Toon posts:

Blauw scherm bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, de laatste tijd als ik een computerspel wil spelen, krijg ik een blauw scherm en start me computer meteen opnieuw op, dus ik heb niet de tijd om te kijken wat er op dat blauwe scherm staat, en in elk spel gebeurt het op een vast tijdstip.
Bij half life na de trein en bij rome total war als er legers in het beeld komen.
En bij gta als ik begin te lopen.
Het begint nu al aardig irritant te worden.
Ik heb al geheugen test gedaan, en die gaf aan dat er niks fout is.
Ik heb een 900mhz amd athlon met een abit kt7a mobo en 384 mb geheugen
Mijn videokaart is een point of view ti4200 se met de laatste nividia drivers: 66.93

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Bij systeem eigenschappen : Hardwareare eigenschappen > Geavanceerd > en dan bij opstart- en herstelinstellingen de knop instellingen drukken en het vinkje bij automatisch opniuew opstarten bij fouten weghalen. Zo kan je de foutmelding een srustig bekijken :P

Verwijderd

Topicstarter
ah dank je, ga ik meteen ff doen

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 08:11

Coldcat

HODL

Ik denk eigenlijk dat je pc niet snel genoeg meer is voor deze nieuwe games.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Coldcat schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:10:
Maar dat verklaard de blauwe schermen niet dus...

Blauwe schermen komen vaak door brak geheugen maar aangezien je dat al getest heb (met Memtest86 neem ik aan???) kan dat het niet zijn.
Je systeem is niet overgeclockt? Wat zijn de temperaturen van je processor? Je hebt nix pas aan je hardware aangepast? Al is het maar een nieuwe HD or ff stof eruit gehaald of iets anders?

Probeer desnoods even je geheugentimings in je BIOS wat lager te zetten. zoals timings van Aggresive naar normal of zelfs Safe. En CAS latency van 2,5 naar 3. En kijk of ze er dan nog zijn.
Ik denk dat je processor het ook kan zijn. Of brak aan het worden of te warm. Na verloop van tijd kan zich een hoop stof op het koelblok verzamelen en de koeling aaanzienlijk verminderen. Voel ook even of je koelblok wel warm wordt. En je videokaart kan het ook zijn. Heb je de drivers laatst nog geupdate? Werkte het vroeger wel met een oudere driver? Zo ja probeer dan eens terug te gaan naar die driver, wie weet doet zich daar de fout voor.

[ Voor 67% gewijzigd door Ultraman op 15-01-2005 19:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks overgeclockt ofzo, en ik heb laatst wel wat stof uit me computer gehaald.
ik ga ff kijken of het helpt als ik de CAS wat lager zet

btw: toenet kon ik half life 2 wel even spelen, en het liep wel goed, maar na 10 minuten liep ie weer vast, maar het gaat al beter :P

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PC te warm/Voeding draait door en kapt ermee/PC te sloom in ieder geval :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
pc is niet te sloom hoor, want ik kon het net ff spelen, en het ging gewoon vloeiend, en toen kreeg ik weer een blauw scherm, en erop stond dat er een fout was omdat er een bestand beschadigt is genaamd nv4_disp.dll en daaronder stond:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.
Mij zegt het niks, maar mischien kunnen jullie er wat mee?

Ik heb chksdk /r al gedaan :P

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:32:
ik heb niks overgeclockt ofzo, en ik heb laatst wel wat stof uit me computer gehaald.
ik ga ff kijken of het helpt als ik de CAS wat lager zet

btw: toenet kon ik half life 2 wel even spelen, en het liep wel goed, maar na 10 minuten liep ie weer vast, maar het gaat al beter :P
Als je half-life kunt spelen na de CAS verlaging dan is het een timing probleem en/of een warmte probleem met je cpu of gpu. Probeer ook de rest van je RAM timings op langzamere waarden te zetten. Post je temperaturen en voltages. Uit te lezen met Speedfan, MBM of welk moederbord je ook wilt gebruiken.
En m'n andere voorstellen?
Misschien heb je bij het stof eruit halen iets geraakt of beschadigd of los getikt?

[Update]
Ik zie net je reply. Dat bestand is van je 3dKaart.
Is nvidia display driver. De fout zit dus waarschijnlijk in je display drivers. Misschien pas geupdate? Download anders even hier de drivers en installeer ze opnieuw. Mocht dat niet helpen (is namelijk zelfde versie als nu) Probeer dan een oudere driver versie te vinden en installeer die. Of je videokaart wordt te warm of is gewoon versleten. Vaak zitten die coolertjes vol met stof van die dingen. Probeer dat er even grotendeels uit te pulken. Onder de fan blades gaat dat goed met een stokje, wel voorzichtig uiteraard je wilt nix afbreken dus niet forceren.

