Voor de fans van Matlab heb ik nog een positieve mededeling:
Matlab 7 (RC14) SP2 werkt wel onder x64
. De versie zonder sp2 werkt niet onder x64 trouwens.
Matlab 7 (RC14) SP2 werkt wel onder x64
Zo'n beetje iedereen hier met x64 draait gebruikt een moederbord met een nforce4 chipset, net als jouw Gigabte K8NF9. Jouw gigabyte moederbord drivers zijn dus hetzelfde als nforce4 chipset drivers. Op dit moment hebben nog al wat mensen ruzie met deze drivers bij het installeren van x64 icm sata harde schijven. Wanneer je dat punt voorbij bent, dan zul je denk ik verder geen nadeel ondervinden van de beta nforce drivers.Hertog_Martin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:05:
[knip]
Dus voor mij zal een overstap veel vooruitgang brengen, alleen ben ik toch ook wel beetje twijfelachtig over de driversupport. Ik zie namelijk dat er voor mijn Gigabyte moederbord wel beta drivers, en ook beta drivers voor nvidia nforce, maar kunnen die de prestaties juist niet weer benadelen?
Toevallig mensen met een Gigabyte K8NF9 die xp 64bit pro goed draaien?
Verwijderd
Geweldigprobeer deze eens:
ftp://ftp.tyan.com/driver...R_SATA_Win_x64_XP_FDD.zip
Verwijderd
Ik heb nu hetzelfde probleem Erg klote.....mrboomblaster schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:56:
damn ben vandaag sinds 16:00 bezig om winxp64 te installeren maar steeds na dat de installatie klaar is, als windows voor het eerst boot gaat de pc gelijk in de reset en blijft in een loop hangen.
specs:
MSI K8T Neo-FIS2R
2 x maxtor 120 gig in raid 0
ATI X800xt
2x 512 mb
heb de promise driver 1.00.1.39 AMD64 de Promise FastTrak 378/TX4000/S150 TX Series Driver *decorated* (van planetAMD64.com) en de 1.00.1.41 allemaal doen ze hetzelfde,
iemand die het wel aan de gang gekregen met de neo fis2r?
ik denk dat ik maar de via aansluitingen pak en die eens gaan proberen, wel jmmr want ik had liever die van promise willen houden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 23:02 ]
Ah, wat voor problemen precies? En gaat dat bij de installatie meteen al mis? Heb namelijk een SATA schijf (WD)wwillem schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:40:
[...]
Zo'n beetje iedereen hier met x64 draait gebruikt een moederbord met een nforce4 chipset, net als jouw Gigabte K8NF9. Jouw gigabyte moederbord drivers zijn dus hetzelfde als nforce4 chipset drivers. Op dit moment hebben nog al wat mensen ruzie met deze drivers bij het installeren van x64 icm sata harde schijven. Wanneer je dat punt voorbij bent, dan zul je denk ik verder geen nadeel ondervinden van de beta nforce drivers.
De console was bij XP32 geen DOS-prompt. Het is gewoon een command console. En in XP64 zit die ook nog gewoon.-DG- schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:34:
Ik heb nu al een poosje gezocht maar ik kan mijn vraag eigelijk niet goed vinden, vandaar hier:
Zit er nou wel of geen dos (cmd achtig iets) in xp 64bits?
Ik heb wel gevonden dat het toch af was gelopen met 16 bits programma's dus dan lijkt het mij logisch dat dos/CMD er ook nie meer in zit? (wat bij windows xp 32bit nog wel het geval is)
En mocht dit er dus niet in zitten, is het dan ook niet mogelijk om dit te simuleren met een bepaald programma ofso?
Verwijderd
Situatie: Sata schijf + nforce4 + XP x64Hertog_Martin schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:07:
[...]
Ah, wat voor problemen precies? En gaat dat bij de installatie meteen al mis? Heb namelijk een SATA schijf (WD)
Ik draai nog steeds x64 als enige OS. Ik zou alleen terug keren als ik driver problemen zou hebben, maar daar heb ik nauwelijks last van gehad. x64 heeft voor mij teveel voordelen om zo maar gedag te zeggenPalomar schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:18:
Zijn er ondertussen al veel mensen die XP64 echt als hoofd OS gebruiken? Of zijn er veel toch weer teruggegaan naar 32bit (en waarom?).
