Toon posts:

CDRW niet meer te lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames & heren pro's,

Ik "moet" een stel CDRW's, gemaakt op een 98 machine met nero INCD, uitlezen... Documentatie aanpassen etc, maar nu zegt de CD-speler dat er maar 1 file opstaat nl. Readme.txt met als inhoud:

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.

Hoe krijg ik nu de orginele inhoud van de CD weer te zien? Ik heb een windows XP Pro machine...

Ed$

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid

Daar staat het in :) Onder CD/DVD lezers/branders en dan "Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?".

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Dan moet je even de Nero InCD Reader installeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Stamgastje op 11-01-2005 12:14 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik heb IN-CD opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf dezelfde boodschap houden... Ik ben bang dat ik de cd's op mijn oude machine moet blijven lezen en dan maar een nieuwe copy maken op een normale CD-R...

Mocht iemand nog iets brilliants bedenken....

Ed$

Verwijderd

Gebruik CDroller

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26

Soggy

vroemmmm

Maar heb je nu ook de reader geïnstalleerd zoals aangegeven in de post hierboven?

If it works, tweak it

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:35:
Helaas, ik heb IN-CD opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf dezelfde boodschap houden... Ik ben bang dat ik de cd's op mijn oude machine moet blijven lezen en dan maar een nieuwe copy maken op een normale CD-R...

Mocht iemand nog iets brilliants bedenken....
Heb je überhaupt in de FAQ gekeken? Daar staan een handvol recoverytooltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de INCD reader geinstalleerd, maar die ziet nog steeds niets.
Kheb de tools uit de FAQ opgehaald en ga vanavond eens rustig op mijn gemak wat zitten spelen...

Alvast bedankt voor jullie input!
Ed$

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik betwijfel of je ze terugkrijgt met die tooltjes.
Voor mij klinkt het (maar 'k ben geen echte expert), alsof Win XP Pro een bepaald UDF-formaat (waarmee je CD-RW is gebrand) niet ondersteunt.
Vreemd, omdat ik juist zou verwachten dat dat soort OS-en backwards compatible zouden zijn...

Heb je voor de grap al op google gezocht op die foutmelding? Misschien dat dat iets oplevert?

Edit:
http://club.cdfreaks.com/lite/t-2363.html Kijk naar de tweede post. Biedt misschien een oplossing?

http://www.findarticles.c...FXG/is_n4_v11/ai_20406113 hier staat wat meer tekst en uitleg over de achtergrond van je probleem (denk ik, na 't ff snel te scannen).

[ Voor 29% gewijzigd door eduardtee op 11-01-2005 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb CDRoller geïnstalleerd en ik kan de inhoud van mijn cd's weer zien... Ik haal ze meteen maar terug en schrijf de cd's opnieuw, je weet immers maar nooit!!!!

Iedereen hartelijk bedankt voor je input!

Ed$
Pagina: 1