Toon posts:

[mem] welk mem icm overclokken

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een MSI K7N2 Delta2 LSR moederbord kopen en nou zoek ik bijpassend geheugen.
Ik ga zoiezo voor Kingston.

Mijn processor kan draaien op een FSB van 150 op VCore ,750 wat ongeveer 2200 MHz oplevert.
Mijn vorige geheugen kon niet meer dan een FSB 133 en doet het nu niet meer, errors.

Ik wil dus in eerste instantie 2x256 MB 3200 kopen CAS 3.
Omdat ik mijn processor echt niet harder dan 150 FSB wil laten lopen kan ik misschien beter
2x256 MB 2700 met CAS 2,5 voor strakkere timings omdat de snelheid dan maximaal 166 is en toch op 150 blijf, die 3200 is dus 200 wat ik overkill vindt.

Mij processor is gemaakt voor 133 FSB, 266.
Ik weet dat de CAS niet alle timings betekent maar hij is wel lager dus zal wel iets beter presteren.

Wat vinden jullie? Is het in dit geval verstandiger om voor een lagere CAS te gaan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het jou om latencies gaat: RAM FAQ - Invloed van CAS latency :)
Daarnaast: als je later wil upgraden naar een P4@800 of een A64, dan lijkt het me zinvol om PC3200 of sneller te nemen, zodat je je geheugen kunt meenemen met de upgrade ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 14-01-2005 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:20:
Als het jou om latencies gaat: RAM FAQ - Invloed van CAS latency :)
Daarnaast: als je later wil upgraden naar een P4@800 of een A64, dan lijkt het me zinvol om PC3200 of sneller te nemen, zodat je je geheugen kunt meenemen met de upgrade ;)
Klopt, dat heb ik inderdaad overwogen maar ik ga deze niet meer upgraden. Wordt gewoon een systeem. Moet dus alles nieuw kopen.

Maar dan dus beter 2700 met betere timing?

Ik ga mijn mobo ook OC met tooltjes in het BIOS. D.O.T. voor CPU OC met 11% als hij op load zit en mem timings heeft iets soortgelijks Agressive mode dus misschien beter geheugen met lagere timings voor betere stabiliteit met deze agressive mode.

Er wordt alleen niet aangegeven wat en wanneer de timings worden veranderd dus als iemand zo'n proggie in zijn BIOS heeft en er wat over weet dan zou ik dat graag willen weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:32 ]

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:23
Als je een beetje geld hebt kan je idd beter investeren en pc3500 geheugen nemen of pc3200 geheugen waarvan je zeker weet dat het makkelijk fsb van 240 of zo doet. Dan kan je mega strakke timings draaien op een veel lagere fsb die je nu nodig hebt en kan je strak ook nog lekker oc`en.

Kijk eens in dit topic, dit is misschien wel iets voor jou. [OC] Het OCZ Voltage eXtreme geheugen topic of anders in 1 van de vele andere oc mem topics.

Veel suc6 met je keuze.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heeft geen zin want NForce2 Ultra draait het best als Mem en CPU FSB synchroon draaien. Mijn cpu gaat echt niet de 240 FSB halen. :9~
Ik heb hem zelf op zo'n 2200 MHZ gekregen en is standaard 1800 MHz xp2200.
Dit dus met FSB 150 daarna startte hij niet meer op.

Ik zie net ook geheugen van het merk Corsair met 2x256 MB 3200 Cas 2,5.
Weet iemand misschien welk merk nou beter is want dat is iets wat ik niet makkelijk kan vinden.
Je hoort wel eens wat van Kingston is het beste stabiel en compatible maar weet iemand een site waar je kan zien welk merk beter presteert qua timings?

Het gaat me eigenlijk niet zo zeer om cas 2,5 of 3 omdat ik wel gehoord heb dat dit veschil maar 1 tot 3 % performance verschil oplevert, daar doe ik het niet voor. Het gaat mij meer om welk geheugen beter om kan gaan met agressive timings. Kan een hoge of lage cas beter met agressieve timings om gaan?
Memory Timings
Selects whether DRAM timing is controlled by the SPD (Serial Presence Detect)
EEPROM on the DRAM module. Setting to [Optimized] enables DRAM timings to be
determined by BIOS based on the configurations on the SPD. [High Performance/
Turbo] will increase the system performance but may have instabilibity problems.
Selecting [Manual] allows users to configure the DRAM timings manually. Options:
[Optimized], [High Perfomance/Turbo], [Manual].

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 15:59 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Is een lage cas geen agressieve timing dan?
Als je gewoon voor agressieve timing gaat kun je ook sticks kopen die het ondersteunen zoals XMS geheugen CL2 met timings van 5-2-2-2 bij 2.6 volt. als je het volt opschoeft kun je vast wat strakkers aanzetten.

Kingston en corsair zijn denk ik het best omdat ze garantie geven op de snelheden. verder is het het beetje hetzelfde, als je voor 3200 geheugen kiest en het draait op 2700 kun je de timings ook wat agressiever zetten dan normaal omdat het geheugen 'langzamer' draait dan waarvoor het bedoeld is.

Hoop dat het beetje duidelijk is. Ik zou iig gaan voor A merken... ook ivm garantie
groetjes
KJ

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Topicstarter
kahm-jai schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:01:
Is een lage cas geen agressieve timing dan?
Als je gewoon voor agressieve timing gaat kun je ook sticks kopen die het ondersteunen zoals XMS geheugen CL2 met timings van 5-2-2-2 bij 2.6 volt. als je het volt opschoeft kun je vast wat strakkers aanzetten.

Kingston en corsair zijn denk ik het best omdat ze garantie geven op de snelheden. verder is het het beetje hetzelfde, als je voor 3200 geheugen kiest en het draait op 2700 kun je de timings ook wat agressiever zetten dan normaal omdat het geheugen 'langzamer' draait dan waarvoor het bedoeld is.

Hoop dat het beetje duidelijk is. Ik zou iig gaan voor A merken... ook ivm garantie
groetjes
KJ
Bedankt voor je reactie. Ben het er helemaal mee eens alleen gaat het om een speciale optie in het MSI mobo die je aan of uit kan zetten: Optimal/Agressive
hier zou ik graag informatie over willen maar het beste is gewoon proberen uiteindelijk, dus bedankt.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Ik ga morgen ook toevallig Upgraden..Maar nu zit ik ook een beetje met het mem in m`n maag..
Want k`weet niet welk merk beter is i.. Ik zit te twijfelen tussen Crucial of Kingston..
Dit wil ik Upgraden:

Cpu: van Athlon 2400+ >>Naar Athlon 3200+
mem van 2x256 266mhz Dual channel >>Naar 2x512 PC3200 Ook Dual Channel
Mobo is dus het zelfde als de topic starter ook heeft: MSI K7N2 Delta-ILSR

btw..Ik ga denk ik gewoon voor het standaard geheugen..Tenzij iemand mij kan overtuigen dat het duurdere stukken beter is natuurlijk :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.