'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
edit: ben al uit de brand, spdif klinkt subjectief trouwens beter dan de analog out (is wat minder 'bonkerig' rond de 300-400hz)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 13:52 ]
Van Windows XP 64-bits editie komt geen Nederlandse versie. Windows Codename Longhorn is de eerstvolgende Windows versie waar een Nederlandse editie van zal worden uitgebracht.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 08:34:
Iemand al een id wanneer de nederlandse 64bit windows uitkomt?
On-topic ben ik ook erg tevreden over de stabiliteit en de performance van de 64-bits versie van Windows XP. Met drivers heb ik geen problemen ondervonden.
[ Voor 19% gewijzigd door MeteoVir op 17-05-2005 13:32 ]
Nog niet alles is Nederlands...
[ Voor 33% gewijzigd door Juan op 25-05-2005 12:18 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Verwijderd
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t5623.html
Bij Farcry x64 is het niet veel sneller maar heeft wel veel meer detail en een hogere view distance. Ik had daarom niet zo'n grotere verbetering verwacht met 64 bit apps.
Helaas draai ik geen WinXP 32 bit meer, dus kan nu zelf niet meer eerlijk testen. Ben namelijk wel benieuwd hoe diezelfde tests bij anderen loopt, of het dus wel eerlijk getest is...
Weet iemand ook of ie via een studenten licentie ergens te krijgen is? Ik heb wel belangstelling bij Windows XP x64, maar ik kan niet de 'orginele' betalen (arme student) en voorlopig blijf toch nog wel ff student.
Verwijderd
dan probeer je toch gewoon de trial?Isengrim schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:43:
Waar haalt iedereen toch die x64 vandaan, je kunt hem niet 'normaal' uit de winkel halen.
Weet iemand ook of ie via een studenten licentie ergens te krijgen is? Ik heb wel belangstelling bij Windows XP x64, maar ik kan niet de 'orginele' betalen (arme student) en voorlopig blijf toch nog wel ff student.
http://www.microsoft.com/...bit/evaluation/trial.mspx
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 12:30 ]
Verwijderd
het lijkt me (nog) niet, het is nu nog zo nieuwIsengrim schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:56:
Iemand een idee of XP x64 nou met een studentenlicentie is te krijgen(Ik zie hem niet op de slimrom site staat, ik heb daar geen login en heb dus als gast gezocht).
Verwijderd
klopt, die installatie van de soundmax software op de K8VSE werkt nog niet goed. het enige wat je voorlopig kan doen is alleen de XP64 driver installeren en de bass boost instellen via de advanced opties in het windows media control panel. ik hoop dat ze snel een fix uitbrengen voor de normale installatie, want nu is het niet zo makkelijk (of onmogelijk) om alle opties goed in te stellen.Amiet01 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:25:
Ff een vraagje. Die onboard soundmax drivers krijg ik niet aan de praat. Heeft iemand een werkende link voor mij. Ik heb een Asus K8VSE Deluxe moederbord. Wat precies de type van dat soundmax ding is weet ik niet. Ik krijg elke x een foutmelding.
En in XP 32 bit had ik altijd zo'n bass boost optie bij volume. Dat heb ik nu ook niet meer.
Kan iemand mij helpen?
de goede driver staat in de SMAXWDM\W2K_XP map van de zipfile en heet smwdmVI3.inf
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:40 ]
Verwijderd
ah, dan heb je denk ik al de goede driver zo te zien. hij staat als VIA driver geregistreerd omdat VIA hem zelf heeft geupgrade naar XP64 (en er kennelijk nog geen officiele 64-bit versie van de Soundmax zelf is).Amiet01 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:37:
Ow btw er is bij mij nu een driver geinstalled genaamd VIA AC' 97 driver ofzo. Maar dat kan eigenlijk niet eens want mijn onboard soundcard is van SoundMax. En in XP 32 bit heb ik ook soundmax drivers geinstalled.
hier is wat nuttige info over de soundmax drivers, met wat gedoe kan je wel de juiste soundmax driver installeren (alleen nog niet de software dus).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 15:07 ]
Denk dat ik ook binnenkort even weer terug ga naar XP32..
En als je niet onder Studenten licentie kan verkrijgen, gewoon ISO'tje downloaden
[ Voor 3% gewijzigd door NLuna op 19-05-2005 18:59 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
En ja ik heb de Win XP 64 bit versie, en ja de audigy 2 zs zit er wel degelijk in want hij herkend wel de firewireSetup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this Setup program.
Ook de onboard soundkaart is gedisabled.
