Toon posts:

Pundit-R Asus P4R8L doet niets meer na BIOS flash

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik mijn BIOS geflashed van mijn Pundit-R.
Hiervoor heb de laatst beschikbare Beta versie van het BIOS gebruikt van de website van Asus.

Leuk en aardig, maar dat werkte dus helemaal niet.
Na de flash heb ik mijn PC opnieuw opgestart.
Sindsdien gebeurt er helemaal niets meer!

Normaal gesproken hoor je de CPU fan ff luid en vervolgens start de PC en Windows MCE2005.
Nu hoor je alleen nog maar de CPU fan en gebeurt er helemaal niets!
Ik kan ook niet meer het BIOS in en ik kreeg geen enkel beeld.
Hoe kan ik nu mijn BIOS herstellen!?

Ik heb al geprobeerd het CMOS te clearen middels de handleiding, maar dat haalt niets uit.

Ook staat de bootvolgorde nu nog op harde schijf eerst en vervolgens de CD-ROM.
Dus opstarten vanaf CD gaat ook niet meer, zodat Crash Bios ook niet uit kan voeren.

HELP!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
Vaste schijf loskoppelen?

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd met de harde schijf losgekoppeld.
Er gebeurd niets meer! :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:32:
Net geprobeerd met de harde schijf losgekoppeld.
Er gebeurd niets meer! :(
Is de bios verwisselbaar? Zoja, dan (laten) flashen bij iemand met een Eprom programmer (flashbios.org bv)

Verwijderd

Topicstarter
...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 23:25 . Reden: Onnadenkend geblaat weggehaald ... maar ik ben er nog niet uit ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog enig idee?!

Wellicht dat een Pundit-R gebruiken zijn BIOS file naar mij zou kunnen mailen!?
Dan kan ik die gebruiken voor het herprogrammeren door flashbios.org .

Het moederbord geeft ook geen piepjes of iets dergelijks?
Kan toch zeker niet zo zijn, dat het geheugen, processor en/of integrated VGA kapot is gegaan door het flashen!?

MrPaiMei AT hotmail DOT com

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:12
Waarschijnlijk heb je een rotte bios erin geflasht wat niet goed werkt. Als je niet eens op kunt starten, heb je dikke pech en moet je of kijken of je zelf een nieuwe fysieke bios erop kunt mikken of het ding wegbrengen en een nieuwe halen doormiddel van garantie of je eigen centen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
mmm :( Klauwen met geld dus weer :( verdomme, waarom bieden ze dan die upgrade aan!?

Anywayz ....
Het CMOS clearen: dat wil dus ook niet lukken.

Ik doe het volgens de handleiding, maar overal op Internet lees ik andere methodes.

Batterij laten zitten, en dat hoesje verplaatsen op de jumper. Dan opstarten, uitzetten, hoesje weer terugplaatsen en dan zou ie weer moeten werken.
Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Wel heb ik dit gedaan, zonder de PC aan te zetten. Dus hoesje op jumper verplaatsen, 10 minuten wachten en hoesje weer terugplaatsen. Maar dat helpt dus niets.

Verwijderd

Ik heb het vorige maand ook gehad,na een live update (nooit meer doen)kan beter opstartbare cdrom maken met bios).met asus pundit met sis 315
gelijk contact op genomen met flashbios.org en binnen 4 dagen was mijn bios chip opgestuurd en weer terug gestuurd....ik was gelukkig als een klein kind...alleen even bioschip in envolop doen floppy met je bios versie even formulier invullen van hun site 10 euro erbij doen....scheeld weer bij asus kost nieuwe bios chip 25 euro....succes

Kijk even bij

Help Bios chip probleem

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gaat ie idd naar flashbios.org! Hopelijk werkt het daarna weer.

Verwijderd

Tuurlijk Artuur is een goede gast,

heeft hem weer fijn gefixt

Verwijderd

Topicstarter
We shall see , mijn hoop is volledig op hem geriicht nu!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:39
Damn, zat er net aan te denken om ook mijn pundit maar eens te flashen naar die bios (1004.007)... Zou wat stiller zijn met Qfan had ik begrepen.

(de vrouw begint nadat dat ding bijna 6 maanden MCE2005 draait en zij er vlijtig gebruik van maakt om GTST op te nemen :r te zeuren over het geluid... :( )

Maar ik denk toch dat ik er even van af zie na jouw verhaal te hebben gelezen. Ik hoop dat je binnenkort met de reflashed bioschip weer vrolijk verder kunt! :)

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
Als je maar niet de beta versie flashed zoals ik heb gedaan.
Heb net bericht van Arthur gekregen, morgen heb ik mijn chip weer.
Maar vrees dat ik er dit weekeinde geen tijd voor heb om alles weer te testen.

Q-Fan zat toch ook al in deze bios versie volgens mij.
Maar ik vind de CPU fan ook best veel herrie maken eerlijk gezegd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 14:40 ]

Verwijderd

:) Kan gewoon flashen maak dan even een opstartbare cd met nero met je flash tool ,zet je bios file(nieuw)ergens op je harde schijf dan is het echt geen probleem,

heb je bios chippie alweer? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij bootte niet van CD (heb ik geprobeerd), dus die mogelijkheid werkte niet!
En mijn chip is nog steeds onderweg. Laatste tijd is de TPG erg traag !

Verwijderd

met - en + kan je in de bios je cdrom als eerste plaatsen,als je dat niet doen blijft hij op plaats 3 staan

Verwijderd

Topicstarter
Houd maar op, ik heb geloof ik al uitgelegd dat ik niet meer het BIOS in kan ... de PC doet niets meer, dus dat kun je niet instellen he ;) Over het algemeen weet ik wel hoe de bios configuratie werkt en zo, alleen de flash was fout gegaan. Hopelijk is de chip vandaag binnen gekomen.

Verwijderd

Tja, BIOS flashen brengt altijd dit risico met zich mee. Deed je PC het niet goed en besloot je daarom te flashen, of was het gewoon van 'ik wil de laatste BIOS'? Dat laatste is namelijk niet een al te beste reden om het risico (zo mag je het onderhand wel stellen) te lopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoek maar op het forum van Hauppauge wat er aan de hand was (1 hint: PVR-500MCE + Pundit-R is nog geen goede combinatie!)

Anywayz, de chip is terug en het werkt allemaal weer!

Verwijderd

Wis ik...gelukkig maar...doe je nou die pundit weg?

LOL....of ga je hem nu nog een keer flashen

Verwijderd

Topicstarter
eh goeie grap?! voor de rest ben ik tevreden over dat ding. Alleen balen dat de PVR500MCE niet volledig ondersteund wordt door dit moederbord.

Ik vind daarbij trouwens ook dat de DVD brander en de harde schijf erg warm worden.

Verwijderd

in de oudere pundit met sis chipset vind het wel mee vallen ik hader een nec 3500 in en een max 200 gig.en dat ging wel.ik had de pvr150 maar ja dat is een single tuner...geen mooie 500

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 10:04 ]

Verwijderd

Even een updateje:

"Op onderstaande link staat een voorlopige fix voor het interferentie probleem welke in sommige gevallen voor kan komen bij gebruik van de PVR500_MCE met MediaCenter.
Het betreft een voorlopige driver. "

(bron: http://www.hauppauge.tv/hcwforum)

Verwijderd

Het blijft eigen risico bios flashen :>
Pagina: 1