[PC] Hearts of Iron 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pvbragt/got/hoi_logo.gif

Hearts of Iron 2, Grand Scale Strategic WWII Sim
To Secure Peace is To Prepare for War

Hearts of Iron 2 is (hoe verrassend) de opvolger van Hearts of Iron, één van de beste strategische WOII sims van de laatste jaren. Gekend om zijn detail, en berucht om zijn moeilijkheidsgraad was HoI een topper in de Strategische WOII sims.

HoI2 is op vele punten verbeterd zonder dat de diepte en de details van de game terzijde zijn geschoven, maar wel zodanig dat de speelbaarheid is vergroot.

Net als in zijn voorganger is in HoI2 de hele wereld toegankelijk en kun je één van de 175 speelbare landen door de Tweede Wereldoorlog loodsen. Wil je de fouten van A.H. omzeilen, dat kan. Wil je van Nederland weer een wereldomvattend rijk maken, dat kan ook!

Verwacht geen spectaculaire graphics of sounds, maar wel een nieuwe wereldmap, een gigantische techtree (naval, air, ground, industrial, doctrines, nuclear), een realistisch produktiemodel, wereldomspannende bondgenootschappen en handelsovereenkomsten, honderden verschillende land, zee en luchteenheden, scripted events en vele andere verbeteringen.

Al met al, voor de liefhebbers een fantastische game!!

Main features
  • Re-designed user interface enhancing the player experience as well as deepening the gameplay.
  • Detailed diplomacy and production systems with help functions to avoid micromanagement.
  • Movement-is-attack" combat system making warfare more realistic.
  • Mission-based Air and Naval system, giving options for logistical strikes and targeted bombing.
  • New political system with possibilities to change the political base of your country during the war.
  • 15 battle scenarios optimized for an evening or two for gaming. Historical scenarios like Case White, Operation Barbarossa and alternative history scenarios like Operation Watchtower and Case Green are included in the game.
  • Co-operative multiplayer, enabling players to share the same country while playing
.

System Requirements

Minimum
  • Windows 98/ ME / 2000 / XP
  • Pentium III 800 MHz 128 Mb RAM
  • 600 MB Free Hard Drive Space
  • 4 MB Video Card DirectX Compatible
  • DirectX compatible Sound Card
  • DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
Recommended
  • Windows 98 / ME / 2000 / XP
  • Pentium IV 1200 MHz 256 MB RAM
  • 600 MB Free Hard Drive Space
  • 4 MB Video Card DirectX Compatible
  • DirectX Compatible Sound Card
  • DirectX 9.0 or higher (included on the CD)
Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pvbragt/got/hoi2_040806.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pvbragt/got/hoi2_041022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pvbragt/got/hoi2_041029.jpg

Links/info
Paradox
The team behind HoI2
Interview about HoI2
Trailer
HoI2 Demo
HOI2 Wiki fansite

Patches
HOI 2, Patch 1.1

Aanbevolen modifications en enhancements
Stony Road
Total Realism Project

edit:
Dit is mijn eerste uitgebreide startpost, so bear with me :)
eindelijk tijd om de foto's te resizen

[ Voor 26% gewijzigd door Mach op 25-01-2005 06:43 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Ik heb'm en ik vind het een echt verslavend spel, heel erg leuk en uitgebereid!
Ben begonnen als de duitsers, Frankrijk, Polen, Groot deel van O-Europa en een groot deel van rusland. Ben al voorbij Stalingrad in Rusland ben nu bezig met hun laatste verzet en het gaat best lekker, Heb divisies gestuurt naar afrika om de italianen te helpen en ben bezig met het organiseren voor een invasie in engeland :)

kheb een aantal vragen over deze game maar ik ga ff naar bed :p

[ Voor 9% gewijzigd door ADMK op 16-01-2005 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Supergame
erg moelijk omdat ik HoL 1 nooit had gespeeld maar het begint een beetje te lukken.

Vooral de moeilijkheidsgraad is erg fijn.
Ook wel erg leuk om te zien hoelang het duurt voordat een aanval er eindelijk door is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Ik ga net beginnen met deze game :)
Hopen dat het iets is ;)
Hou wel van RTS games :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
Nice deel 1 heb ik veel gespeeld, vervolg kan nooit kwaad ;p. Ik ga hem van de week gelijk halen. Kan iemand duidelijk maken wat de grote veranderingen zijn? De screens zien er nogal het zelfde uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik heb HoI 1 niet gespeeld, maar ik begreep dat veranderingen hem voornamelijk in de combat-engine zitten en de verbeterde management-tools. De looks zijn inderdaad niet erg veranderd :)

Overigens ben ik nu bezig met het 1939 scenario. Historisch vrij correct heb ik eerst Polen veroverd en nadien Denemarken, Nederland en Belgie. Daarna ben ik aan Frankrijk begonnen (met panzerdivisies via NL en B om de Maginotlinie te omzeilen) en aan Noorwegen.

Nu pieker ik mij suf over Operatie Seelöwe (de invasie van Engeland). De Britse navy is veel te sterk voor mijn navy, dus mijn divisies kijken brodeloos toe vanaf de kusten van Frankrijk :/

[ Voor 56% gewijzigd door Mach op 17-01-2005 16:52 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Mss kunnen we met elkaar online spelen ofzo in het weekend, heb HoI1 nog nooit online geprobeert maar ik heb van andere gehoord dat het best wel leuk blijkt te zijn
Mach schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:10:
Ik heb HoI 1 niet gespeeld, maar ik begreep dat veranderingen hem voornamelijk in de combat-engine zitten en de verbeterde management-tools. De looks zijn inderdaad niet erg veranderd :)

Overigens ben ik nu bezig met het 1939 scenario. Historisch vrij correct heb ik eerst Polen veroverd en nadien Denemarken, Nederland en Belgie. Daarna ben ik aan Frankrijk begonnen (met panzerdivisies via NL en B om de Maginotlinie te omzeilen) en aan Noorwegen.

Nu pieker ik mij suf over Operatie Seelöwe (de invasie van Engeland). De Britse navy is veel te sterk voor mijn navy, dus mijn divisies kijken brodeloos toe vanaf de kusten van Frankrijk :/
Mss moet je vanuit noorwegen proberen, bij mij was het zo dat t noorden van Engeland veilig was. (maar ik had ook een groot leger schepen gebouwd :P)

Ik ben in 1936 begonnen en het is nu 1943, ik heb een groot deel van Rusland in mijn macht maar ik kan maar niet annexeren met die gasten dus het gevecht gaat maar door, t begint nu erg irritant te worden omdat de infrastructuur van Rusland 40% is en dat betekent dat je units er eeuwen over doen om een provincie binnen te komen :X
Ik heb lenningrad, Stalingrad en Moscow. welke steden moet ik nog veroveren om met rusland te annexeren?

[ Voor 81% gewijzigd door ADMK op 17-01-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wat ervaringen uit HOI1:

Engeland veroveren is makkelijk, je bouwt wat transport schepen en vaart gewoon tussen de Engelse vloot, aangezien de AI te stom was de hulpeloze bootje aan te vallen.

Bij USSR, als je Leningrad, Moskou en Stalingrad kreeg je een event, "bitter peace", waarna je ongeveer 1/3 van Rusland kreeg en daarna vrede had met ze. Het compleet annexeren is erg rot aangezien er ook victory points bij Sevastopol (SP?) zitten. Je moet dus proberen Japan over te halen of heel de Rusland door.

Maar dat was HOI1.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
ph4ge schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:39:
Wat ervaringen uit HOI1:

Engeland veroveren is makkelijk, je bouwt wat transport schepen en vaart gewoon tussen de Engelse vloot, aangezien de AI te stom was de hulpeloze bootje aan te vallen.

Bij USSR, als je Leningrad, Moskou en Stalingrad kreeg je een event, "bitter peace", waarna je ongeveer 1/3 van Rusland kreeg en daarna vrede had met ze. Het compleet annexeren is erg rot aangezien er ook victory points bij Sevastopol (SP?) zitten. Je moet dus proberen Japan over te halen of heel de Rusland door.

