Een topvoeding voor AMD64 systemen en P4

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Via deze post wil ik vragen of onderstaande voeding kan worden opgenomen in de faq.

Het gaat om deze voeding.

http://www.dirkvader.de/f...2Fpage%2Fsuperflower.html

Toen ik mijn Amd64 kocht was ik eens goed gaan zoeken naar een goede voeding die niet luisterd naar de naam enermax, ocz, antec, tagan of zalman.
Via via kwam ik dus te weten over het bestaan van superflower voedingen.
Ik heb toen de voeding uit bovenstaand artikel gekocht en ik moet zeggen hij presteert echt ontzettend goed.
zoals je aan mij specs kan zien heb ik een meer dan gemiddelde hoeveelheid hardware in mijn systeem dat bovendien ook nog eens redelijk overgeklokt is.
Dit zijn zijn specs:

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/6012/specs27di.jpg

Dit zijn 2 volledige plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/3331/logo0kx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/9992/225em.jpg

Ze hebben de voeding getest tezamen met andere hight end voedingen. Het blijkt dat deze voeding over zeer goede voltages beschikt icm met hoge amperes.

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/9743/voltage1dx.gif

Verder is de temeratuur van de voeding zeer goed te noemen:

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/6929/temps0cd.gif

Het komt mede door het feit dat deze voeding beschikt over een 120 mm fan 1 stuk, die voor een goede airflow uit het systeem zorgt terwijl er door de omvang weinig omwentelingen nodig zijn.

Hoe ervaar ik nu deze voeding:

De stabiliteit die ze in het artikel maten heb ik precies hetzelfde, ik heb tot op heden, klop klop nog geen problemen daarmee ondervonden. De voeding is wel hoorbaar, maar aangenaam ik kan er goed op slapen, maar dat komt omdat ik de herrie van me huisgenoten gewend ben :)
In het artikel spreken ze van 27db idle en 28.1 db load. Dat klinkt aardig wat, maar ik vind het aangnaam. Voor de echte stiltefreaks is de 120 makkelijk te vervangen door een papst of nexus fan waardoor het geheel een stuk stiller word.

Wat wel goed is dat, zodra je je pc uitzet, de 120mm fan nog 10 minuten op halve snelheid rondraaid nagenoeg onhoordbaar. Hierdoor word ook het laatste beetje warme lucht je systeem uit gezogen. Ik ervaar dit als een dik pluspunt!

Voor de mensen die van licht houden, de 120mm straalt met 2 blauwe leds een rustig blauw licht uit,

Al met al vind ik dat deze voeding het wel verdient om opgenomen te worden in de lijst me a-merken.
Ik denk dat mensen met veel hardware en overklok wensen met een gerust hart deze voeding kunnen kopen.

De prijs van deze voeding is 89 euro pc-cooling.de en 94 euro @ ikbenstil.nl
Dat is voor de 500 watt versie. De 450 staat nergens meer, maar de 500 ziet er hetzelfde uit met dezelfde specificaties.
Hij ligt in de range van de tagan, behalve dan dat deze wat meer design heeft voor mensen die dat willen, spiegelende buitenkant en blauw licht zoals OCZ, zonder de OCZ prijs :)

[ Voor 9% gewijzigd door fstieger99 op 15-01-2005 17:32 . Reden: update met prijs: ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er degelijk uit.... maar wat mag dit deze voeding kosten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De hoeveel Watt uitvoering heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik dacht altijd dat dat el cheapo voedingen waren... Heb zelf een tagan 480 erin hangen die prima loopt... en nog een soortgelijke superflower liggen die het helemaal niet trok!

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Laatst online: 16:18

w0w

f.stieger schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:16:
[...]
Ik denk dat mensen met veel hardware en overklok wensen met een gerust hart deze voeding kunnen kopen.
Dat denk ik ook wel, maar waarom zouden ze niet eerder naar de grote namen grijpen zoals enermax, ocz, antec, tagan of zalman :? Behalve als de prijs van deze voeding natuurlijk veel beter is, maar die zeg je er neit bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vragen

1. Ben je verkoper, vertegenwoordiger of verbonden met de fabrikant? :)
2. Wat is de bronvermelding van de test?

Verder nog:
Ik denk dat een voeding door marktwerking vanzelf een bepaalde status krijgt en daarvoor niet apart beoordeeld hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het oogt (qua binnen én buitenwerk) nogal als een Fortron voeding. Dat zijn opzich degelijke dingen, maar ook nogal OEM/Relabel dingen. AOpen X-Power zijn in feite ook Fortron (12CM, honinggraat) voedingen. Je ziet ze in veel OEM PC's (packard bell...).

