Toon posts:

Access point aansluiten.. kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me hierbij om dit apparaatje:
ASUS WL-330

Het is de bedoeling dat ik hiermee mijn bestaand bedraad netwerk voorzien van een router aanvul met een draadloze optie voor 1 laptop.

schematisch:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/WL330.JPG

Is dit ding hiervoor bedoeld of sla ik nu de plank heel erg mis?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:16
Dat is wel zo ongeveer waar een access point voor bedoeld is, ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Solarsparc schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:34:
Dat is wel zo ongeveer waar een access point voor bedoeld is, ja :)
tja, ik ben niet echt thuis in draadloze netwerken dus ik wist niet zeker of deze wel zomaar achter de router te plaatsen was. Maargoed, wel dus.

Besteld bij 4Launch, voor 28€, nette prijs dacht ik zo..

Vraagje nog: Wat is de beste manier om dit te beveiligen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 21:56 ]

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 23:28
In ieder geval WEP aanzetten, zodat je aangeeft dat dit netwerk echt privé is. Als je het echt veilig wilt hebben moet je een extra router plaatsen tussen AP en router en alleen VPN verkeer toestaan tussen de laptop en de 'hoofd' router.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

En MAC adress filtering is ook altijd wel handig, en public advertising uitzetten dan zit je samen met WEP prima save voor een huis tuin en keuken netwerk :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
update, ding binnengekregen, werkt prima, echter...

Zo af en toe valt de verbinding ineens weg, het wordt niet langzaam slecht, maar het is ineens weg. Dan moet ik handmatig weer verbinding maken om te werken...

Het valt me op dat op dat moment als ik in m'n laptop de netwerkinstellingen open, dat de WEP key nog maar 8 chars bevat i.p.v. de gebruikelijke 10 :?

Dit gaat dus om de instellingen in mijn laptop, NIET die in het AP

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 18:59 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:00:
Zo af en toe valt de verbinding ineens weg, het wordt niet langzaam slecht, maar het is ineens weg. Dan moet ik handmatig weer verbinding maken om te werken...
---
Dit gaat dus om de instellingen in mijn laptop, NIET die in het AP

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Kijk of je 802.1x authenticatie kan uitzetten in Windows. Als het goed is staat die al uit, aangezien je er in jouw netwerk geen gebruik van zal maken. In dit topic staat een beschrijving van mij (deels met Engelse WinXP en andere hardware). Het blijft een veel voorkomend probleem iig; een wegvallende draadloze verbinding.

edit:
Dit venster bedoel ik (ter verduidelijking)
[hier stond een plaatje]

[ Voor 16% gewijzigd door gertvdijk op 22-07-2005 15:03 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Service Windows XP Zero Configuration disablen en programma als Intel Proset gebruiken voor beheer van je verbindingen. Dat werk veel beter.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:16:
Service Windows XP Zero Configuration disablen en programma als Intel Proset gebruiken voor beheer van je verbindingen. Dat werk veel beter.
Niet altijd. Ik kan bijvoorbeeld met de laatste versie van PROSet/Wireless niet zonder stotteren een dvd streamen. Het probleem zit 'm in de zoekactie om de minuut van de Intel software. Ondanks dat de signaalsterkte en -kwaliteit uitstekend zijn, zoekt de Intel software iedere minuut naar andere draadloze netwerken waardoor de snelheid voor een paar seconden behoorlijk inzakt.

Met WinXP config (met SP2!) werkt dàt veel beter. Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik in alle andere opzichten veel liever de Intel software!

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1