Maar dat was HOI1.
Nou ik kreeg geen Bitter Peace event (bug?) das wel jammer nu moet ik wel heel rusland veroveren of anders moet dat via diplomacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
ph4ge schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:39:
Wat ervaringen uit HOI1:

Maar dat was HOI1.
Nou in HoI2 weten de britse vloten mijn transportvloten akelig goed te vinden :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:08
Weet iemand hoe je een allience maakt, ik influence dat land dan eerst tot boven de 100 maar dan lukt het niet om een allience te maken. Moet dit hoger ofzo ? (ben het namelijk niet in de tutorial tegen gekomen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Hey, dit ziet er heel interessant uit :)

Ook maar eens proberen.

goeie startpost hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
roodhoedje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:28:
Weet iemand hoe je een allience maakt, ik influence dat land dan eerst tot boven de 100 maar dan lukt het niet om een allience te maken. Moet dit hoger ofzo ? (ben het namelijk niet in de tutorial tegen gekomen :? )
wat ik doe is influence tot 140~ en dan een non-agression pact vragen, en daarna steeds proberen om een allience te maken. werkt niet altijd zoals bij italië duurde het ff voordat ik een allience met hun kon maken

/edit:

ik heb een leuke site gevonden met allemaal HoI2 stuff, een erg handige site! _/-\o_

http://hoi2.nsen.ch/wiki/index.php/Main_Page

[ Voor 12% gewijzigd door ADMK op 18-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets te ingewikkeld voor mij B)

Helaasch :P Maar ik kan niet echt ontspannen met deze game, veel te veel ditjes en datjes en stressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 10:01
Ik speel nu regelmatig Rome: Total War, en zit ondertussen steeds te denken dat het geweldig zou zijn als zoiets kwam maar dan rondom het WWII gebeuren.
Ik geloof dat ik het gevonden heb, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Als iemand potje multiplayer met me wil doen, graag :)
Ik ben zelf nog nieuw, dus dan kunnen lekker relaxt potje spelen :)
(En saven als we niet te lang door kunnen gaan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
M@NIC schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:59:
Ik speel nu regelmatig Rome: Total War, en zit ondertussen steeds te denken dat het geweldig zou zijn als zoiets kwam maar dan rondom het WWII gebeuren.
Tis net zoals RTW ongeveer ja, maar dan zonder de battles (vind ik wel jammer eigenlijk, HoI2 met Wartime Command mix :9 ). het is allemaal real time dus niet turn based. tis een leuke game en best realistisch :)
Anoniem: 34169 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:28:
Iets te ingewikkeld voor mij B)

Helaasch :P Maar ik kan niet echt ontspannen met deze game, veel te veel ditjes en datjes en stressen.
Nouja t valt best mee hoor ik vond het in het begin ook erg ingewikkeld uitzien maar als je de tutorial een paar keer doet valt het best mee ;)
Anoniem: 44492 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:46:
Als iemand potje multiplayer met me wil doen, graag :)
Ik ben zelf nog nieuw, dus dan kunnen lekker relaxt potje spelen :)
(En saven als we niet te lang door kunnen gaan ;) ).
Kan dat? een MP Game saven? das best gaaf als dat kan

[ Voor 21% gewijzigd door ADMK op 18-01-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb hem \o>. Eerste indruk:

Ik dacht met mn arrogante kop dat ik hem wel weer ff op een hoge moeilijkheidsgraad zou ownen. Dat viel echter tegen. Ik moet erg wennen aan de interface en aan de nieuwe zaken. Hoewel het tot nu wel verbeterd lijkt. Wel jammer dat er geen 1933 screnario meer is, dat was altijd mn favo. Wel ff dat scenario USSR vs Finland gedaan, op hard. Finland was vrij snel weg :>

Paar dingetjes
Ik speelde dus als Duitsland, ik kreeg echter geen event om Oostenrijk te anexeren. Ligt dit aan mij of is die er niet?

Waar zit de knop voor strategic redeployment, zoals in HoI1. Kon je units binnen een paar dagen heel de wereld over verplaatsen. Ze konden echter niet vechten en waren hun organisatie kwijt. Het belangrijkste was dat ze geen supplys gebruikte :). Zit dat er nog wel in?

En wat gaat de tijd langzaam zeg. Ik zet hem op Ultra-fast, lijkt het net of de tijd zo snel gaat als normaal bij HOI1. -+ 1 uur per 2 sec. Duurt te lang als er geen actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:08
Ik heb wel oosterrijk gekregen, ben een paar keer opnieuw begonnen met Duitsland en heb steeds een event gekregen. Heb geen influence gebruikt ofzo aangezien ik dat event toch steeds kreeg vond ik het de moeite niet :).

@ ADMK
Italie is inderdaad erg moeilijk heb het tot nu toe niet voor elkaar gekregen influence tot 200 maar alleen een non-agression weten te bemachtigen. Tot 1942 geprobeert toen vond ik het wel best. Ga straks nog maar is kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik vrees dat ik een grappige blunder heb begaan door als Germany USSR een "indepence guarantee" te geven. Volgens mij is dit dus niet meer terug te draaien of wel ??

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130348

Ik vroeg me af hoeveel jullie betaald hebben voor HOI 2. Ik heb het net bij Bol.com besteld en daar koste het 29,99. Vond ik erg goedkoop voor zo'n gloednieuw spel. Normaal betaal je al gauw 50 euri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63730

Geinig spel.

Ik ben eerst begonnen met de nederlanders natuurlijk. 1936 campaign. maar ik werd echt helemaal onder de voet gelopen door een overmacht van de duitsers. dat kwam omdat belgie koppig neutraal bleef.

toen ben ik begonnen met de spaanse republiek. in de burger oorlog de nationalisten het land uit getrapt. daarna met een stevige influence lid geworden van de bondgenootschap van engeland en frankrijk. samen met de fransen heb ik duitsland vernietigd.

nu ben ik bezig met een nieuwe 1936 campaign met japan, met het plan om eerst een bondgenootschap te sluiten met engeland. om daarna een oorlog uit te lokken met Amerika. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik heb even een vraagje over de demo. Daar kun je het ardennen offensief naspelen met zowel de Duitsers als de Allies... Maar ik kan met beide kanten niet echt veel doen :| Aanvallen verlies ik elke keer en verdedigen win ik sporadisch. Ligt dit aan het feit dat dit een demo is en de documentatie gewoon een stuk minder is over het hoe en wat. Of ligt het aan mij ??
Want hoe kan ik een beetje effectief die demo spelen?? Of moet ik het echte spel gaan spelen, de tutorials, en kan ik dan zo aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
BigFast schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:22:
Ik heb even een vraagje over de demo. Daar kun je het ardennen offensief naspelen met zowel de Duitsers als de Allies... Maar ik kan met beide kanten niet echt veel doen :| Aanvallen verlies ik elke keer en verdedigen win ik sporadisch. Ligt dit aan het feit dat dit een demo is en de documentatie gewoon een stuk minder is over het hoe en wat. Of ligt het aan mij ??
Want hoe kan ik een beetje effectief die demo spelen?? Of moet ik het echte spel gaan spelen, de tutorials, en kan ik dan zo aan de slag?
In de demo hebben alle legers een Mjr. General als standaard leider. je moet dat ff veranderen of de Mjr. General Promoten naar een hogere rang zodat hij meer divisies kan leiden.

Rang : Kan leiden
Mjr. General : 1 Divisie
Lt. General : 3 Divisies
General : 9 Divisies
Field Marshall :12 Divisies

Je moet ook kijken naar de bonussen die de leiders kunnen geven, je hebt bijv Leiders die Panzer leaders zijn ofzo, die geven Panzer Divisies die onder hun commando staan een mooie bonus.

Een tip als je aanvalt:
Als je een provincie wilt aanvallen die gelinked is met 2 vriendelijke (jou) provincies en op beide pronvincies heb je een leger staan dan is het t beste dat je met de eene leger aanvalt en dat de andere dat leger het aanvallende leger hulp biedt (dan geef je dat leger "Support Attack" Commando op de vijandelijke provincie) zo heb je meer kans op succes dan dat je alleen met 1 leger aanvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
ADMK schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:46:
[...]

