[XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-bit software topic*

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.027 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isengrim schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:55:
Flasplayer 7 werkt gewoon zolang je een 32bit browser gebruikt, hetzelfde geld voor java.
Zoek een op google naar een monitor programma, ik zou er zo geen een weten.
bedankt voor de tip maar heeft er al iemand info over flash van af wanneer zij 64 bits gaan ondersteunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Kheb net XP_64 op mijn pc geknald en het werkt echt super snel! 2 foutmeldingen gezien bij het installeren van de RAID drivers van mijn neo2 . Nvraid.cat en Nvata.cat miste. Hierna liep de setup prima verder.. Ook al mijn hardware werd probleemloos geinstalleerd op mijn wifi kaart na (die ik toch niet gebruik).

[Driverrequest] Iemand al het K8n Neo2 54G kaartje lopend?[/driverrequest]

Verder heb ik echt het idee dat het openen van menuutjes als "my computer" en "add/remove programs" veel sneller gaat. Verder nog niet echt iets erop gezet ivm tijd tekort maar tot dusver loopt alles perfect! :

Nvidia Platform driver 6.25Beta
Sounblaster Audigy 2 2.03.0003
Ati Catalyst 5.6
TweakUI 64 bit

Tot dusver positief! Nadere ervaring volgt naarmate ik er meer op heb staan..

offtopic:
Bijna vergeten, ik krijg alleen de AMD Cpu driver wel geinstalleerd maar de cpu schaalt niet terug in kloksnelheid. Blijft lekker steken op 2.4Ghz.

Cool 'n Quiet aangezet in de bios
Amd driver geinstalleerd
Reboot
Power management op "minimal power nogwat"
Reboot
NOG GEEN sjoege... :X
Zelf manueel de juiste driver genomen en de .sys file overgekopieerd.
Reboot
Nog niet |:(

Iemand hetzelfde overkomen>?

[ Voor 27% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-06-2005 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
64-bit Logitech gaming software: http://www.logitech.com/i...CRID=1811,contentid=10442

Van SMC kreeg ik de (klantvriendelijke...) reactie "there are no 64-bit drivers". Dus maar weer teruggemaild met de vanzelfsprekende vraag of ze nog wel komen en zo ja of er een release date is.

Update:
Thank you for contacting SMC Technical Support.

Currently we have no information if those drivers will be available or when.

Yours,
SMC Technical Support

[ Voor 25% gewijzigd door Rene59 op 14-06-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 20:29

EraZor

Don't mention the war

Rene59 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:50:
64-bit Logitech gaming software: http://www.logitech.com/i...CRID=1811,contentid=10442

Van SMC kreeg ik de (klantvriendelijke...) reactie "there are no 64-bit drivers". Dus maar weer teruggemaild met de vanzelfsprekende vraag of ze nog wel komen en zo ja of er een release date is.
Dikke kans dat je voor die wireless chipset wel een drivertje kan vinden (zie een aantal pagina's terug voor drivers voor een wireless MSI kaartje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ik was in de veronderstelling dat SMC hun eigen chippies maakte. Is dat niet zo dan? Dan toch dat kaartje er nog maar eens uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Pakjebakmeel schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:01:
Kheb net XP_64 op mijn pc geknald en het werkt echt super snel! 2 foutmeldingen gezien bij het installeren van de RAID drivers van mijn neo2 . Nvraid.cat en Nvata.cat miste. Hierna liep de setup prima verder.. Ook al mijn hardware werd probleemloos geinstalleerd op mijn wifi kaart na (die ik toch niet gebruik).

[Driverrequest] Iemand al het K8n Neo2 54G kaartje lopend?[/driverrequest]

Verder heb ik echt het idee dat het openen van menuutjes als "my computer" en "add/remove programs" veel sneller gaat. Verder nog niet echt iets erop gezet ivm tijd tekort maar tot dusver loopt alles perfect! :

Nvidia Platform driver 6.25Beta
Sounblaster Audigy 2 2.03.0003
Ati Catalyst 5.6
TweakUI 64 bit

Tot dusver positief! Nadere ervaring volgt naarmate ik er meer op heb staan..

offtopic:
Bijna vergeten, ik krijg alleen de AMD Cpu driver wel geinstalleerd maar de cpu schaalt niet terug in kloksnelheid. Blijft lekker steken op 2.4Ghz.

Cool 'n Quiet aangezet in de bios
Amd driver geinstalleerd
Reboot
Power management op "minimal power nogwat"
Reboot
NOG GEEN sjoege... :X
Zelf manueel de juiste driver genomen en de .sys file overgekopieerd.
Reboot
Nog niet |:(

Iemand hetzelfde overkomen>?
Ik ben met een 3de poging erin geslaagd om x64 corp versie te draaien met de juiste Via Raid S- ATA drivers. Eerste 2 keer hing ik in een REBOOT-lus. Goed, het spul draaide dus en ging kaal best vlot. Maar hoe meer prog ik installeerde des te beroerde het systeempje draaide :(

Wat stond erop:

Microsoft office 2003
ATI video drivers (nieuwste)
avast virus
WinImage
Winrar
Via 4 in 1 hyper 64bits drivers
Firefox

Dus, eigenlijk bijna niks ;) Maar goed ik gaf het de voordeel van de twijfel
Ik had al een aantal keren een REBOOT gedaan om te checke of deze OS doorstarte
En dat deed tie ook!!...
(laatste BIOS versie op mobo)

Goed, nog ff m'n firstboot device terugzeten van CD-ROM naar Hdd en wat denk je..
Hing weer in een REBOOT-lus kreeg hem WEER niet door het opstarten heen
safe mode enz enz...werkte ook niet!!
1 geheugenstripje of 2 het maakt allemaal niet uit!!
andere mogelijkheden ook uitgesloten

Het zal ongetwijfeld bij iemand wel goed draaien...maar ik vind x64 helemaal niks
Het volgens mij nog niet op de markt mogen komen...Vind het net zo baggerOS als WindowsME destijds.
Weet waarover ik praat draai al 15jaar mee in de PC-wereld :P

Een goede OS werkt op eenieder hardwareconfiguratie en dat doet het dus niet :r
Wachten op de LongHorn dan maar...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt hij prima, had net nieuwe pc

Athlon3200, 4GByte ram, nForce4 MoBo. Er zijn natuurlijk wat programma's die niet werken maar dat was vantevoren bekend...