Kan ook wel, want voor zover ik kan herinneren was Superflower zo'n fabrikant "koop container vol dingen en plak stickers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
@ objectiv 2:
ik ben in geen enkele manier verbonden met superflower en de reden voor deze post is het onder de aandacht brengen van een voeding die naar mijn weten de moeite waard is om te worden opgenomen in de a-merk lijst.
Je bewering over marktwerking is ten dele juist, maar er moet wel bij vermeld worden dat als er geen consumer awareness is er ook geen marktwerking kan plaatsvinden.

[ Voor 20% gewijzigd door fstieger99 op 15-01-2005 17:35 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

En, als ik het goed zie, is hij niet geschikt om op een 115V lichtnet te werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Epsilon

Ik ben op het moment ook aan het kijken voor een absolute topvoeding.

Ik ben daarbij ook tot de conclusie gekomen, dat als je ECHT kwaliteit wilt, je weg moet gaan van dit soort voedingen.

Ga naar professionele voedingen toe zoals Pc power & cooling en Zippy.

Nadelen:
-niet in nederland te krijgen (zippy maar de 700w versie niet).
-duur (200euro voor een 510w PCP&C)

Voordelen:
-Super kwaliteit (kan, OCZ, enermax etc niet aan tippen)
-Veel en vooral stabiel vermogen.
-Bij PCP&C kun je hem custom samenstellen. Wil je 20molex stekkers? Kun maken het !
-goed afgewerkt (sleeves etc zitten er standaard in)
-110v / 230v 50/60hz maakt allemaal niet uit, autoajust

Hier een draadje op XS:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=49657

[ Voor 5% gewijzigd door Epsilon op 15-01-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik neem aan dat de meeste mensen zoeken naar goede prestaties tegen een acceptabele prijs. En dat er maar weinig mensen zijn die geen enkele consessie doen op het gebied van kwaliteit met de daarbijbehorende prijs.

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

f.stieger schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:44:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik neem aan dat de meeste mensen zoeken naar goede prestaties tegen een acceptabele prijs. En dat er maar weinig mensen zijn die geen enkele consessie doen op het gebied van kwaliteit met de daarbijbehorende prijs.
Het ging hier om een topvoeding, nou dat zijn topvoedingen.

Als je voor een "schappelijke" prijs een voeding wilt hebben blijf je steken bij de OCZ, enermax etc voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

f.stieger schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:44:
Mja, goede prestaties tegen een lage prijs kom je denk ik toch niet gauw op Enermax, Zalman of SuperFlower uit.... Ze zijn gewoon te duur in vergelijk met andere merken, die niet veel slechter zijn.... Die 650Watt voedingen van Sweex zijn ongeveer een 3de van de prijs van deze SuperFlower, terwijl mijn Sweex 650W 4,96 op de 5V neer zet, 12,07V op de 12V en 3,24V op de 3,3V (gemeten met multimeter). Zijn redelijk stabiel en is voor 99,9% van de mensen méér dan genoeg. En met z'n Bigfan issie ook nog eens heel erg stil, (en 115V compatible :) ) .

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 15-01-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb JIJ nou in NL 115 volt @ 60Hz nodig? Alles hier in NL is ~230V @ 50Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0w schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:52:
[...]

En met z'n Bigfan issie ook nog eens heel erg stil, (en 115V compatible :) ) .
Tja das altijd makkelijk bij een verhuizing naar de States, of een spanningsdipje ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Mja 115V zal ik in de nabije toekomst niet nodig hebben, toch is het een 'fijn' gevoel als je weet dat je voeding het kan, en volgens mij kost het neit zo heel veel om een voeding 115V compatible te maken, de aller aller goedkoopste voedingen zijn het zelfs :)
offtopic:
Waarschijnlijk is het een tik van mij hoor ;) Als ik een dvd brander zou kopen zou het ook een -/+ zijn, terwijl 99% van mn dvdr's + zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Het is dus een Fortron. Mijn aOpen Xpower 350 (fortron) heeft precies de zelfde indeling en koellichamen. Zelfs componenten op de printplaten zitten op precies de zelfde plek.

Inderdaad kwaliteit is veel belangrijker da n het stikkertje dat er op zit.

Zo ook met die Fortron voedingen. Ondanks dat er 350 watt op mijn voeding staat is het maximum (niet eens piek) vermogen 430 watt. Een review site is het gelukt uit de 300 watt versie ver boven de 400 watt te trekken. Dus dat maximum vermogen van 430 watt geloof ik ook wel voor m'n 350 watt voeding. Dit zijn ook voeding die voor 50 euro te krijgen zijn.