Rang : Kan leiden
Mjr. General : 1 Divisie
Lt. General : 3 Divisies
General : 9 Divisies
Field Marshall :12 Divisies
handige tip. Maar wat gebeurt er als je toch meer dan toegestane divisies toewijst aan een generaal ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Mach schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:39:
[...]

handige tip. Maar wat gebeurt er als je toch meer dan toegestane divisies toewijst aan een generaal ?
dan krijgt hij een penalty tijdens t defenden en aanvallen, je aanval/defence word dan zwakker omdat de leider het niet aankan (teveel manschappen)

Owja, in de landmacht en marine gaat het dus anders, zo heb je een rang in de marine waar diegene 30 schepen kan leiden :)

[ Voor 15% gewijzigd door ADMK op 19-01-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Waarom komt Oostenrijk niet bij Duitsland??? :<

Verder wel leuk, maar volgens mij zit het zelfs na de update nog stapel vol met bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik had gisteren nog wel een grappige bug. Ik had Polen op 1 provincie na veroverd en plotseling stonden in die provinice 45 inf divs in plaats van 3 :)

Maar het blijft een machtig spel.

Binnenkort zullen de Stony Road en CORE mods....dan wordt het pas echt realistisch :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Mach schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 07:30:
Ik had gisteren nog wel een grappige bug. Ik had Polen op 1 provincie na veroverd en plotseling stonden in die provinice 45 inf divs in plaats van 3 :)

Maar het blijft een machtig spel.

Binnenkort zullen de Stony Road en CORE mods....dan wordt het pas echt realistisch :)
Wat houden die mods precies in? wat wordt er allemaal verandert?
Als iemand met me online wilt spelen mn MSN is advance75@hotmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik heb een bug oid. Ik heb af en toe dat ik met mijn units alleen nog maar een strategic redeployment kan doen. Ik kan dan niet meer aanvallen of verplaatsen en dat blijft zo als ze geredeployt zijn. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
BigFast schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:40:
Ik heb een bug oid. Ik heb af en toe dat ik met mijn units alleen nog maar een strategic redeployment kan doen. Ik kan dan niet meer aanvallen of verplaatsen en dat blijft zo als ze geredeployt zijn. Hoe los ik dit op?
Mss heb je een Garrison Unit in een paar legers van je? want die kunnen namelijk alleen dmv strategic redeployment verplaats worden en kunnen geloof ik niet aanvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wel leuk zelf die oorlog naspelen als Duitsland. Oostenrijk heb ik veroverd (zonder event), daarna kreeg ik half Tjechië en heb ik de rest ook veroverd. Ineens verklaarde Polen mij toen de oorlog :r . Daar was ik ff niet op voorbereid en voordat ik het door had stonden ze voor Berlijn. Nouja toen ik eenmaal het front op orde had viel Polen in een maand. Was toen nog 1938.

Toen verklaarde omstebeurt de Baltische Staten oorlog, die vaagde ik natuurlijk van de map.

Gelijk daarna kwamen de Allies, gesteund door Italië met een aanval over een breed front. Het zag er slecht uit totdat ik een gat vond in de linie en daardoor een paar grote groepen units insloot.

Tegen zomer 1939 was ik bezig met het voorbereiden van een Invasie van Engeland toen USSR ineens binnen viel. Heel de zomer doorgevecht, Leningrad viel de eerste week. Sta nu met de jaarwisseling voor Moskou, helaas moet ik nu echt ff een pauze inlasten, als dat maar goed gaat...

Leuk spel, beetje erg historisch fout vergeleken bij deel 1. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
ph4ge schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:35:
Wel leuk zelf die oorlog naspelen als Duitsland. Oostenrijk heb ik veroverd (zonder event), daarna kreeg ik half Tjechië en heb ik de rest ook veroverd. Ineens verklaarde Polen mij toen de oorlog :r . Daar was ik ff niet op voorbereid en voordat ik het door had stonden ze voor Berlijn. Nouja toen ik eenmaal het front op orde had viel Polen in een maand. Was toen nog 1938.

Toen verklaarde omstebeurt de Baltische Staten oorlog, die vaagde ik natuurlijk van de map.

Gelijk daarna kwamen de Allies, gesteund door Italië met een aanval over een breed front. Het zag er slecht uit totdat ik een gat vond in de linie en daardoor een paar grote groepen units insloot.

Tegen zomer 1939 was ik bezig met het voorbereiden van een Invasie van Engeland toen USSR ineens binnen viel. Heel de zomer doorgevecht, Leningrad viel de eerste week. Sta nu met de jaarwisseling voor Moskou, helaas moet ik nu echt ff een pauze inlasten, als dat maar goed gaat...

Leuk spel, beetje erg historisch fout vergeleken bij deel 1. :7
In ieder geval een leuk what-if scenario :)

Heb gisteren een landing uitgevoerd in Engeland. Ik ben erin geslaagd zo'n 12 divs over te brengen voordat de geallieerde navy mijn transportvloot wist te kelderen. Nu maar hopen dat die 12 genoeg zijn om engeland te veroveren.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Heeft iemand al iets leuks met Nederland gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Radical1980 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:41:
Heeft iemand al iets leuks met Nederland gedaan?
In deel 1 heb ik ooit een invasie van de US uitgevoerd, dat was wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Paar dingetjes
Ik speelde dus als Duitsland, ik kreeg echter geen event om Oostenrijk te anexeren. Ligt dit aan mij of is die er niet?
Ik zit nu dus met hetzelfde probleem, eerst kon dit wel en nu niet meer??? Iemand die dit ookal gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
De heren van Stony Road hebben de eerste modifications uitgebracht, zie hun site

Met name de sprites zijn een enorme verbetering ten opzichte van de oorspronkelijke sprites.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99062

ik heb het hele spel nu ook, huisgenoot raadde het aan. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik snap er vrij weinig van. Ben als NL begonnen in 1936 en maar een beetje technologie gaan ontwikkelen en ene paar untis maken, maar het grootste gedeelte van de tijd zet ik tijd op extremely fast en wacht ik op nieuwe technologie en totdat units klaar zijn. Ook beetje handelen, maar voor de rest vrij weinig. Ik zal ongetwijfeld heel wat over het hoofd zien, maar kan iemand misschien iets vertellen over wat handige dingen zijn in het begin en waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@NIC schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:59:
Ik vind het een stuk gecompliceerder. Van Rome kon ik geen genoeg krijgen, deze viel me echter tegen. Het is in mijn beleving echt totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Anoniem: 99062 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:29:
ik heb het hele spel nu ook, huisgenoot raadde het aan. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik snap er vrij weinig van. Ben als NL begonnen in 1936 en maar een beetje technologie gaan ontwikkelen en ene paar untis maken, maar het grootste gedeelte van de tijd zet ik tijd op extremely fast en wacht ik op nieuwe technologie en totdat units klaar zijn. Ook beetje handelen, maar voor de rest vrij weinig. Ik zal ongetwijfeld heel wat over het hoofd zien, maar kan iemand misschien iets vertellen over wat handige dingen zijn in het begin en waar je op moet letten.
Speel eerst echt eens de tutorials dat maakt het al een heleboel duidelijker. Probeer dan eens het 1939 scenario met Germany, heb je meteen actie in Polen. Dat maakt het meteen een stuk enerverender.

Als je het uiteindelijk leukt vind probeer dan eens een raar land (zoals Nederland) vanuit het 1936 scenario.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99062

ik heb de turorial al een keer gespeeld, doe het nog maar een keer denk ik :) cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Anoniem: 34169 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:00:
[...]

