacabr3 ze stats wilt zien moet je hem maar checken op highscores. En daarna de mijne (M4g1c), en dan bedenken dat ik al lvl 80 was ofzo toen drmacabr3 begon met RS :)
Ik speel ook erg efficient met RS, maar dat is juist het saaie eraan :P
Leuker is om wat af te wisselen, maar helaas is dat absoluut niet efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
Ik wissel ook altijd af hoor, zo blijft het leuk, maar DrM zei altijd tegen mij dat je voor eventjes saaie dingen doen voor lange tijd leuke dingen terug krijgt (neem mining als voorbeeld, 85 mining halen is saai, na 85 is rune minen leuk). Anyways, ik doe lekker waar ik zelf zin in heb en ben daarom ook nog zo laag level na 3,5 jaar :P

@ Freezo: Tsja.. Ik kan eventueel wel een nieuwe topic maken, zodra deze topic weer wat is afgezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik zie Warcraft juist als een solo grindspel waarbij je toevallig met mekaar kunt traden en tegen elkaar kunt vechten
Uit interesse, hoezo is WoW dat meer dan RS? RS draait ook om de beste items, WoW end game ook (samen met PvP e.d.). Als je UBRS in wil heb je toch echt een raid van 15 man nodig, voor MC of Onyxia heb je echt 40 man nodig. Je kunt inderdaad naar 60 soloen, maar alle goeie content is niet solobaar.
Degene die wat langer met RS mee gaan weten dat er echt een enorme economie in RS zit met meerdere beurscrashes :P, echt, RS is een lust voor elke kleine econoom, er zijn genoeg mensen die puur en alleen geld verdienen met handelen, en dat zie je in WoW niet terug.
Simpelweg niet waar. Er zijn genoeg mensen die hun geld verdienen met traden op auction houses. Ik heb dat in RS ook gedaan. Coal inkopen in kleine hoeveelheden, en daarna verkopen voor 2 keer zo veel. En, dan heb je de beste items, en dan wat? Ga je party hats kopen! Dat de economie van RS zwaar naar de klote is, is alleen al duidelijk in het feit dat alleen zeldzame dingen zoals partyhats veel waard zijn.
Ook heb je in RS enorme veldslagen en oorlogen en heb je bij WoW slechts af en toe een raid en die battlegrounds. Maar bij battlegrounds wordt het allemaal maar in een vakje geschoven. Rs is wat dat betreft veel realistischer waarbij het geen uitzondering is als je net je overwinning op een clan viert je door een andere alweer wordt overwelmt.
"Af en toe", sorry hoor, maar je weet niet waar je het over hebt. En je zit duidelijk compleet subjectief te wezen hierzo. Er zijn continue honderden spelers per server bezig met raids, en battlegrounds. Het is volslagen onzin dat er in Runescape meer samengewerkt zou worden dan in WoW. In RS is iedereen hetzelfde, dus het enige wat mensen doen is geld grinden en combat levels grinden. En combat, nou, poe! "Attack player"! En naar twee knokkende mannetjes kijken. Iedereen heeft dezelfde gear, je weet, bij 3 levels verschil ofzo, toch al wie gaat winnen.
Edit: En noem me ajb geen runescape loverboy oid, ik heb world of warcraft al vanaf de launch gespeeld, geweldig spel, maarja, RS heeft gewoon een boel toffe dingen die WoW niet heeft.
Ik heb beiden een hele tijd gepeeld, en je kunt het knutselwerk van RS gewono niet vergelijken met een echte MMORPG waar een professioneel bedrijf achter zit. Het is gewoon een MyFirstMMORPG-achtig online spellete. 'T ziet er niet uit, je kunt niks, iedereen is hetzelfde (kijk ook eens naar de screenshots in de OP zeg!), en teamwork is ver te zoeken.
Mgc schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:14:
@ Freezo: Tsja.. Ik kan eventueel wel een nieuwe topic maken, zodra deze topic weer wat is afgezakt.
Nieuwe topics openen omdat oude geen mensen trekken is niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Bovendien krijg je exact dezelfde reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 26-07-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Exact dezelfde eh ?

Ik denk niet dat iedereen het leuk vind (zoals ik) om elkaar maar een beetje dood te maken in de wilderniss.. Ik haat het eigenlijk zelf, alleen als ik met een clan ofzo moet ga ik er heen en dan ben ik erg kieskeurig met wat ik mee neem (nooit hoger dan full addy ofzo). Ik vind het zelf leuker om skills als herblore, crafting te trainen... Tenminste die richting op.