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 16-01-2005 00:58 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:50:
pc is niet te sloom hoor, want ik kon het net ff spelen, en het ging gewoon vloeiend, en toen kreeg ik weer een blauw scherm, en erop stond dat er een fout was omdat er een bestand beschadigt is genaamd nv4_disp.dll en daaronder stond:

NV 4 is een .dll die door je nvdia drivers gebruikt wordt. Misschien ff de drivers opnieuw installen :?

Daarnaast:

Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 16-01-2005 00:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Coldcat schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:10:
*blabla*, houd je mond als je geen 'echte' opmerking hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:50:

Je pc is wel te traag maar dat is nu even niet boeient, probeer je processor eens iets terug te klokken een paar mhz is al genoeg, dit had ik namelijk ook met me thunderbird 1.4 toen ik deze op 1.333 liet draaien deed alles het prima.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:00:
[...]
Je pc is wel te traag maar dat is nu even niet boeient, probeer je processor eens iets terug te klokken een paar mhz is al genoeg, dit had ik namelijk ook met me thunderbird 1.4 toen ik deze op 1.333 liet draaien deed alles het prima.
En toch vind ik dat geen oplossing want het hoort gewoon te draaien op de daarvoor bestemde snelheden.
Maar arisjuh, wat heb je nou al met mijn opmerkingen gedaan? Want ik heb wel wat meer genoemd dan enkel de CAS latency. Ik denk dat die weer terug kan en je eerder richting je video kaart drivers moet gaan kijken of misschien zelfs even een andere videokaart testen omdat je huidige misschien brak is. Heb je het koelertje al schoongemaakt? Controleer ook of die nog wel draait als je pc aanstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 16-01-2005 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou laatst toen ik mijn computer aanzette, kreeg ik heel raar beeld, 3 beelden naast elkaar in allerlij rare kleuren, en toen ik in de kast keek, zeg ik dat er een muntje op mijn videokaart was gevallen, en toen ik dat muntje weghaalde deed hij het wel weer goed, maar ik weet niet of daardoor de videokaart beschadigt is ofzo, en een koelblokje van een geheugenchipje zit een beetje los op mijn videokaart.

ik ga nu ff kijken of de koeler vies is of iets dergelijks.

En net heb ik de driver opnieuw geinstalleerd maar dat had geen effect
De koeler is niet vies btw

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:03 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Huh hoe krijg je nou weer een muntje op je vidkaart? :P

Werkt je systeem nu weer wel goed of heb je nog steeds dezelfde problemen als in je startpost?

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt :D ik las ergens iets over dat mijn moederbord problemen had met geforce titanium 4x00 kaarten, en dat ik de bios moest flashen, en dat heb ik dus gedaan en nou werkt ie :D
in ieder geval bedankt voor de tips :*)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 08:11

Coldcat

HODL

Als een muntje op een koelblok valt heeft het geen effect op de prestaties. Als hij op een geheugenchip of een chipset is gevallen is het een ander verhaal.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:01:
hij werkt :D ik las ergens iets over dat mijn moederbord problemen had met geforce titanium 4x00 kaarten, en dat ik de bios moest flashen, en dat heb ik dus gedaan en nou werkt ie :D
in ieder geval bedankt voor de tips :*)
Fijn om te horen :D
Je gaf ons echter de indruk dat jou systeem wel altijd perfect heeft gedraaid. Dus dat zou het BIOS dan uitsluiten.
Veel gameplezier :P

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2005 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:08:
Als een muntje op een koelblok valt heeft het geen effect op de prestaties. Als hij op een geheugenchip of een chipset is gevallen is het een ander verhaal.
het muntje lag op een paar van die stroombaantjes, of hoe heten die dingen.
dus er werden een paar van die baantjes aan elkaar gelinkt zeg maar, daardoor kreeg ik vreemd beeld tot ik het muntje weg haalde.

@ cybersteef: thnx :P

• Emboss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 12:00
Ik weet niet of je probleem al opgelost is met dat muntje, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Ook met een PoV ti 4200, ook met rome - total war. De oplossing die bij mij werkte was om oudere nvidia drivers te installeren. Ik geloof 44.03 ofzo. Nu werkt alles weer vloeiend.

All my life, I always wanted to be somebody. Now I see that I should have been more specific.

Pagina: 1