[XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-bit software topic*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.025 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:20:

Ik mag mezelf overigens gelukkig prijzen als ik de meerderheid aan reacties lees. Ik ben namelijk geen enkel probleem tegengekomen en 't draait als een zonnetje. Op mijn wireless kaartje na dan, daar zijn (nog?) geen drivers voor.
maar wat voor systeemintensieve software gebruik je? en wat voor (exotische/professionele) hardware?

als je alleen een beetje aan het internetten bent dan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, hoewel de verschillen dan (absoluut gezien) niet groot zullen zijn met xp32. de winst komt pas met uitgebreide floating-point berekeningen of sterk geheugenafhankelijke toepassingen, en dan is juist specifieke 64bit software essentieel.

32bit games, photoshop e.d. zullen in praktijk bijna altijd langzamer draaien onder xp64 dan onder xp32; het enige voordeel is dan de (theoretisch) hogere stabiliteit en de hogere efficientie als er veel 'concurrent' processen in het geheugen draaien.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben voornamelijk bezig met webdevelopment en gamen. Het meest intensieve zijn dus de games. Verder ook geen exotische of professionele hardware, behalve dan het wireless kaartje, da's blijkbaar exotisch voor xp64.
Maar m'n games draaien verder allemaal goed; niet merkbaar trager dan in xp32 in ieder geval.

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben dat ik met mijn gebruik geen voordeel haal uit xp64, maar ik wilde Windows maar eens een keer legaal hebben, dus heb ik maar meteen de 64-bit editie gekocht. En gelukkig bevalt die goed, want ik heb nu wel in de gaten dat het een behoorlijke gok geweest is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:59:
Ik ben voornamelijk bezig met webdevelopment en gamen. Het meest intensieve zijn dus de games. Verder ook geen exotische of professionele hardware, behalve dan het wireless kaartje, da's blijkbaar exotisch voor xp64.
Maar m'n games draaien verder allemaal goed; niet merkbaar trager dan in xp32 in ieder geval.

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben dat ik met mijn gebruik geen voordeel haal uit xp64, maar ik wilde Windows maar eens een keer legaal hebben, dus heb ik maar meteen de 64-bit editie gekocht. En gelukkig bevalt die goed, want ik heb nu wel in de gaten dat het een behoorlijke gok geweest is :)
het zou wel interessant zijn als je je games eens zou kunnen benchmarken in zowel xp64 als xp32 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zo met FRAPS. Onder de 64-bitter haal ik 5 FPS lager dan onder de 32-bitter in UT2004. Ik heb er nog genoeg over om alsnog lekker te kunnen spelen. Met defrag is het verschil zeer groot. Ik heb duizenden computers gedefragmenteerd en ik heb het nog nooit zo snel gezien als hier onder X64. Ook de systeemcache kan groter dan 1024 MB worden. Dat merk ik als ik meerdere spellen speel op een avond. Met mijn 2 gig intern staat het vorige spel nog volledig klaar en dat gaat echt rap. Sinds de nieuwe drivers er zijn voor mijn geluids- en videokaart werken spellen voorbeeldig. Alleen WarCraft III en Emperor battle for dune (beide oude spellen) waren niet opgewassen tegen al die vernieuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:27:
Ik zie het zo met FRAPS. Onder de 64-bitter haal ik 5 FPS lager dan onder de 32-bitter in UT2004. Ik heb er nog genoeg over om alsnog lekker te kunnen spelen. Met defrag is het verschil zeer groot. Ik heb duizenden computers gedefragmenteerd en ik heb het nog nooit zo snel gezien als hier onder X64. Ook de systeemcache kan groter dan 1024 MB worden. Dat merk ik als ik meerdere spellen speel op een avond. Met mijn 2 gig intern staat het vorige spel nog volledig klaar en dat gaat echt rap. Sinds de nieuwe drivers er zijn voor mijn geluids- en videokaart werken spellen voorbeeldig. Alleen WarCraft III en Emperor battle for dune (beide oude spellen) waren niet opgewassen tegen al die vernieuwingen.
kortom: xp64 is zeker interessant, maar het wachten is op goede 64bit versies van alle soft- en hardware die je wil gebruiken. helaas lijkt dat wat minder snel te gaan als we hadden gehoopt (en gedacht).

je gaat geen OS installeren omdat je er sneller mee kan defraggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal correct en die komen dan ook snel (sterk vermoeden). Wat denk je van AMD hoe blij die zullen zijn als hun processors écht worden benut. Geeft even een lekkere goede naam. Er begind vraag te komen naar 64-bits drivers en geen enkele fabrikant durft Micro$oft in hun hemd te laten staan met hun X64 OS. Dat zou eerder lomp zijn.
Ik zou vooral HP willen kicken omdat de meeste printers van hun het nog steeds moeten doen van beta drivers. Blame on you, HP en vele anderen.

Zal het een hype worden, dat 64-bits gedoe :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:55:
Helemaal correct en die komen dan ook snel (sterk vermoeden). Wat denk je van AMD hoe blij die zullen zijn als hun processors écht worden benut. Geeft even een lekkere goede naam. Er begind vraag te komen naar 64-bits drivers en geen enkele fabrikant durft Micro$oft in hun hemd te laten staan met hun X64 OS. Dat zou eerder lomp zijn.
Ik zou vooral HP willen kicken omdat de meeste printers van hun het nog steeds moeten doen van beta drivers. Blame on you, HP en vele anderen.

Zal het een hype worden, dat 64-bits gedoe :9~ ?
ik denk dat de meeste ontwikkelaars zullen wachten totdat ze echt worden gedwongen (longhorn), anders hadden ze de beta-periode van xp64 wel gebruikt om drivers en software te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:56:
[...]

het zou wel interessant zijn als je je games eens zou kunnen benchmarken in zowel xp64 als xp32 :)
Ik zou 't graag voor je doen, maar ik heb al amper tijd om ze gewoon te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik denk ook dat dit OS meer bedoelt is als kweekvijver, testlab, overgang naar het "serieuze" Longhorn. In feite zijn de x64 gebruikers in deze fase gewoon proefkonijnen en MS wil zo op gang helpen dat ontwikkelaars aan de gang gaan met hun 64-bit ondersteuning en dat straks alles naadloos over kan gaan in Longhorn.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:55:
Precies...ik word er een beetje moe van dat al m'n Canon hardware het niet doet (PowerShot G3, PIXMA iP4000, CanoScan LiDE80) omdat er geen 64-bit drivers zijn :(

Daarom dus maar een dual-boot gemaakt met de 32-bit versie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn keuze is gemaakt nadat ik een spel had gekocht; Empire Earth II. Onder de 64-bitter niets dan ellende en onder de oude vertrouwde omgeving loopt het vlekkeloos. Een streng voorbeeld:

64-bit is leuk, maar:

-Je kunt er niet prat op gaan dat spellen werken
-Trage interface. De oude Windows XP is hier heer en meester.
-Nu ik een datakabel voor mijn Samsung D500 nodig heb en daar geen 64-bits drivers voor zijn.
-Ik ga werken voor een bedrijf dat verwacht dat je software installeerd. Ik speel hier maar op safe.
-Ik had altijd gekloot met het afsluiten en de meeste keren resulteerde dat in een hard-off.