Anders ga je even naar het welke voeding heb ik nodig topic en plaats je daar een review van je voeding. Dan is Eraser ook blij

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

[ Voor 88% gewijzigd door martijn_tje op 15-01-2005 20:07 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

f.stieger schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:16:
Wat wel goed is dat, zodra je je pc uitzet, de 120mm fan nog 10 minuten op halve snelheid rondraaid nagenoeg onhoordbaar. Hierdoor word ook het laatste beetje warme lucht je systeem uit gezogen. Ik ervaar dit als een dik pluspunt!
Sorry, maar.. "ik ervaar dit als een dik pluspunt". Maar weet je ook wat je eraan hebt :?

Heeeelemaal niks :P. Zodra je je PC uitzet hebben alle onderdelen een bepaalde temperatuur, en die zal niet meer hoger worden omdat je geen energie meer in je processor etc stopt. Doorblazen terwijl het systeem al is uitgezet is dus 100% nutteloos.

Komt op mij eerder wannabe over. Er was ook al zo'n systeem los te krijgen, "after cooling" oid. Daar had je ook al niks aan. Leuke gimmick voor een onwetende tweaker, maar het is dus geen serieus argument om voor zo'n voeding te kiezen. Sterker nog : door de snellere afkoeling dan normaal van onderdelen zal b.v. je processor in theorie sneller slijten dan wanneer je deze langzaam laat afkoelen!

Het is voor mij iig een goed argument om die voeding niet te kopen. De minimale amperes zien er ook niet lekker uit, op mijn Antec 480W (ook maar een relabled CWT zover ik weet ;)) hoef ik alleen 0,8A op de 12V te hebben. Test wel wat makkelijker.

Verder maakt SuperFlower zoals hierboven al aangehaald hoogstwaarschijnlijk niks zelf qua voedingen (Antec ook niet trouwens). Je kan dus net zo goed een Fortron kopen (of een CWT :Y)). Dan wil je ook nog wel eens wat goedkoper uit zijn, zonder stickerplakkertjes ertussendoor ;)

Voor de inkopper komt : ik heb geen CWT gekocht omdat mijn voeding een tijdje terug onverwacht stukging en ik snel een nieuwe moest hebben, en "om de hoek" kon ik alleen een Antec krijgen. CWT zonder Antec sticker had me wel wat tientjes kunnen besparen :X

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2005 18:57 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ah, een bekende voeding die ooit in het assortiment van de OC-Shop in Dordrecht zat.

Vroegah was dit merk behoorlijk populair onder de 'kenners' en ik heb zelden klachten gehoord. Daarnaast waren ze superstil en deze lijkt me geen uitzondering.

Ook Nexus heeft trouwens 120 mm fans in voedingen zitten. Net even gekeken en die is fraai oranje. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Guardian Angel schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:58:Vroegah was dit merk behoorlijk populair onder de 'kenners' en ik heb zelden klachten gehoord.
* nero355 bevestigt dit =>

Allemaal mafkezen die een Chieftec kochten en dan een SuperFlower erin gooiden :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Er zijn zoveel goedkope voedingen die het best aardig doen, mijn advies: let op kwaliteit niet op wattage prijs enz. Ik heb zelf een Chieftec 360W die rockstable blijft met een 6800LE @ 16,6 1,4V en A64 3000+ @ 1,75V allebei maximaal overgeklokt, 12V blijft 12V onder de overgeklokte load. Kakaroto heeft ook een Chieftec 360W en dat ding trekt een A64 @ 3,1Ghz onder de prom. En dat voor een voeding van 40 euro, niet slecht IMO, En zo wil ik maar zeggen, goede voedingen zijn er genoeg voor weinig geld :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DaWaN schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:47:
Er zijn zoveel goedkope voedingen die het best aardig doen, mijn advies: let op kwaliteit niet op wattage prijs enz. Ik heb zelf een Chieftec 360W die rockstable blijft met een 6800LE @ 16,6 1,4V en A64 3000+ @ 1,75V allebei maximaal overgeklokt, 12V blijft 12V onder de overgeklokte load. Kakaroto heeft ook een Chieftec 360W en dat ding trekt een A64 @ 3,1Ghz onder de prom. En dat voor een voeding van 40 euro, niet slecht IMO, En zo wil ik maar zeggen, goede voedingen zijn er genoeg voor weinig geld :)
Jup, ^^ helemaal mee eens Dawan _/-\o_ , de Chieftec 360W is de voeding voor kwaliteit/prijs.
Alleen je moet zelf wat aanpassingen doen voor stilte, aangezien ik een Max Power - Low Noise user ben heb ik mijn fans aangepast naar 5V, met UV Neons's.

Mooie Faq geschreven over de SuperFlower f.stieger, maar als er over elke voeding zo'n lap tekst in de Faq moet komen dan is het "te" onoverzichtelijk. Je bent een Tweaker dus je gaat zelf opzoek naar reviews, die voor jouw in je eigen laadje passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:42:
Ik ben op het moment ook aan het kijken voor een absolute topvoeding.