[knip]
Dus wie draait het nog en wie had toch zoveel problemen dat ie weer terug ging naar 32bit?
[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 15-08-2005 15:32 ]
Heb je al geprobeerd om een iso te maken van jouw legale BF2 cd en deze vervolgens te mounten met filediskMister_X schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:30:
zo guys, ik heb ook eindleijk winxp64 op me game pc, als hoofd (enige) os geinstalleerd! ben erg benieuwd, moet morgen alleen even een dvd-rommetje halen omdat zoals vele al weten, d-tools niet werkt, zo kan ik natuurlijk geen BF2 spelen (heb legaal, maar zit dus geen dvd-rom in me game-machine, dvd-rw zit in werkstation,maarja ik ga dus maar eens een ddvd-rom kopen..)
apps en de andere voor cache en games is ook snel... effe sparen voor 2 raptors
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 15-08-2005 16:53 ]
Huh? driver diskettes bij de installatie? Bij XP 32 bit hoefde ik geen enkele diskette te gebruiken. Moet ik alleen een diskette met de nforce4 x64 drivers hebben of moeten er nog meer drivers op diskette gezet worden?wwillem schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:12:
[...]
Situatie: Sata schijf + nforce4 + XP x64
Probleem 1) Bij het installeren van XP x64 wordt er gevraagd om driver diskettes, maar wanneer je de disktette erin doet worden allerlei bestanden niet gevonden.
Oplossing: Driver versie 6.56 gebruiken.
Ai, Mijn bios is vrij nieuw, en terugflashen kan niet want ik heb deze bios nodig voor support van de venice core.Probleem 3) XP crasht nadat je de eerste keer na de installatie hebt gerestart icm nforce 6.56 drivers.
Oorzaak: Je bios is te nieuw en ondersteunt NVraid 4.81. Windows herkent dit en installeert automatisch de verkeerde drivers. Een crash is het gevolg.
Oplossing a: Nieuwe drivers gebruiken die NVraid 4.81 ondersteunen en ook niet zeurt bij het installeren. Deze drivers bestaan nog niet.
Oplossing b: Je bios terugflashen naar een versie die nog geen ondersteuning heeft voor NVraid 4.81 en driver 6.56 gebruiken.
Verwijderd
Op de diskette moet alleen de sata driver komen. Maar dit had je ook allemaal met google of met de search kunnen vindenHertog_Martin schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:39:
[...]
Huh? driver diskettes bij de installatie? Bij XP 32 bit hoefde ik geen enkele diskette te gebruiken. Moet ik alleen een diskette met de nforce4 x64 drivers hebben of moeten er nog meer drivers op diskette gezet worden?
Fantom DVD is er als alternatief. Verder kunnen er geen MDF files worden gemount met Filedisk (ook niet met Fantom DVD trouwens), daarmee heb jij nu waarschijnlijk problemen. MDF files kun je met isobuster omzetten naar ISO files.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:10:
Iemand een idee wanneer daemon tools 64 er is?
Met dat filedisk ding wil het niet echt lukken bij mij.
Of hij hangt als ik een image wil mounten of hij mount helemaal niks.
Is er nog een alternatief?
Gebruik het volledig zonder probs als hoofd OS, zie geen reden meer waarom ik XP32 erop zou willen zetten.Palomar schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:18:
Zijn er ondertussen al veel mensen die XP64 echt als hoofd OS gebruiken? Of zijn er veel toch weer teruggegaan naar 32bit (en waarom?).
IDus wie draait het nog en wie had toch zoveel problemen dat ie weer terug ging naar 32bit?
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 19:17 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Hertog_Martin op 16-08-2005 00:11 ]
Bijna al je vragen zijn prima te vinden hier op GoT, sommige zijn zelfs erg basic. In elk subforum hier op got kun je een FAQ vinden waarin je veel informatie kunt vinden. Lees bijvoorbeeld eens de faq door van Windows Operating Systems. Dingen die je uiteindelijk niet weet kun je altijd nog zelf proberen op je eigen pc. Pas als het dan niet lukt en je er echt niet meer uitkomt, dan kun je hier op GoT vragen stellen.Hertog_Martin schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:19:
[heel verhaal]
Sorry hoor maar ik ben echt niet iemand die niet probeert zelf informatie te zoeken.wwillem schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:04:
[...]
