Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[GSM] Wat valt er nog te maken van een defecte Mobiel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje geleden is mijn sharp GX-10 er na 2 jaar trouwe dienst mee opgehouden. Althans, iets in de telefoon want de batterij wilde niet meer opladen. Niet met een andere adapter en ook niet met een andere batterij. Maar hij deed het wel gewoon nog tot de batterij leeg was en toen ging het licht uit voor mijn mobieltje. Nu heb ik natuurlijk weer een nieuwe aangeschaft maar ik zit dus nog met die sharp. Repareren is 'ie niet waard dus kan ik hem nog voor iets gebruiken (het beeldscherm bijvoorbeeld) voor aan de pc of een andere toepassing. Kortom, heeft er iemand een leuk of goed idee wat ik ermee zou kunnen doen :?

Want weggooien doet een tweaker natuurlijk niet, tenzij het echt niet meer te gebruiken is

Verwijderd

Bieropener!!!!!!!!!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

euuhmm...voorzichtig uitelkaar halen, stofvrij maken met zo'n druk spuitbus, kwastje, en ongezonde dingen vastsolderen. Firmware update bewerkstelligen :7 indien mogelijk, ff tweaken :P

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
uberotto2086 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:18:
euuhmm...voorzichtig uitelkaar halen, stofvrij maken met zo'n druk spuitbus, kwastje, en ongezonde dingen vastsolderen. Firmware update bewerkstelligen :7 indien mogelijk, ff tweaken :P
Ja, want wat zou het kunnen zijn met die batterij? Een simpel contactje? Maar goed, als ik niet meer wil bellen met dat ding ... Er zit wel een grappig kleurenbeeldscherm in, zou je dat kunnen aansturen via de pc?

Bijvoorbeeld een I.M. screen naast je CRT?

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

jah, controller zoeken, en sheetje van internet trekken, aansluiten op je lpt poort. Vervolgens ergens powerlcd 2 fixen, klaar is kees, kleuren grafisch lcdtje extra :P

MSI GX660R for the win!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

N.a.v. (nee geen Norton Anti Virus :+) Ikedea zijn post:

* Nik zoekt nog een mini LCD scherm, waar hij zijn MSN messenger popup schermpje op kan zien :P

Uitleg:

Het mini LCD schermpje prol je in de voorkant van je systeem kast, en dan ga je lekker gamen ofzo. Zodra iemand zich dan aanmeld op MSN, krijg je normaal rechts onderin een popup schermpje van MSN. Dat flopup schermpje komt nu in beeld op je mini LCD schermpje op je systeem kast, en je ziet tijdens het gamen dat iemand online komt!

Das pas 1337!!!!11111oneone

[ Voor 55% gewijzigd door Nik op 13-01-2005 21:30 ]

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Als ik het goed begrijp doet'ie het wel nog gewoon als je er een volle (andere) accu in doet? Dan doet hij het dus ook nog als je er gewoon spanning (evenveel als de accu) opzet... Je zou dus een adaptertje kunnen maken van USB --> GSM. Zou kun je dus nog altijd bellen ;)

Wat je ook kunt doen is hem gebruiken als SMS verzender. Via een microcontroller hang je hem aan de RS232 poort van de computer en via een HTML/PHP site kun je dan smsjes verzenden ermee. En als je dan ook nog een eigen server hebt kun je zelfs als je op school/werk bent smssen via de thuis server. Zo doe ik dat als ik een kapotte gsm heb....

Je kunt hem ook gebruiken als frituurpan aan/uitzetter via afstand.... (met behulp van DTMF).

Kortom: alles kan :7

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

proller schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:24:

* nero355 zoekt nog een mini LCD scherm, waar hij zijn MSN messenger popup schermpje op kan zien :P

Uitleg:

Het mini LCD schermpje prol je in de voorkant van je systeem kast, en dan ga je lekker gamen ofzo. Zodra iemand zich dan aanmeld op MSN, krijg je normaal rechts onderin een popup schermpje van MSN. Dat flopup schermpje komt nu in beeld op je mini LCD schermpje op je systeem kast, en je ziet tijdens het gamen dat iemand online komt!

