[XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-bit software topic*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Punkbuster heeft nu ook sinds enkele dagen support op x64 besturingssystemen. Bijvoorbeeld Battlefield 1942 en Battlefield Vietnam kunnen nu weer prima online gespeeld worden met Punkbuster aan. :Y)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Inmiddels ben ik in het bezit van officieele Windows XP Professional x64 (64 bits versie voor AMD64), echter ik draai met onderstaande configuratie en het enigste probleem waar ik tegen aanloop is dat ik geen 64bits RAID drivers voor mijn Promise TX2000 IDE RAID kaart kan vinden...ik heb al geinformeert bij promise maar die hebben voorlopig geen plannen om hier drivers voor uit te brengen. :(

Mijn vraag is of iemand mij aan werkende drivers kan helpen of deze kan aanpassen zodat ze wel werken onder Windows XP x64? _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door MaxPayne op 03-05-2005 15:25 ]

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Had hierboven gevraagd voor een programma voor 64 bit welk .bin files kan mounten zoals d-tools dat doet. D-tools werkt namelijk niet.

Ook heb ik nog steeds geen drivers voor de logitech mx518 gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb vanmiddag ook even XP x64 naast m'n gewone XP geïnstalleerd. Tot nu toe loopt het goed, nu nog voldoende ondersteuning, want erg veel verschil merk je niet met een beetje internetten met IE 64-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om .bin files te mounten gebruik ik filedisk. Staat wel op planetamd64.com Dan moet je paar dingen aanpassen, staat goed aangegeven, lukte mij zelfs, dus gewoon even goed lezen.

Succes ermee!

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Muse schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:34:
Ik heb vanmiddag ook even XP x64 naast m'n gewone XP geïnstalleerd. Tot nu toe loopt het goed, nu nog voldoende ondersteuning, want erg veel verschil merk je niet met een beetje internetten met IE 64-bit. :)
Volgens mij is de IE nog steeds 32-bit dacht ik ?
Dit hadden ze gedaan omdat de meeste plug-ins ook nog 32-bit zijn en anders niet samen kunnen werken met IE.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja ze hebben 2 versies ingebouwd (en 2 aparte snelkoppelingen dus). Default (oa. in het quicklaunch icoontje) wordt de 32bit versie gestart. Maarja, wanneer het nou zinvol is om die 64bit versie te starten weet ik nog niet. Beetje onduidelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Klopt, ik merk geen verschil, maar ik heb ook nog geen plug-ins nodig gehad. Het is nu gewoon wachten op de juiste drivers en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Iemand toevallig al wat van Logitech gehoord. Gamen zonder fatsoenlijke drivers is niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
LoeiOrdinair schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:19:
Iemand toevallig al wat van Logitech gehoord. Gamen zonder fatsoenlijke drivers is niet te doen...
---rrr--- schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:26:
...
Heeft iemand ook drivers voor de mx518 voor win64?
Logitech ligt te slapen of zo |:(

Die drivers hadden er zelfs al voor de beta windows moeten zijn naar mijn mening. Ik kan mijn dpi-fijninstellingen nu helemaal niet instellen, echt waardeloos......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Niet online
Zijn die logitech drivers niet te vinden op planetamd64.com? ik keek daar laatst, was wel iets van ze voor gaming geloof ik. Daar moet het onder downloads te vinden zijn.

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:29

Johnny E

Dôh !!

De Checkpoint SecureRemote / SecureClient R56 kan ook aan de lijst van incompatible software worden toegevoegd. Het zelfde geldt voor de Aventail SSL VPN client versie 5.32.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpiriT schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:59:
[...]

Volgens mij is de IE nog steeds 32-bit dacht ik ?
Dit hadden ze gedaan omdat de meeste plug-ins ook nog 32-bit zijn en anders niet samen kunnen werken met IE.
IE is als het goed is 64-bit. En inderdaad gaan veel plugins niet samen ;( . hopelijk komt daar snel verbetering in. Oftewel, fabrikanten, maak die 64-bit plug-ins en ook de drivers niet te vergeten!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't loopt perfect al zeg ik 't zelf, iets sneller dan m'n gewone XP. Weet iemand een goed 64-bit programma (a la nero) om een film op dvd te branden. Hoe krijg iktrouwens mijn HP PSC 2110 aan 't werk? Drivers zijn er geloof ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

---rrr--- schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:44:
[...]