O nee, ik heb mijn best gedaan, maar fabrikanten blijven ernstig in gebreken met drivers. Eigenlijk wil ik dat wat ik koop ook werkt op mijn PC en dat ik niet hoef te smeken om beta-drivers, duh

De partitie van XP 64-bit gaat eraf en de vrijgekomen ruimte gaat naar partitie 1 XP 32-bit. Beroerd maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Ik kijk het nog even een paar maanden aan, maar ik zal x64 voorlopig niet meer opstarten, in ieder geval niet totdat ik alle drivers heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel op Windows Longhorn en dan kijk ik eens verder. Het kan best wel waar wezen dat mijn CPU 64-bit is, maar ik moet wel fatsoenlijk met een computer kunnen werken en de spellen kunnen spelen die ik wil spelen. Ik heb er niet voor niets duizenden euro's in gestoken en dan moet Windows niet gaan zeuren dat een net gekocht spel niet goed gaat werken :(
Zoals ik al zei is de 64-bitter een stuk logger dan de oude XP. Doet me denken dat ik XP draaide op een P3 500 MHz. Zelfs het opstarten van de 64-bitter duurde langer.

Dat geeft een nare smaak. Volgens mij is die Windows X64 zo cripple als wat en vol kinderziektes. In het begin was ik er enthousiast over, maar dat is helemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
ik ga ook maar gezellig weer XP 32 bit installeeren

[ Voor 181% gewijzigd door jimbojansen op 21-07-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27
Ik heb 2 weken al Windows XP x64. Installatie verliep bestwel moeizaam. Ik dacht na de installatie ff de benodigde drivers en applicaties te downloaden, kon Windows me netwerkkaart van me moederbord niet installeren rofl. Dus moest ik de drivers via me laptop binnenhalen.

Windows XP x64 bevalt me goed. In mijn ogen boot het zeker sneller dan Windows XP(x86).
Ook sommige apps worden sneller geladen/werken sneller bij mij.

Wat ik trouwens zie in de topicstart, dat eTrust Antivirus niet werkte. Zij hebben nu eTrust Antivirus 64-bit edition. Deze is wél native 64-bit. Niet zoals Avast Antvirus maar half of gewoon werkend onder WinXP x64. Het is een 90 daagse trial (maar wel volledig). Dus hij zeurt wel bij het opstarten dat je de volledige licentie kan kopen.

Link:
eTrust Antivirus r7.1 x64
http://www.digitalriver.c...omo/etrust_promotion.html

[ Voor 9% gewijzigd door ChriX op 22-07-2005 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Heeft er iemand al asio drivers gevonden voor de sb live 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:45:
Mijn keuze is gemaakt nadat ik een spel had gekocht; Empire Earth II. Onder de 64-bitter niets dan ellende en onder de oude vertrouwde omgeving loopt het vlekkeloos. Een streng voorbeeld:

64-bit is leuk, maar:

-Je kunt er niet prat op gaan dat spellen werken
-Trage interface. De oude Windows XP is hier heer en meester.
-Nu ik een datakabel voor mijn Samsung D500 nodig heb en daar geen 64-bits drivers voor zijn.
-Ik ga werken voor een bedrijf dat verwacht dat je software installeerd. Ik speel hier maar op safe.
-Ik had altijd gekloot met het afsluiten en de meeste keren resulteerde dat in een hard-off.

O nee, ik heb mijn best gedaan, maar fabrikanten blijven ernstig in gebreken met drivers. Eigenlijk wil ik dat wat ik koop ook werkt op mijn PC en dat ik niet hoef te smeken om beta-drivers, duh

De partitie van XP 64-bit gaat eraf en de vrijgekomen ruimte gaat naar partitie 1 XP 32-bit. Beroerd maar waar.
1. Meeste spellen doen het wel, SPlinter cell 3 doet het vooralsng niet, maargoed.
2. Interface is helemaal niet traag. Is zelfs sneller bij mij.
3.Tsjah datakabel zou moeten werken als hij usb is.
4. Alle software doet het gewoon onber WOW64
5. Hier heb ik nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 18:55

QkE

In your face Gnagna

Heeft er toevallig iemand een tooltje dat werkt onder x64 waar ik mijn temps en procsnelheid mee kan bekijken en het liefst zelfs aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
QkE schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:38:
Heeft er toevallig iemand een tooltje dat werkt onder x64 waar ik mijn temps en procsnelheid mee kan bekijken en het liefst zelfs aan kan passen?
cpu speeds kan je zien in control panel en dan system... staat er je processor en dan @ ... en je temps kan je het beste met asus probe (als je een asus mobo heb) en als je die niet heb kijk dan op de site van je mobo fabrikant en zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
http://dlsvr02.asus.com/p...eluxe/Promise20378_64.zip
dit zou een 64 bit drvr moeten zijn voor de promise 378 controler.
kweet niet of die werkt.
ik zag dat er een aantal mensen waren die hem zochten :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

jimbojansen90 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:12:
[...]

cpu speeds kan je zien in control panel en dan system... staat er je processor en dan @ ... en je temps kan je het beste met asus probe (als je een asus mobo heb) en als je die niet heb kijk dan op de site van je mobo fabrikant en zoek :)
Helaas kan je daar niet je actuele CPU speed zien (Cool & Quiet). Dus zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb een MSI mobo en het tooltje van hun draait niet op x64 omdat, je raad het al, er een aantal drivers niet werken. Vandaar dus de vraag of er nog onafhankelijke tools bestaan waar dit mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
QkE schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 08:50:
[...]

Helaas kan je daar niet je actuele CPU speed zien (Cool & Quiet). Dus zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb een MSI mobo en het tooltje van hun draait niet op x64 omdat, je raad het al, er een aantal drivers niet werken. Vandaar dus de vraag of er nog onafhankelijke tools bestaan waar dit mee kan.
CPU-Z laat dat realtime zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Als het goed is krijgen we straks nieuws over DeamonTools 4:
EDIT: the next announcement is to be released on Saturday, 23 July, 02:00 PM (that means 14:00 for those who didn't understood it in the last announcement
Ben benieuwd wat voor nieuws dat zal zijn. Ik denk dat ze 2:00pm GMT bedoelen want er is nog geen nieuws te vinden op dit moment.

edit: Het "nieuws" is er:
Dear Community,

obviously I'm a little late for the new newsupdate, but please keep in mind
that I'm only human (although you may think this is not the case by a look
to my nickname).

As we already informed you of the important things in the last news, I want
to keep you informed of several important updates:

the next V4 / DT Pro will NOT support Windows 98/me - we decided for
technical and support-reasons to drop those OS wich are not based on
WIN NT kernel.

The beta-tests starts in ~2 weeks, therefore you can imagine that release of
V4 is not that far away anymore.