Ik vind het een stuk gecompliceerder. Van Rome kon ik geen genoeg krijgen, deze viel me echter tegen. Het is in mijn beleving echt totaal anders.
Tja, het is echt een game van een heel andere orde dan RTW......HOI2 vergelijken met RTW is appels met peren vergelijken.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 16:18
Ik had al een eigen topic geopend : [rml][ PC] Hearts of Iron 2 - Ultieme strategie[/rml]
met misschien in de OP nog wel wan nieuwe informatie :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben nu met Nederland aan het spelen
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/F66AVO74TTRH/p.jpeg

Ik ben nu zoals jullie zien in 1943. Het heeft me heel wat pogingen gekost om uberhaupt zo ver te komen. Duitsland in door de Sovjet's geannexeerd; en er zijn een aantal nieuwe landen/puppets zoals de DDR. West duitsland (volgens mij de FGD oid) heb ik kunnen annexeren omdat deze nog geen politieke garanties had van andere landen 8)

Ik ben nu bezig met m'n indonesie-eilandjes te verdedigen tegen japan...
nu eerst maar even weer wat manpower opbouwen voordat ik weer iemand de oorlog kan verklaren :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Gelukszoekr schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:39:
Ik had al een eigen topic geopend : [rml][ PC] Hearts of Iron 2 - Ultieme strategie[/rml]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben nu met Nederland aan het spelen
[afbeelding]

Ik ben nu zoals jullie zien in 1943. Het heeft me heel wat pogingen gekost om uberhaupt zo ver te komen. Duitsland in door de Sovjet's geannexeerd; en er zijn een aantal nieuwe landen/puppets zoals de DDR. West duitsland (volgens mij de FGD oid) heb ik kunnen annexeren omdat deze nog geen politieke garanties had van andere landen 8)

Ik ben nu bezig met m'n indonesie-eilandjes te verdedigen tegen japan...
nu eerst maar even weer wat manpower opbouwen voordat ik weer iemand de oorlog kan verklaren :)
hehe gaaf, holland aan de macht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20633

Grappig om op Got een topic over Hoi2 te zien.
Ik speel hoi1 al een jaar en ben een aantal maanden geleden begonnen met hoi2.
Na de standaard landen gespeeld te hebben (duitsland/frankrijk) ben ik al geruimere tijd bezig met het spelen van Nederland.

Helaas loop ik constant tegen een aantal zwakke punten van de ai aan.
Zo blijven Frankrijk,Engeland en Belgie strak achter hun verdedigingslinies zitten, uiteraard kun je deze units overnemen door Military control maar dit is a: niet echt eerlijk en b: stopt de ai dan ook met militaire acties in haar kolonies.

Roelie: Ik ben verbaasd over jouw vorderingen met Nederland, ondanks dat ik zie dat je military control gebruikt snap ik een aantal dingen niet:

1) Jouw technology is wel erg hoog, je hebt nu 5 techteams maar begint het spel met 2 teams
2) Hoe heb je het voor elkaar gekregen om Duitsland in 1940 tegen te houden?
3) Vrij hoge supplies, geld en andere waarden
4) Het meerendeel van je officieren overlijden in 1940 en Nederland begint al met zo weinig generals en toch zie ik een hoop generaals.
5) 104 Ic!! das best veel als je bedenkt dat je begint met 21

Gebruik je naast military control andere "cheats" ?, veel mensen starten handmatig events op of passen de ini file aan (waarin je zo'n beetje alles kan aanpassen)

Roelie begrijp me niet verkeerd, als je dit bovenstaande wel doet is daar niets mee. (ik doe hetzelfde soms ook) Het geeft vaak leuke games.

Echter als je dit alles alleen met gebruik van military control hebt gedaan dan ben ik zeer geinteresseerd hoe je dit gedaan hebt.
Een korte samenvatting van 1936 tot 1940 zou ik dan heel interessant vinden.

Ps ik las hiervoor dat er iemand problemen heeft met het annexxen van Rusland ivm de infrastructuur in Rusland.
Hier zijn een tweetal tips voor:

1) De siberielijn, een dunne lijn van provincies met een hogere infrastructuur volg deze helemaal en je komt er wel
2) Het gebruik van para's, volgens vele een must om Rusland te kunnen veroveren.

Ps2 Na inname van Leningrad,Moskou en Stalingrad krijg je niet meteen bitter peace, hier is per week kans op.Deze kans vergroot per week, theoretis kan dit wel 1,5 jaar duren

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 20633 op 13-04-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Gelukszoekr schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:39:
Nu er kennelijk weer wat interesse ontstaat voor deze topic zal ik de startpost binnenkort weer eens aanpassen :)

Blijft overigens een machtige game zeker met alle nieuwe Stony Road graphicpacks :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Helaas loop ik constant tegen een aantal zwakke punten van de ai aan.
Zo blijven Frankrijk,Engeland en Belgie strak achter hun verdedigingslinies zitten, uiteraard kun je deze units overnemen door Military control maar dit is a: niet echt eerlijk en b: stopt de ai dan ook met militaire acties in haar kolonies.

Ik ben er pas sinds kort achter dat je altijd militairy control krijgt van je allies. Persoonlijk vind ik dit een beetje jammer omdat dit in werkelijkheid ook niet zou gebeuren.
Ik heb een paar keer de militairy control van frankrijk gebruikt om belgie en luxemburg makkelijker te veroveren. Maar ik gebruik het zo kort mogelijk. De andere aanvallen/verplaatsingen van het franse leger liggen anders compleet stil.

Roelie: Ik ben verbaasd over jouw vorderingen met Nederland, ondanks dat ik zie dat je military control gebruikt snap ik een aantal dingen niet:

1) Jouw technology is wel erg hoog, je hebt nu 5 techteams maar begint het spel met 2 teams
Je krijgt na 20IC een tech team unlocked. Je begint standaard met 2 en dan bij 40IC 1 erbij, bij 60IC en de laatste op 80IC.

2) Hoe heb je het voor elkaar gekregen om Duitsland in 1940 tegen te houden?
Ik heb een no-time-cheat gebruikt en ben in 1930 begonnen. Ik heb het wel eens gehaald om vanaf 1936 duitsland tegen te houden; maar dan hou je echt niks over. Je moet dan ook al in 1937 beginnen met infanterie te bouwen. Dat ik in 1930 ben begonnen betekende ook dat de rest in 1930 begon met als resultaat dat je qua leger niet echt een voorsprong kan opbouwen. De tech-teams hebben trouwens ook geen enkel voordeel als je zo vroeg begint; elke technologie heeft een historical year en wanneer je te vroeg begint duurt het echt heeel lang.
Bas M Tools heeft me bijvoorbeeld meer dan 2 jaar gekost terwijl je hier normaal in 3 maanden mee klaar bent
:/
Duitsland verklaarde mij januari '40 al de oorlog (wat erg snel is!) maar zorg dat je dan ten minste 9 divisie's in Groningen, Arnhem en Eindhoven hebt staan. En natuurlijk land-forten (betere verdediging en kost relatief weinig manpower minimaal iets van 3 per gemeente.)
Verder heb ik geluk gehad dat duitsland ook al snel met rusland begon te rellen waardoor ze binnen no time te zwak waren om mij aan te vallen. Ze hebben het een paar keer geprobeerd, maar ik ben op geen enkel moment een NL-provincie kwijt geraakt :*)

3) Vrij hoge supplies, geld en andere waarden
Doordat ik 6 jaar eerder ben begonnen heb ik wat tijd gehad om m'n IC omhoog te krikken en de supplies zo hoog mogelijk te krijgen. Als nederland zijnde is het belangrijk om veel supplies te maken en deze te verkopen voor olie, metaal en energie. Ook heb ik natuurlijk wat supplies erbij gekregen doordat ik luxemburg, belgie en west-duitsland heb geannexeerd. Probeer natuurlijk ook indonisie in bezit te houden.. erg goed voor je rare materials

4) Het meerendeel van je officieren overlijden in 1940 en Nederland begint al met zo weinig generals en toch zie ik een hoop generaals.
Heel vervelend inderdaad dat er zoveel generaals dood gaan. Ik heb hier niks aan verandert. Je hebt echter nog wel een aantal Lt. generals welke je naar een paar battles kan promoten tot generaal.

5) 104 Ic!! das best veel als je bedenkt dat je begint met 21
zie hierboven :)

Echter als je dit alles alleen met gebruik van military control hebt gedaan dan ben ik zeer geinteresseerd hoe je dit gedaan hebt.
Een korte samenvatting van 1936 tot 1940 zou ik dan heel interessant vinden.
bovenstaande uitgebreid genoeg? anders vraag maar raak :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-04-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaaah beginnen in 1930 dat verklaart zo'n beetje al mijn vragen, wel leuk had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik neem aan dat je daardoor ook zoveel ic hebt (en door je veroveringen uiteraard)

Misschien is het leuk om kort mijn strategie uit te leggen:

Begin 1936

-Zsm verbond met allies krijgen (blueprints en trade)
-Handelen zo'n beetje alles ruilen voor geld en supplies
-Tech: Geen Air of Navy maar vnl tanks,inf,landdoctrines en ic
-Arnhem level 3 forts
-Volgende legers:

1) 6 medium tanks (onder een generaal) plus brigades
2) 8 inf + 1hq (onder een maarschalk) plus brigades
3)9 mot inf (onder een generaal) plus brigades
4) 4* 3 inf onder ltgen plus brigades voor verdediging a'dam,arnhem,groningen en eindhoven

De enige cheat die ik gebruik is het aanpassen van de inf file om zo 2 generaals en een maarschalk met wat experience te krijgen.

