Toon posts:

Belazerd door host of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een maand een domein + een pakket bij een host. Ik noem naam van de host niet voor het geval ik poep praat :P

Ik heb domein gekocht voor 9 euro en dit pakket voor 4 euro per maand: Pakket 3: 1000 MB Webruimte, 15 GB Dataverkeer per maand en nog wat standaards. Allemaal leuk een aardig, maar nadat ik wat had geupload (1 filmpjes @ 370mb) en de link aan een beperkte groep had gegeven (dus niet @ fora gespammed) had ik binnen 2 uur 23 GB verbruikt.

Ik dus geschrokken en gelijk alles eraf gehaald :/ Maar daarna waren er nog 5 gigabytes bij gekomen.

Ik dus hun gemailed en hun zeiden dat het kwam door buggy msn bots die heel je site downloaden.

Wordt het nu echt tijd om een andere host te nemen of komt dit door wat anders? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 21:49 ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Met 370 MB per filmpje gaat het redelijk hard, maar in 2 uur is wel heel hard. Als je host moeilijk gaat doen (extra kosten enzo) kun je ze misschien vragen om te bewijzen dat je zoveel bandbreedte verstookt hebt met wat logfiles van de webserver?

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
23 GB in 2 uur, kan makkelijk als je vriendjes die zooi doorgeven aan andere vriendjes.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NiteSpeed schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:56:
23 GB in 2 uur, kan makkelijk als je vriendjes die zooi doorgeven aan andere vriendjes.
HELE GROTE kans dat dat ook gebeurd is denk ik zo :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ff een snel rekensommetje:'23gb = 23 * 1024 * 1024 in kb = 24117248kbyte' dit verdelen over 2uur á 60*60*2 = aantal secondes = 7200. Dan deel je het een op het ander en zou je host dus met gemiddeld 3350kilobyte per seconde ge upload hebben. oftewel ruim 3mb. Dit lijkt mij wat hoog, maar misschien ben ik nog gewend aan een 4800baud lijntje :Y)

Dat verhaal van msn bots heb ik helemaal nog nooit gehoord.
Stel jouw beperkte groepje bestaat uit 5 man, dan zou je aan de 1500mb zitten.
maar misschien had je toch beter een pass erop kunnen zetten ofzo, dan heb je meer zekerheid mbt de toegang.

http://gathering.tweakers.net

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat er 5 gb bij komt is raar. Buggy MSN bots ken ik niet iig.
Heb je enig idee hoeveel man die link heeft gehad? Want je filmpjes is dan ca 70x keer gedownload. Dat vind ik zelf erg veel binnen 2 uur.

Ik zou sowieso vragen of je wat logs kunt zien van wat er allemaal zoveel bandbreedte heeft gestookt.

[edit]Nou ja, een 100 mbit lijn draait zijn hand natuurlijk niet om voor 3 mb per seconde :)

[ Voor 14% gewijzigd door IceStorm op 13-01-2005 22:00 ]

• NiteSpeed
Logs zou je misschien ook kunnen vinden als je inlogt op je FTP :).

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nah een 100mbit lijn niet :P maar ik denk dat zo'n hostingprovider wel meer dingen host dan alleen een servertje voor TS

http://gathering.tweakers.net

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:48:
Ik dus geschrokken en gelijk alles eraf gehaald :/ Maar daarna waren er nog 5 gigabytes bij gekomen.
Dit kan best, dit hangt een beetje af van hoe de stats gemaakt worden. Als je hoster bv. de stats om het uur laat bijwerken, kan het best zijn dat er nog verkeer bijkomt.
Ik dus hun gemailed en hun zeiden dat het kwam door buggy msn bots die heel je site downloaden.
Dit lijkt me redelijke onzin.
Wordt het nu echt tijd om een andere host te nemen of komt dit door wat anders? :o
Het wordt tijd om de gegevens in te zien, oftewel de logfile van je website. Dan zie je in één oogopslag waar al dat verkeer vandaan komt.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

IceStorm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:59:
Dat er 5 gb bij komt is raar. Buggy MSN bots ken ik niet iig.
Heb je enig idee hoeveel man die link heeft gehad? Want je filmpjes is dan ca 70x keer gedownload. Dat vind ik zelf erg veel binnen 2 uur.

Ik zou sowieso vragen of je wat logs kunt zien van wat er allemaal zoveel bandbreedte heeft gestookt.

[edit]Nou ja, een 100 mbit lijn draait zijn hand natuurlijk niet om voor 3 mb per seconde :)
Om precies te zijn 26mbit 2 uur lang non stop (gemiddeld dus)
Theoretisch kan het met gemak.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MSNbots zijn misschien de zoekmachinebots van MSN, zoals Google die ook heeft. Dat die voor de lol zulke grote files downloaden kan ik me echter niet voorstellen.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 06:28
waarschijnlijk is je link gepost geweest op een populaire site ( bv deze site, of een of andere blog ) en dan loopt het heel snel op

• GlowMouse
  • Niet online
gideon82 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:07:
waarschijnlijk is je link gepost geweest op een populaire site ( bv deze site, of een of andere blog ) en dan loopt het heel snel op
Dan zou je in de logfiles de referer kunnen zien.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-02 06:28
Jep, tenzij ze bv alleen de link weergeven zonder dat die klikbaar is. En mensen deze in de browser plakken en dan gaan downloaden.. Ook wordt de referer niet meegegeven als je het via slim doet via javascript

Verwijderd

Er zijn geen bots die bestanden van 370mb downloaden, dat is gewoon grote onzin. Dat wil niet zeggen dat het dataverkeer verbruik niet klopt, maar hun motivatie is gewoon onzin. Gezien de prijs lijkt mij dit ook een van de vele duizenden zolderkamer-bedrijfjes die zonder kennis van zaken hosting verkopen.

