Ik kan vanaf mijn portable hardisk geen bestand kopieeren van 7 gb naar mijn gewone hardisk. Dit terwijl er nog meer dan 20 gb vrij is. Ik kan wel meerdere bestanden van 3 gb kopieeren maar grote bestanden lukt gewoon niet. Weet iemand hoe dit kan? Zit er misschien een limiet aan het kopieren van grote bestanden en zo ja kun je dat ergens instellen?
Verwijderd
welk bestandssyteem draai je ? Fat / Fat32 / NTFS ?
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 19:45 ]
Tja, ietswat meer info mag ook wel ... alsin wat heb je ? Fat32, NTFS ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
FAT32 heeft een limiet van 4GB per bestand, als je schijf dus als FAT32 is geformateerd dan kan je dit soort problemen hebben. Wat is de exacte maximum grootte van de bestanden die je kunt kopieren? Precies 3GB? Of een andere grootte?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Wat is het filesystem van de schijf waar je naartoe kopieert? Als dat FAT32 is dan is dat waarschijnlijk de reden, FAT32 ondersteunt geen bestanden groter dan 4 GiB.
Just because you're a certified paranoid does not mean there is no one after you
Krijg je foutmeldingen? Zo ja, welke. Kan je er wel bestanden naar toe kopieren? Zo ja, ook bestanden groter dan die 3GB die je noemde...
Check zoals hierboven al meerder malen is geopperd je bestandsysteem, zowel van de portable schijf als van de schijven in je computer...
Meer info gewenst.
Check zoals hierboven al meerder malen is geopperd je bestandsysteem, zowel van de portable schijf als van de schijven in je computer...
Meer info gewenst.
Ben er waarschijnlijk uit: portable hd is een NTFS en waar ik naar toe kopieer een FAT32. Ik kan dus geen grotere bestanden kopieeren dan 4 gb? Is dit niet te veranderen?
Ja, de schijf opnieuw formateren met het NTFS bestandssysteem.
Je hoeft niet te formateren om naart NTFS te gaanAtleX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:49:
Ja, de schijf opnieuw formateren met het NTFS bestandssysteem.
Kan perfect met convert <station> /FS:NTFS achter de prompt. Je gegevens blijven dan behouden.
[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 16-01-2005 19:51 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Converteren kan ook: Start een command-box en type 'convert /?'.
(... dom)
[ Voor 147% gewijzigd door Kuhlie op 16-01-2005 19:55 . Reden: stuk verwijderd: te laat. Edit2: laat maar. Heel dom. ]
Ik neem aan dat dit niet werkt als je OS draaitConverteren kan ook: Start een command-box en type 'convert /?'.
[ Voor 48% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-01-2005 19:52 ]
Jawel hoor. Zolang je OS niet op die schijf zelf geïnstalleerd is. Als het er wel op geïnstalleerd is zal het converteren gebeuren bij de volgende reboot.Pakjebakmeel schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:52:
[...]
Ik neem aan dat dit niet werkt als je OS draait
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Zelfs nu is FAT32 in de meeste gevallen nog toereikend, meer dan 99% van de bestanden is nog steeds kleiner dan 4GB. In plaats van te gaan flamen kan je ook even nadenken. FAT32 is ontworpen in de tijd dat een 32bits (80486 en hoger) net mainstream werd en de meeste programma's nog op 5 diskettes pasten. Het maximum nemen dat er in een unsigned 32bits integer past is dan nog eens zo gek nog niet. En op het moment dat het te krap werdt kwam Microsoft met NTFS, het is dus gewoon voortschrijdende techniek, dat jij er dan voor kiest om je schijf FAT32 te formateren geeft je nog geen recht op een ongefundeerde flame richting Microsoft.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:54:
stelletje piemels
Dus omdat jij jouw harde schijf verkeerd formatteert zijn de mensen van Microsoft een stelletje piemels?Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:54:
stelletje piemels
Durf je je eigen fout niet toe te geven of ... ?
Ah ik zie dat Altex al een goede verklaring heeft gegeven
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Je geeft Microsoft de schuld vanwege een implementatiebeperking? Dat is gewoon het limiet van een 32bits bestandssysteem. Kan Microsoft het helpen dat je zoveel onkunde hebt en jezelf niet in de materie hebt verdiept? Het staat zelfs in de FAQ van dit subforum: NTFS vs FAT32.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:54:
stelletje piemels
Check zodadelijk je email en ga jezelf eens zitten afvragen waarom je überhaupt nog steeds Windows draait
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()