Ik ben daarbij ook tot de conclusie gekomen, dat als je ECHT kwaliteit wilt, je weg moet gaan van dit soort voedingen.

Ga naar professionele voedingen toe zoals Pc power & cooling en Zippy.
Super Flower (ofwel TTGI) IS topkwaliteit. De voedingen niet nieuw overigens. Worden al jaren gebruikt door veel overklokkers.

PC Power&Cooling is niet zo goed als men beweerd. Zijn veel problemen mee geweest. Daarnaast zijn ze echt achterlijk duur.

Over die Chieftec.. Op A64 gaat dat beter dan op K7. Ik kon welliswaar 3.1GHz halen met mn XP met die Chieftec, maar ietsie hoger en hij viel uit. Er zat toen geen dikke VGA kaart in maar een ATi Rage 128. Ze zijn goed, maar niet sterk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb ook een tijd emt me chieftec 360watter gedraaid met een redelijke VGA kaart eraan (OCed R9700) op een XP bak en niets dan lof over een voeding van die prijs hoor !!!
Ik vind me Antec 480 TP tegenvallen moet ik zeggen, voltage lijnen zijn redelijk laag ondanks dat ze gemod zijn :( dus vanaar dat ik dit topic in de gaten ga houden !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Doet me een beetje denken aan de LC-Power 550 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

sapphire schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:01:
Ik heb ook een tijd emt me chieftec 360watter gedraaid met een redelijke VGA kaart eraan (OCed R9700) op een XP bak en niets dan lof over een voeding van die prijs hoor !!!
Ik vind me Antec 480 TP tegenvallen moet ik zeggen, voltage lijnen zijn redelijk laag ondanks dat ze gemod zijn :( dus vanaar dat ik dit topic in de gaten ga houden !
Het is helemaal niet de bedoeling dat je die mod. In die voedingen zit naar ik heb gelezen al een technologie die als het voltage daalt het weer iets opschroeft. Op de TrueControl serie kan je dan ook zelf bijstellen (wat eigenlijk overbodig is, als je dat werkelijk nodig hebt loopt de voeding blijkbaar al op z'n tenen, wat je met 550W overigens niet snel voor elkaar zal krijgen).

Ik denk eerder dat je voltages hebt uitgelezen van brakke sensors op je moederbord om eerlijk te zijn. Die moet je ook niet vertrouwen.. Anders is het héél misschien mogelijk dat jij één voeding uit een slechte batch hebt die dan niet optimaal zou presteren, maar die kans acht ik niet eens zo groot eigenlijk.

Daarbij, een iets lager voltage maakt niet zoveel uit, het is belangrijker dat het voltage stabiel is.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:29:
[...]

Het is helemaal niet de bedoeling dat je die mod. In die voedingen zit naar ik heb gelezen al een technologie die als het voltage daalt het weer iets opschroeft. Op de TrueControl serie kan je dan ook zelf bijstellen (wat eigenlijk overbodig is, als je dat werkelijk nodig hebt loopt de voeding blijkbaar al op z'n tenen, wat je met 550W overigens niet snel voor elkaar zal krijgen).

...

Daarbij, een iets lager voltage maakt niet zoveel uit, het is belangrijker dat het voltage stabiel is.
Van die functie maak je gebruik als je gaat modden.

Hoe hoger de input hoe hoger de output, dus voltage van je voeding is wel degelijk belangrijk bij OC'en :)

[ Voor 40% gewijzigd door DaWaN op 15-01-2005 22:47 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is dit geen mooie review voor in het "welke voeding heb ik nodig" topic in overige hardware?? ik zou hem daar even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:01:
Ik had een Antec kloon die maar 380W was.. Trok alles met gemak op 1 Asus bord na waar alles van de 5V kwam. Ligt niet aan je voeding dus, eerder aan je bord/sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:11

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb ook een Multimeter ;) dus ik meet niet alleen emt een brakke Mobo sensor

Maar Persoonlijk denk ik dat het een combi is van een niet al te denderende voeding en me Infinity. Want bij me chieftec waren de Vlijnen op me infinity iets lager dan me Chieftec op een oud asus bordje.

En over die functie in voedingen die automatisch meer V gaat geven zodra de spanning lager word: Voor zover ik weet izijn die voeding mods daarop gebaseerd. Door de sensor draad te 'foppen' denkt de voeding dat de spannign erg laag is en geeft dus meer stroom, eigenlijk gewoon een home-made true control dus ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Deze voeding whoopt de Tagan zijn ass! :/

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
ben benieuwd of mijn oude antec truepower 430 Watt (20A @ 12V :() mijn nieuwe systeempje gaat aankunnen

anders zal ik er nl ook een nieuwe moeten zoeken :(

wou er een OC'ed winnie en dfi nf4u en gf6600gt mee voeden, en natuurlijk nog mijn promise raidcontroller met 5 of meer HDs :p

wist trouwens niet dat antec gewoon relabelde...
meeste reviews die ik er vroeger over had gelezen was ie nl altijd bij de besten...