Half Augustus neem ik dan de franse legers over waarbij ik een tweetal legers (12 inf, 3 tanks, 3 cav)
Naar Nederland verscheep
In september 1940 verklaart Duitsland de oorlog aan Polen en de rest van de allies.
Duitsland valt dan direct Groningen en Arnhem binnen niet wetende dat er 5 volle legers achter staan te wachten, vaak laat ik ze doorstoten naar Rotterdam waarna ik vrij simpel een pocket creeer door Eindhoven te veroveren.
Langzaam aan druk ik dan de frontlinie richting het Oosten, maar tegen de tijd dat Duitsland klaar is in Polen kan ik het schudden.

Een aantal punten blijft Nederland nekken:

-Transport cap. (veel te laag!)
- Ic niet genoeg om drie legers te hebben en te blijven herstellen
- Units hebben een zeer lage def org level
-De ai reageerd zeer slecht op kansen die ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik ben gisteren niet echt opgeschoten.
Ik ben nog steeds lid van de allies. We zitten nog in oorlog met Japan.
dit duurt zo onderhand al een jaartje of 3 en het lijkt erop alsof Japan zich nog niet hoeft over te geven. Op een gegeven moment zal Japan zich wel moeten overgeven, en ik ben eigenlijk wel benieuw of ik daarna de alliantie kan verlaten.

Ik wil toch nog wel frankrijk hard aanvallen over een jaartje of 10 8)

Gisteren heb ik eerst een groot gedeelte van m'n leger "verkocht/weggedaan".
Vervolgens heb ik 4 legers gemaakt;
1 Field Marshal - 12 divisies - Semi-modern mechanized ('45)
1 Field Marshal - 12 divisies - Advanced Tank (lvl5)
1 General - 9 divisies - Improved Motorized divisie + 1 HQ ('45)

elke divisie heeft een brigade. Ik heb de volgende brigade's toegevoegd;
1 Engineer brigade per leger
1 Improved Armored car brigade per leger
Improved Anti-Air brigades
Self. Prop. Improved Rocket Art. brigades
Semi-Modern Tank Destroyer brigades

Alle 4 de legers bij elkaar zijn dus in totaal 42 fully equipt divisies.. Dat is nogal een dik leger voor Nederlandse begrippen.

Met deze legers ben ik denemarken binnengevallen en ben over alles heen gestampt op Stockholm na. Ik heb Stockholm omsingelt en val aan vanuit 2 verschillende kanten elk met 2 legers (21 divisies)
Die gekke denen hebben 9 divisie's in Stockholm in de loopgraven liggen en dit zijn allemaal light infanterie en cavalery divisie's zonder support-brigade's of land-forten.
En toch wil het maar niet lukken om die knakkers de slopen!!! 8)7

ik heb nu al 3x een zware aanval uitgevoerd welke een dag of 2 duurt voordat ik verlies.. en mag dan elke meer ruim 200 reinforcements die kant op sturen :(

vannavond maar weer eens proberen of we stockholm nog op de knieen kunnen krijgen.

ik heb nog een aantal vragen:
- Kan de de allies verlaten op het moment dat we niet meer in een oorlog zitten?
- Waar en hoe lang moet je garrison-divisie's deploy'en?

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 14-04-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:09:
Ik ben gisteren niet echt opgeschoten.
Ik ben nog steeds lid van de allies. We zitten nog in oorlog met Japan.
dit duurt zo onderhand al een jaartje of 3 en het lijkt erop alsof Japan zich nog niet hoeft over te geven. Op een gegeven moment zal Japan zich wel moeten overgeven, en ik ben eigenlijk wel benieuw of ik daarna de alliantie kan verlaten.

Ik wil toch nog wel frankrijk hard aanvallen over een jaartje of 10 8)

Gisteren heb ik eerst een groot gedeelte van m'n leger "verkocht/weggedaan".
Vervolgens heb ik 4 legers gemaakt;
1 Field Marshal - 12 divisies - Semi-modern mechanized ('45)
1 Field Marshal - 12 divisies - Advanced Tank (lvl5)

elke divisie heeft een brigade. Ik heb de volgende brigade's toegevoegd;
1 Engineer brigade per leger
1 Improved Armored car brigade per leger
Improved Anti-Air brigades
Self. Prop. Improved Rocket Art. brigades
Semi-Modern Tank Destroyer brigades

Alle 4 de legers bij elkaar zijn dus in totaal 42 fully equipt divisies.. Dat is nogal een dik leger voor Nederlandse begrippen.

Met deze legers ben ik denemarken binnengevallen en ben over alles heen gestampt op Stockholm na. Ik heb Stockholm omsingelt en val aan vanuit 2 verschillende kanten elk met 2 legers (21 divisies)
Die gekke denen hebben 9 divisie's in Stockholm in de loopgraven liggen en dit zijn allemaal light infanterie en cavalery divisie's zonder support-brigade's of land-forten.
En toch wil het maar niet lukken om die knakkers de slopen!!! 8)7

ik heb nu al 3x een zware aanval uitgevoerd welke een dag of 2 duurt voordat ik verlies.. en mag dan elke meer ruim 200 reinforcements die kant op sturen :(

vannavond maar weer eens proberen of we stockholm nog op de knieen kunnen krijgen.

ik heb nog een aantal vragen:
- Kan de de allies verlaten op het moment dat we niet meer in een oorlog zitten?
- Waar en hoe lang moet je garrison-divisie's deploy'en?
heb je al geprobeert om die gasten te bombarderen (interdiction>verzwakt organisatie) voordat je ging aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113141

Leuk spel alleen soms nogal eens onoverzichtelijk, zeker als je een grote natie speelt en reeds een aanzienlijk deel van europa (spelend als Duitsland) hebt veroverd.
Een paar tips voor de beginners:
-Begin met Duitsland of een ander groot land (VS/Sovjet Unie)
(de rest van de volgende tips geldt voor Duitsland)
-Doe aan industriele ontwikkeling (industrial research) (zeker 2 van de 5 mogelijke)
Met name de "trees" voor "increase industrial efficency 10%" en "increase research speed 10%"
Dit gaat na een aantal jaar echt heel veel schelen en stelt je in staat om zo goed als de gehele research tree te doorlopen voor 1947.
-De rest is het researchen van wapens en doctrines. (wat? dat dien je zelf te bepalen)
-De snelheid van researchen is afhankelijk van "wie" de research doet (neem een goede, beter meer dezelfde research eigenschappen dan een hoge zonder of met minder overeenkomende eigenschappen) en het "Historical Year" . Ga zeker in 1936 niet iets onderzoeken met historical year 1941 (zeker in het begin niet) Probeer een afwijking aan te houden van 1 jaar, max 1,5 jaar. (later in het spel misschien 2 jaar)
-Voor annexeren Oostenrijk, Influence Nation, hou deze om en rond de 200.(max) Event komt vanzelf.
-Bepaal met wie je wil samenwerken en "influence" dit land.
-Probeer niet een alliantie aan te gaan met een land zonder non-aggression pact. (gaat niet echt lukken)

Aanvalstips:
-Probeer de vijand eerst te omsingelen (alle aangrenzende gebieden)
-In geval van aanval op Frankrijk, verover eerst Belgie, dan Nederland en val dan Frankrijk aan.
-Probeer niet de Machinot linie te veroveren, ga richting Parijs (en iets verder). Vervolgens zal het Vichy event plaats vinden. Ga hiermee akkoord, veroveren kan altijd later nog!!
-Val UK vanuit Noorwegen aan. (met 3 legergroepen en max 15 divisies)
-Hou bij het aanvallen van een land altijd wat eenheden bij de grens van zijn bondgeno(o)t(en).
-Bouw U boten ipv slagschepen (duurt vee te lang)

Deze tips zouden een goede start moeten kunnen bewerkstelligen....echter het spel is nog veel uitgebreider. (ga hier echter geen handleiding schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
ADMK schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:40:
[...]

heb je al geprobeert om die gasten te bombarderen (interdiction>verzwakt organisatie) voordat je ging aanvallen?
je bedoelt toch niet met van die vliegende apparaten he?
ik als nederland zijnde heb dus echt nog niet 1 vliegtuigje gebouwd.. :D

maar m'n allies zijn wel al zeker een half jaar de boel in stockholm aan het platgooien..
heeft tot nu toe nog niet echt geholpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garrison divisions zijn "statische" divisies die je voornamelijk plaats op landen met forten.
Volgens mij kun je Denemarken al Annexen, zelfs als je Stockholm niet hebt.Als dit niet het geval is
dan zul je inderdaad gebruik moeten maken van bombers en rekening moeten houden met het weer,tijdstip van de aanval (niet snachts beginnen) en eventuele overstacking penalties.

