Toon posts:

[17"/19" TFT] 17" gevraagd, 19" gekregen... Wat zal ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gister bij MyCom een tft gehaald. Ging dus voor de e435s. Wel een half uur met die verkoper staan lullen of het nu een 17" of een 19" zou gaan worden. Uiteindelijk dus gekozen voor een 17", de e435s. Netjes betaald en naar huis gereden (vond hem wel iets zwaarder aanvoelen dan de Samsung 710N die ik vorige week voor me pa heb gehaald).
Thuisgekomen, zet het ding in de kamer, pak wat te drinken, kijk van een afstandje naar de doos en zie staan 19" 8)7
Verrek, denk ik, is dat niet een of ander marketing-grapje? Zo van 'as large as a 19" crt' ofzoiets... Mmm kijk eens naar het typenummer E485S... Yep dus wel degelijk een 19". Maar ja wel een met 20ms en geen 10 zoals de 435. Ding is normaal wel 409 eurie, dus 100 duurder dan de 435...

Zit dus te dubben wat te doen, hoe zit het bijvoorbeeld nu met garantie? Krijg ik hier geen problemen mee mocht het ding kapot gaan?
En wat is nou ghosting? (heb hem natuurlijk al wel getest). Bij Generals word het beeld wazig als ik over het speelveld scroll, en bij Call of Duty is het ook wazig als ik snel links/rechts kijk of omdraai bijvoorbeeld.
Filmpje waar volgens mij duidelijk ghosting is te zien, http://www.ddjtn.nl/tweakers/ghosting2.mpg (6mb mpg-je!) beetje wazig beeld, maar er is wel degelijk ghosting te zien.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of dit bij een 16ms scherm of een met 10 ms (de 435) aanmerkelijk minder is.
Als dit nou niet zo is dan hou ik lekker deze >:) heb ik ook eens een mzzl-tje. :*) Scheelt toch 110 euro...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 09:55 ]

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:54:
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of dit bij een 16ms scherm of een met 10 ms (de 435) aanmerkelijk minder is.
Ja, :P

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 22:05

Sponge

Serious Game Developer

(09:55:36) (+Dia`ViMS`zzz) Sponge
(09:55:43) (+Dia`ViMS`zzz) wil je een bericht posten namens mij?
(09:55:45) (+Dia`ViMS`zzz) [rml][ 17"/19" TFT] 17" gevraagd, 19" gekregen... Wat zal ik doen?[/rml]
(09:55:59) (+Dia`ViMS`zzz) Vraag hem eens wat er op de kassabon/factuur gespecificeert staat?
(09:56:44) (+Dia`ViMS`zzz) Als de andere monitor er op staat moet hij terug gaan en het verhaal uitleggen en dan nog wat korting vragen voor het juiste scherm aangezien hij mycom 110 euro teruggeeft
(09:58:02) (@Sponge) ik quote je helemaal hoor Diaboluzzz
(09:58:08) (+Diaboluzzz) prima
(09:58:11) (+Diaboluzzz) thnx
(09:58:13) (@Sponge) :)

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 11:04

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

Ghosting zal absoluut schelen bij 10ms op 17" vergeleken met 23ms op 19".
Behalve dat zou ik perssonlijk ook naar de resolutie kijken. Beide schermen hebben een optimale resolutie van 1280x1024, iets wat ikzelf het liefst op een 17" zie en niet op 19".

Verder heeft Sponge een goed punt. Wat staat er op de kassabon?