Wie helpt mij
ik heb namelijk een schijf van 300GB en kan me films niet zo makkelijk backuppen

Kan je een multiboot maken?? Dan is het niet anders dan XP32 installeren als multiboot.star-saber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:49:
Ben je verplicht je harde schijf te formatteren tijdens de installatie van Xp64 ?
ik heb namelijk een schijf van 300GB en kan me films niet zo makkelijk backuppen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
of dat me programs map verdwijnt
maar wil me partitie niet formatteren en volgens de website bij ms ben je dat verplicht
Zowel de beta als RTM versie heb ik gewoon kunnen multi-booten. Hoe je je programma's weer aan de praat krijgt onder XP64; geen idee. Misschien even spelen met de USMT?star-saber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:32:
dat me x32 xp eraangaat vind ik niet zo erg
of dat me programs map verdwijnt
maar wil me partitie niet formatteren en volgens de website bij ms ben je dat verplicht
Toen nog de stap 98 --> XP bestond, heb ik gewoon programma's onder XP onder dezelfde directory als waar het programma al stond geinstalleerd. Kortom, programma's die niet werken installeer je onder het nieuwe besturingssysteem even opnieuw gewoon in dezelfde directory. Dan werken ze wel en het kost je geen extra schijfruimte.MAX3400 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:36:
[...]
Zowel de beta als RTM versie heb ik gewoon kunnen multi-booten. Hoe je je programma's weer aan de praat krijgt onder XP64; geen idee. Misschien even spelen met de USMT?
Mensen die in het bezit zijn van de Inprocomm IPN2220 Wlan adapter
Kunnen nu rechtstreeks van de ODD van PlanetAMD64 100% werkende driver downloaden.
In the ODD staat nu de correcte file.
Voorgaande posting hierover aangepast
[rml]juanj in "[ XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-b..."[/rml]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Leg eens iets duidelijker uit wat je bedoelt? kan hier iig niks van makenjimbojansen90 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:03:
eey mensen ik zoek een GOED anti-virus programma en bij avast! zegt ie steeds dat de WoW 32 van windows XP 64 een virus is genaamd cistor
ik ben er achter gekomen dat het echt een virus was maar tog ik vetrouw avast niet ik vind het niet goed genoegsanfranjake schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:38:
[...]
Leg eens iets duidelijker uit wat je bedoelt? kan hier iig niks van maken
Heel erg bedankt! (deze zocht ik)Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:07:
HIER kun je een werkende driver voor 3com downloaden, voor windows X64 dus.
Ik heb zelf AMD 64 bit processor op Asus K8V Deluxe, en daar zit de netwerk kaart ingebouwd op het moederboard. Die werkt er dus mee.
Er staan nog meer goede drivers op deze site !!!! echt een aanrader, even aanmelden en je kunt ze zo downloaden. Zijn meestal ingepakte bestanden, maar winzip zit bij windows xp x64 ingebouwd dus dat is geen probleem
dit is de link :
http://www.64bitstuff.com/
veel plezier er mee,
Olak
Symantec Antivirus Corporate 10 is x64 compatiblejimbojansen90 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:23:
[...]
ik ben er achter gekomen dat het echt een virus was maar tog ik vetrouw avast niet ik vind het niet goed genoegik heb liever norton of AVG maar daar zijn geen 64 bit dingen voor zijn er dan andere goede antivirus programmas
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Het bekende Cinema 4D, welke je in veel reviews tegenkomt (in de vorm van Cinebench) is er nu ook in 64-bit. Hier kun je een test versie downloaden.

Koop je een 64-bit moederboard zijn er nog niet eens goed werkende drivers voor Win64.
En zeer vreemd dat die ene costum drivers ook niet werken.
MySQL 4.1.12 en Apache 2.0.54 draaien prima.
Php kan ik gewoon installeren door php-5.0.4-Win32.zip uit te pakken naar c:/php
M'n ini's aangepast. Apache herkent prima php. Ik kan met php prima de mysql en mysqli extensie laden.
Laden van curl lukt echter niet. Laden van GD2 lukt weer wel.
Net even een stuk of 10 extensies verder aangezet in de php.ini, ongeveer de helft is wel te laden, andere helft niet. Krijg error: PHP Startup: Unable to load dymanic library 'c:\php\ext\php_curl.dll' - The specified module could not be found.
Voor de zekerheid gecheck, maar c:\php\ext\php_curl.dll bestaat wel degelijk.
Gooi ik php_curl.dll weg, ik hernoem php_gd2.dll (of een andere die wel werkt standaard) naar php_curl.dll, dan kan hij curl.dll wel laden. Dit geeft iig aan dat het echt de dll's zijn die niet werken. Ik denk dat ze niet samen werken met Windows XP x64, maar zeker weten doe ik het niet.
Vind er via google niets op. De php site rept er niets over en ook de bugtracker van php.net vind ik het niet in terug.
Net nog de de laatste CVS versie gedownload en die php_curl.dll gepakt, maar zelfde issue.
Iemand zelfde probleem?
Iemand geen probleem @ x64?
Iemand die indien die geen curll heeft geladen voor php5, deze even kan proberen te laden en de uitkomst daarvan kan aangeven?
UPDATE: Probleem gefixt. Had libeay32.dll en ssleay32.dll in m'n system32 directory ipv windows directory staan

[ Voor 6% gewijzigd door Speed_Sheep op 22-05-2005 18:16 ]
En heeft iemand een tool ala speedswitch XP die werkt onder XPx64? Ik heb namelijk het idee dat hij niet maximaal gaat bij een aantal dingen.
