Hey mensen jullie moeten mij ff wat natuurkunde kennis delen. We hebben een proefje gedaan met een spoel en een magneet en we keken naar de invloed van het aantal windingen op de kracht die de spoel op de magneet uitoefende. We zijn erachter dat hoe meer windingen met hetzelfde amperage een grotere kracht oplevert, terwijl het voltage wel hoger is. Maar waarom word de electromagneet ( spoel ) sterker met meer windingen met hetzelfde amperage ? Omdat het voltage hoger word als bij een transformator ? Please help US out !
Verwijderd
je zit denk ik in de 4e???
de omvatte flux is groter omdat er meer windingen zijn. Zie het maar zo, door het raam van die windingen gaan 3(eigenlijk veel maar) veldlijnen, dus als je 1 winding hebt dan heb je dus 3veldlijnen omvat,als je nu 2windingen hebt dan zijn dus 6 veldlijnen omvat,heb je er nu 100 dan worden er 300 veldlijnen omvat.
de omvatte flux is groter omdat er meer windingen zijn. Zie het maar zo, door het raam van die windingen gaan 3(eigenlijk veel maar) veldlijnen, dus als je 1 winding hebt dan heb je dus 3veldlijnen omvat,als je nu 2windingen hebt dan zijn dus 6 veldlijnen omvat,heb je er nu 100 dan worden er 300 veldlijnen omvat.
Verwijderd
volgens mij kan deze of deze gesloten worden... de laatste is volgens mij door een modje verhangen van SG naar W&L...
Op verzoek van dwarf_
Lord Daemon
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Dit topic is gesloten.
![]()