Verwijderd

Topicstarter
Sponge schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:58:
quote:

(09:55:36) (+Dia`ViMS`zzz) Sponge
(09:55:43) (+Dia`ViMS`zzz) wil je een bericht posten namens mij?
(09:55:45) (+Dia`ViMS`zzz) [ 17"/19" TFT] 17" gevraagd, 19" gekregen... Wat zal ik doen?
(09:55:59) (+Dia`ViMS`zzz) Vraag hem eens wat er op de kassabon/factuur gespecificeert staat?
(09:56:44) (+Dia`ViMS`zzz) Als de andere monitor er op staat moet hij terug gaan en het verhaal uitleggen en dan nog wat korting vragen voor het juiste scherm aangezien hij mycom 110 euro teruggeeft
(09:58:02) (@Sponge) ik quote je helemaal hoor Diaboluzzz
(09:58:08) (+Diaboluzzz) prima
(09:58:11) (+Diaboluzzz) thnx
(09:58:13) (@Sponge) :)
[...]
8)7 Wat gebeurt hier allemaal? 8)7

Maaruh, er staat op de bon een 435s, dus die 17" van 299... Zat er ook al zwaar aan te denken om een korting te vragen. Ik geef ze per slot van rekening (zoals hierboven gemeld) 110 euro terug... De ms hoeven we het niet meer over te hebben, dat is wel duidelijk.
Thanx Sponge ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is de Sony HS74P een lekker ding?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
wat je natuurlijk ook kunt doen, is deze doorverkopen, en weer die 17 inch halen, maar ja, dat moet ieder zelf weten...

• Sponge
  • Laatst online: 03-08 22:05

Sponge

Serious Game Developer

(10:15:04) (+Diaboluzzz) Dan moet hij zeker asap terug gaan ivm fraude.
(10:15:15) (+Diaboluzzz) hij heeft nu een 19" scherm met een kassabon van 17".
(10:15:29) (+Diaboluzzz) Winkels willen dan nog wel es als volgt reageren in geval van garantie/support:
(10:15:58) (+Diaboluzzz) Oh maar je hebt een 19", misschien heb je die wel in beverwijk op de kop getikt en kom je hier even support claimen, dat gaat mooi niet door.
Overigens de laatste quote die ik van/voor hem plaats ;)

• TomSmit82
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:11:
[...]
Is de Sony HS74P een lekker ding?
Ja, zeer lekker :P Hij is wel prijzig, je kan anders ook naar de Samsung 710T kijken alhoewel ik de design mooier vind van de HS74P. Had namelijk zelf ook eerst de 710T bij mycom gekocht maar zat een dode subpixel in dus kon ik hem omruilen. Ze konden geen 710T meer leveren dus kreeg ik de HS74P met korting. Maar het is idd een zeer lekker schermpje.

• Voutloos
  • Niet online
• Gewetensvragen moet je zelf oplossen.
• Een winkel kan en hoeft niets voor je te doen als je over een tijdje langs huppelt met een defect scherm welke je officieel daar nooit gekocht hebt. Overigens geldt na een tijdje sowieso al dat de winkel je doorstuurt naar de on site service van IIyama (of dat terecht is en alle "maar je bent een klant bij die winkel, hoe de winkel het regelt boeit niet, als de winkel het maar regelt"-verhalen zijn genoeg in andere topics behandeld). Feit blijft dat je niet kan aantonen hoe je aan dit scherm komt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:26:
• Gewetensvragen moet je zelf oplossen.
• Een winkel kan en hoeft niets voor je te doen als je over een tijdje langs huppelt met een defect scherm welke je officieel daar nooit gekocht hebt. Overigens geldt na een tijdje sowieso al dat de winkel je doorstuurt naar de on site service van IIyama (of dat terecht is en alle "maar je bent een klant bij die winkel, hoe de winkel het regelt boeit niet, als de winkel het maar regelt"-verhalen zijn genoeg in andere topics behandeld). Feit blijft dat je niet kan aantonen hoe je aan dit scherm komt.
Yep het is een gewetensvraag. Daarom ga ik er ook vandaag meteen met terug. En als ze nu al wantrouwig gaan doen (u zult de boel wel belazeren) dan zijn ze dus wel een klant kwijt (en 110 euro). Lijkt mij ook dat ze deze op een bepaald moment wel moeten missen in hun voorraad, neem ook aan dat ze toch wel bijhouden welke tft waar heen gaat adv het serienummer ofzo.