Over het feit dat het er niet uit ziet weerhoud mij er niet van om te spelen. Ik zie het eerder als : Je koopt een nieuw spel met beste graphics, je wilt hem op High spelen en komt er achter dat je videokaart het niet trekt, je videokaart trekt hem maar op een detail dat het er niet uit ziet. Ga je het dan spelen ? Denk het wel...

"Iedereen heeft dezelfde gear, je weet, bij 3 levels verschil ofzo, toch al wie gaat winnen."

Ik weet dan niet veel van WoW af, maar ik weet wel wat van runescape af. En er bestaat ook iets als pures. Dat zijn mensen die alleen maar combat skill trainen zoals ranged. Een vriend van mij heeft 80 ranged, die is maar 57 combat oid en ownt hard mensen met 80 combat.. En echter is teamwork er wel te vinden, als je in clan wars komt moet je wel teamwork hebben, als je castle wars doet MOET je wel team work hebben.

"En naar twee knokkende mannetjes kijken."
Is het niet in WoW precies hetzelfde zo, je klikt aan wat je wilt attacken en hoe en je kan ook leuk kijken hoe je poppetje een magic aanval doet of met zijn staff een wolf neer ramt..

Over de economie in RuneScape gesproken.. De prijzen varieren dan wel elke keer, maar Party hats zijn ook wel rare, dat de prijzen daarvan stijgen is niet raar.. Zeker niet als je video's ziet waarvan mensen de raarste dingen mee doen, bijvoorbeeld er mee dood gaan, ze high alchen (omzetten in geld (is ingesteld bij jagex) oftewel: weg en je krijgt een paar gp), rare stuff wat bruikbaar is gewoon gebruiken (weer een paar miljoen in 1 minuut weg) etc.. Dan is het normaal dat de prijzen stijgen.

De prijzen over andere grondstoffen die stijgen is ook simpel verklaarbaar.. Mensen die veel geld hebben kopen steeds duurder in zodat ze ook steeds sneller mensen lokken, op ten duur zeggen mensen: Ik kan hem daar wel voor zoveel each verkopen dus moet de rest wel mee omhoog...

Ik zou dus niet zomaar zeggen dat Runescape een slecht spel is, een lelijk spel is het wel maar dat boeit mij voor geen meter.

Voor de mensen die mijn Runescape username willen weten: nlhans, helaas ben ik momenteel F2P *hopelijk morgen P2P* en staat mijn friendslist dus vol... misschien als ik free ben dat je me kan adden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 30-07-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 10:39
Rs is gewoon verslavend in zijn simplicity, zijn pick up and play gameplay.. en toch is er veel diepgang omdat je niet met een beetje aanmodderen in de hogere regionen terecht komt van de highscores.

Het is een heel relax spel, geen flashy gfx, en toch verslavend, maarja tetris is ook zoiets he.. het hoeft niet ingewikkeld, of er hoeft geen team professionals achter te zitten om iets geniaals te maken. (RS is niet geniaal maar wel gewoon leuk en als jij dat niet vind, tja dan speel je gewoon wat je wel leuk vind)

Ik heb 2-3 jaar quake2 en quake 3 gespeeld in Cicatrix.. nu moet ik het niet meer spelen want ik STINK gewoon.. maar RS houdt al je levels en exp bij dus als je er ff mee stopt kan je achteraf net zo makkelijk weer oppikken.

en waar zou RS anders zijn populariteit vandaan halen? ja er zijn veel noobs maar ik hou me enkel bezig met volwassen mensen op RS en je zou nog versteld staan hoeveel het er zijn..

Voor de rest.. ik ben 26, heb werk en dus geld genoeg.. maar ik zal NOOIT 15 euro per maand geven + de kosten van het spel en eventuele updates voor een game, gewoon omdat GEEN ENKEL game het me waard is.. die 4€ per maand van RS geven mij persoonlijk genoeg plezier..

Momenteel ben ik skill total 1820 en combat 124 btw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zeg, kunnen we beter niet de discussie stoppen welk spel beter is, ik vind het een beetje zonde van dit topic. Ik bedoel, als je maar door blijft discusseren komen we ook nergens en een nieuw topic starten is zinloos.