1337 en MSN in 1 post : Grappig :+

Kan je er niet een Temps LCD'tje van maken ?? Of zo'n leuke tracker en dan via RSS iets doen i.c.m. T.net/GoT 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:42:
[...]

1337 en MSN in 1 post : Grappig :+

Kan je er niet een Temps LCD'tje van maken ?? Of zo'n leuke tracker en dan via RSS iets doen i.c.m. T.net/GoT 8)
/me vind dat opzich ook wel een 1337 idee 8)

Maar goed, dit is dus het beeldscherm wat dus misschien daarvoor gebruikt gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Beelscherm.jpg

En dit is de achterkant die dus open moet :/ :

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Achterkt.jpg

Maar goed, dat is dus een speciale schroef. Dat heet toch Tork? Hoe kom ik aan zo'n draaier :?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
atmoz schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:35:
Als ik het goed begrijp doet'ie het wel nog gewoon als je er een volle (andere) accu in doet? Dan doet hij het dus ook nog als je er gewoon spanning (evenveel als de accu) opzet... Je zou dus een adaptertje kunnen maken van USB --> GSM. Zou kun je dus nog altijd bellen ;)

Wat je ook kunt doen is hem gebruiken als SMS verzender. Via een microcontroller hang je hem aan de RS232 poort van de computer en via een HTML/PHP site kun je dan smsjes verzenden ermee. En als je dan ook nog een eigen server hebt kun je zelfs als je op school/werk bent smssen via de thuis server. Zo doe ik dat als ik een kapotte gsm heb....

Je kunt hem ook gebruiken als frituurpan aan/uitzetter via afstand.... (met behulp van DTMF).

Kortom: alles kan :7
Ja, met spanning doet hij het gewoon nog maar hij laad niet meer op. Een andere adapter werkt niet en een andere batterij werkt wel maar ook die kan niet worden opgeladen, dus die werkt totdat die is leeggelopen.

Dus deze manieren zijn geprobeerd:

Oude adapter - oude batterij
Oude adapter - nieuwe batterij
Nieuwe adapter - oude batterij
Nieuwe adapter - nieuwe batterij

En niks werkt

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/Camera.jpg

Er zit in deze telefoon ook nog een camera & een tweede display voordat ik het eventjes vergeet >:)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:43:
[...]

Maar goed, dat is dus een speciale schroef. Dat heet toch Tork? Hoe kom ik aan zo'n draaier :?
Torx. Neem je telefoon mee naar een goede ijzerwarenhandel en je vindt een maat die past. De bouwmarkt had (een jaar geleden) alleen te grote maten.

offtopic:
MSN is niet 1337 :7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:53:
[afbeelding]

Er zit in deze telefoon ook nog een camera & een tweede display voordat ik het eventjes vergeet >:)
hmzz... een voor de playllist van winamp, en die kleine gebruiken voor title en artist in een scroll :D
dan ben je stoer jonge 8) :?

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:00:
[...]
Torx. Neem je telefoon mee naar een goede ijzerwarenhandel en je vindt een maat die past. De bouwmarkt had (een jaar geleden) alleen te grote maten.

offtopic:
MSN is niet 1337 :7
Is kijken of ik die morgen ergens kan scoren :)

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
torx 6 of 5 meestal

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Hang m aan je huis-alarm, zodat je n SMSje krijgt als t alarm afgaat =) Kan je hem gewoon voeden met de adaptor ipv batterij.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Misschien is ie om te bouwen tot Webcam, gebruik je de camera in ieder geval nog ;)

Deliriant isti Romani.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Knopjes gebruiken voor Winamp-control...

Verwijderd

Topicstarter
Saryon schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:01:
Misschien is ie om te bouwen tot Webcam, gebruik je de camera in ieder geval nog ;)
Ja opzich ook een idee, want mijn broertje heeft mijn webcam gejat :|

Maar goed, kzou ook een beveiligings cameraatje van kunnen maken ... God zeg, wat een mogelijkheden (8>

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:41:
[...]