Maar ik ga maar eens voor de korting en ook een ander model dan de 435, schijnen nogal problemen mee te zijn als ik zo op GoT rondneus...
;)

Verwijderd

Wat je ook kunt doen, is eerst ff een ander model testen (je mag hem toch binnen x dagen terug brengen). Als dat scherm je beter bevalt, breng je de eerste terug, anders de tweede. Simpel.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

NoTimeRemains

I know

en als je nu eens trug gaat met die 19" en dan zeg je kerel ik wilde deze trug brengen want deze heeft ghosting... ik wil een nieuwe 19" met een ms van 1 ofzow dan betaal je wat bij en dan heb je EN een 19" EN je hebt een leuke refreshrate...

gewoon lekker dom doen want je weet toch nix van pc's etc af... (wel je t.net shirt, cap en bijhorende sleutelhanger terug brengen :+)

[ Voor 25% gewijzigd door NoTimeRemains op 14-01-2005 13:58 ]

This is the Way.

• TomSmit82
ik wil een nieuwe 19" met een ms van 1 ofzow dan betaal je wat bij en dan heb je EN een 19" EN je hebt een leuke refreshrate...
ja en die lui zijn zo achterlijk dat ze niet naar het bonnetje kijken 8)7 Kan ie als nog het bedrag betalen van de 19" plus het extra voor de scherm met lagere refresh. Zo lang een beetje 19" tft niet hoger kan dan 1280x1024 zie ik sowieso niet het nut van de 19" tenzij je ogen bagger zijn.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TomSmit82 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:33:
[...]

ja en die lui zijn zo achterlijk dat ze niet naar het bonnetje kijken 8)7 Kan ie als nog het bedrag betalen van de 19" plus het extra voor de scherm met lagere refresh. Zo lang een beetje 19" tft niet hoger kan dan 1280x1024 zie ik sowieso niet het nut van de 19" tenzij je ogen bagger zijn.
Voor wat oudere mensen, nee niet ik, is het soms als ze er wat langer achterzitten, makkelijker met een groter scherm werken, daar kunnen hun ogen dan beter tegen. Nee ik ben 24 en niet oud ik zie het je wel denken hoor :P .

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Verwijderd

mazzel pik ;)

Verwijderd

Als je ooit met de monitor terug moet naar de winkel voor garantie kan je het wel vergeten dat ze het doen aangezien je die monitor nooit bij hun hebt gekocht :-)

Als je hem voor garantie op moet sturen naar de fabrikant(onsite) tja dan moet je het zelf weten.

• TomSmit82
Speedy55 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Voor wat oudere mensen, nee niet ik, is het soms als ze er wat langer achterzitten, makkelijker met een groter scherm werken, daar kunnen hun ogen dan beter tegen. Nee ik ben 24 en niet oud ik zie het je wel denken hoor :P .
Zei toch ook als je baggere ogen hebt :P trouwens zo'n 19" kan ook vermoeiend zijn voor de wat oudere, moeten hun ogen veel meer bewegen :P

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:18
TomSmit82 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:25:
[...]

Zei toch ook als je baggere ogen hebt :P trouwens zo'n 19" kan ook vermoeiend zijn voor de wat oudere, moeten hun ogen veel meer bewegen :P
Er zal nooit een TFT komen van 19" met een hogere resolutie als 1280. Leer eerst eens wat over de werking van TFTs voordat je begint te zeuren dat er geen 19" TFTs zijn met een hogere resolutie. Daarnaast, als je tegen de "lage" resolutie aan wil schoppen van een 19" TFT, onderbouw het dan even. Een 19" TFT heeft echt wel voordelen. En je hebt een 19" echt niet enkel nodig als je brakke ogen hebt.

Ooit weleens vanaf normale afstand achter je monitor gezeten? 60cm is geloof ik de normale werk afstand, en dat gaat gewoon fijner op een 19". Ook dingen als films en foto's komen beter uit de verf vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
update...