Ik gebruik Avast antivirus, ad-aware. Verder draaien vmware 5, office 2003, C&C Generals en Civ3 ook prima. Ik ga volledig over, en draai in vmware een xp-32 voor nog wat zaken die (nog) niet werken.

Zorg dus dat je een beetje courante hardware hebt, zodat er drivers zijn. Ouwe zooi krijg je soms niet aan de gang, maar is dat erg? IMHO niet, maar ik moet toch al niets van ouwe rommel hebben...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
@silitek: Wat je beweert is dat Microsoft verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van drivers voor *alle* hardware die te gebruiken moet zijn in Windows...?
Bij mij draait het perfect (op mijn wireless kaartje na). Jij zal wel net de pech hebben een stuk hardware in je pc te gebruiken, waar nog geen goede driver voor beschikbaar is.
Om dit OS dan meteen gelijk te stellen aan Windows ME vind ik op zijn zachtst gezegd overdreven, zeker van iemand die al 15 jaar ervaring zegt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Heb hem nu ook zonder problemen draaien.

Het grootste probleem waar ik tegen liep was het instaleren van de Silicon 3114 SATA RAID Drivers voor x64. Wat een gekut was dat.

Heb alleen nog 1 device die niet goed werkt en das de SI PSEUDO DEVICE SCSI Processor Drivice. Die heeft zo'n geel vraagtekentje bij me hardware.

Rest werkt, geen probs. Moet zo me games nog eventjes testen hoe het gaat zonder die mousedrives. Maar dat zal ook niet al te lang op zich laten wachten.

CS Suite 2 geinstalleerd. Indesign werkte niet, miste wat fonts. Rest werkt
Macromedia Dreamweaver/Flash/Director zonder problemen
Office 2003 zonder problemen
FTD/Quickpar/Winrar beta 5 loopt allemaal.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:10:
Om dit OS dan meteen gelijk te stellen aan Windows ME vind ik op zijn zachtst gezegd overdreven, zeker van iemand die al 15 jaar ervaring zegt te hebben.
hij is waarschijnlijk net 15 geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Yo,

Net winXP64 ook maar eens geïnstalleerd..
Merk meteen dat het een stuk sneller draait (had ook pas net 32bit winXP erop staan dus dat is niet het verschil).
GELUKKIG kon ik zonder problemen alle drivers vinden en alles installeren.
Heb nu dus een clean install met alle drivers en BF2 demo en firefox (HEET HIER GECKO BROWSER).

Maar nu??
Kan ik gewoon 32bit software installeren? want ik kan van bijna NIKS de 64 bits versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Predje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:13:
Yo,

Net winXP64 ook maar eens geïnstalleerd..
Merk meteen dat het een stuk sneller draait (had ook pas net 32bit winXP erop staan dus dat is niet het verschil).
GELUKKIG kon ik zonder problemen alle drivers vinden en alles installeren.
Heb nu dus een clean install met alle drivers en BF2 demo en firefox (HEET HIER GECKO BROWSER).

Maar nu??
Kan ik gewoon 32bit software installeren? want ik kan van bijna NIKS de 64 bits versie vinden.
Ja in principe werken alle 32 bits programma's nog gewoon, maar check voor de zekerheid de startpost voor programma's of alternatieven waarvan al bekend is dat ze wel of niet met Windows XP 64 bits. 32 bits programma's worden in <Program Files (x86)> geïnstalleerd, terwijl 64 bits programma's gewoon in <Program Files> terecht komen.
Die 64 bits versie van Firefox is een beta gebaseerd op Deer Park (Firefox 1.1), en die heet hier ook Gecko browser.... zal wel zo bedoeld zijn :)

Dan heb ik nog de vraag of iemand al 3Com drivers heeft gevonden.... ik vind het namelijk vrij absurd dat een bedrijf die kaarten verkoopt van 45 euro geen ondersteuning geeft voor WinXP64, terwijl er al wel drivers zijn van bijv. Realtek, met kaartjes van nog geen 10 euro :(

Verder werkt Office 2003 ook probleemloos met de 64 bits versie, en zit ik nog steeds de Microsoft pagina's en Google af te struinen naar een MUI (Multiple Language Interface?), zodat ik hem in het Nederlands kan draaien. Ik dacht dat ik op de 'stap nu over naar x64' pagina gezien had dat die in juni beschikbaar zouden komen, maar ik kan nergens wat vinden. Zijn die pakketten misschien alleen naar MSDN subscribers geshipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Rene59 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:04:
Ik was in de veronderstelling dat SMC hun eigen chippies maakte. Is dat niet zo dan? Dan toch dat kaartje er nog maar eens uit trekken.
Geen idee...maar google 's wat rond, zou ik zeggen....
MSI wireless werkt perfect iig (net als de rest: ben nog niks tegengekomen dat niet werk, eerlijk gezegd (voor mij persoonlijk dan he?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Ik zag vanochtend dat er nieuwe silicon image raid drivers beschikbaar waren via windows update. Ik zie alleen op hun site zelf niets staan. Weet iemand een methode om ze los te downloaden van de windowsupdate site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Kun je eigelijk de evaluatie versie die je van de windows website kunt downloaden na verloop 'kopen'?
Ik heb hem nu namelijk netjes geïnstalleerd, maar zou ik hem straks gewoon kunnen houden of moet ik dan weer een nieuwe versie kopen en opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Van de MSI site:
NVIDIA nForce4 System Drivers
Support model Supports NVIDIA nForce4 series chipset
K8N Diamond, K8N SLI Platinum, K8N Neo4 Platinum

For WinXP 64-bit system
• Audio driver version 4.62 (WHQL)
• Audio utility version 4.51
• Ethernet NRM driver version 4.82 (WHQL)
• Network management tools version 4.85
• SMBus driver version 4.48 (WHQL) with updated uninstaller files
• Installer version 4.77
• WinXP RAIDTOOL application version 4.82
• WinXP IDE PATARAID driver version 5.33
• WinXP IDE SATARAID driver version 5.33
• WinXP IDE SATA_IDE driver version 5.33

Warning: The 64-bit driver is in beta stage and may be unstable. Install at your own risk.
MSI Download pagina
Directe download link 1, 2

Er wordt nergen een package nummer aangegeven. Sommigen bestempelen hem als versie 7.12, maar dat lijkt me niet correct. De versienummers in de package komen namelijk niet allemaal overeen met die voor 32 bit versie 7.12.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
ARG!
ISS werkt wel onderXP maar met ASP pagina een connectie maken met een database gaan niet:(
krijg dan de volgende melding

ADODB.Connection error '800a0e7a'

Provider cannot be found. It may not be properly installed.