Bijna al je vragen zijn prima te vinden hier op GoT, sommige zijn zelfs erg basic. In elk subforum hier op got kun je een FAQ vinden waarin je veel informatie kunt vinden. Lees bijvoorbeeld eens de faq door van Windows Operating Systems. Dingen die je uiteindelijk niet weet kun je altijd nog zelf proberen op je eigen pc. Pas als het dan niet lukt en je er echt niet meer uitkomt, dan kun je hier op GoT vragen stellen.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 10:38 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 03:01 ]
Driver werkt ok, alleen verdwijnt hier de melding niet dat de driver na 16 augustus verlopen is. Misschien nog iets ouds in het register? Iemand hier iets tegen? (net gezocht in register maar niet echt iets gevonden)Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:46:
Nadat ik bijna mijn SB LIVE! door midden wou breken, vanwege de bagger support van creative, besloot ik toch nog ff te checken op de site voor drivers.
En wat bleek, er zijn eindelijk goede drivers voor het ding! En ze verlopen niet! Bravo creative, was dat nou zo moeilijk?
Deze driver is voor de mensen met de retail SB LIVE! Je weet we die ene die volgens veel creative drivers niet in je computer geinstalleerd was.
Ik heb ze maar ff op mijn eigen domein gezet voor de zekerheid. Je weet maar nooit met creative.
http://radio.kcbone.nl/sblive64drv/SBL_PC64DRVBETA_LB_2_03_0005.exe
De de surround mixer software nog....
EDIT: Surround mixer werkt zelf ook nu! Nou nou, Poe poe, goed hoor creative... Klik op link voor losse download van de mixer... 32 bit applicatie die de 64 bit drivers dus prima aanspreekt
http://radio.kcbone.nl/sblive64drv/surmix2.rar
Mensen die het allemaal hebben draaien zullen wel zeggen dat de dolby niet werkt... deze moet je ff aanzetten via: control panel> sound enz > speaker settings advanced > je keuze.
hoop dat het lukt allemaal...
Edit:
Herstel... dolby werkt bij mij dus nog niet... je kan wel pannen tussen 4 spreakers maar er komt niks uit het rear kanaal. De hardware is goed dus daar ligt het niet aan... maar ik heb het wel gehad met die kaart. Ik heb gewoon 4 speakers op 1 versterker en alleen de front out/input gebruikt.. jammer dan. gebruikte de dolby toch al niet. Maar mensen, we kunnen iig weer het mooie blauwe mixertje van creative gebruiken![]()
Verwijderd
Verwijderd
Aapelite,aapelite schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:48:
[...]
Driver werkt ok, alleen verdwijnt hier de melding niet dat de driver na 16 augustus verlopen is. Misschien nog iets ouds in het register? Iemand hier iets tegen? (net gezocht in register maar niet echt iets gevonden)
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 02:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Surf eens naar: 213.239.154.35Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:59:
Ik heb een probleem. Ik heb sinds kort een dual boot systeem met windows xp pro x32 en x64. Nu werkt onder x32 internet gewoon, maar onder x64 niet. Wel kan ik het ip-adres van mijn router ingeven in de browser, en zo de router bereiken. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. De firewall is uit, netwerk settings zijn hetzelfde. Ik heb met variabel en vast ip geprobeerd.
Mijn specs:
Asus A8N-sli deluxe Moederbord
AMD 3500+
2x Asus 6600gt in SLI
1024MB Kingston geheugen
Onboard Marvell netwerkaart, bij de andere hetzelfde probleem.
3FPS is voor jou een reden nog niet over te stappen?!?!Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:09:
Na veel checken of alle drivers voor x64 beschikbaar zou zijn heb ik toch x64 XP geinstalled. Echter zit ik GEEN performance verschil in games. Het gaat mijn alleen om gamen.. Ik weet dat de games nog niet vol 64 bit ondersteunen en heb daarom ook getest met Far Cry en de x64 patch. Het scheelde 3FPS met deze setup :
FX55, 7800GTX in SLi, 2GB 2.2.2.5 XMS Corsair..
Ik wacht nog een tijd tot de games wat vloeiender lopen..
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 17:07 ]
• Voor je audigy LS kun je ook gewoon de algemene audigy drivers nemen.Johann0r schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:30:
Ik had 2 maanden geleden x64 ook redelijk werken behalve dat er geen drivers waren voor mijn Creative Audigy LS en realtek 8029AS.