[ Voor 27% gewijzigd door Mastakilla op 15-01-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

wat ik wel weet is dat antec en ctw dezelfde voedingen zijn maar wie nou van wie relabeld of dat ze gewoon een merk zijn voor twee markten . weet ik niet.

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snooze schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:18:
wat ik wel weet is dat antec en ctw dezelfde voedingen zijn maar wie nou van wie relabeld of dat ze gewoon een merk zijn voor twee markten . weet ik niet.
Het is allebei SinoTech als ik me niet vergis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hem nog willen kopen

http://www.ikbenstil.nl/p...ath=24_43&products_id=869

Zal dit een betere koop zijn dan de Tagan 480watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:35
Ik vind de Chieftec 360 echt een rotding... Ik kreeg zon voeding bij mn kast en hij bevat niet eens een zekering... Hierdoor is door overbelasting niet mn zekering gesprongen maar mn hele voeding :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:06:
Ik vind de Chieftec 360 echt een rotding... Ik kreeg zon voeding bij mn kast en hij bevat niet eens een zekering... Hierdoor is door overbelasting niet mn zekering gesprongen maar mn hele voeding :S
hmm.. das wel minder dan
mijn 300W voeding die standaard bij me kast zat heeft het ook begeven.. nu dus maar een 450 Q-Tec erin gegooid.. ik heb het gevoel dat hij het maar net trekt.. |:(
Mijn volgende voeding zal dus geen Q-Tec zijn!!.. om nog maar niets te zeggen over het lawaai.. 8)7

Anyway. deze voeding ziet er zeker goed uit en presteert ook goed..
al met al een goede koop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
SpeedBart schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:24:
Ik dacht altijd dat dat el cheapo voedingen waren... Heb zelf een tagan 480 erin hangen die prima loopt... en nog een soortgelijke superflower liggen die het helemaal niet trok!
Dacht ik ook, ik heb hier ook nog een 400 liggen van dat merk, hoewel hij niet echt slecht te noemen is kakten sommige voltlijnen toch aardig in bij een hoge belasting.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 19:50

XII

Begint, eer ge bezind

Ik heb hier de 540W versie, maar heb deze gemod omdat de 12V lijn alleen stabiel is als je `m redelijk zwaar belast. :(
In m`n server met 6HD`s, CD,DVD, DFI UT250,A643200@2,5, 4x12cm loopt het retestabiel.
Grootste rimpel is 2%. :)

Echter in m`n LANkast, MSI Neo2, Winnie@300FSB, X800Pro@XT-Pe, Nec3500, 1xSata dondert de 12V in elkaar als een kaartenhuis. Voeg 4 fans en 2CCLF`s toe,
direct op de voeding en het probleem was opgelost.
Dus dit maar opgelost met een Vmod in de voeding,(pot) et voila. })

Er worden hier redelijk hoge prijzen gevraagt, in de prijswatch.
Bij maxpert lagen ze een paar weken geleden gewoon op de plank, en aanzienlijk goedkoper.
Niet op de site trouwens, dus bel ze even.

[ Voor 17% gewijzigd door XII op 16-01-2005 12:58 ]

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier verder niks mee zeggen, maar gewoon even in vergelijking met een Enermax qua inhoud.

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/9992/225em.jpg
De Flower

Afbeeldingslocatie: http://www.unlimitpc.com/test/enrmax600_red/PICT0368.jpg
Enermax

Daarom ga ik toch maar voor het bekendere merk, geen idee. Maar het is net als met audio versterkers, hoe zwaarder hoe beter meestal.

Kijk ook eens na de kabelmof, bij de flower een cheap ass ty-rep, bij de enermax een echte hoogwaardige mof (nee geen duitser)

En de ventilator bovenop is ook niet echt goed, in een midi-tower heb je vaak maar weinig ruimte boven de voeding. En op die plek (hoogste punt in de kast) hoopt de warmte op, ookal is het niet veel.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeelemaal niks :P. Zodra je je PC uitzet hebben alle onderdelen een bepaalde temperatuur, en die zal niet meer hoger worden omdat je geen energie meer in je processor etc stopt. Doorblazen terwijl het systeem al is uitgezet is dus 100% nutteloos.
Dit is ook klinkklare onzin. Een auto wordt toch ook niet meer warmer als je hem uitzet, maar bij veel auto's (iig mijn volvo) gaat de radiateur/ventilator nog even nablazen wanneer de motor een bepaaalde temperatuur heeft om de motor/vloeistof koeler te krijgen.

