Toon posts:

[win98se] Netwerk traag bij upload

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een comp hier met win98se erop staan als ik vanuit een andere comp upload van win2k of win xp ontvangt win98se het maar met 1.2 mb/sec het is een 100 mbit netwerk full duplex als ik vanuit win98se iets download gaat het wel met 9.9mb/sec.

Hoe komt dit ?
En wat doe ik eraan zit een 3c905c in ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

staat binding order wel goed op je winy2k/xp bakken.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

Godjira

To infinity and beyond!

Probeer in op je XP bak bij je netwerk opties eens om "enable IEEE 802.1x authentication for this network" uit te zetten. Ik heb dit probleem ook al eens gehad met Windows 98Se op de PC van mijn ma en zusje. Bij mij heb ik dit toen op mijn XP bak uitgezet en dat werkte meteen.

Succes!

Profile

Verwijderd

Topicstarter
CodenameWeeMan schreef op 06 March 2003 @ 22:14:
Probeer in op je XP bak bij je netwerk opties eens om "enable IEEE 802.1x authentication for this network" uit te zetten. Ik heb dit probleem ook al eens gehad met Windows 98Se op de PC van mijn ma en zusje. Bij mij heb ik dit toen op mijn XP bak uitgezet en dat werkte meteen.

Succes!
Staat uit zet ik namelijk altijd uit omdat ik dat toch niet gebruik :)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 06 March 2003 @ 22:10:
staat binding order wel goed op je winy2k/xp bakken.
binding order :? wat bedoel je precies is dat special voor winxp die een win98 bak in het netwerk heeft ?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 23:11:
[...]

Staat uit zet ik namelijk altijd uit omdat ik dat toch niet gebruik :)
Hmmm.. dan zou ik het zo snel ook even niet weten op het advies na om even je Firewall die in XP zelf zit te controleren *mits je die aan hebt staan, zal wel niet, maar goed*. Die wil ook weleens hele vage dingen uithalen en je verbindingen onwijs vertragen. Dat is tenminste mijn ervaring ermee.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
CodenameWeeMan schreef op 06 March 2003 @ 23:18:
[...]

Hmmm.. dan zou ik het zo snel ook even niet weten op het advies na om even je Firewall die in XP zelf zit te controleren *mits je die aan hebt staan, zal wel niet, maar goed*. Die wil ook weleens hele vage dingen uithalen en je verbindingen onwijs vertragen. Dat is tenminste mijn ervaring ermee.
Volgens mij moet het aan die win98se liggen want win xp naar win2k verzenden wel 9,9 mb/sec maar alleen die win98se niet heb ook al de netwerk kaarten verwisselt maar is niet stuk.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 00:16:
[...]

Volgens mij moet het aan die win98se liggen want win xp naar win2k verzenden wel 9,9 mb/sec maar alleen die win98se niet heb ook al de netwerk kaarten verwisselt maar is niet stuk.
Heb je al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren voor je netwerk kaarten op zowel je XP als 98 bak?

Profile

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

binding order. open control panel > network > dan in je normale menu dus boven aan naar advanced > binding order > tcp/ip moet bovenaanstaan. Als je andere netwerk protocollen hebt geinstalleerd begint ie daar mee te lullen tot ie bij tcp/ip uit komt.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn ok en binding order ook dus weet niet wat het is dan.

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gooi QOS op de 2K/XP bakken eens uit. Het probleem lijkt me eerder bij de 2K/XP dan bij de '98 bak te zitten.

Overigens wordt het niet op prijs gesteld een topic binnen 24 uur te schoppen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Aetje op 08-03-2003 07:14 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1