Wij rs'ers kunnen het hier veel beter hebben over bank screenshots oid :p Of vragen van andere rs'ers beantwoorden. Daarom is denk ook zo'n topic gestart, en niet om te zeggen welk spel beter is...

Btw, om de discussie op gang te brengen over bank screenshots, hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/7292FLbvnFy.PNG

Er hoort eigenlijk nog 1536k bij, maar omdat mijn bank members vol staat had ik eerst zoveel geld er op. En toen maakte ik een keer een foutje Withdraw all coins ipv Withdraw X coins, toen heb ik het maar tijdelijk bij een vriend @ account gezet :+.

Rate bank please, en geef eventueel tips hoe ik meer bankspace kan krijgen.. Ik vind hem namelijk propvol staan :x.

Wat aan het begin van mijn bank staat (al die ores enzo) zijn in feite placeholders zodat ik als free zijnde gewoon nog ores enzo kan banken

[ Voor 11% gewijzigd door Hans1990 op 30-07-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Waarom word er nooit meer over deze prachtige game gepraat? :(
Het is nog steeds een leuke/verslavende game, of is er inmiddels alweer een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 115650 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:11:
Waarom word er nooit meer over deze prachtige game gepraat? :(
Het is nog steeds een leuke/verslavende game, of is er inmiddels alweer een nieuw topic?
Ja ik vindt het ook wel jammer dat dit topic soort van dood is.
Maar ik speel het nog ben nu combat 97 en heb nu bijna alle quests gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 22:03

dommerick

is domm

idd wel jammer, want het is een goede game... zker het voordeel dat je het overal kan spelen omdat het en java game is >:) Maar b1gk1ller dan ben je toch wel member zker, anders word het echt te saai op den duur... ik ben momenteel combat 53, maar t begint te vervelen... t duurt zo lang :X

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
dommerick schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 08:53:
idd wel jammer, want het is een goede game... zker het voordeel dat je het overal kan spelen omdat het en java game is >:) Maar b1gk1ller dan ben je toch wel member zker, anders word het echt te saai op den duur... ik ben momenteel combat 53, maar t begint te vervelen... t duurt zo lang :X
Ja ik ben member me ingame name is Mastersoldie...R paste niet lol :+
Maar members gaat niet snel vervelen omdat er elke week weer updates zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

Ja ik heb er net geen geld voor over, ik speel dan liever WoW ofzo... maar af en toe op school runescape spelen blijft leuk :9 pas geleden nieuw char begonnen... zit ik daar in de tutorial word ik rangerskill geleerd, daar krijg je elke keer 50 arrows als je met die vent praat :*) Dus ik denk das mooi, want ik wilde perfecte pvp ranger voor in de wildy dus ik ga daar heel de tijd me 50 arrows droppen en nieuwe vragen... heb ik er daar 5k arrows ga ik naar de echte wereld was ik ze weer kwijt 8)7 toch jammer dacht ik ff veel arrows te hebben om mee te trainen ;) jammer jammer jammer 8)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Toevallig heb ik vandaag een ban op runescape gekregen voor 7 dagen.
Net nu ik 3k coal heb gekocht en 5 mil aan gold ore wou spenderen.

Reden ongegrond, maarja.. had ik maar de dikke faq moeten lezen dat je niet ingame mag praten over dingen die gewone spelers niet behoren te weten. :P

Mijn stats:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsbandb.com/sig/sigs/s/spuugvuur.png

Alle quests gedaan op 1 na. (desert treasure)
Na de 7 dagen ban heb ik geen zin om mijn membership te verlengen. Aangezien het een tijdelijke ban is kan ik ook geen appeal doen dus 7 dagen afwachten. nou ik heb ROSE en MAPLE al geprobeerd en ben nu lekker aan het fraggen met counter strike.
Daarna zie ik wel weer.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
dwaas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:55:
Reden ongegrond, maarja.. had ik maar de dikke faq moeten lezen dat je niet ingame mag praten over dingen die gewone spelers niet behoren te weten. :P
Uit nieuwsgierigheid; waar mag je niet over praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Hydra schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waar mag je niet over praten?
Dat bepaalde rapporteerknopjes niet werken. (die van macroing o.a.)

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
dwaas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:55:
Alle quests gedaan op 1 na. (desert treasure)
Na de 7 dagen ban heb ik geen zin om mijn membership te verlengen. Aangezien het een tijdelijke ban is kan ik ook geen appeal doen dus 7 dagen afwachten. nou ik heb ROSE en MAPLE al geprobeerd en ben nu lekker aan het fraggen met counter strike.
Daarna zie ik wel weer.
Je vergeet precies de beste quest :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157888

Woei!