En dit gebeurt bij zo een voeding ook, als de ventilatoren meteen uitgaan kan er warmte ophopen en daardoor kunnen onderdelen een andere temperatuur krijgen dan wanneer de voeding aanstaat (en gekoeld worden). En waardoor gaan elektronische onderdelen vaak kapot door, juist onverwachte temperatuur verhoginge. Dit is allemaal nihil maar toch wel functioneel, net als bij auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:16:
[...]

Dit is ook klinkklare onzin. Een auto wordt toch ook niet meer warmer als je hem uitzet, maar bij veel auto's (iig mijn volvo) gaat de radiateur/ventilator nog even nablazen wanneer de motor een bepaaalde temperatuur heeft om de motor/vloeistof koeler te krijgen.

En dit gebeurt bij zo een voeding ook, als de ventilatoren meteen uitgaan kan er warmte ophopen en daardoor kunnen onderdelen een andere temperatuur krijgen dan wanneer de voeding aanstaat (en gekoeld worden). En waardoor gaan elektronische onderdelen vaak kapot door, juist onverwachte temperatuur verhoginge. Dit is allemaal nihil maar toch wel functioneel, net als bij auto's.
Hoeveel hoger zou de temperatuur dan worden?

Zelfs áls dit in de praktijk iets meetbaars is. Chips die niet aan het werk zijn kunnen een behoorlijke temperatuur hebben. Een graad of 75 lijkt me niet schadelijk (beh, m'n P3 733 heb ik Q3 laten draaien op 90 graden, en ik ga hier verkondigen dat ik denk dat 75 graden niet schadelijk is 8)7). Hoe hoog het werkelijk kan weet ik niet, maar ik zou er niet van staan te kijken als de meeste chips in uitgeschakelde toestand ook prima 120 graden celcius kunnen hebben (HD's b.v. zijn wat gevoeliger, maar daar kan de warmte moeilijk heen ;)). Stel dat de temperatuur van sommige onderdelen inderdaad hoger zou worden na het uitschakelen (wat ik dus al niet zie gebeuren), zouden onderdelen dan opeens 20 graden warmer worden denk je?

Verder is een auto ook niet precies hetzelfde als een computer ;) (van auto's heb ik alleen niet bepaald verstand, dus daar zeg ik niks over :)).

De theoretisch versnelde slijtage door te snelle afkoeling zal er eerder tegenop wegen..

Maar dan nog, stel dat alles wat ik zeg bullshit is en chips sneller slijten als je ze na uitschakelen niet afkoelt. Boeit het, of een chip 10 jaar meegaat of 20 jaar? Tegen die tijd is de computer hopeloos antiek, en de HD zal wel eerder crashen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 16-01-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

wat is dan die theorie achter het sneller verslijten als je ''nablaast'' ? niet dat ik geloof in die marketing dingen dat het beter voor je pc is om na te blazen.....ik kan alleen zo snel niet bedenken waarom het slecht voor je pc zou zijn....

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

HeefStan schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:01:
wat is dan die theorie achter het sneller verslijten als je ''nablaast'' ? niet dat ik geloof in die marketing dingen dat het beter voor je pc is om na te blazen.....ik kan alleen zo snel niet bedenken waarom het slecht voor je pc zou zijn....
Dat had te maken met sneller uitzetten/inkrimpen. Als je chips héél snel (minder dan een seconde oid) van de minimale temperatuur naar de maximale temperatuur helpt, en weer terug, en dat een paar keer.. Dan kan je 'm wel stuk maken denk ik. Dit is dus ook zoiets wat nooit ook maar in de buurt van de economische levensduur van de chip zal komen, maar in theorie slijt het dus sneller. Maar om even duidelijk te maken dat het "nablazen" eerder negatief dan positief is. Zover het überhaupt enig effect meer dan theoretisch zou hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 16-01-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

hmm ja daar kan je misschien wel gelijk in hebben....verder heb ik nog nooit iemand gesproken met een sunflower voeding, terwijl het merk schijnbaar al jaren bestaat...misschien moeten ze toch eens iets aan hun marketing doen ;)

* HeepH heeft zelf een tagan 380 watt voeding, die onhoorbaar is, en erg goed zijn werk doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik ga de PCP&C 510w SLI aanschaffen waarschijnlijk.