Ik heb hem al tijden staan, dus volgens mij is hij wel te downloaden.Isengrim schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:54:
Weet iemand waarom de 64bit versie van de java 5.0 jdk en jre niet te downloaden zijn.
En heeft iemand een tool ala speedswitch XP die werkt onder XPx64? Ik heb namelijk het idee dat hij niet maximaal gaat bij een aantal dingen.
Een update qua niet werkende software: Nokia PC Suite. (6.5 in elk geval.)
Ook krijg ik m'n canon ixus v3 (digitaal phototoestel) niet aan de praat. (Geen 64 bits drivers.)
Iemand een idee?
Daarnaast mis ik toch wat programmas. Weet nu dat de Antivirus van Symanctec dus wel werkt, namelijk 10.0? Is deze vrij volledig te downloaden of moeten we creatief gaan goed?
Daarnaast begreep ik dat WinRAR het niet doet? Er bestaat wel een ander progje dat dat doet? (wel gelezen ergens volgens mij). En als laatste mis ik de logitec drivers..... (Muis MX310 en Toetsenbord van Microsoft Digital Media Pro). Is daar al nieuws over?
Heb nu weer windows XP 32 bit geinstalleerd omdat ik geen antivirus had en toch graag enigzins beschermd wou zijn.
(Neem gewoon aan dat overige programmas gewoon werken, Adobe Creative Suite 2/Office/FTD/Thunderbird/Steam(Counter-Strike).
Ik krijg deze melding de heletijd op de site van sunjvo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:58:
[...]
Ik heb hem al tijden staan, dus volgens mij is hij wel te downloaden.
The product you requested is not available at this time.
J2SE(TM) Development Kit, 5.0
Voor Symantec Antivirus 10 moet je denk ik ff creatief bezigm00n schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:14:
Ik heb sinds kort een AMD4000+ en een ASUS A8N-Sli Deluxe. Had er dit weekend eventjes de Final van Windows x64 opgeinstalleerd. Zag er allemaal goed uit maar na het installeren van alle drivers had ik 1 onherkenbaar apparaat. Dit had ik maar eventjes naast me gelegt, maar ik lees hier dat iemand dat ook had.
Iemand een idee?
Daarnaast mis ik toch wat programmas. Weet nu dat de Antivirus van Symanctec dus wel werkt, namelijk 10.0? Is deze vrij volledig te downloaden of moeten we creatief gaan goed?
Daarnaast begreep ik dat WinRAR het niet doet? Er bestaat wel een ander progje dat dat doet? (wel gelezen ergens volgens mij). En als laatste mis ik de logitec drivers..... (Muis MX310 en Toetsenbord van Microsoft Digital Media Pro). Is daar al nieuws over?
Heb nu weer windows XP 32 bit geinstalleerd omdat ik geen antivirus had en toch graag enigzins beschermd wou zijn.
(Neem gewoon aan dat overige programmas gewoon werken, Adobe Creative Suite 2/Office/FTD/Thunderbird/Steam(Counter-Strike).
Ik nu ook. Ik heb de JDK al geinstalleerd. Maar volgens mij is de installatie van de JRE bij de JDK misgegaan. Dus ik wilde de JRE even los downloaden. Gaat inderdaad niet.Isengrim schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:48:
[...]Ik krijg deze melding de heletijd op de site van sun
The product you requested is not available at this time.
J2SE(TM) Development Kit, 5.0
In XP 32bit kon je met de console het java command gebruiken en dan bijvoorbeeld applicaties starten.
Ik krijg dit niet voor elkaar in x64, als ik java in de console typ zegt ie dat hij het commando niet kent.
Ik heb het nodig om wat test apps te testen
//edit
Al gefixt, path bij system variables ff de locatie van de bin map inplakken
[ Voor 14% gewijzigd door Isengrim op 25-05-2005 11:21 ]
Als ik een goed 100% funtioneerende brandprogramma heb stap ik vandaag nog over.
Verwijderd
heb ik ook, weet alleen niet welk apparaat het ism00n schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:14:
Ik heb sinds kort een AMD4000+ en een ASUS A8N-Sli Deluxe. Had er dit weekend eventjes de Final van Windows x64 opgeinstalleerd. Zag er allemaal goed uit maar na het installeren van alle drivers had ik 1 onherkenbaar apparaat. Dit had ik maar eventjes naast me gelegt, maar ik lees hier dat iemand dat ook had.
Iemand een idee?
maarja, Far Cry met en zonder de AMD64 uitbreiding loopt lekker, dus ik zeur niet
Goed nieuws omtrent Daemon Tools. Verder wordt er op PlanetAMD64 met enige regelmaat in verschillende topics gesproken over branden/clonen van media; misschien dat je daar even kan snuffelen.m00n schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:00:
Nou na creatief bezig zijn is Symanctec AntiVirus 10 binnen. Zoek alleen nog alternatief voor een brand programma.
Als ik een goed 100% funtioneerende brandprogramma heb stap ik vandaag nog over.
