Toon posts:

Steam/counterstrike verziekt (tijdelijk) verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel graag Counterstrike: Source online maar ondervind hierbij een vreemd probleem.. Zodra ik Steam opstart en gelijk een server selecteer kan ik lekker spelen, maar als ik eerst een tijdje in de serverlijst blijf hangen, of deze even wat refresh, dan knalt steevast mijn internet/netwerkverbinding er uit..

Ik maak verbinding met Casema via een Motorola Eurodocsis modem en een Sitecom DC 202 v4 router.. Mijn eigen eerste/beste gok is dat het aan mijn router ligt. Kan namelijk ook mijn router niet bereiken als de verbinding er door Counterstrike gebruik uit ligt.. Ook de andere pc in het netwerk raakt kreupel door het probleem.. Maak gebruik van windows XP home, met SP2.

Na enkele minuten is bovenstaand probleem in alle gevallen verdwenen en heb ik weer een netwerkverbinding en internet connectie!

Graag hoor ik of er mensen zijn die mij wat sturing kunnen geven bij bovenstaand probleem. Een kant en klare oplossing ga ik uiteraard ook niet uit de weg! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:45 ]

Verwijderd

Heb je het probleem ook als je je pc direct aan je modem hangt?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:43:
Ik speel graag Counterstrike: Source online maar ondervind hierbij een vreemd probleem.. Zodra ik Steam opstart en gelijk een server selecteer kan ik lekker spelen, maar als ik eerst een tijdje in de serverlijst blijf hangen, of deze even wat refresh, dan knalt steevast mijn internet/netwerkverbinding er uit..

Ik maak verbinding met Casema via een Motorola Eurodocsis modem en een Sitecom DC 202 v4 router.. Mijn eigen eerste/beste gok is dat het aan mijn router ligt. Kan namelijk ook mijn router niet bereiken als de verbinding er door Counterstrike gebruik uit ligt.. Ook de andere pc in het netwerk raakt kreupel door het probleem.. Maak gebruik van windows XP home, met SP2.

[..]
volgens mij doet je router dat
als je een lijst ophaalt en gaat pingen schijnt i de bloel te blokeren :?
even controleren

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 15-01-2005 21:59 ]

Verwijderd

Ik verwacht dat het aan je router ligt. Ik had vroeger ook een DC-202 (wel een v1), deze liep continu vast icm @home EN demon (om de 2 minuten automatisch een nieuw ip aanvragen bij de ISP, daar zijn ze niet blij mee om de 5 minuten, en op een gegeven moment klap je er voor een tijd uit). Ik was wel blij toen ik een ZyXEL kreeg van demon met ingebouwde routerfunctie. Na de overstap bleken er nog wat moeilijkheden in de router te zitten, dus maar de ZyXEL gebruikt als router.

Heb je al de nieuwste firmware in je DC-202 zitten?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk inderdaad een Firewall die all die UDP pakketjes die je dan ontvangt voor een DDoS(Sync-Flood) aanziet en dan even al het verkeer stopt en je PC in Stealth zet :)

* nero355 heeft dit "probleem" ook met Kaspersky ANTI-HACKER en CS 1.6 maar de Kaspersky mensjes hebben beloofd het te fixen... tot dan schakel ik die protectie gewoon uit indien nodig :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, als ik met CS: S een game create dan heb ik ook nog een ping van 200<800
Ik heb ook Kaspersky anti hacker, staat wel uit, heeft het hiermee te maken dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 22:10 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:09:
Ik heb het zelfde probleem, als ik met CS: S een game create dan heb ik ook nog een ping van 200<800
Ik heb ook Kaspersky anti hacker, staat wel uit, heeft het hiermee te maken dan?
Nee denk het niet... als je hem afsluit kan je er nooit last van hebben vooral met KAH als Firewall :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb dnek ik oplossing, start cstrike op en dan bij hl.exe prioriteit laag zetten en weg is lag :D
ergens anders gelezen ;) (Bij Counter-strike 1.6 dan)

Verwijderd

waar kun je de prio laag zetten?

Verwijderd

Ctrl + Alt + del en dan bij het process hl.exe of Steam.exe rechtermuisknop, Priotriteit instellen en dan op laag.
Het probleem is dan wel opgelost, maar het is wel vervelend om telkens weer ctrl + alt + del etc. te moeten doen, weet iemand hoe je dit voor altijd kan instellen?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

het command "start" kan dat
START ["titel"] [/Dpath] [/I] [/MIN] [/MAX] [/SEPARATE | /SHARED]
      [/LOW | /NORMAL | /HIGH | /REALTIME | /ABOVENORMAL | /BELOWNORMAL]
      [/WAIT] [/B] [opdracht/programma]
      [parameters]

"titel"     Titel om weer te geven in titelbalk van venster.
    path        Startmap
[..]

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

Ik heb hetzelfde probleem met een sweex broadband router,

Ik wil echter vandaag een nieuwe router kopen.
Na verschillende topics door te hebben gelezen ben ik er nog steeds niet achter wat nou precies een router is die dit probleem niet heeft.

Tevens heb ik het probleem met WOW (World of Warcraft)
Wanneer ik WOW speel krijg ik dikke lag, (ms 1500,3400)
Ik zie de naam linksys wel voorbij komen en ook de draytek die goed presteert.
Welke router is nu op de dag van vandaag goed genoeg voor mij?

sweex router is ong 2/3 jaar oud.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

Nieuwe router gekocht, de linksys BEFSR41. WOW liep helemaal soepel. lag dus puur aan de sweex router

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem,

verbinding ligt er opeens helemaal uit nadat ik een serverlist refresh.. probeer ik 1 server te refreshen geeft ie ping 2000 aan en kan ik niet joinen...

alles ligt er gelijk uit...

ik heb zyxel 2601HW router

ik snap niet hoe ik het op kan lossen... ik heb een draadloze verbinding met dat ding
beveiligd door 128bits WEP en MAC adress gebonden

weet iemand wat ik moet doen?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:
verbinding ligt er opeens helemaal uit nadat ik een serverlist refresh.. probeer ik 1 server te refreshen geeft ie ping 2000 aan en kan ik niet joinen...

alles ligt er gelijk uit...

ik heb zyxel 2601HW router
Heb ook een zyxel gehad van Tiscali, kijk eens in dat topic (het grote tiscali adsl en telefonie..), daar zwerven ook firmware updates rond..

Ik had genoeg van die zyxels, komt gewoon omdat je zo enorm veel simultane connecties opent, en zoals het een NAT-router betaamd moet ie al die connecties bijhouden.. Anders kan ie z'n werk niet doen. Maar dan moet ie wel zoveel connectie aan kunnen.. Ik heb op marktplaats een Cisco 827 gevonden en opgehangen, sindsdien geen vuiltje meer aan de lucht, en ik kan weer vrolijk op meerdere pc's serverlists opvragen, portscannen, bittorrenten en emulen, zoveel als ik wil.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door axis op 27-10-2005 21:31 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1