Nu mijn stage periode bijna afgelopen is, heb ik op school weer de beschikking over de nodige apparatuur etc. Wanneer ik een tijd niets te doen heb op school, zou ik best een test kunnen doen mbt voedingen. Dan zal ik onder andere een scope eraan hangen om werkelijk te zien of de spanningen zo stabiel zijn. Uiteraard test ik dit met een computer eraan en wat extra weerstanden om het vermogen op te krikken. Weerstanden alleen geven geen representatieve waarde omdat er spanningspieken /dalen veroorzaakt worden door de hardware. Deze pieken en dalen zijn de boosdoeners voor een onstabiel systeem.

Ik heb zelf een enermax 465w om aan de test te onderwerpen. Tegen die tijd dan ook een PCP&C. Wanneer ik tijd heb om te gaan testen (en de boel voorbereid is) zal ik een oproep doen om voor voedingen om te testen. Een PSU van OCZ, antec en een fortron-like rest nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Epsilon, ik heb zelf nog wel een OCZ powerstream 520Watt en ik kan nog wel aan een fortron 300W voeding komen voor de test :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ik weet niet waar je woont,maar ik wil evt. mijn tagan 380 watt wel beschikbaar stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de frontpage nog een grote test gevonden:
http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/35nts/index.shtml
Ik denk dat Epsilon niet over deze meetapparatuur beschikt. ;)

En Hielko heeft peperdure passieve voedingen getest. (Zie www.tweakers.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:34:
Via de frontpage nog een grote test gevonden:
http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/35nts/index.shtml
Ik denk dat Epsilon niet over deze meetapparatuur beschikt. ;)

En Hielko heeft peperdure passieve voedingen getest. (Zie www.tweakers.net).
mooie vondst !!
maar idd, ik heb niet dat soort meetapparatuur ter beschikking ;).

Maar wel een digitale scope waar je dus ook al hele leuke dingen mee kan doen.

Ik ga ook gewoon de overclockbaarheid van het hele boeltje uittesten door de voedingen extreem te belasten (zeg, systeem + 100 ~ 200w). Dingen die je dan niet zou kunnen meten, moeten er dan gewoon uitkomen.

Overigens is het alleen interessant om de hoog vermogen voedingen te testen. Liefst 400w+.

Maar dat zien we tegen die tijd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Tagan 480watt doet z'n werk hier fantastisch! En is ook nog super stil! :>

(dedicated shielded draadje voor VGA kaart rulez 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:51:
[...]

Sorry, maar.. "ik ervaar dit als een dik pluspunt". Maar weet je ook wat je eraan hebt :?

Waar is deze uitbrander goed voor?

Bovendien is het ook nog eens een niet doordachte reactie. Je gaat hier voorbij aan de manier waarop warmte afgevoerd wordt. Bij een draaiend systeem wordt de meeste warmte afgegeven aan de lucht dankzij de airflow.

Als die fans stil gaan staan, wordt het grootste deel van de warmte afgegeven aan de omliggende componenten. Niet alle componenten zijn even blij met een mogelijk forse temperatuurstijging.

Degelijke aftercooling systemen zijn in grotere printersystemen bijvoorbeeld noodzakelijk omdat de hitte van de fusers na uitschakelen anders niet wegkan en mogelijk andere componenten daardoor beschadigt.

Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre meetbaar de levensduur in een PC wordt aangetast, maar dat neemt niet weg dat je verhaal over alle componenten met een bepaalde temperatuur die niet hoger kan worden gewoonweg niet klopt, en daarmee de uitbrander richting user imho geheel onterecht is.
Als je dan toch zover gaat zoeken naar binnen 1 seconde krimpende chips... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:09:
[...]

Waar is deze uitbrander goed voor?
Als ik iets te zeggen heb breng ik het wel eens graag scherp. Soep, heet, eten en opdienen enzo.

Verder leek het er ook niet op dat de TS écht kennis van zaken had vwb. hoe belangrijk het is (of juist niet) om warme lucht uit je systeem te zuigen na uitschakelen, maar gewoon het verhaaltje van de fabrikant had gelezen oid ;).
Bovendien is het ook nog eens een niet doordachte reactie. Je gaat hier voorbij aan de manier waarop warmte afgevoerd wordt. Bij een draaiend systeem wordt de meeste warmte afgegeven aan de lucht dankzij de airflow.

Als die fans stil gaan staan, wordt het grootste deel van de warmte afgegeven aan de omliggende componenten. Niet alle componenten zijn even blij met een mogelijk forse temperatuurstijging.
Dat "fors" zal wel meevallen. Wat zijn de meer warmere onderdelen in een computer? Processorheatsink? Wat zullen we zeggen, 50 graden?