Nu heb ik vernomen dat op de creative site de Audigy LS drivers zijn uitgekomen!
alleen mis ik nu de realtek drivers nog, iemand een idee of iemand deze tegengekomen?
En ik bedoel ik kan mijn Norton antivirus 2005 wel gewoon gebruiken op x64 togch dan komt hij gewoon in de 32bits program files?
[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 19-08-2005 17:19 ]
Norton (Spreek die naam niet uit in mijn bijzijn, of je wiltJohann0r schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:30:
Ik had 2 maanden geleden x64 ook redelijk werken behalve dat er geen drivers waren voor mijn Creative Audigy LS en realtek 8029AS.
Nu heb ik vernomen dat op de creative site de Audigy LS drivers zijn uitgekomen!
alleen mis ik nu de realtek drivers nog, iemand een idee of iemand deze tegengekomen?
En ik bedoel ik kan mijn Norton antivirus 2005 wel gewoon gebruiken op x64 tog dan komt hij gewoon in de 32bits program files?
[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 19-08-2005 18:15 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
[ Voor 7% gewijzigd door Johann0r op 19-08-2005 18:38 ]
Ik snap het. Ik heb goed en slecht nieuws:Johann0r schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:19:
die 8029AS is idd 10 mbit, de drivers zitten wel in xp32 bit maar niet in x64.
Ik heb ook wel onboard lan (a8n) maar die 8029AS is een ingebouwde hub in mijn pc via die netwerk kaart heeft mijn broertje internet.
Dus is wel even belangrijk als ik daar een driver van zou kunnen vinden
[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 19-08-2005 19:23 ]
Verwijderd
Toen ik je post las over Norton en NOD32 ben ik is gaan kijken naar NOD32 ( Kon het nog niet namelijk ) en het bevalt me goed. Dit draaid inderdaad goed op x64BIT XP. Echter zoek ik een alternative voor norton voor mijn win2003 server.. Nu valt me op dat NOD32 niet echt snel is met updates voor de nieuwste virus of zie ik het verkeerd ?FnF schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:15:
[...]
Norton (Spreek die naam niet uit in mijn bijzijn, of je wiltzo'n 1 op je hoofd krijgen
), wordt nog helemaal niet ondersteund. Symantec Antivirus Corporate Edition werkt er echter wel op. Maar voor Antivirus, gebruik toch een goede, zoals NOD32 bijvoorbeeld
@JuanJ Zo goed ik weet werkt er inderdaad nog geen enkele webcam op x64, wel hebben een aantal bedrijven aangekondigd aan een x64 driver te werken...
NOD32 heeft ook een Windows 2003 versie (Zelfde als 2k en XP).Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:11:
[...]
Toen ik je post las over Norton en NOD32 ben ik is gaan kijken naar NOD32 ( Kon het nog niet namelijk ) en het bevalt me goed. Dit draaid inderdaad goed op x64BIT XP. Echter zoek ik een alternative voor norton voor mijn win2003 server.. Nu valt me op dat NOD32 niet echt snel is met updates voor de nieuwste virus of zie ik het verkeerd ?
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 20-08-2005 07:26 ]
Verwijderd
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 22:08 ]
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 10:12 ]
Verwijderd
Ik weet weinig af van bluetooth ed. Maar als hier iemand zit die je zou kunnen helpen, dan heeft die persoon nodig wat er precies "spaak" loopt. Zou je kunnen posten wat je niet lukt?Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 09:47:
Ik gebruik ook Windows x64 als hoofd OS. Bijna alles werkt behalve mijn Eminent bluetooth dongle met CSR chipset. Windows herkent hem wel als bluetooth radio en hij ziet ook mijn Samsung D500, maar verder loopt het spaak.
Hier een screenshot van de situatie (ps die raid controller moet ik nog installeren, drivers zijn er al)
[afbeelding]
Weet iemand hoe ik nu verder moet?
Verwijderd
ah bedankt. Heb ze maar ff gedownload. Helaas had ik al wel de vorige drivers geprobeerd (niet die voor WinXP SP2, maar msi_bluetooth_software1.4.3.4.zip met als gevolg dat ik WinXP64 niet meer kan opstarten. Niet gewoon, niet in safe modeXeno schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:10:
drivers voor USB bluetooth dongles van MSI : klik!