/run2day/zoeken.asp, line 48

de code

code:
1
2
3
4
5
6
7
' Maak een serverobject aan voor de connectie (ObjectConnectie -> objCon)
Dim objCon
Set objCon = Server.CreateObject ( "ADODB.Connection" )

' Open de verbinding met de database. Voor objCon wordt er een 
' verbinding geopend met opgegeven database.
objCon.Open strCon

Onderzoek op google leerde met dat het iets te maken het met de JET Engine..

Iemand die dit probleem heeft kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Zijn er meer mensen die problemen hebben die ik heb? Ik draai inmiddels een maandje xp64 en ik ben ook de afgelopen 2 weken niet meer naar xp32 geboot. Nu heb ik twee irritante problemen. Ten eerste heb ik squeez geinstalleerd dat in de topicstart genoemd wordt. Ik vind het niks, het is shareware en, nu komt het mooiste, het deinstalleert niet. Zijn er meer mensen die squeez niet kunnen deinstalleren? Als dit zo is, zou ik willen verzoeken dit pakket uit de topicstart te halen of een waarschuwing te plaatsen. Ik ben er in elk geval niet vrolijker van geworden.

Het tweede probleem is dat ik het 64 bits .net framework heb geinstalleerd, maar de twee pakketten die ik heb die .net nodig hebben, zeggen dat ik geen .net heb. Als ik de 32 bits 1.1 versie van .net installeer, werkt deze niet goed samen met iis en daarmee loopt in elk geval een van de twee pakketten die ik heb vast. Dus, net als bij het eerste punt, zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of zijn er mensen die een voorbeeld kunnen geven van een .net applicatie die wel werkt onder de 64 bits versie van .net, dan kan ik dat testen.

Ik weet dat dit topic niet echt bedoeld is voor vragen, maar als er meer mensen zijn met deze problemen is het misschien verstandig waarschuwingen of tips hiervoor te plaatsen in de topicstart. En anders moet ik gewoon gaan kijken hoe ik het oplos.

[ Voor 4% gewijzigd door jvo op 15-06-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Speed_Sheep schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:43:
Ja, adobe creative suite 2 doet het onder x64. Installatie van de bundel in een keer werkte bij mij echter niet, leek erop dat hij problemen had met de speciale characters in Program Files (x86). Onderdelen los installeren werkte bij mij wel.

Weer wat nieuws: Lexmark Windows XP 64-bit Compatibility list
Heel nice, maar ik krijg de Lexmark site hier om de een of andere reden nooit draaiende. Kan iemand even een lijstje posten?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Afbeeldingslocatie: http://rene.onlinepeople.nl/upload/lexm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

jvo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:49:
Zijn er meer mensen die problemen hebben die ik heb? Ik draai inmiddels een maandje xp64 en ik ben ook de afgelopen 2 weken niet meer naar xp32 geboot. Nu heb ik twee irritante problemen. Ten eerste heb ik squeez geinstalleerd dat in de topicstart genoemd wordt. Ik vind het niks, het is shareware en, nu komt het mooiste, het deinstalleert niet. Zijn er meer mensen die squeez niet kunnen deinstalleren? Als dit zo is, zou ik willen verzoeken dit pakket uit de topicstart te halen of een waarschuwing te plaatsen. Ik ben er in elk geval niet vrolijker van geworden.

bla
.
Squeez probleem heb ik ook ja... Nog geen zin gehad om het handmatig uit het register te flikkeren. Waarschuwing is op z'n plaats dus, lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Voor alle mensen die een ASUS A8N(-Sli) mobo hebben en Windows x64 draaien en daarbij het onbekende apparaat "Si Pseudo device" hebben ga naar de windows update site!

Probleem opgelost.

Ga allemaal naar windows update site, naar mijn weten zijn er updates verschenen vandaag/gisteren!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Is er al iemand die z'n HP Pavilion heeft voorzien van Win XP 64-bit?

HP heeft nog steeds geen drivers beschikbaar gesteld voor haar producten en op een mailtje met de vraag of ze al weten wanneer e.e.a. beschikbaar komt werd beantwoord met "werkelijk geen idee".

Ik heb het al een keer geprobeerd toen de 64-bits versie nog in de beta periode zat. Toen heb ik hem een heel eind aan de praat gekregen maar het voornaamste wat ik toen nog miste was een goede driver voor de WLAN adapter en voor de onboard 4 in 1 cardreader (TI PCI1520/PCI1620).

Toevallig al iemand die wat drivers heeft voor deze cardreader?

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluffpearce
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-08-2009
Ik heb een Acer Aspire 1511LMI en heb waarschijnlijk problemen met de video driver op windows XP64.
Dit openbaart zich bij het scrollen in de verkenner of de explorer.
Ik heb de laatste driver van nvidia gebruikt(71.84_winxp64_english_whql)
Maar dan krijg ik de foutmelding dat de hardware niet herkend wordt.
De videokaart is een nVidia GeForce FX Go5700 64Mb

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Nieuwe Nvidia Forceware 64-bit drivers: 77.40

Heb ze net geinstalleerd, draaien perfect. Schaduw problemen bij Battlefield 2 zijn voorbij, en draait nu uiterst soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:29
Ik ben op zoek naar een driver voor de Asus WL-138g WLAN PCI kaart, maar kan nergens de goede vinden.
Ik kan er alleen vinden voor de Railink chipset, maar volgens mij heb ik er een van Marvell in zitten, kan dat? En zo ja, heeft iemand deze drivers voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Timmetjuh schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:34:
Ik ben op zoek naar een driver voor de Asus WL-138g WLAN PCI kaart, maar kan nergens de goede vinden.
Ik kan er alleen vinden voor de Railink chipset, maar volgens mij heb ik er een van Marvell in zitten, kan dat? En zo ja, heeft iemand deze drivers voor me?
Deze misschien? -> Asus wl-138g driver (Marvell Libertas 802.11g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
EaS schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:22:
Nieuwe Nvidia Forceware 64-bit drivers: 77.40

Heb ze net geinstalleerd, draaien perfect. Schaduw problemen bij Battlefield 2 zijn voorbij, en draait nu uiterst soepel.
zou zo graag een benchmark zien (heb namelijk ook een geforce 6 (6800 ultra) en een athlon 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de logitech webcam driver 8.4.69 1069B voor x64 gespot?? hij is er wel waneer komen die logitechknakkers nu met een driver het is juni????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Handige lijst waarin staat of je 32-bit programma X wel of niet werkt in x64:
http://www.3dvelocity.com...ibility/win64softlist.htm

Handige lijst waarin alleen software staat welke speciaal voor 64-bit is geschreven:
http://www.neowin.net/for...on/index.php/t330290.html

Misschien iets voor in de startpost. Het kost namelijk best veel tijd om zulk soort lijsten te vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door dr snuggles op 18-06-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Het lukt mij niet om de 64 bits versie te installeren op de Nvidia nForce4 raid, zeker niet zonder floppy :(. Weet iemand hoe dat moet :?