Because we are now much closer to release-date, the next news will be
posted when we announce the release (except there is some important
and not foreseeable drawback)

a nice weekend to all of you

btw, some nice postings about the news-update, I even found a little poem
in the german section about DAEMON Tools
Niet erg boeiende informatie dus... Nog 2 weken tot de betatests, plus een beetje tot de final release. Beetje blij gemaakt met een dooie mus.

[ Voor 61% gewijzigd door mjszwo op 23-07-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Caponi schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:16:
[...]

CPU-Z laat dat realtime zien :)
Nu alleen nog een progje om het mee te regelen en ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
QkE schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:47:
[...]

Nu alleen nog een progje om het mee te regelen en ik ben tevreden :)
Hoe bedoel je dat? Iets dat CnQ regelt? Dat doet XP al voor je, gewoon bij energiebeheer "Minimaal energieverbruik" instellen :)

Heb je geen extra tools of drivers voor nodig, alleen even aanzetten in de bios :)

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 24-07-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QkE

QkE

In your face Gnagna

O stom. Ik wist dat wel. Was het alleen vergeten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje hierboven,

Maar hoe hebben jullie een RAID-configuratie op een Nvidia controller na de bekende F6 gerealiseerd. Moet ik bijvoorbeeld de RAID drivers uit het 64bits standalonepakket rippen? Of zijn er wellicht nog geen Nvidia drivers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 11:23
Speed_Sheep schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:21:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde, ik heb bij een Asus X800XT PE ook een 300k webcam gekregen. Helaas geen overige info. Als iemand de hoofdproducent/hoofdproduct naamgeving weet, dan wordt dat al gemakkelijker zoeken... :?

Wel heb ik rondlopen kijken en zag ik dat de Trust USB 2.0 SpaceCam 360 er flink veel op lijkt. Als Trust met x64 drivers uitkomt, dan kun je die misschien ook gebruiken. Maar ik verwacht echter niet snel dat Trust met x64 drivers uitkomt. |:(
Ik zit met het zelfde probleem ook een mooie webcam er bij gekregen en net dit topic gevonden ik ga eerst vanavond is de 32 bit drivers van trust proberen die cam lijkt er wel erg veel op dan heb ik gelijk een idee of de 64 drivers het ook kunnen gaan doen als trust met 64 bit drivers uit komt

[ Voor 3% gewijzigd door NielsHarley op 25-07-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Caponi schreef op zondag 24 juli 2005 @ 01:02:
[...]

Hoe bedoel je dat? Iets dat CnQ regelt? Dat doet XP al voor je, gewoon bij energiebeheer "Minimaal energieverbruik" instellen :)

Heb je geen extra tools of drivers voor nodig, alleen even aanzetten in de bios :)
Kweet niet precies hoe je het bedoeld, maar ik zal het even verduidelijken.

Om CnQ onder XP64 aan de praat te krijgen moet je:

A ) CnQ in je BIOS aanzetten
B ) De 64 bits driver installeren en in energiebeheer naar Portable/Laptop schakelen.
C ) En als je dan nog echt wilt kijken of het werkt kun je ook nog AMD Power Monitor downloaden (werkt ook onder XP64 - nog niet zo lang uit, misschien iets voor het start-topic)

---
Edit: Misschien zit die 64-bit driver al standaard in XP64 trouwens? Kan in elk geval geen kwaad om die te installen

[ Voor 11% gewijzigd door Jack Flushell op 25-07-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Geachte heer of mevrouw,

Sinds kort ben ik de tevreden bezitter van een Canon PIXMA IP4000 printer. Tevens heb ik een Canon Lide30 flatbed scanner. Kunt u mij vertellen op welke termijn er drivers beschikbaar komen voor Windows XP 64-bit? Ik zit echt te springen om dit nieuwe OS te gaan gebruiken, maar moet wachten omdat er geen drivers beschikbaar zijn voor mijn printer en scanner.

Vriendelijke groeten,
Sven Monnichmann

Reply van Canon:

Geachte heer Monnichmann,

Wij moeten u helaas meedelen dat er geen driver is voor uw Pixma iP4000 of CanoScan LIDE30 onder Windows XP 64-bit.
Windows XP Professional x64 Edition (hereinafter "WinXP x64") is een 64-bit operating system voor hoge gebruikers van PCs met x64 CPUs. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de website:http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx. Er zullen ook geen drivers ontwikkeld worden om uw Pixma iP4000 of CanoScan LiDE30 te gebruiken onder Windows XP x64 omdat het een besturingssysteem is gemaakt voor grafische toepassingen zoals videobewerking en dit besturings systeem niet echt ontwikkeld is voor de eind gebruiker of particulier.

Indien u nog vragen heeft over uw Pixma iP4000 of CanoScan LiDE30 kan u ons steeds contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Customer Support
Canon Nederland

Ofwel: we kunnen lekker naar de pomp lopen! :(

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
WTF??!! :(

Een scanner en een printer horen toch ook bij grafische toepassingen?!
Zijn zij nou zo dom of ben ik het?

Goed verhaal dit zeg; ik ben echt pissed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
RAMeijer schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:26:
WTF??!! :(

Een scanner en een printer horen toch ook bij grafische toepassingen?!
Zijn zij nou zo dom of ben ik het?

Goed verhaal dit zeg; ik ben echt pissed 8)7
Als dit OS niet voor eindgebruikers is bedoelt, waarom biedt MS dan omruilregelingen aan om je 32-bit XP om te ruilen tegen een gratis 64-bit XP? Het is gewoon een mooi verhaaltje van Canon om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Windows XP Professional x64 Edition (hereinafter "WinXP x64") is een 64-bit operating system voor hoge gebruikers van PCs met x64 CPUs.
Belachelijke uitspraak. Inderdaad wat Caponi zegt; een slap excuus (lees: leugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Slappe hap inderdaad. Ik snap het best als bedrijven geen support voor nieuwe OS geven als het gaat om ondersteuning voor oudere produkten die niet meer verkocht worden. Maar in dit geval gaat het gewoon om recente produkten! Bullshit dat x64 niet voor mainstream zou zijn.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Hoge gebruikes, like, 2meter+?

Ik zou ze iig weer een meeltje sturen waarin je uitlegt dat xp 64 bit niet voor "hoge" gebruikers is (+ link naar site waar microsoft aan biedt tot omruilen), je vertelt dat een printer toch voor grafische toepassing handig kan zijn en dat ze nu slechts met een leugen onder hun plicht uit proberen te komen.

Die laatste kun je eventueel weglaten aangezien beschuldigt worden van liegen niet altijd leuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:17

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:15:
Dat geeft een nare smaak. Volgens mij is die Windows X64 zo cripple als wat en vol kinderziektes. In het begin was ik er enthousiast over, maar dat is helemaal over.
Onzin, XP64 start sneller op, draait soepeler en ben nog geen echte problemen tegen gekomen. WoW, BF2 en andere recente games doen het zonder problemen. Dat is mijn ervaring tot nu toe iig. Wanneer je wat exotischere hardware heb kan ik me voorstellen dat je wat meer problemen hebt. Maar crippled en kinderziektes slaat nergens op.