Heb nu precies 2,5 mil op de bank :7

Ben nu Thievingskill aan t traden, is nu 49 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

Haha, ben ook weer gaan spelen gisteren, het is echt te verslavend. Jammer dat het er nog steed zo prut uitziet. Je zou zeggen dat ze dat een keer zouden kunnen verbeteren. Lekker fullscreen runescapen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157888

Iedereen zegt dat de graphics zo brak zijn en slecht en het ziet er niet uit en....

Who cares!

Dat is juist de charme van het spel! Ik vind de graphics goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

De eerste Nederlander is er ten onder gegaan
Een 14-jarige jongen uit Bunnik (provincie Utrecht) heeft zichzelf afgelopen weekend opgehangen nadat zijn account van de populaire online-game RuneScape was gehackt door een vriend. Voor hij zelfmoord pleegde, plaatste de jongen nog een bericht op het forum Runescape Community, dit topic werd echter snel daarna verwijderd. Wat er precies in het topic stond, is niet bekend.

RuneScape is een zogenoemde Massive Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG) en wordt dagelijks door miljoenen mensen over de hele wereld gespeeld. Het spel speelt zich af in een virtuele online wereld. Opvallend bij deze games is dat de tijd niet stilstaat, maar net als in de echte wereld verloopt. Ook is het sociale aspect van deze games voor veel spelers zeer belangrijk. Een hack kan echter betekenen dat alles wat iemand heeft opgebouwd binnen de game, verloren kan gaan.
bron fok

hmm niet de eerste die gehacked is

[rml][ Runescape] Gehacked? (check ff, dit is niet wat het lijkt)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klein tikje

Die jongen is niet aan het spel ten onder gegaan, het was de druppel die de emmer deed overlopen, zoals ook in het topic over dit geval staat.
En nee, tis niet de eerste die gehacked is, ben ook al eens gehacked en 1M, full rune en allerlei andere waardevolle spullen kwijtgeraakt :/

Spelen er trouwens nog veel mensen dit spel? Ik ben net weer begonnen met spelen nadat ik een tijdje gestopt ben, en ben nu bezig mn smithing naar 71 te krijgen zodat ik addy axes kan maken :Y)

Overigens, als ik dit spel in FF speel, kan ik niet meer normaal typen. Letters werken niet en de letters gaan gewoon door elkaar staan 8)7 Meer mensen hier last van? In IE werkt het prima ( :/ )

Ben overigens weer helemaal verslaafd :Y) Gelukkig wist ik mn accountgegevens nog, zodat ik mn lvl 80 mining niet helemaal meer overnieuw hoefde te gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

ik was pas geleden ook weer fanatiek begonnen (member geworden enz) en t was best vermakelijk elke dag ff ranged trainen, maar ja dat was binnen 2 weken van de 56 naar de 70 en toen ben ik maar gestopt. De dmg cap van ranged zit op 76 dus als ik die ff haal zou ik nog 1 dmg meer kunnen doen voor pk. Maar het probleem is dat al me maten een hogere combat hebben (70-90) en ik zit daar met me 65 en als ik me range nog hoger maak ga ik maar 3 combat lvls omhoog. Dat raak ik dan wel ff beu... :)

Met range lvl 99 zou me combat nog maar 78 zijn en dat schiet ook niet op iig is de game zeer vermakelijk, maar ik vind de gameplay te traag (ver lopen :( ) en dat raakte ik beu, en als je de game vergelijkt met andere mmorpgs vind ik de community van runescape vrij jong :P

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

True, er lopen veel kleine kinderen rond, irritant is dat soms.

Wat me wel opvalt is dat het spel VOL Nederlanders zit. Toen ik voor het laatst speelde kwam je af en toe een Nederlander tegen, maar nu hoor je bijna evenveel Nederlands als Engels :o

Weet iemand trouwens ook hoeveel full rune op dit moment waard is? :P Ik ben niet bekend met de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

full rune zit rond de 200k nog steeds :) zal niet veel verder zakken, prijzen is idd weer ff wennen vond ik vooral erg toen ik net member was en toch me member spullen wilde aanschaffen :)

btw wat is je account :) mijne dommerick50 add me maar als je wilt :P ben er af en toen nog es