Op m'n oude pc met 32bits XP heb ik altijd de raid drivers geslipstreamed. Maar de 64bits drivers van Nvidia zijn een stuk lastiger te slipstreamen. Deze slipstream-methode heb ik geprobeerd, ook al is dit eigenlijk voor 32bits installaties (64bit slipstream heb ik niet kunnen vinden). De benodige txtsetup.oem heb ik gevonden in de nForce 6.56 driver. Alleen al de notatie in txtsetup.oem is bijzonder vreemd en afwijkend van wat ik gewend ben. 't Wil dan ook niet werken en ik krijg elke keer in de XP installatie twee losse schijven te zien van 160GB ipv 1x 320 GB (raid 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
jimbojansen90 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:30:
[...]

gebruik ik ook maar dan alleen om uit te pakken en niet om te mounten dan zegt ie parameter is incorrect (bij alle)
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar heb je misschien filedisk.sys dmw Total Commander gekopieerd naar je system32\drivers dir ?

Hier gaat het fout..

Probeer het met de " verkenner" en het zal werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nu als het goed is wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinepeople.nl/upload/lex64.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Oke, thnx!
Jammergenoeg staat mijn printer er natuurlijk weer niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hebben jullie er ook last van dat je geen "Quick Start" toolbar kan toevoegen :?

Ik krijg elke keer "Error: not found" als ik deze probeer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

wwillem schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:04:
Hebben jullie er ook last van dat je geen "Quick Start" toolbar kan toevoegen :?

Ik krijg elke keer "Error: not found" als ik deze probeer aan te zetten.
Bij mijn werk "Quick Launch" gewone ,staat hij niet in de lijst van toolbars.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn Nvidia Sata/Raid controller graag werkend hebben na de wel bekende F6.
Het bestand nForce_6.39_WinXP64_international.exe heb ik uitlaten pakken naar c:/Nvidia en in de directory >nForceWinXP64 > 6.39A > IDE > Win XP > zou ik de bestanden op flop kunnen zetten.

Alleen mis de bestanden nvraid.cat en nvata.cat namelijk in de directory Win XP.

Hoe hebben jullie het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Er zijn een aantal mensen die vragen hebben of avast nu eigenlijk echt 64 bit is, op de site van avast kan je meer informatie vinden...
Zowel de home als de pro zijn dus voor zover ik het snap in feite 32bit, maar bepaalde essentiele kernel modules zijn al wel 64bit, waardoor de virusscanner dus goed kan werken op x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:33:
[...]

Bij mijn werk "Quick Launch" gewone ,staat hij niet in de lijst van toolbars.
Jawel, maar dan krijg ik een error. Ik denk dat het komt doordat ik gebruik heb gemaakt van nLite. Pff, moet ik weer die kl*te floppy uit m'n broertje z'n pc halen om 't opnieuw te installeren. Echt geen zin in :D.
Edit:Fixed: 'n Beetje goed zoeken scheelt een hoop.. Gewoon even start -> run -> ie4uinit.exe en klaar :).
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:47:
Ik wil mijn Nvidia Sata/Raid controller graag werkend hebben na de wel bekende F6.
Het bestand nForce_6.39_WinXP64_international.exe heb ik uitlaten pakken naar c:/Nvidia en in de directory >nForceWinXP64 > 6.39A > IDE > Win XP > zou ik de bestanden op flop kunnen zetten.

Alleen mis de bestanden nvraid.cat en [b]nvata.cat namelijk in de directory Win XP.

Hoe hebben jullie het gedaan?
Ik kreeg dat gezeur ook toen in xp x64 installeerde. Toen kon je gewoon op esc drukken. Ik heb nu gewoon de 6.56 geinstalleerd, deze ging niet zeuren tijdens het installeren onder Windows omgeving :).

[ Voor 22% gewijzigd door dr snuggles op 20-06-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed nieuws van Hauppauge. Ik sprak (mailde) net met een support medewerker, en hij kon me het volgende vertellen inzake 64-bit drivers voor Hauppauge:
Our developers are currently working on updated drivers, however they have not revealed to us any time frame or estimated time frame as to when they will become available.
iig wordt er aan gewerkt. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 22:27
Ik heb op dit moment een Linksys WMP54G V2 netwerk kaart, met de BroadCom BCM43XX chipset. Deze wordt ondersteund in Windows XP Professional, x64 Edition.

Nu is het geval dat mijn antenne is afgebroken, en ik wil dus weer dezelfde kaart, zodat ik zeker weet dat deze werkt onder XP x64

Nu weet ik dat de WMP54 V4, met de RT2500 chipset, en ik weet dus niet of hier drivers voor zijn die werken on XP x64. Ik weet niet eens welk bedrijf dat is.

Heeft iemand deze werken onder XP x64, en waar hebben jullie dan die drivers vandaan?

Weet iemand of er een ander merk is die de ondersteunde Broadcom chipset gebruikt op hun WLAN kaarten?

Dit mag ook een USB kaart zijn.. zolang hij maar de Broadcom chipset gebruikt, of in ieder geval een chipset die werkt onder XP x64

Gebruikt de WMP54GS een broadcom chipset? (die meet speedbooster)

[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 21-06-2005 19:57 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hier nog nieuwe beta ForceWare-drivers 77.50

link

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Juan schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:24:
Ik heb op dit moment een Linksys WMP54G V2 netwerk kaart, met de BroadCom BCM43XX chipset. Deze wordt ondersteund in Windows XP Professional, x64 Edition.

