Toon posts:

Up & Downloaden via msn gaat te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het up & downloaden via msn messenger gaat bij mij achterlijk traag. Het begint met een normale snelheid en zakt daarna af naar 1/2 kb/sec. Dit maakt bijvoorbeeld een mp3'tje versturen onmogelijk. Ik krijg elke keer het bericht: Als de overdrachtsnelheid te traag is, kun je hier klikken om de oorzaak er van te bekijken.

Waar ik ben achterkomen is dat als de desbetreffende poorten dicht staan, de overdracht via de msn servers gaat en niet direct. Hierdoor wordt de overdracht zo traag.

Mijn probleem is dan ook begonnen sinds ik mijn nieuwe router heb. Echter heb ik mijn pc ingesteld als DMZ. Desondanks heb ik bij íedere persoon waarna ik stuur en van ontvang die trage overdracht.

Ik snap dus niet waar ik de oplossing voor het probleem kan vinden. Al mijn poorten staan open en alles wordt naar mijn pc geforward.

Weet iemand een oplossing?
Bvd.

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Oplossing? Zoek eens op MSN in de Quicksearch?

En, herhaling, msn IS traag.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Verwijderd

Wat ik er van weet is dat het waarschijnlijk op de volgende manier werkt:
MSN kijkt naar het computer IP adres, als dit bij een van de 2 partijen een extern IP adres is (dus direct benaderbaar) dan gaat het goed. Zit je echter bijde in een netwerk (dus achter een router), dan probeert hij direct te connecten naar het andere private netwerk (en niet via de internet verbinding). Dat gaat dus niet zolang je geen vpn hebt openstaan.

2 PC's direct aan internet = snel
1 PC direct, 1PC via router = snel
2 PC's via router = traag
2 PC's binnen het zelde netwerk = snel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 03:32 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:29:
2 PC's direct aan internet = traag
1 PC direct, 1PC via router = traag
2 PC's via router = traag
2 PC's binnen het zelde netwerk = snel
juist...
Ik weet ook niet wat het is, maar MSN is de laatste tijd idd onverklaarbaar traag.
Kijk, op college ging het traag maar dat snapte ik, alle poorten dicht en proxy,
maar het gaat bij mij thuis ook traag van pc naar pc, chello naar chello. We hebben
alleen beiden een firewall (windows firewall --> zonealarm).

Nou heb ik wel wat gehoord over een poort (ergens in de 4xxx) die open zou moeten
voor msn transfers, maar volgens mij moet windows die gewoon vrijgeven als 'ie
om authorizatie vraagt voor de firewall.

Ik haal dus nooit >3 k/s, terwijl ik via ftp met dezelfde persoon 110 k/s haal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie nog nooit MSN gebruikt , maareuh ... :
Het staat zelfs in beeld in je chatvenster.... Is je filetransfer traag? Klik dan hier

Tijd voor een nieuwe sig..

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik heb hetzelfde met trillian maar ik heb het idee dat niet zo veel verschilt welke client je gebruikt. Probleem blijft bestaan. (ook ik heb alles geforward)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

twiFight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 04:06:
[...]

juist...
Ik weet ook niet wat het is, maar MSN is de laatste tijd idd onverklaarbaar traag.
Kijk, op college ging het traag maar dat snapte ik, alle poorten dicht en proxy,
maar het gaat bij mij thuis ook traag van pc naar pc, chello naar chello. We hebben
alleen beiden een firewall (windows firewall --> zonealarm).

Nou heb ik wel wat gehoord over een poort (ergens in de 4xxx) die open zou moeten
voor msn transfers, maar volgens mij moet windows die gewoon vrijgeven als 'ie
om authorizatie vraagt voor de firewall.

Van chello naar chello kan kloppen, als je in de zelfde ip-range zit dan kun je geen onderling dataverkeer hebben, dit heeft chello onderling geblokt. Dan maakt msn ook gebruik van een proxy, dus dan gaat het idd traag. Zit je niet in dezelfde ip-range met chello, dan zou je in theorie gewoon full speed moeten kunnen up en downloaden, want het is dan een directe verbinding :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

twiFight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 04:06:
Wat ook precies aangeeft dat je het protocol moet gebruiken waarvoor het bedoeld is :)
een IM is niet bedoeld om bestanden te versturen (precies hetzelfde als email, daar moet je ook geen bestanden mee versturen imo, te veel overhead).

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:41:
[...]

Wat ook precies aangeeft dat je het protocol moet gebruiken waarvoor het bedoeld is :)
een IM is niet bedoeld om bestanden te versturen (precies hetzelfde als email, daar moet je ook geen bestanden mee versturen imo, te veel overhead).
eens, en ik snap ook wel hoe ftp werkt. helaas heeft slechts één van mijn vrienden een ftp client. Dan moet je dus al snel over op IM transfers, aangezien het iemand uitleggen langzamer gaat dan het op aparte floppies zetten en het op de fiets brengen.

En waarom zou het een probleem moeten zijn? Ik heb jarenlang met max snelheid bestanden verstuurd via IM, waarom gaat het nu opeens zo traag?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

twiFight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:27:
[...]

eens, en ik snap ook wel hoe ftp werkt. helaas heeft slechts één van mijn vrienden een ftp client. Dan moet je dus al snel over op IM transfers, aangezien het iemand uitleggen langzamer gaat dan het op aparte floppies zetten en het op de fiets brengen.
Ze hebben allemaal IE , dus kunnen zo inloggen :P
En waarom zou het een probleem moeten zijn? Ik heb jarenlang met max snelheid bestanden verstuurd via IM, waarom gaat het nu opeens zo traag?
Al naar mijn post gekeken :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

BoyGenius schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:39:
[...]

Van chello naar chello kan kloppen, als je in de zelfde ip-range zit dan kun je geen onderling dataverkeer hebben, dit heeft chello onderling geblokt.
Dat heeft chello niet geblokt (waarom zouden ze), dat komt gewoon doordat de gateway het verkeer door wil sturen naar de volgende router. Als je de routetabel ff aanpast (onder Windows kan dat in een dosprompt met het route-commando) en Windows vertelt dat het verkeer gewoon binnen het subnet moet blijven is er niets aan de hand. Dat is bij andere providers ook zo, zie bijvoorbeeld deze topics:

@home + router + Route add
[rml][ @home] Route Add Probleem[/rml]
[rml][ P2P] Chello doet vreemd.[/rml]
[rml][ chello] verbinding tussen 2ips 1 range onmogelijk[/rml]

Verwijderd

Djeez, het staat duidelijk uitgelegd in dat linkje bovenin je venster,
dat je wat poorten moet opengooien, gewoon even de poortmap FAQ doornemen dus.

Als je ffies op dat linkje klik, en je selecteert het rondje (in het internet venster), MSN Messenger opstellen voor bestands deling (o.i.d.) dan zegt ie welke poorten het zijn ...

Volgende keer dus wel even op dat linkje klikken, en kijken met je ogen
Pagina: 1