Bah Bah Bah, was ik vanochtend lkkr afk rock crabs aan t killen, die doen amper tot geen dmg, log ik vanmiddag weer in ben ik opeens de pijp uit, leuk is dat full black dragonhide naar de klote... weer 65k weggegooid en ik was al blut xD ach ja middagje bowstrings maken en voor 150 each verkopen is goud geld :)

[ Voor 36% gewijzigd door dommerick op 04-03-2006 15:08 ]

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik moet nog even een nickchange uitvoeren, die van een paar jaar geleden kan echt niet meer :X Zal je even toevoegen :Y)

Zometeen na het verkopen van mijn 250 steel plates maar eens even full rune aanschaffen dan, kan ik tenminste weer fatsoenlijk over straat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Ik heb dit spel ook lange tijd gespeeld, ik zit nu rond een combat level van 50. Ik dacht een paar maand geleden 'Heh, ik kijk weer eens rond'. Maar het viel me tegen, de community vooral. De meesten waren rond level 10 ~ 15 waar ik was, en het geroep van "free stuff plz!" was alleen nog maar erger geworden.

Misschien ga ik binnenkort wel weer eens kijken... maar dan ga ik wat anders doen dan constant gaan vissen, minen, runecraften, of wat je nog meer hebt. Dat word op laatst ook saai... Ik heb vele uren gespendeerd aan het verbeteren van bepaalde skills, maar uiteindelijk maakt het helemaal niet uit, want als je bijvoorbeeld niet boven level 80 van een bepaalde skill hebt kun je knap weinig. Neem bijvoorbeeld het welbekende minen en smithen. True, je kunt er veel mee verdienen - als je tenminste de hoogste twee soorten wapens en armor kunt maken (addy en rune toch?). En daar zit je echt uren mee bezig voordat je zover bent.

Echt quests doen... heb ik eigenlijk niet eens zo vaak gedaan om eerlijk te zijn.

Maar in ieder geval, de reacties in deze thread over het kinderachtige gevoel van RS klopt wel, IMO. Als je een minuut in een druk bezochte plaats bent dan heb je het wel door, de meeste communicatie die plaats vind is gezeur over ' free stuff plz ', ' full rune plz ', etcetera. Daar word je toch op laatst strontziek van... En blijkbaar werkt het ook nog.

IIG, misschien ga ik het wel weer eens proberen binnenkort. Straks misschien wel :P. Heeft iemand nog een idee over iets wat leuk en nuttig is wat een speler zoals ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
YopY schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:02:
Ik heb dit spel ook lange tijd gespeeld, ik zit nu rond een combat level van 50. Ik dacht een paar maand geleden 'Heh, ik kijk weer eens rond'. Maar het viel me tegen, de community vooral. De meesten waren rond level 10 ~ 15 waar ik was, en het geroep van "free stuff plz!" was alleen nog maar erger geworden.
Ja dat heb je inderdaad heel erg op de freeworld.
Misschien ga ik binnenkort wel weer eens kijken... maar dan ga ik wat anders doen dan constant gaan vissen, minen, runecraften, of wat je nog meer hebt. Dat word op laatst ook saai... Ik heb vele uren gespendeerd aan het verbeteren van bepaalde skills, maar uiteindelijk maakt het helemaal niet uit, want als je bijvoorbeeld niet boven level 80 van een bepaalde skill hebt kun je knap weinig. Neem bijvoorbeeld het welbekende minen en smithen. True, je kunt er veel mee verdienen - als je tenminste de hoogste twee soorten wapens en armor kunt maken (addy en rune toch?). En daar zit je echt uren mee bezig voordat je zover bent.
Het spel is eigenlijk heel erg based op het "levelen". Het fighten(pking/pvp)/questen is maar een bijzaak.
Echt quests doen... heb ik eigenlijk niet eens zo vaak gedaan om eerlijk te zijn.
Het spel draait over het algemeen ook niet echt om de quests, best jammer.
IIG, misschien ga ik het wel weer eens proberen binnenkort. Straks misschien wel :P. Heeft iemand nog een idee over iets wat leuk en nuttig is wat een speler zoals ik kan doen?
Ik heb mijn account 4 jaar geleden aangemaakt, in die tijd poosje wel en dan weer een poosje niet gespeelt. Toen was er nog de vroegere versie van RS, zag er lelijk uit maar de feeling van runescape zat daar veeeel meer in. Nu heb ik nog een poosje de huidige RS gespeelt maar dat gevoel van rs classic is er gewoonweg nietmeer.