Nu is het geval dat mijn antenne is afgebroken, en ik wil dus weer dezelfde kaart, zodat ik zeker weet dat deze werkt onder XP x64

Nu weet ik dat de WMP54 V4, met de RT2500 chipset, en ik weet dus niet of hier drivers voor zijn die werken on XP x64. Ik weet niet eens welk bedrijf dat is.

Heeft iemand deze werken onder XP x64, en waar hebben jullie dan die drivers vandaan?

Weet iemand of er een ander merk is die de ondersteunde Broadcom chipset gebruikt op hun WLAN kaarten?

Dit mag ook een USB kaart zijn.. zolang hij maar de Broadcom chipset gebruikt, of in ieder geval een chipset die werkt onder XP x64

Gebruikt de WMP54GS een broadcom chipset? (die meet speedbooster)
Het lijkt erop dat die RT2500 chipset van Ralink is, en die hebben x64 drivers. Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb net de Trail versie geinstalleerd. Daarbij heb ik de volgende drivers gebruikt:

- Creative Labs Soundblaster Live!/Audigy/Audigy2 AMD64 18-04-'05
- Nforce 4 AMD (64bit)
- AMD Athlon™ 64 Processor Driver voor Windows XP x64 versies v1.2.2.1
- ATI Catalyst 64-bit (cat. 5.6)

Dit is mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/4139

Het probleem is dat ik elke keer als ik opstart een "unknown device" melding krijg (new hardware). Ik heb al gezocht maar nog geen antwoord kunnen vinden. Ik heb b.v. al geprobeerd de windows update te doen, maar dat haalde niets uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er zijn weer nieuwe video drivers van nvidia de 77.72 maar nu van nvidia zelf.
er komen de laatse tijd veer drivers uit.(vooral een hoop beta drivers)

link

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achter dat het van de ATI X800XL is. Het is 2x " unknown device". Google heeft tot nu toe nog niets opgeleverd :' (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
*Edit knop was weg |:( *

Ik heb het opgelost. Ik heb van een beta driver van ATI de WDM drivers geinstalleerd (die zitten namelijk niet bij cat. 5.6 8)7 ) Nu werkt alles perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
bin_jackson schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:37:
*Edit knop was weg |:( *

Ik heb het opgelost. Ik heb van een beta driver van ATI de WDM drivers geinstalleerd (die zitten namelijk niet bij cat. 5.6 8)7 ) Nu werkt alles perfect :)
Waar zijn die drivers te vinden? Ik heb ze ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Na een paar dagen prutsen (:P) hier nog wat x64 ervaring van mijn kant:

• Installatie:
Windows installatie van te voren getweaked met nLite en op cd gebrand. nLite werkt nog niet perfect met Win x64, dus niet alle tweaks zijn doorgevoerd. Pas op met het slipstreamen van je drivers. De nforce4 drivers zorgen ervoor dat windows blijft rebooten na een installatie. Deze drivers dus niet slipstreamen! Stel dat er geen reboots waren, dan nog heb je een diskette station (bejaarde troep) nodig, om je raid 0 setup te laten herkennen. De creative drivers x64 van de creative website zijn gewoon x32 drivers 8)7. De x64 drivers uit de startpost van dit topic werken wel goed :).

• Alcohol 120% / Deamontools vervanging:
Van bovenstaande twee programma's is nog geen x64 versie uit gekomen. Van normale programma's kun je gewoon de 32 bit variant gebruiken, maar zo snel er met de hardware moet worden gepraat, dan zal dit in 64 bit modus moeten, ook al is dit virtuele hardware. Daarom is er een alternatief: Filedisk x64 + tray icon (freeware) en een betaald programma: Virtual ISO. Nadelen van beide programma's:
-Geen mdf = Alcohol 120% formaat ondersteuning (ook al beweert Virtual ISO dat wel). IsoBuster 1.8 (met x64 support) kan van mdf'jes iso bestanden maken.
-Geen support om tijdens het installeren van cd te wisselen (maximaal 1 cd grote programma's installeren dus!)
-Verder heeft Virtual ISO nog als nadeel dat het veeeeel meer resources gebruikt dan filedisk, je ervoor moet betalen en dat je framework 2.0 beta moet installeren. Filedisk is dus beter :).

• Programma ervaring onder x64:
Matlab 7.0 wil niet draaien (simulatie programma). Tiny 64 firewall is bijzonder ongebruiksvriendelijk. 't Vertelt je vrolijk (25x) dat het zojuist een vervelend programma heeft tegen gehouden wat zo maar rommel in je registery wilde schrijven, terwijl jij dus een driver probeert te installeren. Verder heeft een miljoen onzinnige-zinnig-lijkende instellingen en slurpt het geheugen. Wachten op een andere firewall dus :D.

• Spellen onder x64:
Niet alle spellen draaien goed onder x64. Veel wel, maar ut2004 begint bij mij te zeuren over een niet geldige key terwijl onder xp-32 bits alles goed gaat met deze key. Verder worden de beruchte starforce drivers nog niet ondersteund. Aangezien steeds meer spellen deze dubieuze vorm van beveiliging hebben, kan je die dus allemaal niet spelen. Zelfs sommige demo's hebben deze beveiliging (Trackmania Sunrise :'(). Tsjah stel je voor dat mensen zo maar je demo kopieren toch 8)7.

• Windows zelf:
't Draait heerlijk soepel. Start snel op en overal zijn wat kleine verbeteringentjes aangebracht. Bijvoorbeeld de png support in paint :). Verder qua looks & gebruik hetzelfde als de 32 bits variant.

• Wat ik nog mis:
Een getest en freeware programma dat onder x64 je registery kan opschonen. Zoiets als jv16 powertools bijvoorbeeld. Tweaknow lijkt wel aardig, maar das maar 10 dagen gratis.