Ja opzich ook een idee, want mijn broertje heeft mijn webcam gejat :|

Maar goed, kzou ook een beveiligings cameraatje van kunnen maken ... God zeg, wat een mogelijkheden (8>
Wil niet lullig overkomen....maareh....als je niet eens weet hoe zo'n "speciale schroevendraaier" heet en hoe ja daaraan kan komen. Hoe ga je dan in G's naam hier iets van maken???

Verwijderd

Topicstarter
Hooli-gan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:
[...]

Wil niet lullig overkomen....maareh....als je niet eens weet hoe zo'n "speciale schroevendraaier" heet en hoe ja daaraan kan komen. Hoe ga je dan in G's naam hier iets van maken???
Ik denk dat het weten hoe een schroevendraaier niet echt doorslaggevend is op het gebied van electronica en wat je er eventueel mee zou kunnen ...

/me heeft al diverse LCD's in zijn pc's gezet (en bijbehorende bekabeling gesoldeerd) en kan heus wel een beetje knutselen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 10:10 ]

Verwijderd

Bij de gamma hadden ze laatst hele leuke bit setjes met allerlei mini torx, inbus, vierkant inbus en andere ongebruikelijke maten en types.

Verwijderd

Vind het al knap als je het beeldscherm aan de praat krijgt. Hoe krijg je daar in g's naam winamp op? iig..

Beveiligscamera is niet mooi, 2e display lijkt me wel het meest relevant :>

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

torx schroevendraaiers zijn vaak te koop op de markt, bij de tentjes die simlocks verwijderen/frontjes verkopen....

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
het is geen torx ben in het veleden ook opzoek geweest naar z'n schroevendraaier.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Hooli-gan schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:
[...]

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht :P Als je dit al niet weet hoe moet je dan in godsnaam aan de gang met data-sheets enz. In de FAQ staat ook een stukje over dit soort dingen en over het algemeen werken dit soort schermen niet omdat je er een aparte controller voor nodig hebt. Sprite TM is geloof ik bezig geweest om een soort universele controller te maken maar bij mij begint het al te duizelen als ik al die praat in dat topic lees. Veel Succes :P

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 16:55
eltinio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:43:
het is geen torx ben in het veleden ook opzoek geweest naar z'n schroevendraaier.
ik moet je teleurstellen, het is wel torx (in ieder geval wel bij mijn 3310 waarvan ik het display gebruikt(lees gesloopt) heb)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Verwijderd

Topicstarter
josvg schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:38:
[...]

ik moet je teleurstellen, het is wel torx (in ieder geval wel bij mijn 3310 waarvan ik het display gebruikt(lees gesloopt) heb)
Tis wel een Torx alleen zijn die dus hier in de omgeving lastig te verkrijgen (lees: verkeerde maten) Dat word dus zondag een zwarte markt :)

Maar goed, wie niet probeerd weet niks natuurlijk. We zijn hier toch om dingen te laten te werken terwijl dat niet de bedoeling is van die spullen of vergis ik me nou |:( Ik heb dat ding toch over dus een beetje knutselen kan geen kwaad

Verwijderd

proller schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:24:

/me zoekt nog een mini LCD scherm, waar hij zijn MSN messenger popup schermpje op kan zien :P

Uitleg:

Heeft hier iemand een schema van, want ik heb ook nog enkele oude gsm liggen {maar wel zwart-wit :( }. Ik zou het wel eens willen proberen,maar zonder schema zou ik er niet weten hoe aan te beginnen

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat dacht je van zoeken op het typenummer? Check de CME-FAQ, staat in hoe je er achter kan komen. :)

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
oke ik weet dat het misschien beetje dom/voordehandliggend klinkt maar ik heb laatst ook een nokia 3510i gerepareerd en ik had ook niet van die torxjes in die maat (je kan ze halen bij stuut en bruin dacht ik in den haag) maar ik had wel een setje mini schroevendraaiertjes, ik heb gewoon een redelijk kleine maat op het torx schroefje gezet, klein tikje op de bovenkant en hij zat er in en draaien maar! gewoon klein maatje platkop zoeken en die gebruiken werkt toch ook :P

waarom zon probleem maken van zoiets kleins, denk dat het zaakje aan de gang krijgen moeilijker is :P

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1