Verwijderd
Die Widcomm-drivers bedoel je? Geen flauw idee eigenlijk, klinkt als een re-install.gwystyl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:34:
[...]
ah bedankt. Heb ze maar ff gedownload. Helaas had ik al wel de vorige drivers geprobeerd (niet die voor WinXP SP2, maar msi_bluetooth_software1.4.3.4.zip met als gevolg dat ik WinXP64 niet meer kan opstarten. Niet gewoon, niet in safe mode.
Hij blijft hangen net na het OS-kies menu (heb nog dualboot met XP32). Weet iemand hoe je drivers uit WinXP64 kan slopen zonder daadwerlkelijk windows in te gaan? Ik zat zelf te denken aan regedit onder de recovery console, maar ik weet niet of die bestaat en of dat überhaupt kans van slagen heeft.
Drivers weghalen is tricky, maar ik zou de volgende oplossingen proberen:gwystyl schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 03:34:
[...]
ah bedankt. Heb ze maar ff gedownload. Helaas had ik al wel de vorige drivers geprobeerd (niet die voor WinXP SP2, maar msi_bluetooth_software1.4.3.4.zip met als gevolg dat ik WinXP64 niet meer kan opstarten. Niet gewoon, niet in safe mode.
Hij blijft hangen net na het OS-kies menu (heb nog dualboot met XP32). Weet iemand hoe je drivers uit WinXP64 kan slopen zonder daadwerlkelijk windows in te gaan? Ik zat zelf te denken aan regedit onder de recovery console, maar ik weet niet of die bestaat en of dat überhaupt kans van slagen heeft.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik heb system restore uitstaan, dus dat werkte niet (weet ik dat ook weer, pas uitzetten als het echt werktwwillem schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:23:
[...]
Drivers weghalen is tricky, maar ik zou de volgende oplossingen proberen:
• Pc opstarten, nadat je een piepje uit je speaker hoort meteen op f8 drukken (ingedrukt houden). Wachten totdat je een opstartmenu te zien krijgt. Je kan hier kiezen voor "last known good configuration". Die kiezen.
Mijn Win32 werkt nog wel gewoon, dus dat kan ik inderdaad proberen...• Een BartPE cd maken. Wanneer je dit nog nooit gedaan hebt, dan kost het je ongeveer een uurtje. Op een BartPE cd staat een compleet geinstalleerde versie van Windows. Met deze cd start je de gecrashte computer op. Je zoekt nu op de c schijf naar de bestanden uit het msi_blauwtand_software.zip bestand. Deze sloop je weg en waarschijnlijk zal je Windows X64 nu wel gewoon starte. Misschien dat x64 nog meldt dat hij bepaalde drivers niet kan vinden.
Was ook het plan, maar meestal maak ik pas een backup als ik de basic dingen die ik doe kan. Dat houdt in dat ik eerst windows + drivers + office + antivirus + updates tot dan toe installeer....• Tip: Maak voortaan met Ghost 8.0 (=2003) backups van je systeem. Hiervoor download je een win98 bootflop en regel je ghost.exe. Vervolgens maak je met je favoriete cd brand programma van deze bootflop een boot cd, met hierop ghost.exe (ghost 8.0 is 1 MB groot). Je start van de cd op, kies voor "start computer with cdrom support" en typt vervolgens ghost.exe. Mocht je sata schijven hebben, gebruik dan ghost.exe -noide. Nu kan je fijn backups maken. Uiteraard kun je het maken van backups ook wat eenvoudiger maken
.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Ik heb voor je geprobeerd 2 files te downloaden, maar hij blijf zeuren om Anti-Leech, helaas...Barracuda schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:27:
heeft iemand mischien een mirror van deze file?
Vampire Bloodlines Installer (Win. x64)
bij planetamd64 kan ik hem niet downloaden
Ik heb hier een linkje naar de msi gevonden. Na inloggen ging downloaden met internet explorer prima (met deerpark x64 helaas niet), dus heb ik hier (tijdelijk) een mirrortje voor je neergezet. Laat ff weten of het daarmee werkt en wanneer je hem hebt, dan haal ik 'm weer weg.Barracuda schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:27:
heeft iemand mischien een mirror van deze file?
