Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Haakse VGA connector ?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:? Waarvoor ?

Ik zit nu met een probleem, ik heb een Venus 668 gekocht ( alleen de behuzing ). En eerst zou ik daar een ITX moederboard in zetten, maar dat ging niet meer door. Nu heb ik er een ASROCK atx moederboard in gezet, en het past, dus nu wil ik alle connectors verlengen, alleen de vga stekker is zelf al te lang ( zo'n 6 cm ) en ik heb plaats voor ong 3 cm ( iets meer ).

:? Wat zoek ik ?

Ik zoek een VGA connector die daarop past, en zorgt dat de connector 90 graden draait. Ik weet niet of zoiets bestaat, want ik kon het eigenlijk niet vinden.

:? Andere oplossingen ?

Ik ben altijd bereid om andere oplossingen te gebruiken, ik kan zelf wel solderen, maar zou zo zelf niet weten hoe ik dit probleem wil fixen. Ik wil niet in m'n zijpaneel m'n vga aansluiting hebben.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ze zijn standaard toch haaks?

Makkelijke oplossing, soldeer de huidge aansluiting los, en dan het uiteinde van de verlenging eraan, dus de stekker van het verlengkabeltje eraf en die direct op de print solderen

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:46:
Ze zijn standaard toch haaks?

Makkelijke oplossing, soldeer de huidge aansluiting los, en dan het uiteinde van de verlenging eraan, dus de stekker van het verlengkabeltje eraf en die direct op de print solderen
Ochja, dom om het haaks te noemen |:(

Maaruhm, dat werkt dan nog wel goed met signaal etc. ? En hoe lang zou ik die dan kunnen maken ?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De lengte kun je denk ik zo lang maken als een normale VGA kabel lang mag zijn. Voor in je kast lijkt me dat dus ruimte genoeg.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

HIer heb ik laatst nog op gezocht, met een GOEDE kabel kan je wel tot 10 meter, daar de meeste kabels voor monitors 1.8 meter zijn lijkt het me bij zon project wel slim om max 1.8 meter aan te houden :Y). Zeker omdat het een soldeerverbinding is :+

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kabels moet ik daarvoor gebruiken ? iets van, oude atx kabels ? Of moeten ze minder weerstand hebben ?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gewoon een losse plug kopen, en zelf solderen. Dan maar zonder kunststofhoesje erom heen. Dat kan, als je netjes soldeert veilig en zeer compact zijn.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:23:
HIer heb ik laatst nog op gezocht, met een GOEDE kabel kan je wel tot 10 meter, daar de meeste kabels voor monitors 1.8 meter zijn lijkt het me bij zon project wel slim om max 1.8 meter aan te houden :Y). Zeker omdat het een soldeerverbinding is :+
Soldeerverbinding is beter dan een stekker hoor :)
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:27:
Wat voor kabels moet ik daarvoor gebruiken ? iets van, oude atx kabels ? Of moeten ze minder weerstand hebben ?
Gaat niet om de weerstand, maar de afscherming, gewoon een oude vga kabel stoek knippen....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaak kun je op de normale connector al een heleboeg overbodig plastic zo wegsnijden
desnood als het plastic. dan ben je in princiepe al klaar

Iperf

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
fish schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:57:
vaak kun je op de normale connector al een heleboeg overbodig plastic zo wegsnijden
desnood als het plastic. dan ben je in princiepe al klaar
Klopt, mesje op de gietnaden, en langzaam snijden en elke keer uit elkaar buigen om te controleren of je al ver genoeg ben en dat je neit in de kabel aan het snijden ben ;)