In het normale gebruik is de UI ook stukken vlotter dan XP32. Waar ik het vooral aan merk is dat apps opstarten terwijl WoW windowed draait (of een andere game) vele malen sneller gaat dan onder XP32. Firefox opstarten op 2e monitor was in XP32 een hoop geratel en gehaper, in XP64 gaat dit vlekkeloos (FF64).

Al met al een blijvertje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook dit mailtje gekregen van MS? :)

Your order for the Microsoft Windows x64 Technology Advancement has shipped!

Order Number: X000000000

W0000000

Note: Duties and Taxes for shipments to non-US locations are the responsibility of the recipient.

Thank you again for your order.
Microsoft Windows x64 Technology Advancement Team

daarkomptie dan!
zou het ook een hogere build zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Ik draai hier nu ook ongeveer een maand XP x64 en het bevalt me zeer goed. Installatie ging nog best moeilijk en het installeren van alle drivers ook maar alles draait nu bijna foutloos en voor mijn gevoel ook nog behoorlijk sneller..

De enige problemen die ik nog tegenkwam was dat ik in firefox veel GOT pagina's niet kan openen. Ik krijg dan zo'n send/don't send error :? In IE kan ik wel gewoon alle pagina's openen.

En ik dacht van de week, laat ik mn soundblaster live! maar is installeren maar dat ging ook niet helemaal zoals het moest...In het begin flipte windows helemaal en kon het niet eens opstarten. Nadat ik eindelijk in windows kwam en de drivers uit de startpost had geinstalleerd kreeg ik er geen geluid uit..terwijl ie toch aangaf dat het geluid toch vol open stond. :? Maarja dan maar verder met mn onboard geluid.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om CnQ onder XP64 aan de praat te krijgen moet je:

A ) CnQ in je BIOS aanzetten
B ) De 64 bits driver installeren en in energiebeheer naar Portable/Laptop schakelen.
C ) En als je dan nog echt wilt kijken of het werkt kun je ook nog AMD Power Monitor downloaden (werkt ook onder XP64 - nog niet zo lang uit, misschien iets voor het start-topic)
D ) Zet ACPI 2.0 aan in je BIOS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kan je ook in Windows (hardware lijst) kijken of je ACPI 2.0 aan hebt staan?? Die AMD Power Monitor blijft namelijk maar 2000MHz aangeven (AMD64 3000+), terwijl hij eerder wel fluctueerde met die Cool 'n Quiet monitor..
Ik zou ook kunnen herstarten natuurlijk, maar ik ben zo'n 75 km van mijn computer vandaan, en dat kijkt een beetje lastig in de BIOS.
Op mijn oude MSI bordje kon ik onder windows mijn bios editen, maar dat kan bij de Asus K8NE-Deluxe niet voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben drivers tegengekomen voor de Nvidia Raid controller..

ftp://ftp.tyan.com/drivers/nvidia2/Win_XP_03_x64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
NielsHarley schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Ik zit met het zelfde probleem ook een mooie webcam er bij gekregen en net dit topic gevonden ik ga eerst vanavond is de 32 bit drivers van trust proberen die cam lijkt er wel erg veel op dan heb ik gelijk een idee of de 64 drivers het ook kunnen gaan doen als trust met 64 bit drivers uit komt
Naast de Trust webcam las ik op een ander forum iemand die de webcam drivers van een Archos had en gaf daarbij deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/4231/55lc00250ak.jpg

Die lijkt er kwa vormgeving ook weer flink veel op. Dus ook Archos maar in de gaten houden of zij drivers voor die webcam gaan releasen...

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Ik kreeg van Trust dit te horen nadat ik dit gemailt had: "BLABLABLA waneer komen er 64 bits drivers voor mijn webca/cameram blabla". Dit kreeg ik terug lekker kort af:"Zodra een 32bits camera kan werken mt 64 bits drivers!"

Dus Mischien kunnen we alle webcams wegpleuren :|

Greetz Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, XP64 start sneller op, draait soepeler en ben nog geen echte problemen tegen gekomen. WoW, BF2 en andere recente games doen het zonder problemen. Dat is mijn ervaring tot nu toe iig. Wanneer je wat exotischere hardware heb kan ik me voorstellen dat je wat meer problemen hebt. Maar crippled en kinderziektes slaat nergens op.

In het normale gebruik is de UI ook stukken vlotter dan XP32. Waar ik het vooral aan merk is dat apps opstarten terwijl WoW windowed draait (of een andere game) vele malen sneller gaat dan onder XP32. Firefox opstarten op 2e monitor was in XP32 een hoop geratel en gehaper, in XP64 gaat dit vlekkeloos (FF64).

Al met al een blijvertje dus.
Ondanks je mijn mening (lees mening) de grond in probeert te boren ben ik blij voor je dat het goed werkt bij jouw. Ik geloof best dat WXP64 grote mogelijkheden biedt [mits onder juiste omstandigheden].

Als je met Topdesk, bleutoothdevices, oudere games gaat werken is WXP64 ineens niet meer zo vriendelijk. Een OS noemde ik Cripple als de interface trager werkt dan in X32. Dat woord neem ik dan ook terug. Ik bedoelde te zeggen dat het OS minder responsief aanvoelt hier en op het werk.
Kinderziektes alom, ja. Netzoals iedere nieuwe Windows editie. Servicepacks en tig patches volgen nog.

Ik werk in de automatisering op een dagbestedingsverblijf van jeugdzorg en wij experimenteren ook met WXP64 op jz-testbank. Mijn collega's zijn er ook niet enthousiast over. De stabiliteit is prima alsmede de compatibiliteit voor 32-bits programma's dus waar zeuren wij over? Over drivers en afsluitproblemen. Ook waren wij verbaast over het feit dat Internet Explorer, Outlook Express en Media player met vele andere programma's gewoon 32-bits zijn. Macromedia Flashplayer 7 werkt bijvoorbeeld niet onder IE64 net zoals andere plug-ins. Dus zit je nog vrolijk onder IE32 te surfen.

Nu een vraag aan de mensen die zeggen dat het bij hun sneller werkt als WXP32: Wat doen jullie aan het systeem en welke programma's gebruiken jullie? Geldt deze optie ook als er veel programma's opstaan? Hoe los je het op als er geen drivers te vinden zijn? Dualboot :X ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Als Microsoft me vertelt dat ik bij de winkel moet zijn om mijn x64 om te ruilen voor de 32-bits versie, en de winkel zegt dat ze daar niet aan beginnen, wat doe je dan? Toch maar weer een illegale kopie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:55:
[...]

