Toon posts:

[MCE2005] Na verloop van tijd enorm traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als MCE een tijd aan heeft gestaan (Live TV), wordt op een gegeven moment (na 1 a 2 uur) de PC ontzettend traag. Als ik bij de lopende processen kijk zie ik dan ook een CPU load van 85 a 90%.

Ik heb een:
Pundit-R
512MB
Videokaart: Radeon 9100 IGP (op het moederbord geintegreerd)
3.0GHz P4 Prescott
Samsung 160GB
TV kaart: Hauppauge PVR-500MCE
MPEG decoder: PowerDVD
MCE 2005 UK

NVIDIA (laatste versie) heb ik ook geinstalleerd staan, maar PowerDVD op prefered.
Bovendien krijgik als ik in MCE de NVIDIA settings wil wijzigen een leeg scherm zonder opties?!
PowerDVD kan ik wel instellen.

Verder heb ik in het BIOS het video geheugen op 128MB gezet.
Dus voor Windows zelf is er 384MB geheugen beschikbaar.

Wat andere settings zal ik vanavond posten.

Heb ik nu gewoon simpelweg meer geheugen nodig of kan het aan de (BIOS)instellingen liggen dat ie zo langzaam wordt?!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een PC die 'langzaam' wordt kan natuurlijk van alles zijn - en het is voor ons onmogelijk om nu te gaan gokken wat je probleem is :)

Je zal zelf meer informatie moeten gaan verzamelen over geheugen gebruik, welk process veel CPU in neemt, en dat soort zaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit weekeinde 1 en ander nakijken en settings en resultaten posten.
Kon natuurlijk zijn dat iemand dit bekend voorkomt en direct zegt: hey dat had ik ook, dit en dat hielp bij mij enorm. :)

Verwijderd

kun je misschien aangeven welke processen zoveel load veroorzaken?. Als het (1 van de) 4 processen waarvan de naam begint met "eh" zijn is het MCE zelf. Anders ligt de oorzaak waarschijnlijk buiten MCE.

Haal ook eens spybot of ad-aware eroverheen om te verzekeren dat het geen spy of ad-ware is.

Verwijderd

Wat wil je voor Nvidia settings wijzigen als je een ATI chipset + videokaart hebt???

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
van de nvidia mpeg2 decoder..

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij heeft een hauppage decoded (tvkaart). Of begrijp ik het verkeerd en is hetgeen jij bedoelt dat stuk software, zoals je bv powerdvd moet installeren voordat je video kan kijken met MCE?

• StanTheMan
jep..

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad de DVD decoder van NVIDIA ....

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:00
Coderen kost natuurlijk wat aan processortijd en geheugen.. .
Hoeveel ruimte heb je vrij op je C:\ (swapfile)
Hoe is het geheugengebruik ?
Wilde gok, misschien wordt het systeem te heet??

[ Voor 60% gewijzigd door -ChRiZz- op 14-01-2005 14:14 ]

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
eshell.exe verbruikt zon 40MB geheugen en heeft een processor load van 75% gemiddeld.
C heeft 20 GB vrij en het systeem is zon 40 graden.

Verwijderd

persoonlijk vind ik 512Mb intern geheugen voor een standaard pc al te weinig.
En voor het coderen/decoderen kan ik me goed voorstellen dat ie veel geheugen nodig heeft.

als dan je toepassing ook nog een memoryleak heeft dan krijg je dit soort problemen.

• StanTheMan
512 is echt wel genoeg, daar ligt het zeker niet aan.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 17:05

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Jouw CPU load kan ik niet verklaren, maar dat het na verloop van tijd enorm traag wordt wel. Na mijn eerste installatie van MCE merkte ik dat MCE de eigenschap heeft als je Live TV vaak gebruikt dat je schijf enorm snel fragmenteerd. Dit heb ik in eerste instantantie opgelost door een apparte partitie voor TV opnames. Dit helpt opzich wel, maar nu heb ik een defragmentatie scriptje snachts lopen, en dit werkt echt perfect. Hij's nog net zo snel als toen ie vers geinstalleerd was.

Verwijderd

Topicstarter
Het staat idd op een aparte partitie.
Dus ik zal zodra mijn pc het weer doet ook zon scriptje laten draaien 's nachts.
Voorlopig heb ik eerst een ander groot probleem:
Pundit-R Asus P4R8L doet niets meer na BIOS flash
Pagina: 1