Toon posts:

[MCE 2005] DVD in verkeerde extensie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een domme vraag?!
Als ik een opgenomen tv programma wil opnemen op een dvd via MCE dan gaat dat zonder problemen alleen staat er na afloop een bestand met extensie *.dvr-ms maar deze kan ik niet in een dvd speler afspelen. Wat doe ik verkeerd? Ik wil graag een tvserie direct als dvd branden zodat deze op een normale dvd speler te zien is. of moet dit dan buiten MCE om met bv dvd Santa?

Zoals je al begrijpt ben ik een leek op dit gebied..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga eventjes je topic titel aanpassen zodat de Windows versie er in staat (zie hierover ook de Windows Operating Systems Policy) - probeer hier zelf ook op te letten :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
kan als het goed is ook binnen mce, doe er een lege dvdr(w) in en druk op de i toets bij het bekijken van een opname, dan cd/dvd branden kiezen..

En daarna hier vertellen hoe het is afgelopen want ben wel benieuwd..

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Helaas neemt mce niet op in mpeg2 maar in zijn eigen dvr-ms, wat onleesbaar is voor je stand-alone dvd speler. Je zou het bestand dus om moeten zetten naar mpeg2. Hiervoor zijn wat tooltjes beschikbaar maar mijn ervaring ermee is dat ze _nog_ niet echt goed werken (geluid out of sync enzo).
Verder is er nog Sonic myDVD, de laatste versie zou ook dvr-ms ondersteunen en deze naar normale DVD kunnen branden, maar heb het zelf nog niet getest.

• StanTheMan
het is al mpeg2 he.. in principe zou het moeten werken zoals ik hierboven heb aangegeven, er wordt al gebruikt gemaakt van een brandprogramma van sonic binnen mce

[ Voor 79% gewijzigd door StanTheMan op 11-01-2005 15:36 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 16:18

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

In feite is dvr-ms gewoon mpeg2 ja, maar heb al van meerdere mensen gehoord dat de mce-brand-optie gewoon de dvr-ms op de dvd zet... niet echt fijn dus. Kan het zelf niet testen want er zit geen brander in mijn mce-bak.

• StanTheMan
je hebt gelijk, althans het loopt bij veel mensen niet goed. Je schijnt een extra onderdeel van sonic nodig te hebben om het te laten draaien (sonicencoders.msi). Ik zal het zo even testen.

Verwijderd

probeer sonic primetime eens. kun je meteen vanuit MCE je DVR-MS-bestanden op DVD zetten. Bij mij werkt het (alleen het omzetten duut nogal lang)

• StanTheMan
met sonicencoders.msi moet het ook lukken.. althans je kan dan kiezen tussen gegevens-dvd, video-dvd en diavoorstelling dvd (even uit het hoofd). Helaas geeft hij bij mij (ook voor de sonicencoders.msi) aan dat het medium niet geschikt is (een dvdRW)...

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nero6, recode3 kan ook heel makelijk dvr-ms omzetten in allerlei andere formaten, werkt erg goed onder MCE.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
dank allemaal,

Het begint me een beetje duidelijk te worden. Standaard branden via MCE geeft dus een eigen bestand extensie. Jammer dat het niet ingebakken zit om gewoon ZELF de keuze te maken om het in de MCE extensie te zetten of gewoon te kiezen voor diashow of "echte " DVD.

Ik ga de bovenstaande aanbevelingen van jullie zeker proberen deze week! Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een vraag waar ik sonicencoders.msi kan downloaden?

Gewoon installeren en opnieuw opstarten en hij is zichtbaar in MCE bij bv dvd branden?

Verwijderd

Topicstarter
dvd santa is ook een simpel en makkelijk programma om bv avi om te zetten naar DVD. duurt even maar dan heb je ook wat (dvd). Maar ik wil het graag echt in mijn menu van MCE hebben...;-)

• StanTheMan
sonicencoders heb ik op nieuwsgroepen gevonden.. maar ik heb begrepen dat het op een 3e windows xp mce install cd staat (mogelijk iets wat de leveranciers kunnen meeinstalleren bij aflevering van een mc pc?)

Verwijderd

Topicstarter
Sonic record now de luxe 7.0 is ook goed? of moet het echt My dvd zijn? en is het dan direct zichtbaar na een boot in MCE?

wat een loser he?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je dat bestand hebt (SonicEncoders.msi ) waar moet je die laten om vervolgens dus een "normale" dvd te branden?

Verwijderd

Topicstarter
msi is zover mijn kennis gaat een installatiebestand . maar of het na de installatie ook als "button" of als optie bij het branden in MCE zichtbaar is?

• StanTheMan
het installeert zich inderdaad, daarna krijg je gewoon een ander menu bij het kiezen van branden van een cd/dvd

Verwijderd

Topicstarter
Sonic RecordNOW Deluxe Suite 7.0 heb ik nu geinstalleerd maar dan zie ik geen verandering in MCE. Zal dus wel de sonicencoders.msi moeten hebben? Of is Sonic my dvd studio de luxe 6.0 ook goed om de aanpassing in MCE voor elkaar te krijgen?

• StanTheMan
daar durf ik geen antwoord op te geven..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders enig idee? bedankt tot zo ver trouwens!

Of natuurlijk iemand die weet waar de juiste .msi te verkrijgen of te downloaden is?

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:38:
Iemand anders enig idee? bedankt tot zo ver trouwens!

Of natuurlijk iemand die weet waar de juiste .msi te verkrijgen of te downloaden is?
Die sonicencoders.msi schijnt dus alleen verkrijgbaar op de derde dvd die hoort bij bepaalde sets van MCE. Dat andere pakket is niet MCE compatible, je zult dus echt die sonicencoders.msi moeten kopen...

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Of zou het gewoon sonic primetime deluxe zijn? Volgens mij is die 3de CD van MCE een mythe. Ik heb overigens geen ervaring met primetime deluxe. Volgens mij heb ik ooit de non-deluxe versie geprobeerd, maar daarin kon je niet editten, alleen een DVD-video branden. Waardeloos dus.

Ik ben ook op zoek naar een makkelijk DVD-video-brand-progsel voor onder MCE, maar ik heb nog niks fatsoenlijks gevonden. Met dCut (hier is de site) dacht ik alvast een goede aanzet te hebben door alvast de reclames eruit te knippen, maar je moet dan altijd naar WMV9 omzetten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• StanTheMan
nee het is geen primetime deluxe, die geeft echt een interface in mce om menu's te maken etc (voor zover ik dat kon zien op de sonic site).

Sonicencoders.msi is gewoon een klein bestandje, het geeft wel degelijk een extra scherm met de mogelijkheid tot het branden van video-dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sonic RecordNOW Deluxe Suite 7.0 geinstaleerd en krijg geen keuze menu maar als ik een dvd wil branden heeft hij aan dat het eventueel enkele uren kan duren en dat het branden gebaseerd is om Sonic record. Dus hij zal het gelijk converteren naar een "echte" dvd. maar krijg dus niet meer de mogelijkheid om te branden in de MCE extensie.
Wie weet dat sonic mydvd studio de luxe suite 6.0 dit wel kan? We gaan het proberen...

• StanTheMan
heb ik gisteren geprobeerd, ook niet het gewenste resultaat

Modbreak:E-mail uitwisselen doen we niet aan op got, anders heeft het forum weinig nut. Als je gewoon hier de oplossing post, heeft een ander er ook nog iets aan

[ Voor 48% gewijzigd door leon1e op 14-01-2005 09:20 ]

• jevn
  • Niet online
Ik krijg hopelijk morgen en anders maandag mijn MCE bak weer terug (maakte teveel lawaai, dus dat was niet lekker). Ik ga dan Sonicencoders.msi installeren en ga ik het testen.

• StanTheMan
helaas mag ik geen (link naar) sonicencoders.msi posten dus kan ik roberto123 niet verder helpen (of wel?)

[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 14-01-2005 13:53 ]

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 14:54
Waarschijnlijk niet, maar als iemand zijn profiel even goed bijwerkt, krijg je de link heus wel bij diegene (bij mij bijvoorbeeld). Maar eigenlijk is de oplossing al gegeven (gebruik sonicencoder.msi), alleen weet de vraagsteller nog niet hoe die hem moet krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sonicencoders.msi gevonden en geinstalleerd. Op info drukken en je krijgt de optie cd/dvdbranden. je komt dan inderdaad in een menu ; keuze's zijn gegevens dvd. videodvd of diaschow maken.
Ik kies dan voor video dvd. Het programma gaat netjes beginnen en geeft aan dat het wel enkel uren zou kunnen duren. Ondertussen kan je de computer als je wil voor andere toepassingen gebruiken.
Ik doe dit niet, toch krijg ik iedere keer ( al 5 dvd weg kunnen gooien) de melding na 4% dat er een fout is opgetreden bij het branden. Altijd bij 4 %. Al ik het Sonic my dvd brandprogramma gebruik gaat het branden wel oke.

Wie weet waarom het iedere keer mis gaat bij die 4% en beter nog...wie heeft een oplossing?

• StanTheMan
hm vreemd, ik heb nu sonic primetime geinstalleerd en bij mij zijn de problemen ook opgelost (gaf eerst altijd een medium error), ik heb het idee dat het probleem eerst was dat mijn nec nd3500 nog niet ondersteund werd in de engine, en wel in die van primetime.

Ik heb nog niet zelf een dvd afgebrand, nog geen behoefte aan gehad, maar weet wel dat ik pas bij 6% heb afgebroken....

Verwijderd

Topicstarter
Graag hoor ik van je of je nu wel een dvd kan branden met primetime in combi met sonicdecoders.msi Ik heb al enkele dvd,s weg kunnen gooien en iedere keer een standaardfoutmelding na de 4%.Toen ik sonic my dvd nog niet geinstalleerd had maar alleen de sonicencoders kreeg ik ook dezelfde foutmelding.
Als ik het MCE tv bestand open in sonic my dvd kan ik wel perfect een dvd maken evetueel met menu. Dus brander in combi met my dvd is wel oke. Maar ik zou graag gewoon via MCE een dvd maken. Dus info welkom..

• StanTheMan
Ik zal proberen het vanavond te doen, kan in ieder geval al wel zeggen dat ik sonicencoders.msi eruit heb gegooid (vond t dubbelop), dus die hoeft er niet bij voor primetime.

Verwijderd

Topicstarter
ik zag dat primetime ruim 60 euro kost :-(
Ik heb al sonic my DVD maar ja dat geeft geen goede mogelijkheid IN MCE

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 14:54
Ik heb sonicencoders.msi inmiddels ook geïnstalleerd en gewoon via het menu van MCE een DVD kunen branden, die ook nog eens pefect afspeeld op mijn stand alone dvd-speler. In eerste instantie ging het fout, maar dat kwam doordat het bestand te groot was. MCE gaat dan eerst even een half uurtje flink ratelen, en zegt dan (bij een stand van 4%) dat er iets mis was.
Na het bestand bewerkt te hebben met DVR-Edit (www.thegreenbutton.com) ging het in één keer goed. 4.4 GB in een half uurtje omgezet en gebrand

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels sonicencoders en sonic my dvd verwijderd en sonic primetime geinstalleerd en opnieuw opgestart. Helaas geen installatie in MCE. Ik heb de MCE snelkoppeling toegevoegd van C:\programfiles\sonic\primetime aan MCE programma's. Nu zie ik wel het programma in Programma's van MCE en kan ik het ook opstarten. MCE gaat zich minimaliseren en primetime geopend en via de AB kan ik een cd branden omdat primetime netjes de opgenomen programma;s laat zien.
Maar als ik bij MCE\TV voor info en kies voor cd/dvd opnemen kom ik nog in het "ouderwetse" scherm terecht. Jammer dat ik dan niet direct in primetime kom. Is dit wel mogelijk?

• StanTheMan
geen idee, maar is het er wel mee gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is wel gelukt om bv twee afleveringen van een serie op 1 dvd te zetten en je kan (van te voren in het primetime) ook een menu uitkiezen. Het is dus in ieder geval een dvd die op iedere dvd speler te gebruiken is. Wel jammer dat hij met 4 gigabyte bijna 1 uur bezig is maar ja dat moet maar "even"
Pagina: 1