Nu een vraag aan de mensen die zeggen dat het bij hun sneller werkt als WXP32: Wat doen jullie aan het systeem en welke programma's gebruiken jullie? Geldt deze optie ook als er veel programma's opstaan? Hoe los je het op als er geen drivers te vinden zijn? Dualboot :X ?
Bij mij werkt alles, behalve mijn Canon camera, mijn Canon scanner en mijn Canon printer. :(

Dus WXP32 maar weer geinstalleerd op m'n oude ATA133 schijf, en m'n nieuwe SATA schijf met WXP64 maar in de kast gelegd 8)7

Canon is waarschijnlijk niet van plan om 64-bits drivers uit te brengen voor WXP64 en dus zit ik met een Athlon64 die maar voor de helft ( ;) ) gebruikt wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon is waarschijnlijk niet van plan om 64-bits drivers uit te brengen voor WXP64 en dus zit ik met een Athlon64 die maar voor de helft ( ) gebruikt wordt
Hoezo voor de helft? Het aanbod van pure 64-bit software is nog heel mager dus het gros van de gebruikers van WXP64 werkt voor het grootste deel met 32-bits software.

Eerst zwemles nemen en dan pas in het diepe springen.

Wat is er ineens mis met onze oude trouwe WXP32 ? De rating van AMD zoals een 3500+ bijvoorbeeld is gerated op 32-bit vergeleken met een intel P4 32-bit. Dat je met 64-bits software de echte kracht uit je CPU perst is volkomen waar, maar het aanbod is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:41:
[...]

Hoezo voor de helft? Het aanbod van pure 64-bit software is nog heel mager dus het gros van de gebruikers van WXP64 werkt voor het grootste deel met 32-bits software.
Dat was een grapje, zie de " ;) " ;)
Eerst zwemles nemen en dan pas in het diepe springen.
:X
Wat is er ineens mis met onze oude trouwe WXP32 ? De rating van AMD zoals een 3500+ bijvoorbeeld is gerated op 32-bit vergeleken met een intel P4 32-bit. Dat je met 64-bits software de echte kracht uit je CPU perst is volkomen waar, maar het aanbod is ....
Zie het zo: wij zijn Tweakers nietwaar? En dus willen we altijd het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Is er al iemand die Vista 64 bit beta 1 heeft geinstalleerd?
Hoe gaat dat met de drivers, is er standaard al één en ander aanwezig?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het zo: wij zijn Tweakers nietwaar? En dus willen we altijd het nieuwste van het nieuwste en het snelste van het snelste hebben...
Helemaal mee eens, maar als ik geen gebruik kan maken van bleutooth is het einde verhaal. Nu is een dualboot natuurlijk mogelijk, maar dan ben je alsnog afhankelijk van je oude windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gene die de farcry update nog niet hebben:

http://www.strategyinform...rcry/extra-pack/1605.html

Snelste server die ik heb kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Peewee_Herman schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:55:
Is er al iemand die Vista 64 bit beta 1 heeft geinstalleerd?
Hoe gaat dat met de drivers, is er standaard al één en ander aanwezig?
Voor mijn systeem waren er toch nog +/- 6 aparaten die geen drivers hadden. Zit momenteel in WinXP x64 ipv WinVista x64, dus ik kan hele lijst nog niet posten. Maar hier opsomming van wat ik nog weet...

Apparaten die geen standaard drivers hadden, maar wel te downloaden waren:
Asus A8N-SLI onboard nVidia Netwerk

Apparaten die standaard drivers hadden en ook te downloaden waren:
Asus EAX-800XT PE: Helaas werkt dual monitor niet :|

Apparaten die geen standaard drivers hadden en ook niet te downloaden waren:
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:16:
Apparaten die geen standaard drivers hadden en ook niet te downloaden waren:
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
De driver die in de startpost staat werkt niet bij jou? Bij mij nl wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

SInds gister avond ook geinstalleerd. Even problemen gehad met mn raptor bij de install herkend te krijgen, eerst vroeg hij om disk, laadde hij de drivers voor s-ata, maar daarna wilde hij ze steeds nog een keer en zag ze niet. Daarna kwam hij er ineens wel door.

Drivers en alles probleemloos geinstalleerd. Enige missende of niet goed werkende dingen atm zijn mijn printer (hp5150), daar schijnt nog wel een workaround voor te zijn. Verder nog geen werkende logitech software voor mn muis en webcam. Wat me opviel was dat mijn onboard marvell netwerk kaart direct al werkte. Normaal moest ik daar een aparte driver voor downen, dus dat had ik nu ook alvast gedaan. Pas na 10 minuten surfen merkte ik dat hij al werkte :P

Wat games betreft werken de meesten probleemloos en zonder vertraging oid. De enige die tot nu toe niet werkt is heroes of might and magic 3 :(, ook in compatibiliteitsmodus niet, dus ben bang dat ik die zal moeten afschrijven.

Dit is trouwens een geweldig handig topic geweest, alle drivers in no time gevonden. :D

Edit: Nog een klein ding wat ik mis is het opnemen van media player in de toolbar. Hebben ze dat hier eruit gelaten?

[ Voor 18% gewijzigd door aapelite op 31-07-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Is het bij jullie ook zo dat je onder x64 veel makkelijker kan multitasken? Dus tijdens het spelen van een spel zonder problemen op alt-tab kunt drukken en je browser net zo snel als normaal kunt starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wwillem schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:13:
Is het bij jullie ook zo dat je onder x64 veel makkelijker kan multitasken? Dus tijdens het spelen van een spel zonder problemen op alt-tab kunt drukken en je browser net zo snel als normaal kunt starten?
Dat komt wellicht omdat die spellen in 32bits mode draaien en dus in een soort van appart gedeelte waardoor je idd makkelijker kan switchen naar je desktop ofzo die in het 64bits deel draait.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 01:17

Ace

Happy Happy Joy Joy

wwillem schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:13:
Yup, zoals ik al eerder aangaf draait World of Warcraft hier windowed (dual monitor) en surf/irc/whatever ik op de 2e monitor. Het is eigenlijk amper te merken dat er ook nog een volledige 3D game draait zo vlot start alles op vergeleken met XP32.

Nou heb ik het qua install en drivers wel vrij makkelijk gehad. Nforce + Forceware 64bits installeren en alles draait. Verder geen exotische hardware waar ik drivers voor nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
damn ben vandaag sinds 16:00 bezig om winxp64 te installeren maar steeds na dat de installatie klaar is, als windows voor het eerst boot gaat de pc gelijk in de reset en blijft in een loop hangen.

specs:

MSI K8T Neo-FIS2R
2 x maxtor 120 gig in raid 0
ATI X800xt
2x 512 mb

heb de promise driver 1.00.1.39 AMD64 de Promise FastTrak 378/TX4000/S150 TX Series Driver *decorated* (van planetAMD64.com) en de 1.00.1.41 allemaal doen ze hetzelfde,

iemand die het wel aan de gang gekregen met de neo fis2r?

ik denk dat ik maar de via aansluitingen pak en die eens gaan proberen, wel jmmr want ik had liever die van promise willen houden.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:26:
Als Microsoft me vertelt dat ik bij de winkel moet zijn om mijn x64 om te ruilen voor de 32-bits versie, en de winkel zegt dat ze daar niet aan beginnen, wat doe je dan? Toch maar weer een illegale kopie installeren?
Het betreft hier helaas een OEM release omdat WXP64 niet in retail op de markt komt. Ik kan me wel verplaatsen in jouw situatie. Ben jij je 32-bits versie kwijt door inruil??!
Zo ja, dan is dat lomp van hun. Denkt een winkelier (alsmede M$ Microsoft) niet na dan. Ik zou toch even neuzen in het rechtssysteem want volgens mij mag je de oude Windows gewoon opeisen omdat het hier een evenwaardig product betreft mits je hem langer als 8 dagen in bezit hebt. Of gaat hier de EULA in voorrang? Of de consumentenwet?