Vampire Bloodlines Installer (Win. x64)
bij planetamd64 kan ik hem niet downloaden
Windows XP64 FAQ zie vraag één, ja die wordt ondersteundmaxjuh schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:52:
In de OP staat:
* AMD Athlon64 / Athlon64 FX
* AMD Opteron 100/200/800-series
* Intel Xeon (Nocona of nieuwer)
* Intel Pentium 4 (600-series of nieuwer)
Als ik search in topic vind ik niets over de AMD Turion. Word deze ook ondersteund door de Windows xp 64bit versie??
keej thx...gwystyl schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:29:
[...]
Windows XP64 FAQ zie vraag één, ja die wordt ondersteund
Thanks...gwystyl schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:04:
[...]
Ik heb hier een linkje naar de msi gevonden. Na inloggen ging downloaden met internet explorer prima (met deerpark x64 helaas niet), dus heb ik hier (tijdelijk) een mirrortje voor je neergezet. Laat ff weten of het daarmee werkt en wanneer je hem hebt, dan haal ik 'm weer weg.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
[ Voor 4% gewijzigd door Dutchmega op 28-08-2005 00:19 ]
Op www.planetamd64.com zijn denk ik wel werkende links te vindenJack Flushell schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:17:
Is er iemand die een mirror weet (of wil maken) naar de x64 installer van doom3 ROE? Er moet er een rondzwerven, maar alle links die ik kan vinden (ook google) zijn dood. Ik willut zo graag spelen
Zoals ik al zei: niks werktFnF schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:19:
[...]
Op www.planetamd64.com zijn denk ik wel werkende links te vinden
Ja, meestal loopt het op x64 een stuk soepelergirlgamer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:14:
Heb een nieuw systeem besteld met Windows XP x64. Maar bijna geen spellen ondersteunen x64.
Dus mijn vraag is als je spellen speelt onder x64 kan je dan verschil merken met als je ze zou spelen onder 32 bits?
Heb dacht ik ook gelezen dan je zowel x64 als de "oude" 32 bits versie kan installeren. Maar hoe moet dat dan?
Mcafee is ondertussen bij 9.0, zou die x64 ondersteunen? En kan ik wel partition magic gebruiken?
Verwijderd
Ik gebruik die virusscanner ook. Werkt prima onder x64. En 'voor ondernemingen' houdt alleen maar in dat ie lekker simpel is zonder overbodige features. Ik heb hem via mn school besteld (bij www.surfspot.nl), dus ik weet niet of ie ook in de winkel te koop is. Misschien even creatief zoeken met een peer 2 peer programma..........girlgamer schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:44:
Heb van Mcafee begrepen dat ze ermee bezig zijn.
Ik las wel op het forum dat Mcafee Virusscan Enterprise 8.0i goed werkt onder x64. Maar dit is toch voor ondernemingen?
Dan zullen we toch meer info moeten hebben over die laptop/geluidskaart, want SB pro compatible is wel heeeeel algemeenVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:51:
Hey, ik heb alle drivers en programma's die nuttig waren hier eigenlijk wel gevonden op een probleem na, mijn geluidskaart wil voor geen meter werken.. Aangezien ik op een laptop werk is dit een 3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd, ik zoek nu al een paar weken naar drivers hiervoor of whatever ik nodig heb maar zonder resultaat. Zijn er hier misschien mensen die me verder kunnen helpen want zonder geluid zuigt het nogal...
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 31-08-2005 21:11 ]
Verwijderd
Het merk van de geluidskaart weet ik dus niet, ik kan mijn laptop niet uit elkaar halen omdat er nog garantie op zit en dit was wat ik van HP terug kreeg...Palomar schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:10:
Dan zullen we toch meer info moeten hebben over die laptop/geluidskaart, want SB pro compatible is wel heeeeel algemeen(dat is elke geluidskaart). Noem iig het merk en type laptop
[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 31-08-2005 22:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het langzaam opbouwen van het beeld heb ik niet. Het kan wel zijn dat het laden lang duurt door bijvoorbeeld een trage harde schijf. Verder hibernate ik altijd (start pc op in 18 secPalomar schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:18:
Hebben meer mensen dat bij het aanzetten na hibernate de schijf erg ratelt en beeld langzaam opbouwt als het loginscherm in beeld komt? Onder XP 32bit ging dit allemaal vrij snel.
Ook als ik hem in hibernate stand zet duurt het een tijdje voordat het laadbalkje verschijnt (scherm blijft zwart).