Je kunt een Alliance op elk moment verlaten als je wilt dit moet je echter wel doen bij het hoofd van de alliantie, dat is Engeland en niet Frankrijk, ga dus even naar Engeland en druk op leave alliance en weg ben je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Anoniem: 20633 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:00:
Garrison divisions zijn "statische" divisies die je voornamelijk plaats op landen met forten.
Volgens mij kun je Denemarken al Annexen, zelfs als je Stockholm niet hebt.Als dit niet het geval is
dan zul je inderdaad gebruik moeten maken van bombers en rekening moeten houden met het weer,tijdstip van de aanval (niet snachts beginnen) en eventuele overstacking penalties.

Je kunt een Alliance op elk moment verlaten als je wilt dit moet je echter wel doen bij het hoofd van de alliantie, dat is Engeland en niet Frankrijk, ga dus even naar Engeland en druk op leave alliance en weg ben je. :)
Garrison divisions heb je nodig tegen partizaan activiteiten.. deze moet je dus plaatsen en gemeentes welke je hebt overgenomen om zo te verkomen dat ze in opstand komen.
Ik merk echter dat ik niet overal garrison's hoef te deployen.. de ene gemeente heeft er wel last van en de andere niet.. maar welke en waarom blijft voor mij een raadsel :?

Je kunt een land pas annexeren wanneer je alle gemeentes met een "victory point(s)" in bezit heb.
helaas voor mij heeft stockholm wel degelijk victory points.

De Alliance kan ik niet verlaten.
Engeland is inderdaad het hoofd van de alliantie. Ik kan me niet herinneren dat ik heb beweerd dat Frankrijk dat is maar dat terzijde. Ik kan de alliantie niet verlaten omdat ik met de alliantie in oorlog ben tegen Japan. Wanneer Japan verslagen is zou ik (denk ik) de alliantie wel moeten kunnen verlaten. de optie "leave alliance" is nu nog greyed-out.

Ik wacht trouwens denk ik zowiezo nog met het verlaten van de alliantie omdat ik nog geen zin heb om straks zonder allies het tegen rusland op te nemen (mocht ik ooit zover komen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukszoekr schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:43:
[...]

Garrison divisions heb je nodig tegen partizaan activiteiten.. deze moet je dus plaatsen en gemeentes welke je hebt overgenomen om zo te verkomen dat ze in opstand komen.
Ik merk echter dat ik niet overal garrison's hoef te deployen.. de ene gemeente heeft er wel last van en de andere niet.. maar welke en waarom blijft voor mij een raadsel :?

Ik gebruik garrisondivisies toch echt alleen voor het bemannen van forts.
Partizaan activity is vast ingesteld per provincie welke je kan uitlezen als je de provincie aanklikt die je bezet.Je kunt dan zien hoe hoog de activiteit is en hoeveel deze stijgt.
Ik pak dit vaak op twee manieren aan: Ik stel een klein legertje samen die ik strategisch neerzet omzo eventuele partizaanlegers die ontstaan te kunnen vernietigen hierdoor houd ik mijn legers wel achter de hand voor eventuele andere activiteiten.Nadeel is wel dat een hoge activiteit ook zorgt voor mindere opbrengsten uit die provincie
De tweede manier is om inf met en Mp brigade een anti partizaan mission te geven, dit verminderd de activiteit. (kijk naar het scherm van de provincie of dit genoeg is) Nadeel hiervan is dat deze unit niet voor andere dingen gebruikt kan worden en het lang duurt voordat hij uit de anti partizaan missie is.

Je kunt een land pas annexeren wanneer je alle gemeentes met een "victory point(s)" in bezit heb.
helaas voor mij heeft stockholm wel degelijk victory points.

Aha ik twijfelde al

De Alliance kan ik niet verlaten.
Engeland is inderdaad het hoofd van de alliantie. Ik kan me niet herinneren dat ik heb beweerd dat Frankrijk dat is maar dat terzijde. Ik kan de alliantie niet verlaten omdat ik met de alliantie in oorlog ben tegen Japan. Wanneer Japan verslagen is zou ik (denk ik) de alliantie wel moeten kunnen verlaten. de optie "leave alliance" is nu nog greyed-out.
Dat wist ik niet

Ik wacht trouwens denk ik zowiezo nog met het verlaten van de alliantie omdat ik nog geen zin heb om straks zonder allies het tegen rusland op te nemen (mocht ik ooit zover komen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Er is dus nog wel wat onenigheid over hoe/waar garrison's te gebruiken..

Dus ik moet stockholm met interdiction-air-attacks gaan aanvallen...
ik heb helemaal geen ervaring met een air-force, kan iemand me vertellen welk type bombers ik hiervoor het beste kan gebruiken? en welke air- doctrine's?

alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk net nog even naar je uitleg over stockholm en zie dat je een behoorlijke overstack penalty meekrijgt als je aanvalt.21 units aanvallen en de hoogste officier geld.

Probeer het eens als volgt:

Maak 4*6 legers waarvan 2 met een generaal en twee met een maarschalk.
Val om 07:00 uur aan met leger een van een kant met een generaal en leger twee met een maarschalk (houdt je hq binnen bereik)
Als deze aanval niet lukt val je meteen daarna aan met leger3 met generaal van een kant en leger 4 met maarschalk van de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Anoniem: 20633 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:14:
Ik kijk net nog even naar je uitleg over stockholm en zie dat je een behoorlijke overstack penalty meekrijgt als je aanvalt.21 units aanvallen en de hoogste officier geld.

Probeer het eens als volgt:

Maak 4*6 legers waarvan 2 met een generaal en twee met een maarschalk.
Val om 07:00 uur aan met leger een van een kant met een generaal en leger twee met een maarschalk (houdt je hq binnen bereik)
Als deze aanval niet lukt val je meteen daarna aan met leger3 met generaal van een kant en leger 4 met maarschalk van de andere kant.
Ja duidelijk.. da's wel het proberen waart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Anoniem: 113141 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:00: heel verhaal

-Val UK vanuit Noorwegen aan. (met 3 legergroepen en max 15 divisies)
Je moet als eerste UK aanvallen met 15 divisies en minimaal 30 onderzeers + de schepen die je al hebt, dan is het erg makkelijk om de rest van Europa te veroveren. Dat kost je ongeveer een jaar, de productie van 30 onderzeeers en 15 divisies, en als je in Engeland zit heb je die gasten zo veroverd, daarna ierland pakken en tegelijkertijd Frankrijk en Belgie aanpakken.Voor half 37 heb je half Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86528

Ik kon het niet laten :X })

Ik heb ff grondig de Nazi uitgehangen, zie hier het resultaat :P

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany1.jpg

Alleen nog joegoslavie, zweden en finland zijn nog neutraal :)
De rest is lid van de Axis

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany2.jpg

De soviet-unie had enige bezwaren tegen mijn plannen dus die moest ik maar annexeren :P

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany3.jpg

Japan werd hard gesloopt door amerika maar met enige hulp van duitsland is dat helemaal goed gekomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany4.jpg

Ergens in '41 ene Erwin Rommel naar afrika gestuurt met 10 divisies >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany5.jpg

hier ff een overzicht van de legers van mijn Axis en de Allies.. Alleen amerika kan nog vervelend gaan doen..