Ben naar MyCom teruggegaan, en ze schroken (of is dat met 2 k's?) wel een beetje. Ik liep naar de technische balie, want daar moet je spul retour brengen, zette de 19" op de balie en zei "hier is wel wat heel erg raars mee aan de hand..., kijk maar eens op het bonnetje...". Die gast achter de balie een beetje onnozel kijken ;) "Eeeh wat dan? Oh u heeft een zwarte gekregen en u wilde een zilveren?". "Nee, kijk maar eens naar het type-nummer..."
"Oh eeeh ja euhm ik zie het al het is een 19" en op het bonnetje staat een 17" :/ " (peins peins denk denk) :D
"Tsja eeeh ik loop even naar achteren...".
Drie minuutjes later komt er een verkoper naar me toe: "goh ja mooi, prachtig! Dat u hem terug komt brengen. Ik was net uw mailtje aan het lezen. Wilt u nu toch een 435?"
Eerst nog maar eens even naar de andere modellen gekeken, maar uiteindelijk toch de 435 genomen, dat was de enigste betaalbare met DVI.
Sta bij de balie en komt de verkoper die mij gisteravond de monitor had verkocht binnenrennen. "Sorry, excuses, u moest weer helemaal terugkomen, voor hetzelfde geld had u hem gehouden >:) ". Ze hadden hem gebeld... Zal wel flink op zijn flikker krijgen.
Ook een beetje stom van MyCom zelf, ze scannen daar alleen de kleine artikelen bij verkoop, de grote doen ze dat niet bij, en als je dan ook nog eens de monitoren (zoals de verkoper zei) in het magazijn naast elkaar zet, dan kun je op fouten wachten.
Ik heb maar genoegen genomen met een kadobon van 20 eurie en een hoop excuses. Ok ok ik had er misschien meer uit kunnen slepen, maar ik ben niet zo'n zeikerd. Het was een fout en geen opzet. Heb wel meelij met die verkoper... Maar aan de andere kant... IK zoek nog werk :) >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 13:14 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar ben je nu van de ghosting af? :)

Nou ja, toch netjes opgelost zo denk ik. Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen, hoewel: als die 19" geen ghosting had tijdens games, had je hem dan ook teruggebracht? ;)

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Nu rest nog de vraag??. Heb je een goed exemplaar 435?. Ze zijn schaars ( ik heb er zelf ook 1 :9 )
Is de 435 "dead-pixel" vrij?. Zet hem anders op zwart en kijk of het scherm overstraling heeft.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:28:
Maar ben je nu van de ghosting af? :)

Nou ja, toch netjes opgelost zo denk ik. Gelukkig zijn er nog eerlijke mensen, hoewel: als die 19" geen ghosting had tijdens games, had je hem dan ook teruggebracht? ;)
Mmm (twijfel twijfel) denk het wel. Vond hem wel erg groot, beetje een zoekplaatje. En het garantie-verhaal vond ik zelf ook al niet handig, zie maar eens aan te tone dat het ding bij hun vandaan komt. En ach als je een dagje ouder word, word je wat wijzer en eerlijker :) . En ze hebben redelijk goeie service bij MyCom en dat is ook wat waard. Ik ben over het algemeen eerder geneigd om een winkel te 'naaien' als ik het gevoel heb dat ze meer met zichzelf bezig zijn dan met de klant.
Kortom ik moest hem wel terugbrengen...
_/-\o_ voor mezelf... (mr Kaktus?)
silitek schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:40:
Nu rest nog de vraag??. Heb je een goed exemplaar 435?. Ze zijn schaars ( ik heb er zelf ook 1 :9 )
Is de 435 "dead-pixel" vrij?. Zet hem anders op zwart en kijk of het scherm overstraling heeft.
Wil ik net gaan doen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
g**gloeiende!!!!! De befaamde sterrenhemel!!!!! Aaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!
Is dit nu een probleem met die dingen??? Of kan het er mee door? Of terugbrengen die handel??? :( :( :( :( :( :( :(

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Nop..die sterrenhemel hoort gewoon niet. Het enige toelaatbare minpuntje is, omdat het scherm zo "fel" is dat tie een beetje overstraling back-light heeft.

