1 pc in netwerk geen toegang, zelfs niet na format

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb hier al eens een topic over geopend, dat ik uit het oog ben verloren...

Ik heb hier een netwerkje tussen 3 computers; 2 desktops en 1 laptop...

laptop is draadloos, de andere 2 zijn verbonden met de router (die ook het draadloos verkeer regelt)

anyway; ik kan dus met mijn pc op hun alletwee komen (desktop+laptop), maar zij beiden kunnen niet op mijne komen

krijgen ze de error dat ze geen machtiging hebben....voorheen altijd op simple sharen gehad, alles geprobeerd (firewall uit etc)
NU heb ik zelfs mijn pc geformat, en helemaal clean windows en WEER die machtiging error.....nu heb ik voor de grap simple file sharing UITGEZET

en nu krijgen zij als ze willen connecten een aanmeld scherm met username en paswoord :?

ben ik nu gedwongen accounts voor hun aan te maken op mijn pc ofzo :?

OJA het heeft maanden (zelfs jaren) perfect gewerkt!!! van het een op het ander moment gebeurd en nooit meer goedgekomen (zelfs nu niet NA een format dus)

help..... :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ja op het moment dat je eenvouding delen aanzet zul je je moeten aanmelden met een username / password tenzij je het guest account aanzet.

De beveiliging is zo wel 2x beter en persoonlijk word ik gek van simple sharing :X Eerste wat uit gaat na een format

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 11:40
Het uit het oog verloren topic: netwerk werkt nooit naar behoren

Ik los de login op door op de pc waarnaar ik wil connecten een identieke username/password aan te maken in Computer Beheer. (Rechtermuis op deze computer -> Manage)

Eve char: Warock <TEST>

• Noedelsupke
k ga ik daar eens mee spelen

blijft vaag dat ik wel moeiteloos op de andere pc's kom?? en voorheen zij ook op deze?

PIII 800@804 Mhz

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je de username en de werkgroep appart toegewezen. Dus als je computernaam hebt gewijzigd dat je daarna ook je computer opnieuw opstart en niet denkt dan doen we ook de werkgroep ook even. Dit werkt namelijk niet. Vraag me niet waarom maar dit is zo. Dit probleem had ik ook in het begin.

Self reflection is the school of wisdom

• Noedelsupke
NightWalker2005 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:10:
Heb je de username en de werkgroep appart toegewezen. Dus als je computernaam hebt gewijzigd dat je daarna ook je computer opnieuw opstart en niet denkt dan doen we ook de werkgroep ook even. Dit werkt namelijk niet. Vraag me niet waarom maar dit is zo. Dit probleem had ik ook in het begin.
ook geprobeerd.........ik snap er echt niks meer van...

wat ik wel nog kan proberen is netbeui overal te installeren, maar zie niet in waarom dat wel zou werken

iemand nog suggesties :?

[ Voor 3% gewijzigd door Noedelsupke op 11-01-2005 21:45 ]

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
na op de andere pc's Netbeui helemaal verwijderd te hebben, mijn pc weer op simple sharing gezet te hebben

alle pc's aan en op alle 3 de netwerk wizard (voor de zoveelste keer) gedraait te hebben..........................DOET ALLES HET!!!!!!!

toen ik simple file sharing weer aanzette, zag ik ineens een warning 'your computer is restricted for other users in your network for protection' oid.......iets wat ik met de nederlandse XP dus nooit heb gehad, draai nu voor het eerst de engelse XP........' run the network wizard again' was de tip en die werkte dus eens voor de verandering...

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1