[...]

Logitech ligt te slapen of zo |:(

Die drivers hadden er zelfs al voor de beta windows moeten zijn naar mijn mening. Ik kan mijn dpi-fijninstellingen nu helemaal niet instellen, echt waardeloos......
Logitech heeft anders al prima enorm snel voor drivers voor mijn racestuur gezorgd, nix op aan te merken _/-\o_
Waar ik nog wel er op zit te wachten is drivers voor mijn Terratec Cinergy 600TV/Radio (TV kaart voor de mensen die het niet konden zien aan de naamgeving :P ) Iemand al drivers voor een tvkaart tegengekomen? Maakt mij eigenlijks nix uit welke, meeste is toch wel compatible met elkaar.
Daarnaast mis ik nog drivers van Microsoft voor men muis en toetsenbord, maar dat werkt zonder ook prima. Voor de rest heb ik alles _/-\o_
Op mijn Lexmark printer na dan...
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:32:
't loopt perfect al zeg ik 't zelf, iets sneller dan m'n gewone XP. Weet iemand een goed 64-bit programma (a la nero) om een film op dvd te branden. Hoe krijg iktrouwens mijn HP PSC 2110 aan 't werk? Drivers zijn er geloof ik nog niet
Nero werkt prima onder 64 bit.

En is iemand al een goede 64 bit firewall tegengekomen? Tiny Firewall uitgezonderd, want dat is echt helemaal niks :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Phyxion op 05-05-2005 20:30 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

een online buddy van me had naar Leadtek een mailtje gezonden waarin ie om 64bit drivers vroeg...

hij kreeg als reply dat ze beschikbaar zouden zijn tegelijkertijd met win XP64...

mooi niet dus :(

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van logitech had ik wel iets meer verwacht
voor je lexmark printer kan je proberen via add printer de allerlaatste lexmark toe te voegen (zonder cd) werkt in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
De Novell Client werkt trouwens niet in WinXP x64 :( ... installatie gaat goed, maar na herstart zegt ie van dat de service niet kan worden gestart en krijg gewoon windows loginscherm ipv Novell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dus mijn HP PSC 2110 all-in-one printer niet aan de praat. Heb de nieuwste 64-bits drivers geprobeerd, maar hij herkent hem gewoon niet als zodanig. Als ik 'm aansluit krijg ik de melding van PSC 2110 gevonden (zonder HP oid) en dan wil hij drivers hebben, maar die heb ik dus niet in 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sjah schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:59:
Iemand info of Hauppauge uberhaupt van plan is 64bit drivers te gaan schrijven voor zijn TVkaarten? (heb zelf een pci-fm) Dat ze er nog niet zijn was ik al achter.
Ik heb Hauppauge daarover gemaild. Antwoord was:
We are working on 64 bit drivers but it will be a while till stable drivers are available. We will probably not release a driver till windowsXP 64bit goes gold.
Erg jammer dat ze zo lang wachten. Ik heb ze voorzichtig gemeld dat de vraag momenteel best groot is. Tevens heb ik aangegeven dat het van een leverancier als Hauppauge, dat zo'n beetje de standaard is voor PVR kaarten, niet verstandig is om lang te wachten met het uitbrengen van 64-bit drivers. Dat kan als gevolg hebben dat de early adapters van XP64 Hauppauge links zullen laten liggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:06:
van logitech had ik wel iets meer verwacht
voor je lexmark printer kan je proberen via add printer de allerlaatste lexmark toe te voegen (zonder cd) werkt in veel gevallen.
Wat voor allerlaatste lexmark bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:39
iemand al n webcam aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 00:29

Johnny E

Dôh !!