Warmer zal ie niet meer worden. Dus lucht van 50 graden gaat even door een uitgeschakelde PC zwerven.. Niet bepaald iets wat kwaad kan. Afaik kunnen condensators e.d. juist stukken hoge temperaturen hebben :P
Degelijke aftercooling systemen zijn in grotere printersystemen bijvoorbeeld noodzakelijk omdat de hitte van de fusers na uitschakelen anders niet wegkan en mogelijk andere componenten daardoor beschadigt.
Hoe zo'n printersysteem eruit ziet weet ik niet, maar de gemiddelde PC zit relatief gezien vol gaten, waardoor de warme lucht dus uitstekend wegkan :). Als je alles bijna-luchtdicht verpakt, onderdelen hebt die erg veel hitte produceren (ik gok dat die printersystemen dat doen?) en omliggende onderdelen die écht niet tegen 20 graden extra kunnen, dan heb je 't over nut van aftercooling.

In een PC niet.

Wat ik ergens al zei, het effect is er misschien wel, maar het is niet of nauwelijks meetbaar. Zodoende niet echt nuttig.
Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre meetbaar de levensduur in een PC wordt aangetast, maar dat neemt niet weg dat je verhaal over alle componenten met een bepaalde temperatuur die niet hoger kan worden gewoonweg niet klopt, en daarmee de uitbrander richting user imho geheel onterecht is.
Als je dan toch zover gaat zoeken naar binnen 1 seconde krimpende chips... :/
nieuws: IOSS International RD7-CA koelingstimer

Leuk draadje om te lezen nog :). PC's produceren niet zo belachelijk veel warmte, als cooling after al zinnig zou zijn, dan is 't voor een seconde of 30 (hooguit, na 30 seconden heb je alle warme lucht uit de case gezogen en zal warme lucht van b.v. heatsinks de lucht in de case gaan opwarmen, die daarna rustig wegvloeit). Verder is het alleen maar sneller dan normaal afkoelen wat in theorie ook niet echt goed is (maar eveneens niet echt merkbaar in levensduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me ook niet om nut of geen nut. Het gaat me om de manier waarop. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat UTFS & Google vragen behoorlijk irritant zijn en dat GoT daar niet voor bedoeld is, maar dat is hier gewoon niet van toepassing. Er staat niet in de FAQs wat de minimale hoeveelheid vereiste kennis is, en dat échte kennis niet uit de boekjes van de fabrikant komt.

Hier probeert iemand een nuttige bijdrage te leveren, waarop een "Rot op noob, ik weet alles en jij weet niks" reactie volgt; van een moderator nota bene!

Als je dan wil kunnen zeggen hoeveel invloed iets heeft, of hoe de warmteverdeling plaatsvindt, dan kan je dat onderzoeken of een onderzoek van iemand anders erop naslaan; dingen uit de lucht grijpen ("wat zullen we zeggen, 50 graden?", "als cooling after al zinnig zou zijn, dan is 't voor een seconde of 30") omdat je verwacht dat het zo is is leuk, maar niet onderbouwd.

[/in het verkeerde keelgat schoot]
Ik zal nu verder weer liev doen :* :)

Topic @ t.net meen ik me nog vaag te herinneren; ook daar geldt dat het meningen zijn die met theoriën worden ondersteund, en niet met onderzoeken.
Ik ben zelf bijvoorbeeld van mening dat zo'n aftercooling (de hoeveelheid nut daar gelaten) meer goed doet voor de voeding zelf dan voor de PC. Een volledig belaste (licht overbelaste) Trafo kan bijvoorbeeld ook nogal warm worden (Zie UL codering voor exacte toelaatbare temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Dit gaat redelijk offtopic, maar ik moet hier toch even op reageren:
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:46:
Hier probeert iemand een nuttige bijdrage te leveren, waarop een "Rot op noob, ik weet alles en jij weet niks" reactie volgt; van een moderator nota bene!
Allereerst is dit een kwestie van interpretatie. Jij ziet die zin misschien zo, ik zie het meer als een discussie uitlokken.
Heel vaak is het zo dat er maar heel weinig nagedacht wordt, en heel veel herhaald van wat anderen zeggen. Als je daarop een beetje scherp reageert zie ik hiet niet als een "ik weet alles reactie". De bedoeling is juist dat er een discussie komt.

Een tweede punt is dat W_N hier in DOC [b]geen[/b[ moderator is. Misschien valt de rooie nick iets meer op, maar verder is hij hier gewoon user.

En nu weer graag ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On topic: Ik heb in de planning met een maand een nieuw systeem te bouwen, wellicht interessant om dan een keer wat grondige metingen te doen rond temperatuur / airflow / etc op verschillende plaatsen. Ik zal dan ook de effecten van after cooling (zoals de voeding waar dit topic over gaat ondersteunt) op luchttemperatuur en componenten-temperatuur meten.

Dan krijg je zoiets:
(In dit voorbeeld 2 motoren waarvan 1 met extra fan)
Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 08:44 ]

Pagina: 1