Meer 64bit info omtrent CD/DVD-backup & authoring
[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2005 11:31 ]
Nero staat niet in de incompatible programs list? Werkt ie wel of zitten er nadelen aan?
En me laatste vraag:
Ik heb 4 sata schrijven, 2 maxtor hangend in de nvidia (geen raid) en de western aan de Silicon als raid (1 grote Striping?).
Ik zoek nu dus drivers voor de Silicon SATA RAID x64.... De link doet het niet en op de site van Siliconimage is het me niet duidelijk welke ik moet pakken...
EDIT
Krijg me SATA RAID Schrijven op de Silicon maar niet gevonden/geinstalleerd tijdens de installatie... iemand een idee hoe?
[ Voor 65% gewijzigd door m00n op 24-05-2005 13:39 ]
Installatie SATA-controllers, naar mijn beste weten.m00n schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:29:
Misschien een stomme vraag, maar heb het niet kunnen lezen hierzo.
Nero staat niet in de incompatible programs list? Werkt ie wel of zitten er nadelen aan?
En me laatste vraag:
Ik heb 4 sata schrijven, 2 maxtor hangend in de nvidia (geen raid) en de western aan de Silicon als raid (1 grote Striping?).
Ik zoek nu dus drivers voor de Silicon SATA RAID x64.... De link doet het niet en op de site van Siliconimage is het me niet duidelijk welke ik moet pakken...
EDIT
Krijg me SATA RAID Schrijven op de Silicon maar niet gevonden/geinstalleerd tijdens de installatie... iemand een idee hoe?
1) Bouw je RAID config eerst hardware-matig op met de controller-opties na je BIOS.
2) Zet de correcte Silicon drivers voor je controller op een floppy.
3) Boot WinXP-setup vanaf CD en druk tijdig op F6 to "specify additional hardware/controller".
4) Op een gegeven moment vraag de setup om de floppy.
5) Aangeven, kiezen en verder gaan.
6) Setup komt bij het punt om partitie te kiezen; als alles meezit, zie je je huidige drive-config.
7) Eventueel nieuwe partitie maken en installeren maar.
Heeft niks met 64 Bits te maken btw.. dit "probleem" krijg je ook met 2000/2003/XP
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Hij is op dit moment weer te downloadenjvo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:43:
[...]
Ik nu ook. Ik heb de JDK al geinstalleerd. Maar volgens mij is de installatie van de JRE bij de JDK misgegaan. Dus ik wilde de JRE even los downloaden. Gaat inderdaad niet.
Iemand die dit probleem ook heeft of heb ik weer wat?
Ik wil XP64 vandaag gaan installeren.
Volgende systeem:
Athlon 64 3500+
Asus A8N SLI
1024MB PC3200 Samsung cl3
200GB Maxtor Sata 150
DVD Rewriter Lite-on
Asus Geforce 6800 GT 256MB
3com 3C905CTX 10/100Mbit
Soundblaster Audigy 2 OEM
Programma's die ik wil gaan draaien:
Adobe Photoshop CS 2.0
Macromedia Dreamweaver MX 2004
Microsoft Office 2003 pro
Nero burning rom
DVD Decrypter
Gaim 1.3
Iets van Alcohol of Daemon tools
Newsleecher 2.1 final
Emule
Spellen :
Steam met alle games
Doom 3
Far cry
Overig :
K-lite Codec Pack
VLC Media player
Quickpar
Kan ik problemen gaan verwachten met bepaalde progsels ? Wat is voor jullie de voornaamste reden om over te stappen ?.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Blijkbaar... Of men heeft ineens een blackout bij het gebruik van een driver voor een andere kernel...NLuna schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:30:
Weten mensen niet hoe ze hun controller moeten laten herkennen tijdens Install?
Heeft niks met 64 Bits te maken btw.. dit "probleem" krijg je ook met 2000/2003/XP

In principe zullen alle programma's wel draaien, maar niet gebruik maken van je 64bit CPU. Voornaamste reden om over te stappen?? Omdat je anders een systeem hebt staan wat je nooit volledig zal gebruiken qua capaciteit??KaMiKaZe schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:31:
Kan ik problemen gaan verwachten met bepaalde progsels ? Wat is voor jullie de voornaamste reden om over te stappen ?.
Waar ik niet op geantwoord heb, heb ik niet geprobeerd in x64KaMiKaZe schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:31:
Goedemiddag![]()
Ik wil XP64 vandaag gaan installeren.