Verder moet tie vrij zijn van elke sub probleem dan ook.
Vrees dat je weer terug moet. Maar elk nadeel heeft z'n voordeel ( Johan ;)

Mischien komt MyCom je wel op een wat voor manier dan ook tegemoet!!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:48:
g**gloeiende!!!!! De befaamde sterrenhemel!!!!! Aaaaaaaaaaaaaaargh!!!!!!!!
Is dit nu een probleem met die dingen??? Of kan het er mee door? Of terugbrengen die handel??? :( :( :( :( :( :( :(

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Probeer hem in de winkel te testen. Bel ze desnoods op om daarvoor een afspraak te maken. Ik kan me voorstellen dat ze daar morgenmiddag niet heel veel tijd voor hebben.

• TomSmit82
Roet schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:46:
[...]
Er zal nooit een TFT komen van 19" met een hogere resolutie als 1280. Leer eerst eens wat over de werking van TFTs voordat je begint te zeuren dat er geen 19" TFTs zijn met een hogere resolutie. Daarnaast, als je tegen de "lage" resolutie aan wil schoppen van een 19" TFT, onderbouw het dan even. Een 19" TFT heeft echt wel voordelen. En je hebt een 19" echt niet enkel nodig als je brakke ogen hebt.

Ooit weleens vanaf normale afstand achter je monitor gezeten? 60cm is geloof ik de normale werk afstand, en dat gaat gewoon fijner op een 19". Ook dingen als films en foto's komen beter uit de verf vind ik.
Kerel en voor je begint te zaniken als een wijf (oh te laat), als je leest staat er ook "ik" zie er het nut niet van in als jij dat wel vindt vooral doen maar als ik het daar niet mee eens ben hoef je niet zo te gaan nuilen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TomSmit82 op 14-01-2005 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:57:
Probeer hem in de winkel te testen. Bel ze desnoods op om daarvoor een afspraak te maken. Ik kan me voorstellen dat ze daar morgenmiddag niet heel veel tijd voor hebben.
Weer terug van (alweer) weggeweest op mijn toernee naar MyCom... Scherm daar getest, en hij kwam als ster(renhemel) uit de test. Heb em voorlopig weer mee naar huis kunnen nemen, want ze hebben geen alternatief op voorraad. :'( (wel hetzelfde type, maar daar brand ik mijn vingers ook niet meer aan). Wel een LG 1730S maar die heeft weer geen DVI. Ga hem maandag gewoon terugbrengen en mijn geld terugvragen. Zit ik ff zonder (2de) monitor, maar dat overleven we wel weer.

Overigens 'pikant' detail: MyCom gaat stoppen met het leveren van Samsung.
Ze vinden dat ze zeer aso door Samsung worden behandeld mbt garantie. Samsung weigert namelijk het merendeel van hun garantie (8dagen/30dagen omruilgarantie van MyCom) terug te nemen. De verkoper zei dat dat nog wel voorstelbaar was in een enkel geval, maar Samsung levert gewoon teveel schermen met dode pixels.
Verhaal van de verkoper: Er kwam een klant met een scherm met 2 dode pixels, klant kreeg ander scherm uit voorraad en werd in winkel getest, meteen een dode pixel. Nog maar een scherm gepakt, meteen weer een dode pixel... MyCom heeft toen eens met de importeur van Iiyama gebabbeld maar die verzekerden dat alle schermen bij de fabriek werden getest en dat ze vonden dat MyCom aan het zeiken was... Ze hebben nu eenmaal hun ISO-norm en daar moet men zich maar naar buigen. Dat gaat MyCom dus teveel geld kosten, en kunnen ze zich niet meer aan hun 8dagen/30dagen-omruil houden en daarom gaat Samsung eruit.

Nu maar hopen dat Samsung hiervan leert. :( vast niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 18:38 ]

• TomSmit82
Jammer want die 710 serie is volgens mij wel een gewild schermpje van samsung

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:X Waarom heb je dat scherm niet gewoon gehouden of desnoods verkocht ??