• Kleine tip:
Backups maken met ghost.exe in dos gaat niet goed. Dit zou kunnen door x64, of door de serial ata schrijven in raid 0 die ghost niet meer goed herkent. Daarom is het aan te raden om met een speciale boot cd als The ultimate boot cd gebaseerd op BartPE te backupen. Hierbij stop je dan ghost32.exe (speciale windows versie van ghost), waarmee je dan in een BartPE( =windows omgeving op cd) ghost32 kan laden en zeer simpel een backup kan maken :).
mad_max234 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:18:
Er zijn weer nieuwe video drivers van nvidia de 77.72 maar nu van nvidia zelf.
er komen de laatse tijd veer drivers uit.(vooral een hoop beta drivers)

link
Wow kicken. Dankzij die drivers kan ik nu maximaal op 640*480 (op een 19" :D) met wel 4 kleuren (volgens de driver) dit berichtje typen. Met 77.50 't zelfde probleem, 77.40 = wel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door dr snuggles op 22-06-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Enige wat ik wil zijn Hercules fortissimo III drivers en alcohol120% 64bit build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Reactie van Zydas (fabrikant van o.a. WLAN chipsets, zie hier: http://zydas.rapla.net/ )
Dear Ren,

Thanks for your contact with us.
Regarding to your inquiry, yes, we have WinXP 64bits driver, we are going to release it in our website soon, please check our website few weeks later.
In the mean time, please provide us information of your WLAN dongle with
ZD1211 chipset, such as the vendor's name (the system company make the
dongle) and the software driver version you are using now, thank you in advance for your further reply.

Regards,
ZyDAS Technology
Dat klinkt iig een stuk beter dan SMC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
Matlab 7.0 wil niet draaien
:'(

Ik was aan het overwegen om x64 eens te testen, maar als matlab niet wil ga ik niet overstappen... Op de matlab site wordt er wel gezegd dat ze linux x86_64 ondersteunen in matlab 7 sp2, over windows_64 wordt er niets gerept, daar zal het dus wss niet onder draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mouse256 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:44:
:'(

Ik was aan het overwegen om x64 eens te testen, maar als matlab niet wil ga ik niet overstappen... Op de matlab site wordt er wel gezegd dat ze linux x86_64 ondersteunen in matlab 7 sp2, over windows_64 wordt er niets gerept, daar zal het dus wss niet onder draaien
Ik kon het ook nergens terug vinden op de officiele site. Maar volgens deze site werkt matlab 7 sp1 ook met Win x64. Maar er staat wel "runs" en niet "works". Ik probeer sp2 binnenkort eens te krijgen. Weet jij of die updates ook los zijn te downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

wwillem schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:25:

[...]

Wow kicken. Dankzij die drivers kan ik nu maximaal op 640*480 (op een 19" :D) met wel 4 kleuren (volgens de driver) dit berichtje typen. Met 77.50 't zelfde probleem, 77.40 = wel goed.
Bij mijn werken ze naar behoren in tegensteling tot de 77.50 en 77.40 daar kreeg artifects in bf2

/edit
mijn kaart draait nu standaard, weet iemand of er een rivatuner komt die werkt met 64-bit driver

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 23-06-2005 17:43 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:39:
[...]

Bij mijn werken ze naar behoren in tegensteling tot de 77.50 en 77.40 daar kreeg artifects in bf2

/edit
mijn kaart draait nu standaard, weet iemand of er een rivatuner komt die werkt met 64-bit driver
Even zoeken op coolbits op google. Dan krijg je vanzelf de nieuwe naam voor coolbits te zien, waarmee je met de nvidia drivers kan overklokken :). Edit; Direct linkje is wel zo makkelijk ;).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 23-06-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

wwillem schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:44:
[...]

Even zoeken op coolbits op google. Dan krijg je vanzelf de nieuwe naam voor coolbits te zien, waarmee je met de nvidia drivers kan overklokken :).
o... sorry ff vergeten er bij te zetten dat ik rivatuner nodig heb voor mijn pipe's te openen. :Z

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
wwillem schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:16:
[...]

Ik kon het ook nergens terug vinden op de officiele site. Maar volgens deze site werkt matlab 7 sp1 ook met Win x64. Maar er staat wel "runs" en niet "works". Ik probeer sp2 binnenkort eens te krijgen. Weet jij of die updates ook los zijn te downloaden :?
aha, mss dat ik het na de zomervakantie wel eens ga proberen...
En de updates zijn voor zover ik weet te downloaden van de matlab site, maar je moet wel inloggen met je legale versie, maar das geen probleem natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mouse256 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:07:
[...]

aha, mss dat ik het na de zomervakantie wel eens ga proberen...
En de updates zijn voor zover ik weet te downloaden van de matlab site, maar je moet wel inloggen met je legale versie, maar das geen probleem natuurlijk :+
Eh..tuurlijk niet ;). Nee ik heb een tijdje de cd gehad van school, zolang je die hebt is het legaal :P.Was nodig voor wat gare simulaties. Zo gauw sp2 een beetje sociaal verkrijgbaar is dan ga ik het testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Sun Java J2SE Runtime Environment v5.0 update 4 is gereleased. Deze ondersteund nu volledig Windows XP x64.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

op zich heb je meer aan deze link, dan klikken op "Download JRE 5.0 Update 4" en dan na "I agree License Agreement" aangevinkt te hebben kiezen voor de onderste optie, "Windows AMD64 executable"
Overigens meldt deze niet meer voor welke browsers hij gaat werken, en geeft Deer Park Alpha 1 na installatie niet weer dat java het goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nog een reactie van Zydas. (echt top die customer service daar!)
We are going to release the x64 to Edimax soon, current version of windows install shield program is not compatible with x64 drivers, we are buliding a new tool to handle this problem.
Please check to Edimax web page few weeks later for software download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:29:
Nog een reactie van Zydas. (echt top die customer service daar!)

[...]
behalve dat de windows installer twee weken geleden al geupdate is via windows update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil binnenkort ook overstappen op x64 (heb het nu nog als tweede os draaien om te testen), maar ik wacht nog steeds op een 64bits versie van deamon tools en logitech setpoint. Ik heb filedisk al geprobeerd voor iso's, maar daar zitten nog wel een paar nadelen aan. En er is wel een setpoint driver van HP (in topicstart), maar daarmee is mn muis lang niet zo precies als onder xp 32bit.

Ik heb logitech al gemaild, maar dan krijg je zo'n lame reply waar je niks aan hebt:
Uit uw e-mail begrijp ik dat u wil weten of er al een Setpoint is voor Windows XP x64.