Programma's die ik wil gaan draaien:
Adobe Photoshop CS 2.0
Macromedia Dreamweaver MX 2004
Microsoft Office 2003 pro Werkt hier
Nero burning rom Werkt hier
DVD Decrypter
Gaim 1.3
Iets van Alcohol of Daemon tools Werkt niet, gebruik Filedisk dat bij WinImage zit
Newsleecher 2.1 final
Emule Werkt hier
Spellen :
Steam met alle games
Doom 3
Far cry Werkt hier, intro gaat hakkelig, maar het spel zelf draait goed. Er is ook een 64-bit patch/update uitgebracht, maar die heb ik nog niet geprobeerd
Overig :
K-lite Codec Pack Werkt hier
VLC Media player Werkt hier
Quickpar Werkt hier
[ Voor 10% gewijzigd door mjszwo op 25-05-2005 15:26 ]
Verwijderd
of heb ik het mis, want amd64 is backwardscomp naar 32bit toch.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 16:10 ]
Dat is niet helemaal waar. 32-bit programma's als Daemon Tools en virusscanners zul je niet aan de praat krijgen in x64.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:08:
Ik weet niet hoor maar je kan die 32 bit programma's gewoon installeren en gebruiken. alleen maakt hij gen gebruik van de 64bit maar 32 bit
of heb ik het mis, want amd64 is backwardscomp naar 32bit toch.
En er zijn een aantal andere programma's/games die niet goed werken, omdat x64 een soort van 32-bit emulator gebruikt (WoW) om 32-bit programma's te draaien.
Het meeste werkt dus wel, maar niet alles.
Hoe is het gestelt met virussen onder winXP-64?
regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional
idd daar heb je'n goed punt, en dat kan ik uit ervaring van de laatse x jaar wel beämen.KaMiKaZe schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:42:
Waar zijn jullie toch allemaal bang voor joh ? Ik heb nog nooit van me leven een virusscanner gebruikt en 1 keertje een virus gehad door m'n ex vriendin (nee niet om die reden). Als je achter een router/firewall zit gebeurd er zowiezo vrij weinig met je xp machine. Dat er domme mensen zijn die nog steeds attachements gaan openen met see_me_nude_bla.jpg.exe zal heus wel.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Mijn windows xp 64 bit start gewoon op maar bij het bootlogo geeft hij voor ongeveer 1 seconde een blauw scherm en dan herstart de pc.
Tijdens de instalatie heb ik f6 gebruikt en de promise controller drivers geladen.. ging allemaal goed.
Dacht dat het aan de drivers lag dus heb ik andere drivers geprobeert.. ook nog ff via drivers geprobeert maar daarmee vond hij de hd niet eens meer..
Iemand enig idee hoe dit komt..? ik denk nog steeds dat het aan de drivers ligt maar ik heb volgens mij ondertussen alle drivers al geprobeert..
Specs:
AMD Atlhon 3200+
Asus A8V Deluxe
2x Seagate Barracude 200GB (NIET SATA) @ RAID 0.
Inmiddels heb ik zelf XP64 draaien
Adobe acrobat 7.0 werkt
Newsleecher 2.1 final werkt
Gaim 1.3 werkt
Voor de liefhebbers hier een link naar de Sun Java Development kit voor AMD64
http://192.18.97.51/ECom/..._5_0-rc-windows-amd64.exe
Ga jij eens wat andere dingen downloaden dan mp3's via P2P netwerken, dan zul je zien dat je op den duur weleens een virus naar binnen haalt.KaMiKaZe schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:42:
Waar zijn jullie toch allemaal bang voor joh ? Ik heb nog nooit van me leven een virusscanner gebruikt en 1 keertje een virus gehad door m'n ex vriendin (nee niet om die reden). Als je achter een router/firewall zit gebeurd er zowiezo vrij weinig met je xp machine. Dat er domme mensen zijn die nog steeds attachements gaan openen met see_me_nude_bla.jpg.exe zal heus wel.
O nee, dat zie je niet, je hebt namelijk geen virusscanner
Ik ga hiervan uit dat hij de laatste driver bedoelde van Lexmark.
Dit is dus een 32-bit driver maar volgens wouterwouter2 schijnt het bij sommige mensen te werken onder Windows Xp Pro 64-bit
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig ??
Ik heb geen zin om weer XP pro 64-bit te installeren (voor de 3 keer) om het daarna erweer af te kunnen gooien omdat mijn printer (Lexmark X2250) het niet doet.
Voor de rest werkte wel alles trouwens , zelfs mijn Creative Zen Touch (een applaus voor Creative alstublief
PS:
Weet iemand wat het verschil is tussen Windows XP Pro 64-bit en Windows XP 64-bit Pro Corporate Edition ??
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Wat is trouwens het build nummer van de Final van XP64? Dus gewoon de versie die je kan kopen enz.
Ik heb namelijk Build 3790.. maar weet niet zeker of het de full of Beta is.
Iemand al een werkende CD/DVD mounter voor dit OS gevonden ? Zowel Daemon Tools als de nieuwste Alcohol werkt niet.. dezelfde internal error tijdens installaties. Er bestaat een 64 Bits Daemon heb ik gelezen.. maarja dit was alleen voor geselecteerde Beta testers helaas.
Hoe is het gesteld met virussen onder XP32?? Er is wel iets herschreven in XP64, maar ga ervanuit dat het nog net zo open ligt als de XP32-versie.ph3n1x schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:37:
K heb een abbo gekocht bij bullguard, best over te spreken, maar voorlopig gaan ze nog geen anti-virus software naar dit platform brengen.