TIP: Zet die illegale kopie erop en meld het aan M$ Microsoft, dan krijg je voor de helft van het geld een originele legale versie. Vertel zeker dat je WXP64 hebt geprobeert en hoe de vork in de steel zit. M$ Microsoft begrijpt echt wel dat je nu in het nauw zit.
Modbreak:Microsoft, laat je verbasteringen maar achterwege Windows Operating Systems - Policy

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 07-08-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:41:

[...]

TIP: Zet die illegale kopie erop en meld het aan M$, dan krijg je voor de helft van het geld een originele legale versie. Vertel zeker dat je WXP64 hebt geprobeert en hoe de vork in de steel zit. M$ begrijpt echt wel dat je nu in het nauw zit.
Een illegale kopie door MS laten omzetten in een legale zal hem niet lukken, tenzij hij kan bewijzen dat zijnn illegale Windows door een winkel is geleverd als zijnde legaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 03-08-2005 10:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:41:
[...]
Het betreft hier helaas een OEM release omdat WXP64 niet in retail op de markt komt. Ik kan me wel verplaatsen in jouw situatie. Ben jij je 32-bits versie kwijt door inruil??!
Zo ja, dan is dat lomp van hun. Denkt een winkelier (alsmede M$) niet na dan. Ik zou toch even neuzen in het rechtssysteem want volgens mij mag je de oude Windows gewoon opeisen omdat het hier een evenwaardig product betreft mits je hem langer als 8 dagen in bezit hebt. Of gaat hier de EULA in voorrang? Of de consumentenwet?

TIP: Zet die illegale kopie erop en meld het aan M$, dan krijg je voor de helft van het geld een originele legale versie. Vertel zeker dat je WXP64 hebt geprobeert en hoe de vork in de steel zit. M$ begrijpt echt wel dat je nu in het nauw zit.
Ik ben hem niet kwijt door inruil, dat had er nog bij moeten komen ;) Het is gewoon een miskoop, maar niet eens door Microsoft's toedoen. Zolang dat Windows Genuine Advantage niet verplicht wordt voor de updates gebruik ik voorlopig wel een illegale kopie van de 32-bits versie. Dan koop ik volgend jaar Vista wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang dat Windows Genuine Advantage niet verplicht wordt voor de updates gebruik ik voorlopig wel een illegale kopie van de 32-bits versie. Dan koop ik volgend jaar Vista wel weer.
Eerlijk gezegt hier hetzelfde laken en pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersinga
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05-2024
ik heb zojuist xp64 op mijn pc (met AMD athlon 64) gezet, maar bij het opstarten (1e restart na de installatie al) blijft het scherm zwart (safe mode ook). Iemand enig idee?

Singa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Leaktek USA was sneller met antwoorden... :P

Eind juni komen er blijkbaar bèta-drivers beschikbaar.
En we zitten ondertussen alweer in augustus en er zijn geen XP64 drivers van Leadtek.

-- edit: Ik heb ze maar weer 's gemailed of die XP64 drivers nog ooit komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2005 10:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:14:
[...]

Eerlijk gezegt hier hetzelfde laken en pak.
Ja, hier ook. Ik vind ook niet dat ze je dat echt kwalijk kunnen nemen. En daarbuiten, die 1% van de tijd dat ik xp32 gebruik, zit ik toch niet in xp64, dus het is weinig en nooit tegelijk. Dan zie ik het als extra 32 bits subsysteem onder xp64. (Ja, ok, dat is het natuurlijk niet.)

Wat meer ontopic een aantal punten voor de startpost van deel 2: (Zijn al eerder genoemd)
- Er is een final van java voor windows x64. Te weten 1.5.0_04. (Dus geen rc meer.)
- Squeez deinstalleert niet en werkt mijns inziens niet zo prettig. (Ik heb eventueel wel een .reg bestand om extract voor winrar toe te voegen aan het rechtermuismenu onder x64.)
- Er is inmiddels een nieuwe versie van de 64 bits firefox. Misschien is een link naar http://www.mozilla-x86-64.com/download.html handiger.
- Ook van het 64 bits .net framework is een nieuwere versie. Misschien kan hier ook een minder diepe link geplaatst worden.

[ Voor 3% gewijzigd door jvo op 03-08-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
tis mu eindelijk gelukt om het aan de gang te krijgen! heb veel sites en drivers geprobeerd maar nix wilde werken tot dat ik ergens zag dat de promise 20378 dezelfde drivers gebuikt als de FastTrak S150 TX.

de 20378 zag ik niet op de site van promise staan maar die S150 TX wel! daarstonden drivers bij voor amd64 windows. hier stond bij dat de inf bestand aan gepast is om aan de eisen van 64-bit systeem te voldoen. nadeze te hebben gedownload stond in de txtsetup.oem dat hij mijn promise ook ondersteunde
8)7 .

link naar de drivers FastTrak S150 TX AMD64 Drivers For Windows [BETA]

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 07:46

Remko_

[IRF]

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:54:
[...]

Helemaal mee eens, maar als ik geen gebruik kan maken van bleutooth is het einde verhaal. Nu is een dualboot natuurlijk mogelijk, maar dan ben je alsnog afhankelijk van je oude windows.
Hiero werkt bluetooth Prima hoor :P
gewoon zon MSI Bluetooth stikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ie dan, zoals jullie al wisten, FantomDVD:
http://radio.kcbone.nl/FantomDVD/FantomDVD_Beta_20050524.zip

En ja, werkt probleemloos met alle images (bin, iso cd clones) die ik ken... ze moeten wel een .cue index bestand hebben... maar die kan je zelf maken als je die niet erbij hebt met een cue maker als: http://www.warezfaq.com/fleas/MakeCue.zip

Heb hem ff op me eigen domein gezet... dat geklik naar mirrors is ook maar niks :P
Tis een beta maar hij werkt als een trein. Hij vraagt na install om reboot.. doe dit ook want anders crashed je systeem heb ik ondervonden :P

Have fun!

PS: ff tussen de software lijst op frontpage mod?

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Remko_ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:25:
[...]

Hiero werkt bluetooth Prima hoor :P
gewoon zon MSI Bluetooth stikkie
Die heb ik ook, maar nog niet geprobeerd te gebruiken :). Welke drivers heb je gebruikt? die van MSI zelf, of van Widcomm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foutloos fungeren ontdekt in het branden van cdees met deepburner..

http://www.deepburner.com/download/DeepBurner1.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Die heb ik ook, maar nog niet geprobeerd te gebruiken :). Welke drivers heb je gebruikt? die van MSI zelf, of van Widcomm?
Als ik me niet heel sterk vergis gebruikt mijn Bleutooth dongle van Eminent ook Widcomm drivers. Werken die dan wel onder x64? Op de site van de fabrikant staan geen 64-bits drivers en ik heb bleutooth nodig voor mijn werk, dus het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Laatst online: 15:36
Over de Virus scanner, werkt norton hier nu helemaal niet op windows xp x64? Of pakketten als internet security? Want windows kan toch ook met 32 bits prog omgaan? of zie ik het helemaal verkeerd?

