Toon posts:

Alcatel Speedtouch Connection Delen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik heb de volgende problemen en ik hoop dat er hier een oplossing voor deze vraagstukken liggen.

Allereerst Heb ik Windows XP met Planet ADSL
Ik gebruik een Alcatel Speedtouch Connection modem. (USB)

Mijn probleem is dat ik telkens moet inbellen en dat deze wanneer ik download regelmatig eruit vlieg, waardoor ik weer opnieuw moet inloggen. Hoe kan ik dit verhelpen dat ik altijd internet dus zonder inloggen en dat internet er niet meer uitvliegt. (Deze computer is overigens 1 week oud dus staat nog geen troep of virussen op)

Ik wil nu ook het volgende:
Internet op een 2e pc
Er is mij verteld dat ik een alcatel router nodig heb en 2 nieuwe versies modems (de andere is een oude versie). Ik heb nu de 510 nodig.
Echter al met al zou dit ongeveer 240 euro kosten. Mijn vraag is is er geen goedkopere oplossing en wat is de theorie om de pc te delen. Via beide pcs zou je via de router de ip adressen kunnen instellen?
Maar het gaat eerst om de juiste goedkopere keuze te hebben

Bij voorbaat dank voor uw respons

mvg,
Ferran

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan ook gewoon de verbinding laten delen door Windows XP (in eigenschappen kijken van je verbinding). Verder zuipt die modem stroom en daardoor wil die nog wel eens crashen. Bij mij hielp het door er een usb hub tussen te zetten met een eigen stroomvoorziening.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Het meest simpel is een router en ADSL modem in één te kopen. Vaak zitten daar 4 poorten ingebouwd, zodat je er dus 4 PC's op kan aansluiten. Middels een switch kun je dit nog uitbreiden.

Moet wel voor 60 € te vinden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 14-01-2005 18:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de snelle reacties

Wat voor hub moet ik hebben? en levert dit geen problemen op als ik een router erbij heb?
hub en router klinkt bij mij dubbel op

Havana 4 poorten is meer dan voldoende. Zou je een link of iets dergelijks kunnen plaatsen waar ik dan aan moet denken. Het gaat om 2 modems voor beide computers en een router.
Kan dit wireless ?? Want ik werk nu ook niet met utp kabels. Dat had eigenlijk in me eerste bericht gemoeten.

Hopelijk nog iets meer duidelijkheid want hier heb ik geen ervaring mee.

mvg,
ferran

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat voor hub moet ik hebben? en levert dit geen problemen op als ik een router erbij heb?
hub en router klinkt bij mij dubbel op
Als je een router gaat kopen heeft die USB-hub geen zin.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
USB moet je gewoon het raam uit gooien :)

Koop gewoon een router en modem en hub in één. Kijk maar even op www.linksys.nl bijvoorbeeld.

http://www.computer-land....?page=producten&catid=450

DIT IS MIJN WEBSITE

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

havana schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:47:
Het meest simpel is een router en ADSL modem in één te kopen. Vaak zitten daar 4 poorten ingebouwd, zodat je er dus 4 PC's op kan aansluiten. Middels een switch kun je dit nog uitbreiden.

Moet wel voor 60 € te vinden zijn.
2de hands en gloed nieuw voor 50 € of minder soms zelfs :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit dit met de kwaliteit en is dit dan wireless en kan dit via alcatal en planet adsl?

Verwijderd

Prima modems die Linksys, maar als je support verwacht van de helpdesk zou ik je aanraden toch te gaan voor een modem wat ook uitgeleverd wordt door de KPN. Dus bijv. een Alcatel speedtouch 510, 570 (of 580).

Als je handig genoeg bent ging ik voor een Speedtouch.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook als helemaal goedkoop uit wilt zijn je internet software matig delen.
Alleen dan moet je wel de pc aan laten staan om internet te komen

Verwijderd

Kijk eens op marktplaats.nl of 2dehands.nl. Daar vind je genoeg gebruite modems voor een prikkie. Overigens hoeven ze nieuw ook niet duur te zijn, hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wederom bedankt voor de reacties maar heb nu nog niet echt een oplossing
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:51:
Prima modems die Linksys, maar als je support verwacht van de helpdesk zou ik je aanraden toch te gaan voor een modem wat ook uitgeleverd wordt door de KPN. Dus bijv. een Alcatel speedtouch 510, 570 (of 580).

