netwerk werkt nooit naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Lang gewacht met dit topic, aangezien het niet echt een dringend probleem is

maar begint nu toch erg irritant te worden
we zitten thuis met 2 desktop pc's en 1 laptop, de desktops zijn via utp verbonden met de router en de laptop heeft wireless internet

voorheen tussen de 2 desktops vrij redelijk netwerk gehad altijd, meestal alles toegankelijk

de laatste tijd (ik heb het idee sinds de laptop erbij is gekomen; niet dat dat mag uitmaken) is er altijd wel wat als ik een andere pc probeer te benaderen

mijn eigen pc is door de anderen echt NOOIT bereikbaar meer, ze zien hem wel, maar als ze een gedeelde map van mij proberen in te komen, krijgen ze ' geen machtiging' error

en de dag erna kom krijg ik die melding als ik de laptop wil benaderen, die het de dag ervoor nog gewoon deed...etc etc etc

de laptop draait winxp home en de desktops draaien winxp pro......WAAROM is ons netwerk zo fucking instabiel ik snap er niks meer van :?

ze hebben tegenwoordig ook alledrie SP2 erop: maakt geen verschil :(

PIII 800@804 Mhz

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
geen machtiging hebben is iets anders dan 'fucking instabiel' wezen :?

je zou eens moeten kijken naar gast-accounts en de gebruikersnamen die je op je netwerk gebruikt...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
èn de firewall eens uitschakelen na install SP2.. Helpt misschien ook.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
IP handmatig instellen, en niet laten toewijzen. Zorgt ervoor dat veel problemen oplossen. Misschien is BT ook een probleem, soms maakt hij zo veel connecties dat de router van slag raakt. Bij mij zorgde die ervoor dat ik handmatig de router moest resetten.

De shift-toets doet het bij jou, maak er ook gebruik van op de juiste momenten, geld ook voor de punt. ;)

Verwijderd

Zoals al gezegd, firewalls disablen in SP2.

Geef alle drie de PC's een eigen IP adres, en maak netwerk koppelingen dmv ip adres.

bv. net use x: \\192.168.10.1

Verder zou het handig zijn als je specificeerd hoe je situatie in elkaar zit,

Maken je Desktops + Laptop via 1 de zelfde router verbinding, of gebruik je een verschillende wireless + wired router?

Je laatste vraag waarom je netwerk zo "fucking instabiel" is, zal ik afschuiven op ondeskundigheid van de gebruiker :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:30 ]

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Dit klinkt meer als een PICNIC probleem (Problem in Chair, not in computer).

SP2 is geinstalleerd...dus moet je die Firewalls uitzetten voor makkelijke toegang tot elkaar.

Ook moet je zorgen dat de computers in dezelfde werkgroep zitten (niet noodzakelijk, maar wel makkelijk)

Dan moeten de accounts aangemaakt worden met exact dezelfde naam en wachtwoord op de computers. Met die accounts moeten de rechten ingesteld worden op je shares.

Laatste punt is heel belangrijk. Als alles goed staat en je nog steeds probs hebt....geen idee.

Heb je services uitgezet misschien? Eenvoudig delen van bestanden aan of uit?

Gast account heb je niet perce nodig wanneer de rechten goed gekoppeld is met de juiste gebruikers.

Zeggen deze dingen je niets.....koop dan een goed boek over WindowsXP zodat je wat meer kennis op kan doen over netwerken maken met XP clients.

reserveringshouder Tesla Model 3

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Rechten kwestie ?

Lijkt het wel op als ik het zo lees.
Er zijn een aantal goede suggestie's gedaan (zie Picnic probleem, mooie uitdrukking >:) )

Op FAQ Network Troubleshooting staat een erg uitgebreide en goede faq. Kijk daar ook eens in.

Als je dan nog tegen specifieke problemen aanloopt, geef gerust een seintje.

Abort, Retry, Quake ???

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens de usernames die je gebruikt op de pc's die geen toegang krijgen op jouw pc aan te maken met hetzelfde password..

en welke XP editie heb je erop staan?? (home of pro)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
dus jullie beweren dat jullie netwerkjes allemaal super lopen met windows pc's?

ik heb er al zolang ik weet problemen mee, maar nu met die machtigingen kwestie is het helemaal een ramp

firewalls staan allemaal uit, werkgroepen en namen allemaal goed ingesteld

verder moet ik sowieso al Netbeui op alle computers installeren om het uberhaupt werkende te krijgen

trouwens alle accounts zijn beheerders dus moeten alle machtiging hebben.

PIII 800@804 Mhz

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Ja, mijn netwerkje loopt al jaren fantastisch. Zowel bekabeld als wireless!!
Dat je voor jou netwerk netbeui nodig hebt, dan is er toch iets niet in orde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ViperGTS schreef op 09 oktober 2004 @ 22:32:
dus jullie beweren dat jullie netwerkjes allemaal super lopen met windows pc's?
Ja :)
ik heb er al zolang ik weet problemen mee, maar nu met die machtigingen kwestie is het helemaal een ramp
Dan doe je toch consequent iets niet goed.
firewalls staan allemaal uit, werkgroepen en namen allemaal goed ingesteld
Ok, dan hoeven we ons daar in ieder geval niet druk over te maken.
verder moet ik sowieso al Netbeui op alle computers installeren om het uberhaupt werkende te krijgen
Yech.
Hoe meer protocollen, hoe meer kans op problemen.
2000 en XP doen standaard aan netBT oftewel NetBIOS over TCP/IP transport, dus netbeui is helemaal niet nodig.
Waar je wel aandacht aan moet geven is wie de Browse Master is binnen je werkgroep, en hoe Network Browse lists werken (NBNS types).

Zoekopdracht in de MS Knowledge Base op Browse Master
trouwens alle accounts zijn beheerders dus moeten alle machtiging hebben.
Ho ho...
Zo werkt het dus niet he.
User A op computer 1 is niet hetzelfde als User B op computer 2.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2004 22:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je dus moet doen is:
de Users die op een PC moeten kunnen inloggen, moeten ook voor die PC bekent zijn. Zelfde naam en wachtwoord.

Dus als je op PC1 de gebruiker Hans hebt, met wachtwoord Pietje, en je wilt naar PC2 connecten, moet je op PC2 ook gebruiker Hans met wachtwoord Pietje aanmaken.

En dit moet je doen op elke pc waar andere users op moeten connecten.

Dat is dus het machtigings gedoe waar je mee zit.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1