wifi verbinding valt weg na een paar minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 07:32
Goed het zoveelste wifi probleem voor mij

Ik heb nu een e-tech router beneden staan , en een asus kaartje boven op een pc.
de verbinding is goed en ik haal gewoon de 3 mbit van mijn internet verbinding.
maar na een tijdje klapt de verbinding er ineens tussenuit en kan ik geen verbinding meer maken met mn router.

wat kan dit zijn en of aan welke instelling kan dit liggen

.ik gebruik de tool van asus om de connectie te maken.
de pc die met een draad vast zit aan de router doet het wel gewoon en het lampje van wifi brand.

[ Voor 18% gewijzigd door biowolf op 14-10-2004 00:08 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Drivers van Asus kaart al geupdate ?
- FirmWare van AP al geupdate ?
- Afstand tussen client en AP ?
- Obstakels tussen client an AP ?

Meer info, hier kunnen we absoluut niets mee.

Tijd voor een nieuwe sig..

• macbek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06-2025
Ik heb het zelfde probleem en de enige oplossing die ik heb kunnen bedenken is het uitschakelen van de encryptie (web keys). Helaas, voorlopig een onbeveiligde verbinding, maar ik ben ook druk doende om een oplossing te vinden.
De verbinding werkt nu super snel en stabiel!!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik heb zelf (ook) ene probleem met mijn WiFi gehad.
Uiteindelijk bleek het bij mij te gaan om een netwerk in de buurt dat af en toe actief werd,welke door mijn pc gezien werd als primaire netwerk (in plaats van mijn eigen netwerk). Dit heb ik opgelost door mijn netwerk als default te selecteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 15:56
Misschien een ander channel instellen.
Probeer eventueel eens een ander accespoint (ander merk) en kijk wat de resultaten dan zijn.

Verwijderd

Gebruik je encrypty zo ja wat voor.

Zijn je drivers / firmware up to date. (Ik heb al 2x spontane disconnects succesvol opgelost met nieuwe drivers)

En inderdaad ga eens met net stumbler na welke kanalen reeds bezet zijn om voor jou het optimale kanaal te bepalen.

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 07:32
ik heb de nieuwste drivers van asus er op staan en de firmware is ook up to date.
de afstand is 10 tot 15 meter met 1 muur er tussen.
ik gebruik geen incriptie

EDIT: Het probleem lijkt nu opgelost te zijn, ik heb de router verplaatst.
bij de de keuken en de radio vandaan en dat lijkt nu te helpen.
iig bedankt voor alle tips:)

[ Voor 36% gewijzigd door biowolf op 14-10-2004 17:40 ]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 15:56
biowolf schreef op 14 oktober 2004 @ 16:15:
ik heb de nieuwste drivers van asus er op staan en de firmware is ook up to date.
de afstand is 10 tot 15 meter met 1 muur er tussen.
ik gebruik geen incriptie

EDIT: Het probleem lijkt nu opgelost te zijn, ik heb de router verplaatst.
bij de de keuken en de radio vandaan en dat lijkt nu te helpen.
iig bedankt voor alle tips:)
Radio zal doorgaans geen probleem geven. De magnetron echter wel...

Verwijderd

Aangezien ik eigenlijk een eigen topic wilde openen, maar hier dezelfde problemen aantref met dezelfde apparatuur, bij deze:

Chello internet 4-8Mbit

Motorola kabelmodem:
Software Version: SB4200E-0.4.5.0-SCM00-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

E-Tech wireless router WLRT03
ASUS WL-100G PCMCIA

Operating system:
Windows XP Home edition SP1

Laptop specs:
512MB RAM, AMD Athlon XP-M 2000+, 40GB HD

Welnu,

Op school, HvA Leeuwenburg, werkt het wireless gedeelte prima.
Wanneer ik mijn laptop aanzet, is er meteen verbinding en ik kan gaan. Op school wordt gebruik gemaakt van Alpha & Ariss certificaten en WEP beveiliging.

Thuis echter het volgende:

Mijn workstation is d.m.v. UTP aangesloten op de wireless router en dat gaat prima.
De wireless verbinding wordt elke 3 a 4 minuten verbroken, maar nu het rare:

wanneer ik "use windows to configure my wireless network settings" inschakel, krijg ik verbinding (die na 3 a 4 minuten verbroken wordt) wanneer ik vervolgens de properties van de verbinding bekijk en de "use windows to configure my wireless network settings" uitvink, kan ik lekker blijven internetten totdat ik een ons weeg.

het lijkt er dus op dat het aan Windows ligt..