Als je handig genoeg bent ging ik voor een Speedtouch.
Dit is inderdaad de optie waar ik het over had in me eerste berichtje. Dit raden ze inderdaad aan. Maar dat zijn 2 modems van 65 euro en nog een wireless router erbij.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:54:
Je kunt natuurlijk ook als helemaal goedkoop uit wilt zijn je internet software matig delen.
Alleen dan moet je wel de pc aan laten staan om internet te komen
Daar ben ik me van bewust maar dat is niet echt een optie. Dan zou je een utp kabel met 2 netwerkaarten aan elkaar moeten verbinden?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:58:
Kijk eens op marktplaats.nl of 2dehands.nl. Daar vind je genoeg gebruite modems voor een prikkie. Overigens hoeven ze nieuw ook niet duur te zijn, hoor.
Maar ik heb ee oudere versie van Alcatel en de winkel zegt dat daarom ook mijn internet er wel eens uitgaat enr aden mij de 510 aan.

Bedankt voor de verheldering en hopelijk kunnen jullie mij nog helpen met de vraagstukken die ik nog heb.

mvg,
Ferran

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 09:41:
Dit is inderdaad de optie waar ik het over had in me eerste berichtje. Dit raden ze inderdaad aan. Maar dat zijn 2 modems van 65 euro en nog een wireless router erbij.
Je hoeft geen 2 modems te kopen, want je kunt gewoon een multi PC modem(speedtouch 510) kopen (of een wireless 570/580.) in beide gevallen hoef je hier geen router of hub meer bij te zetten

een (wireless) 570 kost nieuw besteld bij de KPN 139 euro
een (multipc) 510 (ingebouwde switch/hub) kost bij de KPN 79 euro.

Deze worden op bijv. marktplaats en op het Fok V&A veel goedkoper aangeboden.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 09:41:
Maar ik heb ee oudere versie van Alcatel en de winkel zegt dat daarom ook mijn internet er wel eens uitgaat enr aden mij de 510 aan.
Je hebt een USB variant, dit zijn punt 1 niet de beste modems (ehehehe, nouja kunt ook een ericsson hebben...) en deze zijn amper te delen als je er niet een softwarematige router optie op je PC zet.

mijn advies:
Zet dat USB ding op een site en verkoop hem voor pak en beet 25-35 euro.

daarna moet je even kiezen:
ben je handig, weetje wat een webinterface is:
-koop een eigen merk wireless router (ik raad dan linksys aan)
ben je nog niet thuis in webinterfaces, en boeit het je ook niet:
-ga voor een Alcatel Speedtouch oplossing zodat de helpdesk je zeker kan helpen mocht het niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus heeel concreet:

Wireless met internet voor 2 computers:

Alcatel oplossing modem 135 euro en de 510 dat kost 65 dus 200 euro
En hoe krijg ik dan verbinding op de andere computer ? ik neem aan dat de modem op 1 computer zit.

Anders een linksys wireless router van 50 euro maar wat heb ik daarbij nog nodig?
Daar heb ik nog geen internet van op beide comps. Moet ik dan nog 2 usb ontvangers hebben? die zijn ook weer 50 euro per stuk ?

mvg,
ferran

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

De Alcatel Speedtouch 510, 570 en 580 zijn modem en router in een.
Bij de 570 en 580 krijg je een USB adapter. Dus als je beide pc's draadloos wilt aansluiten dan heb je er maar een extra nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:17:
Dus heeel concreet:

Wireless met internet voor 2 computers:

Alcatel oplossing modem 135 euro
Als ik zo lees moet jij dit hebben. incl. 2 Wireless adapters. dan ben je klaar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53
Je hebt als je een 510 koopt verder alleen nog maar twee LAN kaartjes nodig en als je een 580 koopt alleen nog maar twee wifi adapters nodig.