Verwijderd

Bij mijn weten past een vga connector in dezelfde behuizing als een 9 pins com-poort connector. Deze bestaan al zo lang dat ik aanneem dat er wel ergens haakse versies van te verkrijgen zijn. Wanneer je je kabel echter niet te lang stript kun je inderdaad makkelijk uit de voeten zonder behuizing, zo lang je maar zorgt dat het hele blootliggende deel van de kern vertind is zodat deze niet ombuigt.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:03:
Bij mijn weten past een vga connector in dezelfde behuizing als een 9 pins com-poort connector. Deze bestaan al zo lang dat ik aanneem dat er wel ergens haakse versies van te verkrijgen zijn. Wanneer je je kabel echter niet te lang stript kun je inderdaad makkelijk uit de voeten zonder behuizing, zo lang je maar zorgt dat het hele blootliggende deel van de kern vertind is zodat deze niet ombuigt.
Valt flink tegen, is erg moelijk om zelfs van ene comstekker een haakse te krijgen, laat staan een vga (= helft meer pinnen om om te buigen)

Ik denk, of aan de kaart gaan solderen en de haakse connector daar afhalen en normale erop, of een vga stekker zelf modden naar haaks of een losse stekker halen.

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van een half opengesneden vga kabel vind ik eigenlijk niet echt wat. + ik moet de kabel er snel achter in kunnen steken. En wil het dus wel mooi afgewerkt hebben.

Ik soldeer denk ik gewoon de aansluiting eraf, en dan verleng ik hem naar achteren, en dan maak ik hem daar vast aan de standaart i/o plate.

Thnx voor jullie help.

Verwijderd

Heb dit ook een nodig gehad. (atx bord in een at kast :)) maar wat ik gedaan heb is een standaard VGA verlengkabel gepakt die in zo'n hard plastic demontabele behuizing zit. Deze opengemaakt en de behuizing ingekort en aan 1 kant met een vijl ruimte voor de kabel gemaakt. Je kan hem eventueel nog vol gooien met een kunst hars ofzo maar dat spul kon ik alleen per liter krijgen voor veel geld :) Nu gewoon die kabel vastgezet met een tie ripje.

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn hoor ik het wel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Conrad heeft haakse (naja, 45 graden dan) connectoren

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7100/7160/7160/716076_LB_00_FB.EPS.jpg

Zelf daarin een subD-15pins ding monteren, of een bestaande kabel voorzien van een nieuwe kap en klaar.

Artikelnr.: 716076 - 8B

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:09:
Het idee van een half opengesneden vga kabel vind ik eigenlijk niet echt wat. + ik moet de kabel er snel achter in kunnen steken. En wil het dus wel mooi afgewerkt hebben.

Ik soldeer denk ik gewoon de aansluiting eraf, en dan verleng ik hem naar achteren, en dan maak ik hem daar vast aan de standaart i/o plate.

Thnx voor jullie help.
Ik heb een keer zoiets gezien (sync on green schakeling), en zo gauw je een stukje niet goed afschermt wordt het beeld heel erg wazig..
Het is maar dat je het weet.

Verwijderd

Topicstarter
ANdrode schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:54:
[...]

Ik heb een keer zoiets gezien (sync on green schakeling), en zo gauw je een stukje niet goed afschermt wordt het beeld heel erg wazig..
Het is maar dat je het weet.
Bedankt voor de waarschuwing, maar mocht het niet lukken kan ik zo de connector zo weer terug solderen, of de kabel misschien beter beschermen.

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:23:
en met een nog betere kabel en een goede videokaart kun je wel tot 30m.

Even alle sprookjes uit de wereld hebben, er is geen exacte maximale lengte voor een vga kabel (werk als audio visueel technicus, dus spreek uit ervaring)

De haalbare lengte is voor het grootste deel afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, waarbij een heel belangrijke factor de "bandbreedte" van de kabel is.

Het kan goed zijn dat een 15m kabel op 1024x768 @ 60Hz perfect werkt en dan, als je je resolutie omhoog schopt en refresh rate ineens het hele signaal verbrast of teveel verzwakt.

Kortom, hoe hoger de resolutie en refresh rate, des te hoger de bandbreedte van de kabel moet zijn, des te duurder.

De langste lengte die wij met professionele kabels zelf gebruiken/adviseren is 15m, en dit is een veiligheidsmarge welke gegarrandeerd werkt.

De videokaart en met name de sterkte van het signaal is een tweede belangrijke factor.

