Netwerkapplicatie probleem met win98 en winxp

Pagina: 1
Acties:

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Hey beste tweakers,

ik heb een probleem met een netwerk applicatie, deze is als volgende: 3 pc win98 en 2x winxp prof. 1 winxp prof is server (file/applicatie) 1 router draytek alle pc's hebben een fixed ip. als ik met de xp pc probeer de netwerk applicatie opte starten werkt dit. maar probeer ik dit met de win98 bak dan duurt dit een eeuwigheid maar klik op de netwerkdrive naar de server dan werkt de applicatie goed en gaat alles soepel en blijft 't ok soepel werken tot de volgende restart. De netwerkmapen worden worden met inloggen op de win98 bak aangemaakt (dit gaat goed) waaraan kan dit liggen? heeft met een nt4 als server wel goed gewerkt.

alvast bedankt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ten 1e is je XP bak GEEN server-OS en NT4 wel.
Ten 2e is er nogal wat veranderd in de Windows-filesharing.

Als je hier op het forum zoekt, zul je veel tips vinden m.b.t. de interactie tussen XP en W98.

Korte opsomming:
Installeer netbeui op de xp dozen.
Zet netbios over tcp/ip aan op de XP dozen.
Kijk naar master-browser conflicten.

If all else fails, install ipx/spx.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

... voordat ik killer ace ga flamen eerst effe wat search werk ...

WINXP>>Win98 SE (traag)
Hier is een oplossing voor.

Start regedit.
Ga naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Zoek de volgende sleutel en gooi hem weg:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
(was niet de oplossing, maar baad het niet, dan kan het niet zoveel kwaad)

XP 98 netwerk traag
(wel oplossing, maar heel specifiek probleem)

[rml][ win98se] Netwerk traag bij upload[/rml]
Probeer in op je XP bak bij je netwerk opties eens om "enable IEEE 802.1x authentication for this network" uit te zetten. Ik heb dit probleem ook al eens gehad met Windows 98Se op de PC van mijn ma en zusje. Bij mij heb ik dit toen op mijn XP bak uitgezet en dat werkte meteen.
en met
[search=win98 xp netwerk traag] is nog veel veel meer te vinden. Ik heb thuis hetzelfde probleem, maar aangezien de win98 bak eigenlijk XP moet gaan draaien heb ik me nooit op het probleem gestort.

ok dan aan killerace:
KillerAce_NL schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:
Dat eerste punt is niet belangrijk, Als hij windows 2003 server instaleerd heeft hij waarschijnlijk hetzelfde probleem ( en is weer heel veel centjes kwijt). Dat 2e punt is waar het om draait.

En uiteraard kan het zijn dat de server het gewoon niet trekt. NT4 draaide op een PC met 16 MB, Xp wil eigenlijk 128 MB. Dus ik hoop dat je server genoeg ram hebt voordat je verder gaat tweaken.

/EDIT:
Welke netwerk applicatie is het eigenlijk, of als we het niet kennen (maar onderschat GOT NIET), een database applicatie, een web base dapplicatie? of hoe zit het in elkaar?

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 11-01-2005 10:17 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waar blijft je flame dan ;)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[zwaar]
offtopic:
[quote]KillerAce_NL schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:22:
Waar blijft je flame dan ;)[/quote]

Na 2 minuutjes zoeken was ik niet meer zo boos over @1

Maar vooruit dan : ;)

[quote]
[/quote]
DIT is GROTE BULLSHIT
NT4 is in eerste instantie ook GEEN server OS en had in beta juist belachelijke beperkingen om te zorgen dat het niet zo gebruikt koworden. Bovendien zijn NT4 & XP op de zelfde codebase gebaseerd. Ook is het grote onzin om thuis een server-OS te draaien voor 2 pc's Dus killer ace, praat groot onzin, en moet zijn cusus informatie aan de LTS nog maar eens over doen 8)

Zo voldoende :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Quiksilver
De server is een nieuwe bak p4 2,8 512Mb 40 gig hdd dus die loopt wel goed en stabiel.
De applicatie is fis-i (een applicatie om klant gegevens te beheren voor fysiotherapeuten)

Ik heb die reg string niet verwijderd omdat dat het probleem niet echt is. het netwerk is niet traag maar die applicatie is traag verder werkt 't netwerk goed (bedoel filesharing&i-net).

[quote]KillerAce_NL schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:

En ten eerste die xp is voor dit gebruik wel stabiel genoeg.
en ten tweede de file sharing werkt

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb die reg string niet verwijderd omdat dat het probleem niet echt is. het netwerk is niet traag maar die applicatie is traag verder werkt 't netwerk goed (bedoel filesharing&i-net).
Een gok: fis-i is geschreven in clarion (?denk ik?). Clarion heeft fixes gemaakt voor het langzamae locken op XP. Dus in ieder geval kijken op je kunt upgraden naar de laatste versie van fis-i (5.5.) wellicht heeft men die fixes meegenomen.

Een andere oplossing die ik een paar keer tegen ben gekomen is Netbuie te gebruiken voor de file sharing. Het is waarschijnlijk niet het kopieren van files wat langzaam gaat ( Neem aan dat je dat getest hebt, om netwerk kabel problmenn/agresieeve virussen scanners uit te sluiten) maar het locken en het schijven van records over het netwerk.

Verder stonden in de search die ik gaf nog zat suggesties, suc6 daarmee.

• Quiksilver
Ok thnx

• Quiksilver
Ik heb toch de string d'r uit gegeooid (HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace)

en het netbuie protocol geinstalleerd
en tot nu toe werkt 't goed

de nieuwste versie van fis stond er al op dus dat heeft 't probleem niet verholpen.
pc's zijn allemaal virus & spyware vrij en kabels zijn ook goed.
Pagina: 1