Je hebt dus zeker geen twee modems nodig!!! Sterker nog, je kunt geen twee modems gebruiken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Voordat je vanalles aanschaft om het werkend te krijgen zou ik eerst eens even contact op nemen met je leverancier/provider.

ik heb hier hetzelfde probleem meegemaakt, maar het lag aan mijn verbinding (lees afstand naar de centrale)
ik heb adsl op het werk, en deze valt soms gewoon weg, geen verbinding te maken op dat moment, en indien weer wel dan is de downloadsnelheid soms zo extreem traag dat je er wel mee kan janken.
na technisch onderzoek en doormeten van de installateur bleek dat ik juist op de grens van het mogelijke zat voor gebruik van adsl, misschien is dat bij jouw ook wel van toepassing.
ze hebben bij mij de snelheid van het net omlaag gebracht, het is nu wel beter, maar een snelheidsmonster zit er ZEKER NIET IN.
bij de test waren nog steeds verloren pakketten te zien, zij het veel minder dan voorheen.

oh ja, mijn probleem speelde zich af in poppel, België. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:09:
Voordat je vanalles aanschaft om het werkend te krijgen zou ik eerst eens even contact op nemen met je leverancier/provider.

ik heb hier hetzelfde probleem meegemaakt, maar het lag aan mijn verbinding (lees afstand naar de centrale)
ik heb adsl op het werk, en deze valt soms gewoon weg, geen verbinding te maken op dat moment, en indien weer wel dan is de downloadsnelheid soms zo extreem traag dat je er wel mee kan janken.
na technisch onderzoek en doormeten van de installateur bleek dat ik juist op de grens van het mogelijke zat voor gebruik van adsl, misschien is dat bij jouw ook wel van toepassing.
ze hebben bij mij de snelheid van het net omlaag gebracht, het is nu wel beter, maar een snelheidsmonster zit er ZEKER NIET IN.
bij de test waren nog steeds verloren pakketten te zien, zij het veel minder dan voorheen.
stap zeker af van die USB aansluiting en ga voor een ethernet verbinding vanaf je modem naar je pc, dat scheelt een hele hoop.

oh ja, mijn probleem speelde zich af in poppel, België. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee de connectie van adsl is op zich prima
Er is me inderdaad nu wel wat meer duidelijk :)
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:58:
[...]

Als ik zo lees moet jij dit hebben. incl. 2 Wireless adapters. dan ben je klaar.
Dat denk ik ook en hoe duur zijn de adapters ? :)
XanderH schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:02:
Je hebt als je een 510 koopt verder alleen nog maar twee LAN kaartjes nodig en als je een 580 koopt alleen nog maar twee wifi adapters nodig. Je hebt dus zeker geen twee modems nodig!!![/b] Sterker nog, je kunt geen twee modems gebruiken.
.

Waar koop je die lan kaartjes en werken die op elke router ?
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:09:
Al gedaan die raadde de 510 aan. maar totaal plaatje zat op 230 euro en dat vond ik wel veel. Vandaar mijn toevlucht hierheen.

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:08:
Waar koop je die lan kaartjes en werken die op elke router ?
LAN = Local Area Network
LAN kaartje = netwerkkaart
waar koop je een netwerkkaart? Eh, overal? :P En ja, die zijn redelijk universeel.
Al gedaan die raadde de 510 aan. maar totaal plaatje zat op 230 euro en dat vond ik wel veel. Vandaar mijn toevlucht hierheen.
Eh... de 510i kost bij xs4all iets van 80 euro en hij zal in webwinkels wel goedkoper te krijgen zijn. Dan nog 2 netwerkkaartjes, die heb je vanaf 9 euro ofzo... Da's echt max 100 euro.

Draadloos gaat duurder worden... een 580i kost volgens mij al tegen de 200 (199 bij xs4all, ik zie hem zo even niet in de pricewatch). Dan moet je nog twee wifi netwerkkaarten hebben en die zijn ook duurder, magoed, iedere winkel kan je hier in principe gewoon aan helpen hoor... het is niets bijzonders wat je zoekt... :P

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

XanderH schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:48:

Dan moet je nog twee wifi netwerkkaarten hebben en die zijn ook duurder, magoed, iedere winkel kan je hier in principe gewoon aan helpen hoor... het is niets bijzonders wat je zoekt... :P
Zowel bij de ST 570 als bij de 580 krijg je een USB adapter gratis. Dus maar een extra nodig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Metalium-220 op 16-01-2005 03:28 ]

• Xander
Metalium- schreef op zondag 16 januari 2005 @ 03:27:
[...]

