[XP]Windows stopt opeens met werken

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dit is het meest vreemde probleem dat ik ooit heb gezien met Windows...
Ik heb XP Sp2

Ik was net in Windows bezig met JV16 powertools en had zo net van Zonelabds IMescure geinstalleerd. Met powertools haalde ik wat reg. keys weg die (10000% zeker) NIET in gebruik waren.

Opeens zag ik dat alle plaatjes van de icoontjes waren verdwenen en ik kon niets meer met de muis aanklikken. Als ik het systeem probeerde te rebooten of uit te loggen, gebeurde er niets. Heb toen de PC gereset. Dan start XP op en je ziet het zwarte scherm met het XP logo en dan start die door naar het blauwe scherm van XP (niet BSOD) met het XP logo. En dan gebeurt er niets meer.

Ik heb met F8 last known good config. gedaan, ook system restore en de XP cd erin voor reparatie maar alles komt uit op hetzelfde... dat blauwe XP scherm met het logo. En Safe mode doet precies hetzelfde.

Het probleem is dat ik op dit moment nog GEEN ghost image had gemaakt en ik dus geen backup heb van mijn systeem op dit punt.

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is XP te installen over mijn XP heen... ik weet niet of mijn geinstalleerde programma's dan blijven werken en hoe het zit met al mijn settings?

Verwijderd

Ik had ook van die vage problemen met sp2 ik gebruik nu gewoon weer sp1 terug waar die vage dingen niet gebeuren..... dat was de oplossing voor mij...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Daar heb ik niet echt veel aan...

Hoe kan je vanuit de console je reg. restoren???

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Probeer dit eens: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

of

Booten vanaf je XP CD, kiezen voor repair... komt in feite neer op een herinstallatie.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Die link zat ik al te lezen ;)
Kiezen voor Repair werkt dus als genoemd op de MS site. Ik heb alleen geen id of dit gaat werken want ik heb zover ik weet System Restore altijd uit staan.

Wat gebeurt er als ik XP over de oude install heen zet???

[ Voor 15% gewijzigd door n00bs op 14-01-2005 19:58 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

n00bs schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:57:Wat gebeurt er als ik XP over de oude install heen zet???
Nog nooit met XP/2k gedaan maar met de 9x versies kwam het inderdaad op een nieuw werkend systeem neer MET de juiste drivers + oude instellingen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idd met 98 wel, maar geldt dat ook voor XP?

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
In Win XP kun je niet een installatie eroverheen draaien net zoals in windows 98 bijvoorbeeld. Als je dat probeerd, dan zegt ie dat er al een windows map bestaat en vraagt hij of je die wilt verwijderen en als je ja drukt dan gooit ie je harde schijf leeg.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik geef je niet veel kans, maar die stappen in 307545 bieden een kansje dat je een weer werkend OS krijgt. Ik heb zelf niet al te veel succes gehad met die methode, maar theoretisch is het mogelijk op die manier.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ik ga t proberen in ieder geval. een 2e optie heeft een maat van mij een cd waarvan je kan booten XP compleet... dan zou ik in ieder geval backups kunnen uitvoeren vanaf mn C naar andere partities

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik kom nu weer in mijn systeem, maar mijn profiel is pleite, kan alleen als admin inloggen... das nog steeds erg balen, al mijn settings etc etc ben ik nu kwijt echt vaag dit.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Had ook nog een reg backup, maar ook dit fixte niet de vele problemen die er nog waren. Helaas dus. Heb gelukkig wel mijn files kunnen backuppen en format nu weer mijn C en install alles en config alles wel weer opnieuw...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat klopt niet helemaal. Als je een repair kiest vraagt hij welke XP installatie je wilt repairen. Wat er dan eigenlijk gebeurt is dat het basis OS opnieuw wordt geinstalleerd.

Dus voor repair kiezen en niet voor een nieuwe installatie.
leonvanderbeek schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:08:
In Win XP kun je niet een installatie eroverheen draaien net zoals in windows 98 bijvoorbeeld. Als je dat probeerd, dan zegt ie dat er al een windows map bestaat en vraagt hij of je die wilt verwijderen en als je ja drukt dan gooit ie je harde schijf leeg.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Vandaar dat het ook belangrijk is regelmatig een backup te maken van je \Documents and settings folder (plaats waar je profiel opgeslagen wordt). Je kunt dan vaak een hoop herstellen door e.e.a. hiervandaan te kopieeren. Compleet 100% herstellen is inderdaad vaak moeilijk. Je zult altijd het e.e.a. verliezen.
n00bs schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:08:
Had ook nog een reg backup, maar ook dit fixte niet de vele problemen die er nog waren. Helaas dus. Heb gelukkig wel mijn files kunnen backuppen en format nu weer mijn C en install alles en config alles wel weer opnieuw...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Repair werkt niet automagisch hoor ;) dat moet je handmatig doen.
Anyway ben ik een persoon die VEEL backups maakt :p omdat ik TE vaak heb gezien hoe anderen echt alles kwijt hebben geraakt.

Maar het rare was dat ik gisteravond een nieuwe ghostimage wilde draaien, dus ik was even nog mijn OS aan het cleanen en toen PATS. Een maat van mij melde mij dat hij problemen heeft gehad met zijn PC sinds de laatste security patch KB890830. Ik weet dus niet of deze ook voor problemen zorgt :? maar voorlopig install ik hem maar niet.

Voor de rest draait mijn pc nu wel weer goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 15-01-2005 11:29 ]

Verwijderd

dat lijkt me sterk want die patch installeert helemaal niks.....Uit

http://support.microsoft.com/?kbid=890830

Q2: What installer does this tool use?
A2: The tool does not install or update files on a computer. Therefore the tool does not use an installer, such as Windows Installer or Update.exe. It is packaged within a self-extracting CAB executable to reduce the size of the package.
Pagina: 1