Afbeeldingslocatie: http://www.drastix.demon.nl/images/germany6.jpg

Dit alles met de no-time-limit patch en zonder verdere cheats :)
Nu alleen nog australie en noord- en zuid-amerika :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86528 op 15-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een linkje naar de no-time patch voor mij? (of mag ik daar niet naar vragen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86528

Als dit niet mag dan horen we het wel :)

http://www.drastix.demon.nl/no_time_limit12.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !!w00t!!
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 13:39
Voor de liefhebbers:

Strategie Nederland zonder cheats:

* 12-14 fabrieken maken vanaf het begin verder niks! (elke provincie dus 2). Hierdoor heb je binnen 2 jaar een derde research group.
*Vrijwel vanaf het begin allience met belgie
* Onderzoek: in het begin vrijwel alleen maar industrieel en armor (tank)+ infantery (geen naval, air etc!)
*Vanaf 1938 units gaan produceren. (schatting: circa 10 armor diviesies + 20 inf.) (ijna alle inf divies hadden 1 extra brigade of art.of anti tank)
*Vanaf 1939 landforts + AA (zorg wel dat je die onderzocht hebt)
*1940 Luxemburg wordt ingenomen. En een gedeelte van belgie tot de strategische grens van een rivier. Als je ziet dat frankrijk begint aan te vallen, offensief beginnen tegen duitsland, begin aanval in dortmund. vandaar uit aachen aanvallen en belgie ondersteunen voor de tegen aanval. uiteindelijk kom je zo uit dat je manschappen verdeeld zijn over 3 provincies wat prima te verdedigen is.
*Vanaf 1940-1942 werd ik aangevallen, hierdoor kon ik geen extra units produceren alle manpower ging naar reinforcements. Zorg dat je landforts bouwt + AA!!!exra fabrieken, extra resources, extra consumer goods om je dissent drastisch te verlagen (lees: 0,0).
*Zorg dat je goed bezig blijft om tanks+ inf. te upgraden. Landdoctrines etc. Lijkt me dat je vanzelf wel ziet wat je het beste kan doen.
*Begin 1943 waren mn manschappen weer op volledige sterkte. Ben tegen offensief begonnen toen de sovjets en france ook met een offensief bezig waren.
*Maandje later: Duitsland,denemarken + Polen Van NL!! mijn doel was berijkt en had geen zin meer ;)

Gaaf spel is dit! Ben denk ik 10x opnieuw begonnen met nl 8)7 Nu maar is duitsland proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Echt super vet spel :)

Lekker tactisch maar een vraagje

Hoe kan je ervoor zorgen als een Unit klaar is dat je hem kan samenvoegen onder 1 commander. Als je unit klaar is wil hij automatisch een nieuwe commander geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

:? Hoe bedoel je dat? Je kunt toch "gewoon" een box om max.12 units, ivm met penalties bij meer units, land that is, draggen, deze samenvoegen met het samenvoeg buttontje, groen en zwart ventje-knopje onder de unitgegevens en daar dan een commander bij aanwijzen. Of de huidige eventueel promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y154/Roellie80/duitsland.jpg

Ben ook weer met NL verder gegaan...
duitsland eindelijk ge-annexeerd :)

ik ga nu rustig europa opslokken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
is er dan helemaal niemand meer die dit speelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
jawel ik speel het nog, ik speel nu als de duitsers, kheb inmiddels alle grote europese landen vernietigd >:) ben nu aan het voorbereiden voor een invasie in amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
1944, ik speel als Rusland, kzit nu over de 700 victory points, als ik de hele wereld bezit zal ik wel ff een screenie posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Heeft er al iemand de 1.2 patch geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ja, al sinds 22 april. Sliders aangepast, dat werkt wel lekker en voor de rest heb ik er niet zoveel van gemerkt, heb niet heel veel last gehad van bugs, natuurlijk wel de manpower bug als je in de SV of in de jungle zit, maar die is volgens mij nog steeds niet gefixed. Maar ik ben er niet ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Mensen;

We zijn afgelopen weekend een multiplayer-game gestart via Fok!

we hebben nu 4 spelers;

UK
Germany
Italy
USA

We zitten nu in '38 en eigenlijk zoeken we nog 2 mensen (maar mag natuurlijk ook) om nog Japan en Rusland te spelen.

We zullen waarschijnlijk in de loop va deze week verder gaan met de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
Hmmm ik ben mss wel geinterreseert :) me e-mail is adamk22@gmail.com !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 23:13
offtopic:
Misschien een hele onbeschofte topictrap..

Maar op zoek naar nieuw spelplezier op de PC kom ik elke keer weer uit bij Hearts of Iron II. Het lijkt me ontzettend leuk, maar is het aan te raden aan iemand die Civilization I & II helemaal kapot gespeeld heeft. (Op dit moment speel ik voornamelijk op de gamecube en weinig op de computer)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Blaatschaap11 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:03:
offtopic:
Misschien een hele onbeschofte topictrap..

Maar op zoek naar nieuw spelplezier op de PC kom ik elke keer weer uit bij Hearts of Iron II. Het lijkt me ontzettend leuk, maar is het aan te raden aan iemand die Civilization I & II helemaal kapot gespeeld heeft. (Op dit moment speel ik voornamelijk op de gamecube en weinig op de computer)
Ik raad het iedereen aan, ik speel het altijd als er niemand online is om mee te Wolfen, en het blijft leuk. Het is echter niet turnbased, maar wel super leuk.

Nu het topic toch weer leeft, ik wil wel eens meedoen met een multiplayer pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Het is al weer enige tijd geleden dat ik mijn generaalssterren heb opgepind in HOI2, maar het blijft gewoon een geweldig spel om (in de losse uurtjes) te spelen. Grafisch gezien natuurlijk geen hoogspringer, maar inhoudelijk zo diep als de groot atlantische trog :), en daarom buitengewoon lang speelbaar.

De leercurve is best stijl, maar als je even je doorzet, speelt het daarna vrij intuitief.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 20-06 23:13
ph4ge schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 03:09:
[...]

Ik raad het iedereen aan, ik speel het altijd als er niemand online is om mee te Wolfen, en het blijft leuk. Het is echter niet turnbased, maar wel super leuk.

Nu het topic toch weer leeft, ik wil wel eens meedoen met een multiplayer pot.
Ik moet hem eerst nog even op de kop zien te tikken. Iemand ergens goedkoper gezien dan 30 euro bij bol.com?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Ik heb het spel nog niet gespeelt, wel het 1 en ander over gelezen.
Nu al een vraag: is het mogelijk om in de multieplayer mode tegen elkaar te spelen als verschillende landen? Of alleen co-op?

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
DeppOx schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:18:
Ik heb het spel nog niet gespeelt, wel het 1 en ander over gelezen.
Nu al een vraag: is het mogelijk om in de multieplayer mode tegen elkaar te spelen als verschillende landen? Of alleen co-op?
Als je samen wilt werken sluit je een alliantie, anders begin je een oorlog. Tis maar net wat je wil. Samen tegen de AI is echter vaak niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Ok bedankt, dat lijkt me idd veel leuker, vandaar de vraag :)

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Mede naar aanleiding van dit topic ben ik ook met dit spel begonnen en het is echt super intensief :9~

Ben met duitsland in 1936 begonnen, de eerste poging ging wat minder omdat ik mij meest richtte op het opbouwen van land en economie (ben echt zo'n turtle bij de meeste RTS spellen :P) en daardoor was ik militair erg zwak rond 1938/1939 waarop Rusland mij de oorlog verklaarde en ik hun alleen maar kon vertragen.

De 2e poging gaat nu erg goed, heb Polen in lente 1939 gepakt (zonder dat verwerpelijke pact met Rusland), Frankrijk rond augustus 1939 en Engeland in Februari 1940. Vervolgens ben ik naar Canada gegaan welke ook snel gepakt was (5 provincies met victory point is zo ingenomen) waarop vervolgens USA mij de oorlog verklaarde wat ik niet erg vond daar ik daarvoor ook gekomen was ;) Al deze tijd had ik vrij sterke legers vlak bij de grens met Rusland staan, niet veel tanks (zaten in USA) maar wel veel infantry, ik heb zelf zo'n vermoeden dat die aanwezigheid de russen wat heeft ingetoomd.