Zowel bij de ST 570 als bij de 580 krijg je een USB adapter gratis. Dus maar een extra nodig ;)
Ah, nog leuker :)

Dan is het alleen de vraag of je dat USB ding niet liever door een PCI kaartje vervangt, maargoed, als het zo goedkoop mogelijk moet is een gratis kaartje natuurlijk altijd leuk ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties ikw eet wat een lan is. Zag alleen niet zo snel dat een Lan kaart gelijk stond aan een netwerkkaart ;) vaktaal.

Het moet niet zo goedkoop mogelijk. Ik vond alleen 250 euro al met al veel geld vandaar mijn toevlucht hiernaar toe.

Verwijderd

Topicstarter
even opkloppen........

Probleem nog NIET opgelost.
Ik zie het niet zitten om 240 euro te betalen voor een wireless netwerkje.

Dus mijn vraag nogmaals:
Welke router moet ik nu kopen en eventueel extra modem netwerkkaart ? als ik gewoon op 2 computers internet wil hebben en ik ben gebonden aan ADSL planet.
Die zegt dat de alcatel speedtouch nodig is.

Ik hoor namelijk tegenstrijdige berichten hier en thuis.

Of ze zeggen weggooien of wireless is af te raden etc. etc.

Ik wil nu gewoon CONCREET iets kopen.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20
Wat je moet kopen is het volgende:

- 1 ADSL Multi PC Modem (Alcatel Speedtouch 510) 89 euro nieuw - http://www.kpn.com/kpn/re...6block_title%3D&sc=0d8ac3
- 2 X een netwerkaartje (Als deze nog niet in de pc's zitten) Gewoon een 10 / 100 Mbit kaartje http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Dus om het even te verhelderen:

- Je gaat van je telefoonlijn naar de splitter
- Van de splitter naar de telefoon en je ADSL Multi PC Modem
- Van je ADSL Multi PC Modem naar bijde pc's dmv utp (netwerk) kabel
- Op bijde pc's plug je die kabel in de netwerkaarten.

[ Voor 13% gewijzigd door SyphOn op 16-02-2005 10:42 ]

Verwijderd

voor iets meer dan 100 euro moet je dat zo voor elkaar hebben dus :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

overigens is het ook niet nodig om 240 euro voor een wireless netwerk neer te leggen :o

1x Alcatel Speedtouch 580i, 115 euro
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/94811
OF
1x Linksys WAG54G, 80 euro
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/75488

verder moet je in beide gevallen een wlan-kaartje aan de pc hangen, dit kan via USB of via PCI (insteekkaart). dan kies je dus voor:

2x SpeedTouch 120G (USB), 61 euro per stuk
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/94838
OF
2x Linksys WMP54G, 44 euro per stuk
http://pricewatch.tweakers.net/pricewatch/61210

Je kunt dus voor 170 euro klaar zijn :Y)

• SyphOn
Oftewel je kiest voorde bekabelde optie: SyphOn in "Alcatal Speedtouch Connection Delen"

Of voor de draadloze optie: Korakal in "Alcatal Speedtouch Connection Delen"

Dus respectievelijk +/- 100 euro tegen +/- 170 euro

Verwijderd

Topicstarter
ok dit wil ik horen
dank u voor e reacties heren

En de allerduurste optie is dus 237 euro

Verwijderd

Topicstarter
Iets te snel, je kan dan wel computer onafhankelijk met elkaar internetten?

• SyphOn
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:00:
Ja :)

Maar waar baseer jij die 237 euro op :? Als je even een paar posts naar boven leest :P

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:00:
mja.

Alleen is dit niet het 'gooi hier je luie vragen maar neer', we hebben je nu een heel eind op weg geholpen; ik verwacht van je dat je nu zelf weer gaat uitzoeken hoe e.e.a. werkt. Het antwoord op deze vraag was best te vinden.

Daarom gooi ik dit topic nu dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.