Ik heb ook even gedacht van, ik ga weer beginnen maar wat zou ik dan gaan doen. En uiteindelijk na 5 minuten het spel weer gesloten omdat buiten het levelen vrij weinig te doen valt. Ik heb 91 fishing en 90 cooking, dat heb ik vrij vroeg gedaan en sinds dien heb ik dus totaal geen zin meer in levelen van skills. Alles word zo saai eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

het probleem is ook dat de hoge lvls uber lang duren, en weinig profijt leveren. Zo kan je na 76 fishing weinig nieuws meer :)

:Y) toch een mooie prestatie 91 fishing en 90 cooking :Y)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

darkdesign schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:42:

Het spel draait over het algemeen ook niet echt om de quests, best jammer.
Inderdaad, vooral bij de free versie is dat zo.. een paar lullige quests en dan houdt het op.
Ik heb mijn account 4 jaar geleden aangemaakt, in die tijd poosje wel en dan weer een poosje niet gespeelt. Toen was er nog de vroegere versie van RS, zag er lelijk uit maar de feeling van runescape zat daar veeeel meer in. Nu heb ik nog een poosje de huidige RS gespeelt maar dat gevoel van rs classic is er gewoonweg nietmeer.
Inderdaad, dat mis ik ook.. Weet nog wel, toen ik begon waren er 2 servers en geen banks :P

Weet trouwens iemand hoe je er voor kunt zorgen dat niemand jou kan "helpen" als je aan het vechten bent? Ik heb accept aid al op no gezet, maar het helpt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:46:
[...]
Weet trouwens iemand hoe je er voor kunt zorgen dat niemand jou kan "helpen" als je aan het vechten bent? Ik heb accept aid al op no gezet, maar het helpt niet :/
Kan alleen in de wildy volgens mij als het pvp is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

neej dat kan enkel in de multi-hit zone (zo noem ik het :9) dit is als je rechtsonderin je beeld van runescape die twee gekruiste zwaardjes zit. Die zones zitten idd in de wildy voor pvp, maar ze zitten bijvoorbeeld ook in el kharid, rock crabs, king black dragon en zo zijn er nog wel een paar van die zones...

Das de enigste manier om samen te haken. een goede trainingsplek is btw de mossies (moss giants) in de varrock sewers ik heb daar lang getraind toen ik nog geen member, lkkr rustig en big bones wat wil je nog meer :P

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Niet online
Maar ja daar heb je weer van die uber-levelers die met je mee vechten :Y)

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dommerick schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:04:
neej dat kan enkel in de multi-hit zone (zo noem ik het :9) dit is als je rechtsonderin je beeld van runescape die twee gekruiste zwaardjes zit. Die zones zitten idd in de wildy voor pvp, maar ze zitten bijvoorbeeld ook in el kharid, rock crabs, king black dragon en zo zijn er nog wel een paar van die zones...

Das de enigste manier om samen te haken. een goede trainingsplek is btw de mossies (moss giants) in de varrock sewers ik heb daar lang getraind toen ik nog geen member, lkkr rustig en big bones wat wil je nog meer :P
Ah, daar was het dus voor :) Ik vroeg me al af waar die zwaarden voor stonden. Net naar combat 74 gegaan trouwens, duurt eigenlijk helemaal niet zo lang als ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 03:54

Wiepa

Notoriously ...

aah! Dommerick en Bigkiller spelen RS, k ook jonge :P
ik ben lvl 55 en heb bijna full zammy, heb nu nog 400k.. Jullie namen op RS?

*** Ik ken jullie van Rose Online :P

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Xouxic schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:53:
aah! Dommerick en Bigkiller spelen RS, k ook jonge :P
ik ben lvl 55 en heb bijna full zammy, heb nu nog 400k.. Jullie namen op RS?

*** Ik ken jullie van Rose Online :P
Laatste tijd speel ik weinig tot geen Runescape, Zit nu meer op WoW :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zag laatst een soort runeite armour.. van Saradomin ofzo. Waar koop je zoiets? Op de markt zeker? Toen ik voor het laatst speelde was dat er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

Dat zijn members items, die kunnen die spullen dan weer vinden dmv een clue scroll lvl3. Zelf heb ik enkel clue scroll lvl 1 en 2 gehad daarmee kan je die rune met kleur dus niet vinden.