Hoe is het gestelt met virussen onder winXP-64?
Opstarten van een OS zonder verdere foutmelding, misschien naar "Windows Operating Systems"?Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:08:
Ik heb het hele topic al doorgelopen maar nog steeds geen antwoord kunnen vinden..
Mijn windows xp 64 bit start gewoon op maar bij het bootlogo geeft hij voor ongeveer 1 seconde een blauw scherm en dan herstart de pc.
Tijdens de instalatie heb ik f6 gebruikt en de promise controller drivers geladen.. ging allemaal goed.
Dacht dat het aan de drivers lag dus heb ik andere drivers geprobeert.. ook nog ff via drivers geprobeert maar daarmee vond hij de hd niet eens meer..
Iemand enig idee hoe dit komt..? ik denk nog steeds dat het aan de drivers ligt maar ik heb volgens mij ondertussen alle drivers al geprobeert..
Specs:
AMD Atlhon 3200+
Asus A8V Deluxe
2x Seagate Barracude 200GB (NIET SATA) @ RAID 0.
Desondanks; heb je een log-file van het booten met driver x of y?
www.microsoft.nl => even mailen en ze zijn erg goed op de hoogte van XP64, de mogelijkheden en de release-dates en meer van die zooi. En volgens mij staan er wel wat virtual-drive programma's; op planetamd64 wordt geregeld gesproken over allerlei exotische smaken maar voorlopig kan er nog geen eentje "alles".NLuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:00:
Weet ik ook niet eigenlijk..
Wat is trouwens het build nummer van de Final van XP64? Dus gewoon de versie die je kan kopen enz.
Ik heb namelijk Build 3790.. maar weet niet zeker of het de full of Beta is.
Iemand al een werkende CD/DVD mounter voor dit OS gevonden ? Zowel Daemon Tools als de nieuwste Alcohol werkt niet.. dezelfde internal error tijdens installaties. Er bestaat een 64 Bits Daemon heb ik gelezen.. maarja dit was alleen voor geselecteerde Beta testers helaas.
Bij ABC was mijn download snelheid zelfs 3x zo hoog als onder Windows Xp 32-bit
(waarschijnlijk staan er onder 64-bit meer poorten open , gok ik)
Dat lijkt me sterk. Ik denk eerder dat er gewoon meer seeds warendierkx36 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:39:
Ik heb BitComet en ABC onder Windows Xp 64-bit gedraait en het werkte goed.
Bij ABC was mijn download snelheid zelfs 3x zo hoog als onder Windows Xp 32-bit![]()
(waarschijnlijk staan er onder 64-bit meer poorten open , gok ik)
Maar het werkt idd perfect
De corporate versies zijn zonder activatie gedoe. Dus gewoon ala Windows 2000 met een simpele cd-key installeren en verder geen gezeurdierkx36 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:44:
PS:
Weet iemand wat het verschil is tussen Windows XP Pro 64-bit en Windows XP 64-bit Pro Corporate Edition ??
Dus in mijn ogen licht het toch aan windows 64-bit
Na enkele pogingen toch maar weer terug gegaan naar de oude XP. Denk dat ik toch maar een half jaartje wacht totdat het OS wat beter ondersteund is.
Eerste indruk was zeer goed (snel in windows zelf en ook CSS liep veel beter)
Idd, hier ook veel problemen. Het leek zo mooi maar was toch te veel gedoe. Bijna niks werkt in één keer lekker en er zijn amper goede drivers te vinden. Ik denk dat ik de echte 64bit power er pas met Longhorn kan uitpersen.KaMiKaZe schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:22:
Helaas ben ik na 1 dag toch weer terug moeten gaan naar XP32. Na installatie van Filedisk omdat ik winimage maar niet aan de praat kreeg, Crashte na een reboot het systeem (Bsod). Veilige modus werkte ook niet meer. Hij wilde zelfs niet meer herinstalleren.
Na enkele pogingen toch maar weer terug gegaan naar de oude XP. Denk dat ik toch maar een half jaartje wacht totdat het OS wat beter ondersteund is.
dierkx36 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:15:
Ik het zelfde programma gedownload met ABC , eerst op windows 32-bit met een download snelheid van 30 kb/s en later op windows 64-bit met een snelheid van 150 kb/s , zelfde aantal seeds
Dus in mijn ogen licht het toch aan windows 64-bit

Iemand die dit probleem heeft verholpen?
Verwijderd
niet per ongeluk de verkeerde filedisk driver geinstalleerd (ia64 voor itanium)?KaMiKaZe schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:22:
Helaas ben ik na 1 dag toch weer terug moeten gaan naar XP32. Na installatie van Filedisk omdat ik winimage maar niet aan de praat kreeg, Crashte na een reboot het systeem (Bsod). Veilige modus werkte ook niet meer. Hij wilde zelfs niet meer herinstalleren.
Ja zoiets kan best gebeurd zijn, helaas kreeg ik ook na een format de boel niet meer geinstalleerd dus ik zal er nooit achter komen.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:17:
[...]
niet per ongeluk de verkeerde filedisk driver geinstalleerd (ia64 voor itanium)?
