Nadat ik vandaag mijn nieuwe pc kon ophalen zat ik er aan te denken om maar direct de stap naar WinXP-64 te maken. Specs:
AMD Athlon 64 3000+
AOpen Midi Tower H600B ATX 350W
Asus A8N-SLI nForce4
Asus Videokaart PCI-e Radeon X600Pro 128MB DDR
Pioneer DVD-/+RW DVR-109
2 x Samsung 80GB SATA150 8MB FDB, SP0812C in RAID 1 configuratie
2 x TwinMOS 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
Prima.... na nog wat hardware gerommel (tja, het blijven pc's...) wilde ik gaan beginnen met installeren. Dat viel niet mee. Uiteindelijk heb ik het weten te vinden dat ik dus de RAID drivers voor de NVidia moest installeren na F6 te hebben gedrukt in de installatie van Windows. Probleem is wel dat ie 2 bestandjes niet kon vinden, namelijk nvraid.cat en nog eentje. Weet 'm zo niet meer maar begon ook iets met nvraid.... Hoe dan ook, heb ze genegeerd en de installatie laten afmaken. Vervolgens WinXP gestart. Kreeg al gelijk een melding, iets over "Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close". Ok, mooi klaar mee

. Weet niet of het schadelijk was, maar vervolgens nog even wat gekeken of die 64 bit wel zo snel was (puur en alleen met de kale versie en dus geen andere software). Anyway....vervolgens wilde ik herstarten en toen kwam ie al direct met dat Windows niet goed was afgesloten etc. Dus dat ik kon kiezen voor Normaal opstarten of safe mode etc. Koos in eerste instantie voor normaal. Kwam toen in Windows. Ff wachtwoord invullen....EN........herstart....en sindsdien kan ik op geen enkele manier meer in Windows komen. Hij blijft bij het logo hangen tijdens het opstarten.
Kortom, is dit een bekend probleem? Ook wat betreft die drivers voor de RAID config...zijn die ECHT noodzakelijk of misschien ook wel de oorzaak dat ie nu niks meer doet?
Zou dit dan ook problemen gaan opleveren als ik er een 32-bit versie van WinXP op ga zetten. Maw, heb ik dan wel voldoende drivers die ik van de CD van ASUS haal?
Hoe dan ook, het bewijs is wederom geleverd. Ben dan wel geen supertweaker, maar pc's blijven ongebruikersvriendelijk. Net zoals auto's als je daar geen verstand van hebt.
Ik ga maar eens slapen. Misschien dat jullie nog wat tips/adviezen/ervaringen met me kunnen delen...