Wel heb ik nog een voor mij prangende vraag welke ik niet beantwoord kan vinden, dat is de reikweidte van amfibische aanvallen. Naar Canada toegaan was al verschrikelijk lastig, vanaf Reykjavik was het nog te ver voor me; ik moest eerst een haven bouwen op Greenland voordat ik net bij Newfoundland kon komen. Nu heb ik wel de hele USA gepakt, maar ze hebben nog een paar victory punten liggen op Guam en Pearl Harbor etc. maar daar kan ik gewoon helemaal niet bij komen (ik wilde gaan 'island hoppen')

Heeft iemand enig idee hoe je de reikweidte van je amfibische aanvallen kunt vergroten? transportschepen kun je niet opwaarderen en hebben 2000 miles range, de schepen met minder range heb ik al uit de vloot gehaald maar nog steeds kom ik niet ver genoeg. De engelsen en kornuiten kunnen echter wel vanaf Afrika (vermoed ik, in europa hebben ze geen vrienden meer) amfibische landingen doen in Engeland en Newfoundland en zelfs Reykjavik, dus het zou voor mij ook mogelijk moeten zijn... :?

Dit is wel leuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64748/thumb.jpg

maar dit is knap vervelend: 1 punts eilandjes...
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64749/thumb.jpg

Overigens gebruik ik niet veel garrison units meer, ze zijn traag en er is gewoon veel te veel grondgebied om te bewaken. Ik stationeer ze nu alleen nog in gebieden met veel waarde (New York etc) en in Europa in provincies die ik niet wil verliezen onmdat er een (gebruikte) haven of vooral vliegveld ligt (had dus een keer dat een partisan uproar naast een vliegveld gebeurde waarop ik niet snel genoeg reageerde -> zij vallen mijn provincie aan en weg vliegtuigen ;()

Voor Canada en USA gebruik ik paratroopers tegen partisans, ze zijn snel ter plekke en ik kan het in principe met 1 unit al af. Als hij er onverhoopt te lang over doet om terug te keren naar een vliegveld dan vlieg ik gewoon een nieuwe paratrooper in vanuit europa. Op deze manier kost het me 1 transport vliegtuig en 1 paratrooper voor een heel continent en de meeste provincies geven me toch zo goed als geen IC voor de transportcapaciteit. Paratroopers rocken hard! :P

Oh ja, om Frankrijk te pakken hoef je niet door Nederland. Als je alleen via Antwerpen en Bastogne gaat dan scheelt het je units en tijd en je komt direct achter de maginot linies terecht zodat die units gevangen zitten. Beste voordeel is echter: de Nederlanders hebben redelijke schepen en vliegtuigen welke je nu vermijd wat vooral scheelt als je de toch al sterke engelse vloot moet oprollen. Uiteindelijk verklaarde Nederland mij (!) de oorlog, maar toen had ik de meeste schepen van Engeland al vernietigd en ging oversteken. 12 panzers is genoeg voor engeland, dus de rest ging op bezoek in Amsterdam :Y)

edit:
Ow ja, eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik op easy speel (had alleen de demo eens gedaan, dus ff rustig beginnen) en een paar keer een save nodig gehad heb om een stukje overnieuw te doen (soms paar dagen, soms paar weken).
Het echte probleem zit hem in de acties/reacties van je 'neutrale' landen, dus ik krijg wel bewondering voor de mensen die het in het echt doen/deden, dus zonder saves

[ Voor 7% gewijzigd door makje op 17-08-2005 21:10 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157888

Lijkt me een vet spel :D

Ben vandaag de stad afgeweest, maar kon het spel niet vinden :(

Dan maar online bestellen :Y)

edit
Ik zie nu pas de megakick die ik heb gemaakt :o :X ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 157888 op 10-01-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dit spel verdient die aandacht wel. Ik ga het ook weer eens installen. Iemand trouwens al een leuke mod gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 23:15
C.O.R.E 2 komt als het goed is over 4 dagen uit! http://www.21vikings.dk/ :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ow, dat C.O.R.E 2 ziet er inderdaad wel gaaf uit met z'n ongeveer 300-350 events :) Ook de uitgebreide technologische mogelijkheden zijn leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157888

Ik kan geen screenies ervan vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 22:41
Ik heb me vandaag maar ook aan het spel gewaagd. Eerst maar eens met de tutorials begonnen, kom ik bij tutorial twee, doe netjes wat er gevraagd wordt maar die bovenste Poolse provincie veroveren ho maar 8)7 Meerdere keren de missie geprobeerd, ook met andere aanvalstaktieken (ja ik val aan met alle support attack via meerdere kanten), maar het wil maar niet lukken.

Speel trouwens met versie 1.3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Eventjes een gigantische kick voor dit ondergewaardeerde spel.

De 31e komt Hearts of Iron Anthology uit met HoI1, HoI2, Doomsday en Armageddon. Voor £14.99 bij play.com, niet slecht dus. Dit is inclusief een Paradox 'medaille' en een wereldkaart. Aangezien ik tot nu toe alle HoI's illegaal heb gespeeld, inclusief Armageddon vind ik dit het perfecte moment om mijn waardering uit te spreken voor dit spel. Ik zou er eigenlijk wel meer voor willen betalen, maar dat kan niet eens meer.

Zelfs speel ik op dit moment de VS alleen dan fascistisch als ik wil zou ik nu een alliantie met de Duitsers aan kunnen gaan. Maar ik wacht liever eventjes tot er een winnaar is: de Russen of de Duitsers (waarschijnlijk de Russen). Want dan kan ik de 3e wereldoorlog inclusief atoombommen beginnen. Armageddon gaat trouwens door tot '64, erg leuk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:34

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik had begrepen dat het probleem met de "Phantom Fleets" verholpen zou worden met de versie die in de Anthology Box verkocht zou worden.. Is dat ook zo? Heb 'm wel gekocht, maar hij ligt nu stof te verzamelen. School neemt iets te veel tijd in beslag om me bezig te houden met HoI2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Hmm, play.com wilt 'm alleen in Engeland bezorgen helaas... alle volledige versies zou mooi zijn. Heeft een van jullie nog een website van C.O.R.E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

YouKnow schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:11:
Hmm, play.com wilt 'm alleen in Engeland bezorgen helaas... alle volledige versies zou mooi zijn. Heeft een van jullie nog een website van C.O.R.E?
moet je euro instellingen doen aangezien play naar alle landen verzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Gewoon even een keiharde kick, aangezien ik Anthology maar eens geinstalleerd heb :)

Iemand een website met wat uitgebreide info en tips? Je zou denken dat er nog wel een community voor bestaat en hoewel de paradox forums vrij uitgebreid zijn, is er geen search...

Directere vraag: Hoe kom je aan meer spies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Je kunt bij het intel tabje een land "selecteren" en dan heb je in de rechterkolom verschillende opties waaronder send spy. Dit kan naar alle landen, ook het land dat je op dat moment speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
MailMan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:21:
Gewoon even een keiharde kick, aangezien ik Anthology maar eens geinstalleerd heb :)

Iemand een website met wat uitgebreide info en tips? Je zou denken dat er nog wel een community voor bestaat en hoewel de paradox forums vrij uitgebreid zijn, is er geen search...

http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Main_Page succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
_/-\o_

Even nog kort door de bocht, hoe ik spies moet sturen weet ik wel. Maar je hebt ook de melding staan: "We currently have 2 spies, we estimate that there are 7 enemy spies within our borders." Of iets in die richting.

Hoe verhoog ik mn aantal spies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Op dezelfde manier, dat staat ook in mijn vorige post. Stel je bent duitsland, selecteer duitsland en klik op send spy. Exact hetzelfde als bij de andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

MailMan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:21:

Natuurlijk de wiki!
http://www.paradoxian.org/hoi2wiki/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
BigFast schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:10:
Op dezelfde manier, dat staat ook in mijn vorige post. Stel je bent duitsland, selecteer duitsland en klik op send spy. Exact hetzelfde als bij de andere landen.
Ah sorry, leek me nogal onlogisch dat Send spy inhoudt: zet een spy in je eigen land, maar dat is het dus wel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Niet meer mensen die dit nog spelen? Lijkt me toch een redelijk walhalla voor elke liefhebber van WOII en strategie-games.

Ik zit een beetje vast als NL. In 1936 begonnen en als een gek bezig gegaan met legerdivisies maken om de duitsers tegen te houden. Ondertussen vrijwel alle research in +Manpower en Land doctrines gedaan en een paar land fortifications gebouwd, maar volgensmij gaat het me niet lukken om 25 divisies van die duitsers tegen te houden.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28
Zorg dat je meer hawk en intervensionist krijgt en zo de alliantie van Frankrijk en GB kan betreden. Zodat je wat hulp krijgt met verdedigen en misschien wel wat research.
Pagina: 1 2 Laatste