Helaas is deze er op dit moment nog niet. In de toekomst komt er wel een versie die geschikt is voor Windows XP x64. Wanneer deze echter precies beschikbaar is kan ik niet vertellen. Zodra deze er is zal deze ook te downloaden zijn vanaf onze website.
Ik snap niet waarom het allemaal zo lang duurt voordat deze dingen beschikbaar zijn. XP64 is al weer zo'n 2 maanden uit (en al heel lang beta geweest), dus dan zouden deze progs toch wel es beschikbaar mogen zijn :? Of is het ontwikkelen van een driver voor XP64 totaal iets anders/complexers dan voor XP 32 bit?

[ Voor 30% gewijzigd door Palomar op 24-06-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:19:
[...]

behalve dat de windows installer twee weken geleden al geupdate is via windows update...
Hmm dat valt me dan weer tegen. Maar goed, de drivers komen eraan en da's (helaas) al heel wat merk ik wel.
Bij SMC werd ik doodleuk weggestuurd met een "nee en we weten ook niet of ze komen".

[ Voor 7% gewijzigd door Rene59 op 24-06-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Ik weet niet of het in dit topic hoort. Maar ik heb het volgende probleem:
Ik heb eerst sygate personal firewall geinstalleerd, die deed het niet! Daarna heb ik hem eraf gehaald. Echter nu kan ik alleen nog maar op het internet met internet explorer.
Msn krijgt geen connection
firefox ook niet.
Steam ook niet.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Het blijkt nu dat hij alleen 64 bit programma's toe laat tot connection tot internet want firefox 64 bit doet het wel :|

[ Voor 17% gewijzigd door Xiled op 24-06-2005 12:11 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:42
Ik heb deze geinstalleerd maar hij geeft bij de process nog steeds *32 aan. op de site staat ook Windows Server 2003 x64 Editions.
Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Xiled schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:42:
Ik weet niet of het in dit topic hoort. Maar ik heb het volgende probleem:
Ik heb eerst sygate personal firewall geinstalleerd, die deed het niet! Daarna heb ik hem eraf gehaald. Echter nu kan ik alleen nog maar op het internet met internet explorer.
Msn krijgt geen connection
firefox ook niet.
Steam ook niet.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Het blijkt nu dat hij alleen 64 bit programma's toe laat tot connection tot internet want firefox 64 bit doet het wel :|
Weet je zeker dat je de firewall compleet uit is? Ik ken meerdere firewalls die alles vrolijk blokkeren als ze niet meer opstarten, maar stiekem nog wel ergens op de achtergrond draaien met een exotisch process. Laatst had ik dit nog met Outpost (op m'n xp-32). Dus even met msconfig kijken of je firewall echt niet meer opstart en je firewall compleet deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Probleem gevonden!
Was de nvidia firewall die niet goed wilde installeren ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik begin een beetje doodziek te worden dat er nog steeds geen 64-bit Daemon Tools of Alcohol is.

Ik weet dat je iso's kunt mounten met filedisk, maar dat ding emuleert niks. Alleen mounten doet ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Troost je met het feit dat er aan een 64bit versie van daemon tools gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

maier schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:55:
[...]

Ik heb deze geinstalleerd maar hij geeft bij de process nog steeds *32 aan. op de site staat ook Windows Server 2003 x64 Editions.
Of doe ik iets verkeerd?
Zie een post van mij iets hoger ? Daar staat precies welke versie je moet hebben. Werkt bij mij iig gewoon op 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Logitech heeft nu de Logitech SetPoint v2.40 build 856 drivers gereleased

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de logitech webcam drivers nog!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb ook dat probleem gehad met die Nvidia firewall inderdaad. Niets wou connecten. volgens mij is die driver/software niet helemaal compatible met X64. Moest hem er ook helemaal afgooien voordat hij weer met iets wou connecten.

Heb X64 nu net draaien en ben er erg tevreden over :) heb inderdaad vooral het gevoel dat het multitasken van verschillende programma's naast elkaar veel soepeler verloopt. Volgens mij is X64 veel zuiniger met zijn geheugen dan XP :)

Top dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
Rene59 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:28:
Troost je met het feit dat er aan een 64bit versie van daemon tools gewerkt wordt.
jah al heel lang... maar nog steeds geen nieuws :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er meer mensen last van hebben dat de Microsoft gaming controllers
niet lekker meer reageren . :(
Mijn SideWinder Precision Racing Wheel (USB) moet ik nu met X64 eerst een kwart slag draaien voor het reageert :? en in Device Manager wordtie aangegeven als een : HID-compliant game controller
Heeft iemand hier een oplossing voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:44:
Ik weet niet of er meer mensen last van hebben dat de Microsoft gaming controllers
niet lekker meer reageren . :(
Mijn SideWinder Precision Racing Wheel (USB) moet ik nu met X64 eerst een kwart slag draaien voor het reageert :? en in Device Manager wordtie aangegeven als een : HID-compliant game controller
Heeft iemand hier een oplossing voor :?
Ik heb pas m'n Microsoft Sidewinder Precision joystick (ook met usb) weer eens uit het stof gehaald en deze wordt zowel als HID-compliant game controller en als echte sidewinder joystick herkent en werkt verder prima. Het lijkt er ook op dat het niet de bedoeling is om aparte drivers te installeren voor apparatuur uit de sidewinder reeks, aangezien ik totaal geen drivers kan vinden voor XP. Laat staan voor XP x64.

Heb je de joystick toevallig via een hub aangesloten? Dat zou nog een mogelijke verklaring kunnen zijn. Of proberen te calibreren bij start -> settings -> control panel -> game controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Bestaan er eigenlijk ook 64bits drivers voor mijn MX518? Telkens als ik de software installeer geeft hij aan dat het niet wordt ondersteund. Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
PcManiaxx schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:30:
Bestaan er eigenlijk ook 64bits drivers voor mijn MX518? Telkens als ik de software installeer geeft hij aan dat het niet wordt ondersteund. Iemand idee?
Waar heb je die voor nodig dan? Mijn mx518 werkt prima met de standaard drivers. Alle knopjes worden herkend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PcManiaxx schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:30:
[rml]Speed_Sheep in "[ XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-b..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Er is een nieuwe versie van Winrar uit die de menu's onder je rechtermuisknop nu goed instelt:
Winrar 3.50 beta 5 6. Ik heb het nog niet getest, ik wacht wel tot er nu eens een final komt ;).