Verwijderd
leuke reisverhalen btwKaMiKaZe schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:57:
[...]
Ja zoiets kan best gebeurd zijn, helaas kreeg ik ook na een format de boel niet meer geinstalleerd dus ik zal er nooit achter komen.
Heeft iemand ook al drivers gevonden voor de Nforce3 raid controller?EraZor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:44:
Nero 32 bits werkt 100% op win xp x64....
voor die si zal je een diskette met 64 bits drivers nodig ehbben en op f6 drukken tijdens de installatie. Die zijn hier te vinden
Klopt het dat Windows XP 64bit niet in het Nederlands beschikbaar komt? Dat las ik op Zdnet geloof ik. Ik wil erg graag een NL versie gaan draaien van XP 64bit op m'n systeem, en zou het jammer vinden als dat alleen in het Engels kan. Longhorn duurt nog een jaar ofzo, dat schiet ook niet op. Je zou zeggen dat een en ander toch gewoon hetzelfde is gebleven, en dat ze een paar taal-bestanden hoeven mee te compileren ofzo en ze een nederlandse versie hebben?
zoek ik ook nog, jammer dat er niet gewoon een beta te downloaden is van daemon-tools[b][message=23457567,noline]Iemand al een werkende CD/DVD mounter voor dit OS gevonden ? Zowel Daemon Tools als de nieuwste Alcohol werkt niet.. dezelfde internal error tijdens installaties. Er bestaat een 64 Bits Daemon heb ik gelezen.. maarja dit was alleen voor geselecteerde Beta testers helaas.
ik zit nu met allemaal images die ik niet kan mounten
Verwijderd
ik heb Farcry 64 in al zijn glorie mogen aanschouwen en heb oa office 2003 probleemloos geinstalleerd en ook mijn audigy 2 ZS aan de praat gekregen. (en Farcry is supermooi in 64 bits!)
maar een gekke error in de installatie en de nforce chipset drivers doen me besluiten om xp64 er af te halen. wellicht als nvidia met non-beta drivers voor de nforce chipset komt ga ik het weer proberen.
spec:
epox nforce 3 ultra
AMD 3500+
2 x 512 crucial ballistix pc3200
MSI 6800GT
audigy 2 ZS
hauppage PVR
2 keer 300GB maxtor 10
etc, etc..
Verwijderd
http://www.winimage.com/misc/filedisk_modbin64_tray.zipDDX schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:55:
zoek ik ook nog, jammer dat er niet gewoon een beta te downloaden is van daemon-tools
ik zit nu met allemaal images die ik niet kan mounten
let er dus wel op dat je de goede driver installeert (zie boven)! je hebt alleen de dingen uit de x64 dir nodig.
nog een lastig probleem, soundcard doet het niet
al even lopen zoeken en ik kwam realtek drivers tegen
alleen als ik die installeer reboot computer direct
(volgens eventlog een bluescreen, maar die heb ik nooit gezien (zie je die niet bij x64?))
maandag dell maar eens opbellen
ze leveren de machines nu ook uit met windows xp x64
(dell precision 670)
maar op de support page geen drivers te vinden voor audio onder x64 (wel voor video ed)
Verwijderd
Ik heb dit OS namelijk gister geinstalleerd en de muissnelheid is nogal langzaam zelfs als ik hem zo gevoellig mogelijk instel.
Drivers voor de MX510 zijn er niet zover ik kon vinden en de standaard "mousespeed controller" op z'n hoogste zetten is me nog niet hoog genoeg. Heb het ook al geprobeert op de PS/2 poort i.p.v. de USB poort maar dat maakt niks uit.
Als iemand weet hoe dit aan te passen is in bijvoorbeeld het register, dan hoor ik het graag.
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Bij mij werkt WinImage prima. Geen probleemKaMiKaZe schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:22:
eh die is al uitgekomen ?Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:44:
Stomme vraag, maarre wanneer komt winXP 64 nou eindelijk eens uit?
( nieuws: Microsoft introduceert 64-bit edities van Windows )
[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 29-05-2005 22:03 ]
Verwijderd
Ga naar:
Heeft iemand ook al drivers gevonden voor de Nforce3 raid controller?
www.nvidia.com
Download drivers
In de drie vakken selecteer je:
Platform/nForce drivers : Unified Driver : Windows XP Professional x64 Edition
Nvidia zegt:
This package includes support for all 32-bit nForce3 features. This includes:
Networking (Gigabit Ethernet and 10/100)
Audio
IDE (SATA and PATA)
RAID
Firewall
Als je nog geen werkend 64bit systeem hebt:
Downloaden en dan op 32 bit installeren.
De bestanden worden uitgepakt en bij driverinstallatie stopt het programma.
Vis de juiste bestanden er uit en zet ze op diskette.
"Om er achter te komen wat de juiste bestanden zijn, heb ik de 32bit raiddriver diskette genomen."