I'm out of options (behalve SP2 installeren) 8)7

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45

AirX

Tweak Guru

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:47:
Aangezien ik eigenlijk een eigen topic wilde openen, maar hier dezelfde problemen aantref met dezelfde apparatuur, bij deze:

Chello internet 4-8Mbit

Motorola kabelmodem:
Software Version: SB4200E-0.4.5.0-SCM00-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

E-Tech wireless router WLRT03
ASUS WL-100G PCMCIA

Operating system:
Windows XP Home edition SP1

Laptop specs:
512MB RAM, AMD Athlon XP-M 2000+, 40GB HD

Welnu,

Wanneer ik mijn laptop aanzet, is er meteen verbinding en ik kan gaan. Op school wordt gebruik gemaakt van Alpha & Ariss certificaten en WEP beveiliging.

Mijn workstation is d.m.v. UTP aangesloten op de wireless router en dat gaat prima.

wanneer ik "use windows to configure my wireless network settings" inschakel, krijg ik verbinding (die na 3 a 4 minuten verbroken wordt) wanneer ik vervolgens de properties van de verbinding bekijk en de "use windows to configure my wireless network settings" uitvink, kan ik lekker blijven internetten totdat ik een ons weeg.

Mijn spul: Sweex AP LC000010
d-link 650+ pcmcia
windows XP sp2

Ik heb hier verder met wireless een super stabiele verbinding, maar als ik echt op range wil testen (300 meter zonder extra antenne) begint windows vervelend te doen (wel verbinding maar kan niet pingen). Dit heb ik opgelost door start>uitvoeren>services.msc wireless zero config uit te schakelen en uit te houden en de verbinding via d-link software te laten lopen. Dan is de verbinding zelfs op zeer grote afstand zeer stabiel :)

moraal: alle windows sturing uit zetten en bijgeleverde software gebruiken B)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:47:

Ik denk dat het te maken heeft met de 802.1x authenticatie die je laptop wil beginnen thuis. Wanneer dat niet lukt zal Windows denken dat de draadloze verbinding niet helemaal gemaakt kan worden en knikkert de verbinding eruit, vandaar ook dat je verbinding blijft werken zodra je Wireless Zero Config uitzet (want dat doe je met het uitschakelen van 'Use Windows to configure my wireless network settings'). Zorg dat onder het tabblad Verificatie de 802.1x verificatie uitstaat voor je verbinding als je thuis bent.
Ook is het niet onverstandig om alle patches mbt netwerken te installeren (windows update) of gewoon SP2 installeren :P
AirX schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:54:
moraal: alle windows sturing uit zetten en bijgeleverde software gebruiken B)
Vaak wordt er geen software meer bijgeleverd bij WLAN kaarten. Fabrikanten vertrouwen steeds vaker op de ingebakken WinXP software en maken vaak slechts een tooltje voor Win98 gebruikers. Maar inderdaad, bij jouw D-Link kaartje raad ik aan die meegeleverde software te gebruiken, is super!

[ Voor 42% gewijzigd door gertvdijk op 18-01-2005 16:21 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klik met rechts op "deze computer" en selecteer "Beheren"

klik op het plusje voor "services en beheertoepassing" en kies daaronder voor "services

Klik met rechts op "Wireles Zero Configuration" en kies uit het menu "stoppen", de services wordt nu gestopt

Dubbelklik op de service "Wireless Zero Configuration" en zet het opstarttype op "uitgeschakeld" en klik op "Ok"

:D

Verwijderd

wow, thanks voor jullie reacties..

geïnspireerd door één van de antwoorden, heb ik "enable IEEE 802.1x authentication fot this network" uitgevinkt bij de configuratie van het huidige netwerk (mijn wireless verbinding dus)

et voilá..

het is nog niet helemaal perfect omdat ik deze weer aan moet vinken wanneer ik op school gebruik maak van het wireless netwerk, maargoed..

nogmaals bedankt!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:23:
wow, thanks voor jullie reacties..

geïnspireerd door één van de antwoorden, heb ik "enable IEEE 802.1x authentication fot this network" uitgevinkt bij de configuratie van het huidige netwerk (mijn wireless verbinding dus)

et voilá..

het is nog niet helemaal perfect omdat ik deze weer aan moet vinken wanneer ik op school gebruik maak van het wireless netwerk, maargoed..

nogmaals bedankt!
Biedt het tooltje van Asus je niet de mogelijkheid om je met 802.1x authenticatie aan te melden? Mijn Intel PRO/Wireless software kan dat namelijk wel, per profiel. In SP2 van WinXP kan dat volgens mij op eenzelfde manier, per profiel dus.

Suc6 iig.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1