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 27-06-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
wwillem schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:23:
Er is een nieuwe versie van Winrar uit die de menu's onder je rechtermuisknop nu goed instelt:
Winrar 3.50 beta 5. Ik heb het nog niet getest, ik wacht wel tot er nu eens een final komt ;).
Beta 6 zal je bedoelen ;)

Wat ik alleen weer apart vind is dat de contextmenu's nu enkel werken in 64-bit programma's.
Doe maar eens in een applicatie File:Open en dan rechtermuisknop op een file. Enkel in een 64-bit applicatie staat Winrar dan nog in het rijtje, bij 32-bit is die foetsie... |:(
Kunnen ze niet 32-bit + 64-bit ondersteunen?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:13:
Kunnen ze niet 32-bit + 64-bit ondersteunen?
Ik gebruik deze registery toevoegingen, dan werkt het overal (alleen mis ik nog "extract to %naam bestand als dir%") :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

ik merk dat veel mensen een "goede" mounter willen en FantomDVD nog niet voorbij is geweest.

FantomDVD

Kan merendeels mounten alleen geen clonecds (ccd of mds, etc) die moet je nog wel converten.
En deze werkt ook met multi disk installs (please insert disc 2 , lukte niet met andere mounters).

Voor de rest bevalt x64 me wel eigenlijks :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GekkeR schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:28:
ik merk dat veel mensen een "goede" mounter willen en FantomDVD nog niet voorbij is geweest.

FantomDVD

Kan merendeels mounten alleen geen clonecds (ccd of mds, etc) die moet je nog wel converten.
En deze werkt ook met multi disk installs (please insert disc 2 , lukte niet met andere mounters).

Mooi programmaatje :). Het kan idd geen mds files ook al geeft ie die wel aan bij supported images. Ik snap alleen niet of het nu freeware is of niet? Verder zorgt de driver voor de scsi emulator drive er bij mij voor dat m'n windows langzamer start. Normaal gaat het laat balkje 1.5x heen en weer, met de driver 3x. De makers komen volgens mij uit China en kunnen beter Engels dan ik Chinees, maar erg duidelijk is het niet:
The edition on probation that the trial edition is downloaded for the network, if you have not installed a software yet and please click this button to install.
Owja... Ik zie het maar als freeware ;). 't Lijkt trouwens alsof ze gespecialiseerd zijn in dubieuze hardware :D.
offtopic:
Ze hebben wel een erg nette website trouwens, bijna w3c compatible en erg fijne kleuren om naar te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 27-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een HP printer hebben en net zoals ik gek worden dat ze niet gewoon kunnen printen in x64 is hier een driver:
http://www.planetamd64.com/index.php?download=401

Deze driver is een algemene beta.Dat wil zeggen dat hij niet specifiek voor 1 model is, dus dat hij ook niet weet wat je printer allemaal wel en niet kan (randloos printen, etc..), maar dat kun je zelf allemaal aangeven. In ieder geval doet hij het prima op mijn HP PSC1315. Eenvoudige install via setup programma.

Ondersteuning voor de volgende printers:
hp deskjet series: 3320, 3420, 3500, 3600, 3740, 3840, 5100, 5550, 5551, 5600, 5700, 5800, 6122, 6127, 6500, 6600, 6800, 895c, 960c, 980c, 990c, 995c
hp officejet series: 4100, 4105, 4200, 5500, 6100, 6200, 7200, 7300, 7300, 7400
hp photosmart series: 140, 240, 2600, 2700, 320, 330, 370, 380, 7200, 7400, 7600, 7700, 7900, 8100, 8400, 8700
hp psc series: 1300, 1310, 1600, 2100, 2150, 2170, 2200, 2300, 2350, 2400, 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Mijn Deskjet 840c werd tot mijn grote verbazing opeens automatisch herkend (usb) :)

Ik ga die DVD iso mounter ook maar eens testen ja. Avast Antivirus werkt goed trouwens, handig dat je via de site gewoon een gratis key kan aanvragen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 13-09 09:57

nexhil

BAM!

is er hier iemand die wolfenstein: enemy territory op zijn win xp 64 speelt?

zijn er problemen? draait het beter... iets?

kijk dat mijn printer het niet doet ok... maar een dag zonder ET :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mijn HP laserjet (die aan m'n broertje z'n pc hangt) wordt op mijn pc ook automatisch herkent.
nexhil schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:26:
is er hier iemand die wolfenstein: enemy territory op zijn win xp 64 speelt?

zijn er problemen? draait het beter... iets?

kijk dat mijn printer het niet doet ok... maar een dag zonder ET :|
Een dag zonder ET is een dag niet geleefd ;). Ik draai hier ET vlekkeloos, zonder problemen :) (alhoewel ik liever BF2 speel).

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 28-06-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hey bij mij deed BF2 het alleen met die bijgeleverde 77.30 drivers. Als ik andere gebruikte kreeg ik donkere vlakken om de voertuigen heen. Dit was echter in Windows XP. Zijn er nog problemen met de X64 drivers? nou ja, zal dr demo er nu wel ff opknallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:06:
Hey bij mij deed BF2 het alleen met die bijgeleverde 77.30 drivers. Als ik andere gebruikte kreeg ik donkere vlakken om de voertuigen heen. Dit was echter in Windows XP. Zijn er nog problemen met de X64 drivers? nou ja, zal dr demo er nu wel ff opknallen :)
Dit had met de 77.40 drivers toen ik deze geslipstreamed had in m'n xp install (met nLite). Dit is niet helemaal goed gegaan, want toen ik de drivers apart nog eens installeerde (weer 77.40) waren alle problemen incl de donkere vlakken weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
hmm ik heb nu die donkere vlakken wel weer.. 71.84 X64 drivers..

ga dan ook maar even de .40 drivers downloaden?

Hij crashte bij mij trouwens bij het laden (eerste keer dus hij moest ook de textures doen) met de melding dat hij te weinig virtual memory had. Mijn swap schijf is nog steeds 1500mb (net als altijd en voorheen nooit een dergelijke melding gehad) dus ik was wel verbaasd moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
ah 71.. 77 ik heb dus gewoon oude ruk drivers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
GekkeR schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:28:

FantomDVD

Kunnen mensen bevestigen dat dit probleemloos werkt met bin/cue en iso files ? Clonecd geef ik niet zoveel om. Het ontbreken van een goede mount tool was eigenlijk de enige reden om x64 eraf te gooien.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
hehe met 77.xx driver doet ie het prima :)

Hoe ik in vredesnaam aan die 71.x64 driver kwam. geen idee
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!