• ExploWare
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

als je nou een download manager maakt (in PHP bijv.) kan je zelf een download limiter maken.

tegen die (MSN) bots moet je eigenlijk in je pagina een metatag invoegen genaamd ROBOTS
toelichting op deze tag

. . . . . Youp.net . . . . .

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

liberque

Vrijzinnig!

Well.. MSNBots bestaan wel degelijk en vreten idd. een hoop bandbreedte. Het lijkt wel alsof ze echt ALLES archiven wat maar gelinked staat. Heb je bv. een site met een paar 100 shockwave flash filmpjes dan komt dat enge ding lang die ze allemaal leeched. Op zich niet erg, zij het niet dat een dag later een zuster-MSNBot op bezoek komt om het nog ffkes allemaal over te doen.

Dus ja, MSNBots bestaan, zijn irri en ze kosten veel bandbreedte, maar als we het dan gaan hebben over 23GB en een file van een paar honderd mb dan is dat sterk overdreven. Ik kan best geloven dat de MSNBots er 1GB ofzow doorheen getrokken hebben maar 23GB dat is een beetje te...

Er moet dus een andere oorzaak zijn, vraag om de logs!

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 12:24

Remi

Moo!

Dat kan makkelijk, toen ik hier op tweakers een filmpje van 20mb poste was m'n datalimiet van 10g ook in 5 uurtjes weg. Dus met filmpjes van 370mb vind ik dit helemaal niet vreemd.

Verwijderd

liberque schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:17:
MSNBots bestaan, zijn irri en ze kosten veel bandbreedte.
msnbots bestaan ja, netzoals googlebots, altavistabots, ilsebots en andere bots, en die bots downloaden webpagina's, geen grote downloads en al helemaal niet downloads van zoveel mb.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel zo dat er alleen een index.php opstond met een soort Under Construction berichtje en dat filmpje, voor de rest niets.

De site werd dan ook helemaal niet door Google ofzo gevonden.

Verwijderd

Uhm googlen op een filename helpt ook weleens als je ftp map gewoon toegankelijk is....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan best hoor.. stel jij geeft het aan 5 mensen, die elk weer aan 5 anderen, eentje post het ergens op een IRC kanaal waar 20 man het zien die het ook allemaal weer aan 5 man doorgeven etc etc :) Dan zit je zo aan de 70 keer.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nhimf schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:04:
[...]

Om precies te zijn 26mbit 2 uur lang non stop (gemiddeld dus)
Theoretisch kan het met gemak.
An sich wel, maar dat betekent ook dat er een groot aantal mensen tegelijkertijd aan het downloaden moet zijn met snelle verbindingen.
370MB binnen halen duurt wel ff met de gemiddelde verbinding.

Maar waarom vraag je het eigenlijk niet aan die vrienden van jou, die kunnen misschien wel een hint geven hoe het kwam? Tenzij er een hoop "vage" mensen bij zaten.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 12:08

Aapje

Opel-beun
Snap niet wat je host moeilijk doet, wat kost 1gb trafic 15cent? 30cent?
Hebben ze maar pech gehad, en dan zouden ze toch op z'n minst toch wel effe logs kunnen sturen? :|
Maar ehm? Wie klaagt er eigenlijk je host of merkte je 't zelf op?

(Effe offtopic, maat van me had vroeger op z'n host van z'n ISP een uitgelekte 'msn' beta staan (7) ennnn die zat na 1 uur op 19gb :p duss 't is mogelijk ;x)

[ Voor 27% gewijzigd door Aapje op 13-01-2005 23:13 ]

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46

liberque

Vrijzinnig!

msnbots bestaan ja, netzoals googlebots, altavistabots, ilsebots en andere bots, en die bots downloaden webpagina's, geen grote downloads en al helemaal niet downloads van zoveel mb.
Ja, en het enige verschil met bv. Googlebots is dat die eenmaal veel verkeer genereren maar MSNBots dat vaker doen. De grootte van het bestand speelt geen rol. Immers hoe kunnen de MSNBots op een simpele site met wat links naar kleine filmpjes en kleine shockwaves dan al >2.5 gb verkeer genereren? (volgens mijn apache2 logs that is)

[ Voor 2% gewijzigd door liberque op 13-01-2005 23:19 . Reden: typefout ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, het lag aan hun software programma Ensim. Ik hoef het niet meer te betalen en het geld van vorige maand wordt teruggestort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik kan iedereen aanraden om er ook hosting te nemen: http://www.neostrada.nl ;)

• NiteSpeed
Zo betrouwbaar vind ik ze niet, met hun MSN Bots :P.
Pagina: 1