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
erickov schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:02:
Over de Virus scanner, werkt norton hier nu helemaal niet op windows xp x64? Of pakketten als internet security? Want windows kan toch ook met 32 bits prog omgaan? of zie ik het helemaal verkeerd?
32-bit programma's worden uitgevoerd in een omgeving dat je met een emulator kunt vergelijken. Virusscanners nestelen zich wat dieper in je systeem dan normale programma's waardoor die persee 64-bit moeten zijn.

In plaats van Norton kun je eens naar Symantec Antivirus Corporate kijken. Daar is een 64-bit versie van, die exact dezelfde virusdetectie als Norton heeft (Norton = Symantec).

[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 05-08-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er eigenlijk al een nederlandse 64-bits versie van winXP pro?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Voor alle mensen met een Creative geluidskaart: Er zijn nieuwe drivers uit voor x64! Dat is mooi, want 16 augustus verlopen de oude beta drivers en dat is binnenkort.

Installeer deze drivers niet met de bijgeleverde setup, maar met update driver / stuurprogramma's vernieuwen optie in Windows zelf, anders heb je maximaal 2 speakers.

[ Voor 32% gewijzigd door dr snuggles op 07-08-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:01:
is er eigenlijk al een nederlandse 64-bits versie van winXP pro?:?
Nee die is er niet, en volgens mij komt die ook niet. Er zijn verschillende MUI (Multilanguage User Interface)-packs beschikbaar, maar daar zit nog geen Nederlands bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waarom me het niet lukt een RAID 0 Array neer te zetten met de drivers die ik gedownload heb op ftp://ftp.tyan.com/drivers/nvidia2/Win_XP_03_x64bit/

Ik heb een DFI Lanparty Nforce4 UT. Ik wil mijn Nvidia controller voorzien van een driver na de F6 tijdens de setup van XP64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 11-09 16:07
Ik heb pas windows x64 geinstalleerd maar ik kan geen USB 2.0 drivers vinden, kan iemand me hiermee misschien helpen.

Ik heb een P5GD1 moederbord..

alvast bedankt,

bartos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:22:
Kan iemand me vertellen waarom me het niet lukt een RAID 0 Array neer te zetten met de drivers die ik gedownload heb op ftp://ftp.tyan.com/drivers/nvidia2/Win_XP_03_x64bit/

Ik heb een DFI Lanparty Nforce4 UT. Ik wil mijn Nvidia controller voorzien van een driver na de F6 tijdens de setup van XP64.
Je zegt dat het je niet lukt een raid 0 array "neer te zetten". Ik gok erop dat je hiermee bedoeld dat je tijdens de windows XP x64 setup geen harde schijf te zien krijgt.

Krijg je een error bij het laden van de disketten? Heb je wel een raid 0 array aangemaakt voordat je begon met het installeren van windows? (zie je moederbord handleiding voor meer info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

Je zegt dat het je niet lukt een raid 0 array "neer te zetten". Ik gok erop dat je hiermee bedoeld dat je tijdens de windows XP x64 setup geen harde schijf te zien krijgt.

Krijg je een error bij het laden van de disketten? Heb je wel een raid 0 array aangemaakt voordat je begon met het installeren van windows? (zie je moederbord handleiding voor meer info)
Het aanmaken van een Array is niet het probleem, dit gaat goed..Het is dat ik de Nvidia controller niet kan voorzien van de drivers. Ik heb de gedownloadde drivers uit laten pakken naar een diskette en ze geprobeerd te laden na de F6, maar krijg een error dat ze niet zijn te laden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:42:
Het aanmaken van een Array is niet het probleem, dit gaat goed..Het is dat ik de Nvidia controller niet kan voorzien van de drivers. Ik heb de gedownloadde drivers uit laten pakken naar een diskette en ze geprobeerd te laden na de F6, maar krijg een error dat ze niet zijn te laden....
Ok, dat is duidelijk. Twee opties:
• Floppy opnieuw aanmaken met nieuwste 6.66 drivers van nvidia.
• De 6.66 drivers integreren in je XP x64 setup met het programma nLite. Dit is lastig en vereist tijd en moeite omdat de nvidia drivers niet fantastisch werken. Het voordeel is dat met nLite gemaakte cd's, je een hoop tijd bespaart tijdens de installatie en het tweaken ervan. Lees hier hoe dit werkt (zoek op Fernando 1 ergens onderaan voor een duidelijke uitleg.

Gebruik niet de 6.56 drivers voor het integreren! Dan blijft je systeem na het installeren achter elkaar opnieuw opstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 07-08-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
bartosiej schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:40:
Ik heb pas windows x64 geinstalleerd maar ik kan geen USB 2.0 drivers vinden, kan iemand me hiermee misschien helpen.

Ik heb een P5GD1 moederbord..

alvast bedankt,

bartos
heeft iemand al wat gevonden? Ik heb die drivers eigelijk wel hard nodig :|

alvast bedankt,

bartos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bartosiej schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:11:
[...]

heeft iemand al wat gevonden? Ik heb die drivers eigelijk wel hard nodig :|

alvast bedankt,

bartos
Je mag pas kicken na 24 uur ;)
Misschien kan je wat op planetamd64.com vinden...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
ik heb een intel p4 processor dus het lijkt me sterk dat ik daar wat vind ;)

toch bedankt dat er iemand reageert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Is er enige prestatiewinst merkbaar in BF2 of andere spellen? Dan ga ik namelijk Accuut Deze X64 installeren.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
bartosiej schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:21:
ik heb een intel p4 processor dus het lijkt me sterk dat ik daar wat vind ;)
Planetamd64 gaat over allerlei 64 bit software voor je 64bit windows. Ook handig als je een p4 hebt dus :).
Puresmoker schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:14:
Is er enige prestatiewinst merkbaar in BF2 of andere spellen? Dan ga ik namelijk Accuut Deze X64 installeren.
Wat mij op viel is dat veel mensen in het BF2 topic hier op GoT last hebben van lag. Ik had nergens last van en ik denk dat hier staat waarom. Deze link beantwoord ook automatisch je vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
wwillem schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:57:
[...]

Wat mij op viel is dat veel mensen in het BF2 topic hier op GoT last hebben van lag. Ik had nergens last van en ik denk dat hier staat waarom. Deze link beantwoord ook automatisch je vraag :).
Dan weet ik wat me te doen staat vanavond, Vista draf, X64 drop.