Dit zou wel automatisch moeten gaan. Even de drivers opnieuw installeren en kijken of je de usb controller wel aan hebt staan in je bios.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:51:
Weet iemand drivers voor USB 2.0? Kennelijk worden die niet geinstalleerd tijdens de 6.66 setup..
Nforce4 dfi
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 02-09-2005 21:47 ]
Ik heb een vrij snelle s-ata schijf (na hiobernate duurt het bij mij ook maar 20 seconden ofzo om aan te zetten). Traag wil ik hem dus niet noemen. Maar als ik de PC aanzet na hibernate zit ie een paar seconden gigantisch te ratelen als het login schermpje in beeld komt. Daardoor is de beeldopbouw (verschijnen van het loginschermpje bijv.) ook wat langzaam.wwillem schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:45:
[...]
Het langzaam opbouwen van het beeld heb ik niet. Het kan wel zijn dat het laden lang duurt door bijvoorbeeld een trage harde schijf. Verder hibernate ik altijd (start pc op in 18 sec) en ik ben nog geen rare dingen tegen gekomen.
Het afsluiten bij een hibernate kan lang duren als er veel harde schijf activiteit is. Als ik bijvoorbeeld een DVD van 5GB omzet met Isobuster, dan komt het balkje pas na een paar min, als isobuster klaar is. Dus ik zou eens zoeken naar iets wat op de achtergrond draait en ide activiteit veroorzaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 03-09-2005 19:25 ]
Zowel een router als de interne firewall van xp sp2 filteren al het inkomende verkeer. Trojans werken dus niet wanneer je de sp2 firewall aan hebt staan. Voor xp x64 missen we alleen nog een goede firewall die het uitgaande verkeer regelt. Voor de meeste mensen is dit overbodig.The__Virus schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:19:
Ikzelf wil eigenlijk wel overstappen, maar ben bang dat toch bepaalde dingen het niet doen. Ik zal het namelijk zonder firewall moeten stellen en het blijkt dat er één poort openstaat als de firewall uitstaat (ook die van Windows). Deze kan gebruikt worden door Trojans (BTW kan portforwarding uitzetten dit probleem verhelpen?). Ik wil dus echt wachten tot er meer software te verkrijgen is, bijv. anti-spyware, anti-virus en firewalls. Wil gewoon mijn eigen programma's kunnen gebruiken.
Verwijderd
Ik draai hier winxp x64 ook gewoon met 512mb ram en dat werkt prima hoor.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:58:
Vraagje: is het verstandig om winxp-64 te installeren op een systeem met 512 MB ram? Werkt het dan nog wel een beetje vlot vergeleken met winxp? (ik hoorde nl. dat je meer geheugen nodig had wil je 32bit apps draaien onder winxp-64)
Ik doe nog wel eens een spelletje, vraag me dus af of ik serieuze perfomanceproblemen krijg onder winxp-64
been there, done that, bought the T-shirt
De hauppauge x64 drivers zijn in ontwikkeling, maar op dit moment nog niet af. Het duurt nog een maand voordat er misschien een beta driver beschikbaar komt. Dus helaas nog geen x64 voor je tv systeempje.Wout schreef op Monday 05 September 2005 @ 12:04:
Zijn er mensen met een Hauppauge 150 die Xp64 draaien? Aangezien Microsoft niet van plan is een MCE 64 editie uit te brengen zit ik er aan te denken van MCE af te stappen en over te gaan op XP64 icm andere TV software
Volgens Planet64 zijn er geen x64 drivers voor ata kaarten van Promise. Ook de Promise website belooft weinig goeds. Waarschijnlijk is er dus nog niemand die x64 + fasttrak100 tx2 heeft draaien.guido09 schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:13:
Is er iemand die 2 schijven in raid 0 aan een Promise Fasttrack100 TX2 heeft en hangen en ook WinXP64 wil installeren?
Ik ben nl. op zoek naar een geschikte 64bits driver om hierop te kunnen installeren.
Ik zou ook graag een vervolg zien, en ik wil best wel een nieuw draadje openen. Ik heb TS al even gemaild of hij er nog 1 wil openen, anders zal ik er wel even 1 openen.The__Virus schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:40:
Ja zou graag een vervolg willen zien! Helaas kan ik het niet doen (komt een drukke week aan). Maar als iemand zo goed zou willen zijn...!
[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 06-09-2005 14:05 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq