Toon posts:

[mambo] is dit geschikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ga een site maken, en die site moet o.a. aan de eis 'dat ie makkelijk bij te houden is' voldoen, nu viel mijn oog op mambo, een CMS. Is dit makkelijk bij te houden en installeren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zet de site op een server met PHP, mysql moet ik nog ff controleren...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MAMBO == CMS dus ja denk het wel :)

Een vriend van mij gebruikt het ook en juist om de redenen die jij noemt.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 19:42
Het is inderdaad een snel en eenvoudig systeem om mee te beginnen. Wel is het wat minder uitgebreid dan een CMS als Typo3. Als je niet alles tot in de puntjes zelf wilt kunnen bepalen is het dus zeker geschikt. Mocht je wat meer tijd er in willen steken en alles zelf tot in de details regelen zou ik je eerder Typo3 adviseren.

Verwijderd

Opzich vind ik Mambo wel aardig uitgebreid. Door de templates aan te passen (HTML en CSS) kan je zelf veel aanpassen aan het uiterlijk van je site, en met behulp van mambots en extra componenten kan je veel functionaliteit bijvoegen. Nu heb ik zelf geen ervaring met typo3, dus hoe Mambo zich tot dat verhoudt weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
mijn oog is net gevallen op Limbo, een CMS zónder MySQL.... Dat lijkt me ook wel interessant...

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:35
Als je een CMS zonder database zoekt kan je ook eens naar FullXML kijken, www.fullxml.com.
Die slaat alles in xml formaat op.

Zie m'n homepage voor een demo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Expecho op 10-01-2005 20:15 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:49:
hoi, ik ga een site maken, en die site moet o.a. aan de eis 'dat ie makkelijk bij te houden is' voldoen, nu viel mijn oog op mambo, een CMS. Is dit makkelijk bij te houden en installeren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zet de site op een server met PHP, mysql moet ik nog ff controleren...
Mijn ervaring is dat Mambo vrij makkelijk bij te houden is ALS je weet hoe het helemaal in elkaar steekt. Om helemaal door te krijgen hoe hij werkt kost best wat tijd. Ook het aanpassen van templates heeft wat tijd nodig. Verder zijn de opties erg uitgebreid. Dus wat die laatste betreft zeker doen.

http://hawvie.deviantart.com/

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
Ik vond mambo eerlijk gezegd niet zo mooi geprogrammeerd, was een oude versie, maar her en der richting 'ranzig'. Ik heb geen concrete voorbeelden, maar ik vond het niet altijd even 'top' :P

|>

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.