Nu heb je gewoon problemen door je eerlijkheid om het zo even te zeggen...

Denk aan al die n00bies die opgelicht worden door al die "Kant en klaar" winkels, soort tegenactie had je dan gemaakt moet je maar denken :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Zelfs bij een 8ms scherm wordt het beeld nog wazig bij snelle bewegingen. Verwacht geen wereldschokkende verschillen tussen 16/12/8ms 18bit panelen.

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Zelfs bij een 8ms scherm wordt het beeld nog wazig bij snelle bewegingen. Verwacht geen wereldschokkende verschillen tussen 16/12/8ms 18bit panelen.
Heb hier nu nog even de E435 (10ms) staan en ik merk wel degelijk verschil met de E485(23ms) alles loopt veel soepeler. Ben dus alleen niet blij met die 'sterrenhemel'. Doe veel Photoshop en video-editing en dan zijn vooral op donkere stukken die sterretjes hoogst irritant... :(
Maar dit op dit moment de enigste met DVI-aansluiting. Maakt het nu veel uit? DVI of analoog? (ja ik ga ook wel ff zoeken...)

Verwijderd

Topicstarter
De 435 is ook weer terug naar MyCom. Ze pakten een andere uit het magazijn. Allebei getest... Allebei een mooi melkweg-stelsel... Heb mijn geld teruggevraagd...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

En een ander merk (Philips bijvoorbeeld)? Vraag meteen of ze nog een medewerker zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 15-03-2005 08:36 . Reden: werk ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:36:
En een ander merk (Philips bijvoorbeeld)? Vraag meteen of ze nog een medewerker zoeken.
Hehehe ;)
Zoek je werk?

• Yokozuna
Goeie keus maniacshouse, de 485 is gewoon een slechte TFT. Helaas ook zelfs de enige 19" TFT van IIyama die nog wordt geproduceerd, schandalig eigenlijk.

Als je een echt 17" game scherm wilt zkun je misschien eens kijken naar de Benq FP71E+ pricewatch: BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI) Ook een TN panel, zo'n beetje het snelste TN panel momenteel verkrijgbaar. Gemiddeld 3ms sneller dan de 8ms versies van 19" TFT's zoals de Benq fp937s+ en de Samsung 913N.

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2005 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:12:
Goeie keus maniacshouse, de 485 is gewoon een slechte TFT. Helaas ook zelfs de enige 19" TFT van IIyama die nog wordt geproduceerd, schandalig eigenlijk.

Als je een echt 17" game scherm wilt zkun je misschien eens kijken naar de Benq FP71E+ pricewatch: BenQ FP71E+ (17", 8ms, D-sub/DVI) Ook een TN panel, zo'n beetje het snelste TN panel momenteel verkrijgbaar. Gemiddeld 3ms sneller dan de 8ms versies van 19" TFT's zoals de Benq fp937s+ en de Samsung 913N.
Verrek is lees mijn reacties en kom tot de ontdekking dat ik niet vermeld heb dat ik inmiddels een 431 heb staan. Stukje goedkoper dan de 435 en zonder enkel probleem... Is tenminste een monitor waarvan bekend is datie goed werkt. Ja ok, 16ms maar ik merk er tot op heden weinig van. :)

• Yokozuna
Das een gouwe ouwe :) Had em 2 jaar terug gezien. Een maat had toen als eerste een TFT in de buurt. Zelfs toen kon je er al best redelijk Halo op spelen (spel dat toch bekend staat als een waarbij je snel kunt zien of TFT's veel ghosting vertonen)

[ Voor 96% gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2005 12:24 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik had als ik jou was voor een 431 gegaan, wel 16ms maar heeft geen sterrehemel (hebben de gloednieuwe 435's ook niet meer geloof ik maar vind er maar zo een) heb zelf ook een scherm met 16ms (van dell notabene...) maar heb geen last van ghosting (soms zie je het wel een heeeel klein beetje maar dat is echt verwaarloosbaar vind ik)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1