Bedankt :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Ik draai nu al een tijdje x64 en alle games ed werken perfect, zelfs ouderen die niet eens meer onder xp met verschillende updates werkten. Het enige waar ik nu last van heb is dat bij het afsluiten de pc niet uit gaat. Ik krijg afsluit scherm, hoor mn hdd`s uitschakelen ed, maar het systeem zelf gaat niet daadwerkelijk uit gek genoeg. Iemand daar ook last van en evt al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
aapelite schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:53:
Ik draai nu al een tijdje x64 en alle games ed werken perfect, zelfs ouderen die niet eens meer onder xp met verschillende updates werkten. Het enige waar ik nu last van heb is dat bij het afsluiten de pc niet uit gaat. Ik krijg afsluit scherm, hoor mn hdd`s uitschakelen ed, maar het systeem zelf gaat niet daadwerkelijk uit gek genoeg. Iemand daar ook last van en evt al opgelost?
Hier had ik last van met XP 32bit op andere computers. Windows update lostte altijd alles op. Met de search is hier ook al veel over te vinden voor de 32 bits versie. Ik denk dat al deze ook werken voor jou. Naar deze site wordt heel veel verwezen als ultieme hulpmiddel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Ik kon nog niets vinden over Remote Administrator, dus bij deze:

Op Famatech kwam ik het volgende tegen:
Due to how Microsoft has changed its handling of 32bit applications under XP 64bit, the default installer for radmin does not work (through no fault of the radmin developers. Here is what I found....

When the installer says to put the r_server into system32, microsoft re-directs the file to C:\WINDOWS\SysWOW64. Unfortunately, Microsoft was not also smart enough to intercept the service creation call and change that path as well (another case of Microsoft half doing their job correctly again).

The following information is to be used at your own risk.

Start-Run-Regedit
F3 to and search for r_server. Look for the Imagefile string that looks like
"c:\windows\system32\r_server.exe /service"

Change the c:\windows\system32 to C:\WINDOWS\SysWOW64

Use F3 to search for any occurances and then you can start your service just fine.
Bij mij in het Register stonden deze entrys als:
"C:\WINDOWS\system32\r_server.exe" /service
Dus als het in eerste instantie lijkt dat het niet te vinden is, probeer deze dan nog.

Na wijzigen doet Remote Administrator het weer als voorheen.

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

iemand hier die drivers heeft gevonden voor de HP8150? kan ze nergens vinden op de site van HP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik heb in mijn pc een klein lcd schermpje zitten waarop in winamp info etc zou moeten kunnen laten zien.
Helaas werkt de driver die ik op htaccess.com gevonden had niet in windows x64.

Heeft iemand hier al iets voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

aapelite schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:53:
Terugkomend op mijn probleem.

Door mijn bios van de asus A8V deluxe te updaten naar de nieuwste versie (1014) sluit het geheel nu wel netjes af en gaat het ook daadwerkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Ok, dat is duidelijk. Twee opties:
• Floppy opnieuw aanmaken met nieuwste 6.66 drivers van nvidia.
• De 6.66 drivers integreren in je XP x64 setup met het programma nLite. Dit is lastig en vereist tijd en moeite omdat de nvidia drivers niet fantastisch werken. Het voordeel is dat met nLite gemaakte cd's, je een hoop tijd bespaart tijdens de installatie en het tweaken ervan. Lees hier hoe dit werkt (zoek op Fernando 1 ergens onderaan voor een duidelijke uitleg.

Gebruik niet de 6.56 drivers voor het integreren! Dan blijft je systeem na het installeren achter elkaar opnieuw opstarten.
Vreemd geval, ik heb de drivers uit het 6.66 pack gehaald en ze naar een diskette gekopieerd. Het geval nu is, is dat ik na het laden van de drivers een continuiteit heb van het rebooten dus ook met de 6.66 drivers, jammer.

Met Nlite ben ik in de weer geweest, maar tijdens het laden van de source geeft Nlite me te kennen dat het niet overweg kan met 64bits. Ik wachtmaar gewoon af totdat Nvidia met definitieve floppy drivers komt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:06:
Voor de mensen die een HP printer hebben en net zoals ik gek worden dat ze niet gewoon kunnen printen in x64 is hier een driver:
http://www.planetamd64.com/index.php?download=401

Deze driver is een algemene beta.Dat wil zeggen dat hij niet specifiek voor 1 model is, dus dat hij ook niet weet wat je printer allemaal wel en niet kan (randloos printen, etc..), maar dat kun je zelf allemaal aangeven. In ieder geval doet hij het prima op mijn HP PSC1315. Eenvoudige install via setup programma.

Ondersteuning voor de volgende printers:
hp deskjet series: 3320, 3420, 3500, 3600, 3740, 3840, 5100, 5550, 5551, 5600, 5700, 5800, 6122, 6127, 6500, 6600, 6800, 895c, 960c, 980c, 990c, 995c
hp officejet series: 4100, 4105, 4200, 5500, 6100, 6200, 7200, 7300, 7300, 7400
hp photosmart series: 140, 240, 2600, 2700, 320, 330, 370, 380, 7200, 7400, 7600, 7700, 7900, 8100, 8400, 8700
hp psc series: 1300, 1310, 1600, 2100, 2150, 2170, 2200, 2300, 2350, 2400, 2500
Heb je ook een werkende link? ik wil ozo graag een 3320 printer die het onder xp64 doet...

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:44:
[...]

Heb je ook een werkende link? ik wil ozo graag een 3320 printer die het onder xp64 doet...
Werkt hoor, page laad langzaam, daarna scroll naar beneden voor I agree. Daarna krijg je dload link :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:07:
[...]
Vreemd geval, ik heb de drivers uit het 6.66 pack gehaald en ze naar een diskette gekopieerd. Het geval nu is, is dat ik na het laden van de drivers een continuiteit heb van het rebooten dus ook met de 6.66 drivers, jammer.
Ik heb een tyan k8we en er was maar 1 set nforce drivers waarmee ik zonder dat eeuwige rebooten m'n sata raid aan de gang kreeg.
Op de nvidia site staan ook oude onder archive, probeer die ook eens.
Het maakt niet uit welke versie je gebruikt, als je eenmaal in windows bent doe je de hele nforce update en vervangt ie ze toch.
Je kunt de sata raid dir naar floppy kopieren als je de nforce exe opstart en zich laat uitpakken en dan de installatie afbreken.

Mijne wou ALLEEN met de TYAN floppy van de ftp site werken, maar ik heb ondertussen al van anderen gehoord die enkel met de 6.56 versie van nvidia de zaak aan de praat kregen.
Als je de melding krijgt dat ie 2 .cat files mist, die kun je gewoon ignoren.

Ik had 21 keer instaleren nodig voor ik de goeie sata raid drivers had.

edit:
probeer deze eens:
ftp://ftp.tyan.com/driver...R_SATA_Win_x64_XP_FDD.zip

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over FileDisk is het normaal dat je die images niet kan unmounten?
En zo nee moet ik daar nog iets extras voordoen. Of kan ik misschien via windows zelf doen ofzo.

Elke tip is welkom

Ojah ik zit via remote desktop. maar daar kan niet aan liggen toch?

Ik heb het al moet exact op de drive letter klicken. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 12:58 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!