We hebben een aantal laptops in de verhuur zitten met ATI kaarten waarmee we zelf met een gerust hart tot 25m onversterkt durven te gaan @ 1280x1024 75Hz maar ook een aantal "pruts" kaartjes waarbij we ons zelf aan die 15m houden.

Meer info of nieuwsgierig, lees dit eens: http://www.extron.nl/technology/archive.asp?id=vidband

Er zijn een flink aantal verschillende mogenlijkheden om een signaal te distribuëren, interfaces, DBA's, linedrivers etc etc.
Over al deze methode's is op de site van extron wel iets te vinden en hebben ze wel een oplossing voor.

En zij hebben dus ook VGA kabels met haakse connectoren. Lokaliseer het dichtstbijzijnde av bedrijf bij je in de buurt en 75% kans dat ze ze kunnen leveren, maar houdt er rekening mee dat ze niet goedkoop zijn!!

voorbeeld:

VGA 3' MHRA, Male to Female (molded), 90U, (3' / 0.91 m) artikelnr. 26-510-24

dit is dus een 91 cm extron kabel met een male haakse stekker en een male rechte stekker en deze kost verkoop advies exclusief btw 69 euri.

En dan zou er dus nog een genderchanger bij komen indien je hem als verlengkabel wil gebruiken.

* floriske.nl heeft nu wel genoeg gezeverd :D

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Wat voor kabels moet ik daarvoor gebruiken ? iets van, oude atx kabels ?
De RGB kabel moet afgeschermd zijn om het beste resultaat te krijgen.
Je kan een VGA-verlengkabel kopen, dan zit er al gelijk de juiste stekker op om je monitor op aan te sluiten. Met een multimeter kan je wel achterhalen welke draad waar heen moet.
Of moeten ze minder weerstand hebben ?
Kabels hebben praktisch geen weerstand.
Meestal gaat het hier over afsluitweerstanden bv bij een coax netwerk
(Hmmmm klink ik nu erg oud? :+ )

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor m'n kick, maar ik heb geprobeert de kabel te verlengen door te solderen, maar dat beeld is niet lekker. Hele beeld is blauw enzo. Verder vind ik het ook geen lekker gevoel dat dat zo met apparte draadjes 24 uur per dag aan staat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Bedoel je zoiets ? Op mijn monitorkabel zit aan de pc kant een normale stekker, en aan de monitor (Philips 109MP) kant zoéén.
Afbeeldingslocatie: http://img141.exs.cx/img141/7892/vgaconn7rf.th.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 17-01-2005 23:32 ]

Verwijderd

Hmmz, weet niet hoe handig dit is, maar kan je niet met een fohn dan gewoon het plastic verwarmen en verbuigen? Die kern buigt wel mee denk ik?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:25:
Bedoel je zoiets ? Op mijn monitorkabel zit aan de pc kant een normale stekker, en aan de monitor (Philips 109MP) kant zoéén.
[afbeelding]
Dat is wel een oplossing ja, alleen ik weet niet of hij dan nog niet te lang is.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik heb ff gekeken, en ik zat te denken aan de tip van Bouncing_tom, alleen dan heb ik een verlengkabel nodig. Nu heb ik er wel wat gevonden, maar ze hebben allemaal een alu aansluiting, dus die kan ik nog krom smelten, nu heb ik wel een kabel gezien van een kvm switch die wel mooi is.

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/51929-big.jpg

Of zou ik dat alu zo los kunnen schroeven ?

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/50138-small.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het voor elkaar ! ( sorry voor de kick, maar ik wou het ff vertellen :P )

Ik heb hem weer opnieuw gesoldeert, en dit keer alles nagelopen.

Afbeeldingslocatie: http://l4ml4n.lan4fun.nl/Crew/vga-klein.jpg

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Dit bedenk ik me nu pas, ik had het topic al wel een keer eerder bekeken. Had je niet een andere connector op je videokaart kunnen solderen? Ik zie dat je er nu toch al op gesoldeerd hebt. Ik weet niet of die connectoren te koop zijn. Bij conrad zie ik ze jammer genoeg niet.

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1