Deze zijn rune armour zijn extreem duur, zo heb je zammy guthix en nog 1 weet de naam niet aangezien ik altijd range armour draag. Maar nou is de enigste uitzondering dat deze armours zeldzaam zijn, maar ook gedragen kunnen worden door non-members. En aangezien nog steeds 70% non-member is, zijn deze items het beste wat je kunt halen op santa hat na als non-member en dus gewild :)

ign is dommerick50

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik vind dit spel saai. Ik houd niet zo van MMORPG's, en toen ik het eens probeerde op de server "foor neederlantse kindere" waren het allemaal van die 8-jarigen onder leiding van mijn neefje van 7 :+ :r
argh...
geef mij maar diablo 2 LoD of Dungeon Siege, die mensen kunnen toch tenminste nog fatsoenlijk engels, dat heb ik liever dan brak nederlands...
gfx zijn ook lelijk btw :P

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 07-03-2006 20:27 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

geforce guy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:15:
Ik vind dit spel saai. Ik houd niet zo van MMORPG's, en toen ik het eens probeerde op de server "foor neederlantse kindere" waren het allemaal van die 8-jarigen onder leiding van mijn neefje van 7 :+ :r
argh...
geef mij maar diablo 2 LoD of Dungeon Siege, die mensen kunnen toch tenminste nog fatsoenlijk engels, dat heb ik liever dan brak nederlands...
gfx zijn ook lelijk btw :P
True, veel spelers zijn echt :r
dommerick schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:25:
Dat zijn members items, die kunnen die spullen dan weer vinden dmv een clue scroll lvl3. Zelf heb ik enkel clue scroll lvl 1 en 2 gehad daarmee kan je die rune met kleur dus niet vinden.

Deze zijn rune armour zijn extreem duur, zo heb je zammy guthix en nog 1 weet de naam niet aangezien ik altijd range armour draag. Maar nou is de enigste uitzondering dat deze armours zeldzaam zijn, maar ook gedragen kunnen worden door non-members. En aangezien nog steeds 70% non-member is, zijn deze items het beste wat je kunt halen op santa hat na als non-member en dus gewild :)

ign is dommerick50
Ah :) Gelukkig wordt ik binnenkort member :Y)
Heb je overigens toegevoegd, maar je bent nooit online :+

Je kunt geen nickchange uitvoeren zie ik... great, zit ik met mn nick van 6 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
dommerick schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:25:

ign is dommerick50
Je hebt toch ook nogsteeds de:
-party cracker
-party hats
-helloweenmasks

Ik weet nog goed, ik was heel toevallig in de wildy een paar jaar geleden toen precies op dat moment de santa hats spawnde. Ik had er iets van 20 en ik was zo stom ze te verkopen voor 65k (op dat moment de marktwaarde) nu zijn ze een miljoentje of 6. Hetzelfde als met de partyhats, ik kocht een white phat voor 4.1 milj en toen verkocht voor 6 milj. Die zijn nu echt zoveel meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
darkdesign schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 22:40:
[...]

Je hebt toch ook nogsteeds de:
-party cracker
-party hats
-helloweenmasks

Ik weet nog goed, ik was heel toevallig in de wildy een paar jaar geleden toen precies op dat moment de santa hats spawnde. Ik had er iets van 20 en ik was zo stom ze te verkopen voor 65k (op dat moment de marktwaarde) nu zijn ze een miljoentje of 6. Hetzelfde als met de partyhats, ik kocht een white phat voor 4.1 milj en toen verkocht voor 6 milj. Die zijn nu echt zoveel meer waard.
Inderdaad ik heb 1.5jaar geleden een rode phat voor 5mill gekocht en laatst nog voor 135mill verkocht..
De economy in runescape klopt voor geen meter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die klopt wel hoor, gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar zijn die dingen zeldzamer geworden, of meer mensen willen ze nu hebben. Het duurt ook altijd even voordat een item populair wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tikje.

Kun je echt geen Zamorak/Guthix armour op free servers dragen? :? Ik zie bijzonder veel mensen met die armour lopen en wordt vaak gevraagd of ik het ook wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 20:23
RoD schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:06:
Tikje.

Kun je echt geen Zamorak/Guthix armour op free servers dragen? :? Ik zie bijzonder veel mensen met die armour lopen en wordt vaak gevraagd of ik het ook wil kopen.
Dat kan prima, alleen je moet het wel kunnen betalen! 8)
Trouwens, RS is een super MMORPG, alleen het kost zoveel tijd!!! 8)7
Ik heb maar ff een sabatical genomen.... :+

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

RoD schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:06:
Tikje.