Deze diskette kan je gebruiken bij de Windows installatie. (F6-optie)
Zo heb ik het net gedaan voor nForce 4 ultra en dat werkte prima, op wat meldingen over missende cat-bestanden na.
Als je Windows 64 werkt, kan je alsnog het hele pakket installeren.
Verders mijn complimenten voor dit topic! Ziet er goed uit! Heb alleen 2 suggesties : allereerst kan je bij Anti virus programmas in topicstart ook mcafee anti virus corporate 8i zetten . ( heb die namelijk nu bij mij draaien en werkt perfect!) En of iemand misschien een andere link weet waar ik mozilla firefox 64 bit versie kan downloaden want link in topicstart is al paar dagen dood .
greetz D
(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd
In een andere map installeren?reiplrecordz schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:35:
hellow iedereen. Ik heb net met succes windows x64 corporate erop gezet en tot nu toe werkt alles als een zonnetjeIk ben tot nu toe alleen een probleem tegengekomen bij het instaleren van Adobe Creative Suite 2 . Ik kan het programma namelijk niet in de program files (x86) map instaleren omdat hij dan aangeeft, dat er niet toegestane tekens (denk de () tekens) zijn gebruikt en dat ik een andere instalatiemap moet aangeven .
Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?
Die heb ik thuis nog wel voor je. Ik raad het alleen niet aan ivm met de plugins van vele websites die 32bit zijn.En of iemand misschien een andere link weet waar ik mozilla firefox 64 bit versie kan downloaden want link in topicstart is al paar dagen dood .
edit: vanaf deze website kan je Firefox 64bit downloaden.
[ Voor 9% gewijzigd door LoeiOrdinair op 30-05-2005 10:42 ]
Wat betreft Adobe creative suite in een andere map instaleren. d8 ik natuurlijk ook wel aan alleen was in de veronderstelling, dat je alle 32 bit programmas in de program files (x86) moest instaleren omdat ze anders niet werkten .
(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd
You are my GODVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:09:
[...]
http://www.winimage.com/misc/filedisk_modbin64_tray.zip
let er dus wel op dat je de goede driver installeert (zie boven)! je hebt alleen de dingen uit de x64 dir nodig.
eindelijk nu dat ik images kan mounten in de 64bit versie ga ik het ook instaleeren
thx and peace to you!
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Verwijderd
die versie crasht bij mij wel af en toe op GOT, hebben meer mensen daar last van? hij lijkt ook wat trager te zijn dan IE-64.LoeiOrdinair schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:38:
edit: vanaf mozilla-x86-64.com kan je Firefox 64bit downloaden.
Bschnitz schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:58:
You are my GOD![]()
eindelijk nu dat ik images kan mounten in de 64bit versie ga ik het ook instaleeren
thx and peace to you!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 12:09 ]
kijkt u eens tusse die lijst...... of ben ik de eenige die win xp 64x NL ziet?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Speedswitch XP werkt gedeeltelijk, maar niet goed en lekker genoeg, weet iemand zo'n tool met een 64 bit versie?
Ik heb een illegale licentie.. dus ik mag ook upgraden?Microsoft-klanten die een 32-bits versie van Windows XP Professional hebben, kunnen ongeacht hun licentietype een upgrade naar de 64-bits variant krijgen
Illegale licentie = geen licentieMrBarBarian schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:55:
nieuws: Upgrade naar 64-bit voor alle XP Pro-gebruikers?
[...]
Ik heb een illegale licentie.. dus ik mag ook upgraden?
Dus heb je ook niks te upgraden
Ik had precies hetzelfde probleem.reiplrecordz schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:35:
Ik ben tot nu toe alleen een probleem tegengekomen bij het instaleren van Adobe Creative Suite 2 . Ik kan het programma namelijk niet in de program files (x86) map instaleren omdat hij dan aangeeft, dat er niet toegestane tekens (denk de () tekens) zijn gebruikt en dat ik een andere instalatiemap moet aangeven .Weet iemand hier misschien een oplossing voor ?
Als je de installatie per programma handmatig opstart (dus niet via de autorun) lukt het wel.
Als het goed is zijn er vanaf juni (ik weet niet precies wanneer) language packs te downloaden. Zag ik een keer langskomen toen ik het proces van het omruilen van mijn XP32 voor XP64 doorliep. Ik kan het nu alleen nergens weervindenpierre-oord schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:46:
Ik heb niet alles gelezen, mocht het al langs zijn gekomen excuses:
Klopt het dat Windows XP 64bit niet in het Nederlands beschikbaar komt? Dat las ik op Zdnet geloof ik. Ik wil erg graag een NL versie gaan draaien van XP 64bit op m'n systeem, en zou het jammer vinden als dat alleen in het Engels kan. Longhorn duurt nog een jaar ofzo, dat schiet ook niet op. Je zou zeggen dat een en ander toch gewoon hetzelfde is gebleven, en dat ze een paar taal-bestanden hoeven mee te compileren ofzo en ze een nederlandse versie hebben?
Dit is nog het enige wat me echt tegen houd om over te schakelen.
Dit topic is gesloten.
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!