Kan wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wel dus :) Woei, nieuwe armour op free servers dus, had niet gedacht dat er ooit nog verbeteringen daarop zouden komen :D

Betalen zal wel even zweten worden ja. Gelukkig kan ik full mith maken en wat addy spullen dus dat moet uiteindelijk wel goedkomen.
Nu eerst maar ns even combat level 80 bereiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ben weer voor een maandje member geworden, ik dacht ik ga weer eens beginnen. Ik had al bijna 90 cooking dus dat heb ik afgemaakt, en nu nog 250k xp en dan heb ik 92 fishing, maar alle tijd, ik heb niet zoveel speeltijd elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Och, Runescape loopt niet weg :P

Ik ben trouwens vandaag 2x die nieuwe random event tegengekomen, die met Leo waar je grafkisten goed moet leggen enzo. Ik heb zombie kleren van em gekregen. Weet iemand wat je er mee kan?
Edit: Ik heb nu de hele set én ik kan nu de zombie walk emote doen :o Is het enige effect van die kleren nou dat je er een beetje als zombie bij kunt gaan lopen?

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 16-03-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klein tikje, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Kzou zo het antwoord op je vraag niet weten. Sinds ik weer aan het spelen ben heb ik het idee dat de servers een beetje overvol zijn. Om eerlijk te zijn vind ik 2000 man in zo'n kleine wereld een beetje teveel. En ook zijn er een beetje teveel random events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkdesign schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:17:
Kzou zo het antwoord op je vraag niet weten. Sinds ik weer aan het spelen ben heb ik het idee dat de servers een beetje overvol zijn. Om eerlijk te zijn vind ik 2000 man in zo'n kleine wereld een beetje teveel. En ook zijn er een beetje teveel random events.
Random events zijn leuk, maar kwa gebied mag het idd een flink stuk groter (5x ofzo), loop er nu zo doorheen... ik wil exploren man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Anoniem: 122793 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:31:
[...]

Random events zijn leuk, maar kwa gebied mag het idd een flink stuk groter (5x ofzo), loop er nu zo doorheen... ik wil exploren man...
Ja maar als het groter word moge ze het lopen enz enz ook wel sneller make, of ze moeten paarden maken ofzo waardoor je sneller kan lopen.

Edit: Vandaag weer 5 uur lang niks te doen op school. Jammer dat java niet echt werkt dus nu kan ik geen runescape spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door darkdesign op 20-03-2006 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

die zombie kleren zijn gewoon voor de fun, net als die kikker prins kleren. Enkel om te laten zien dat je vaak een random event hebt gehad. Voor de rest ben ik het met darkdesign eens. Je heb nu echt teveel random event dat ze storend worden. Ze waren er eerst om mensen met macros tegen te gaan vandaar dat als je niks doet ze je ook gaan killen. Jammer dat ik die strangling wortels of hoe die ook heten niet heb meegemaakt xD

En wat de wereld groter maken betreft dat zou ik niet doen :) het duurt al uber lang om van de ene kant naar de andere te komen. En je komt nou niet echt vaak leuke dingen tegen onderweg. Eerden een random event waar je weer ff aandacht aan moet geven 8)7

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja... moeten ze idd paarden/ander voertuigen introduceren... wegen breder maken...
hmm... wacht... wat dacht je van het spel opnieuw maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vooral die zombie random event is irritant, krijg em veel te vaak..

Ik zag trouwens bij member spels dat je iemand anders weg kan teleporteren. Moet deze persoon hier ook mee instemmen of is dat niet nodig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

Ik weet niet of je dat zomaar kan doen (zou wel leuk zijn :+) maar volgens mij werkt het alleen als je in de buurt bent en zelfde wildernis cape draagt :)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het ergens in de manual gevonden. De persoon die je wilt teleporteren moet accept aid aan hebben staan.
Toch grappig, als ik member ben en die spell kan ga ik het gewoon ns proberen, kijken wie er accept aid aan heeft staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik had net een erritante event. De evil cat. Moest ik allemaal vis vangen en dat was al een gekookte vis, die moest je uncooken en dan aan de kat voeren, en dat steeds bij een ander statut. Dan slaapt hij eindelijk en kan je weg.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.