Voor de Canon Smartbase MPC190 zijn ook nog geen drivers beschikbaar, met de S400 drivers (uit XP x64) kan je echter wel printen. Het wordt echter wel sterk verkleind geprint, andere Canon printer drivers geven het zelfde resultaat.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vandaag x64 geprobeerd maar voorlopig wordt dit niet mijn primaire besturingsysteem, mijn printer (Canon iP1500) werkt niet, geluid werkt erg brak in HL2 en nog wat kleinigheden. Hoop dat de fabrikanten van hardware niet op hun luie kont blijven zitten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:05

Wirehub

Blaat

Sinds gisteren een poging gestart om 64bit te installeren en op het eerste gezicht bevalt het me best goed. Driver support tja, Canon I80, Logitech keyboard en muis en Logitech QuickCam drivers niet te vinden helaas. Tevens een driver die ik niet kan installeren/vinden is :

"SI Pseudo Device SCSI Processor Driver" voor de Silicon Image 3114. De controller drivers heb ik werkend maar alleen die pseudo device blijkt niet te gaan.

Alleen ff Nero 6.6 erop gezet en dat werkte zoals anders.

Heb nog wel beches gedaan maar dat komt nog wel, eerst eens een beetje proberen.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zit nu bij het instalatie scherm en loop vast met de nvraid drivers.

Ik heb van de laatste nvidia drivers 64bit de instalatie gestart, en van de uitgepakte bestanden de inhoud van de idemap (zonder de submap raidtool) gekopieerd naar een floppy. Zo doe ik het namelijk altijd met installeren.

Met F6 heb ik beide drivers geselecteerd en setup gaat gewoon door (2 sata schijven in raid0). Maar na het formatteren, dus bij het begin van kopieren van bestanden, kan de setup het bestand "nvraid.cat" niet vinden.
Daarna volgt ook idecoi.dll en nvata.cat.

Ik heb dit bestand toen overgeslagen, maar m'n windows bleek toen aardig sloom. Ook na het installeren van de nforce drivers.

Wie weet een goedwerkende driverdisk voor de Nforce 4 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-05-2005 19:09 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:05

Wirehub

Blaat

Tutti-frutti schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:08:
Ik zit nu bij het instalatie scherm en loop vast met de nvraid drivers.

Ik heb van de laatste nvidia drivers 64bit de instalatie gestart, en van de uitgepakte bestanden de inhoud van de idemap (zonder de submap raidtool) gekopieerd naar een floppy. Zo doe ik het namelijk altijd met installeren.

Met F6 heb ik beide drivers geselecteerd en setup gaat gewoon door (2 sata schijven in raid0). Maar na het formatteren, dus bij het begin van kopieren van bestanden, kan de setup het bestand "nvraid.cat" niet vinden.
Daarna volgt ook idecoi.dll en nvata.cat.

Ik heb dit bestand toen overgeslagen, maar m'n windows bleek toen aardig sloom. Ook na het installeren van de nforce drivers.

Wie weet een goedwerkende driverdisk voor de Nforce 4 ?
Ik heb zelf helemaal geen dirvers toegevoegd met F6, daar ik draai met 1 200Gb op de Nvidia controller en 2 op de Sil3114. Ik had dit eerst wel gedaan maar toen begon XP 64bit ook te zeuren over 1 filetje dat hij miste.
Ik had ook de dir van de Nforce 6.39A over gekopieerd zonder de raidtool.

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Niemand die drivers voor mijn Promise TX2000 kan modden/aanpassen zodat het wel werkt?

Als ik de setup van Windows XP Professional x64 draai vind hij gewoon de drivers op het floppy correct, maar als ik door ga met de setup zegt hij dat hij drivers nodig heeft voor dit besturingssysteem..heb Promise al gemailed, maar die hebben voorlopig geen plannen voor driver support :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wirehub schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:08:
[...]

Ik heb zelf helemaal geen dirvers toegevoegd met F6, daar ik draai met 1 200Gb op de Nvidia controller en 2 op de Sil3114. Ik had dit eerst wel gedaan maar toen begon XP 64bit ook te zeuren over 1 filetje dat hij miste.
Ik had ook de dir van de Nforce 6.39A over gekopieerd zonder de raidtool.
Maar ik wil graag raid blijven draaien, en zit zonder extra raid chip. Het is toch wel mogelijk om raid te draaien met een nforce4 ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Nforce 4 ondersteund raid (t/m raid 5 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

MaxPayne schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:24:
Niemand die drivers voor mijn Promise TX2000 kan modden/aanpassen zodat het wel werkt?

Als ik de setup van Windows XP Professional x64 draai vind hij gewoon de drivers op het floppy correct, maar als ik door ga met de setup zegt hij dat hij drivers nodig heeft voor dit besturingssysteem..heb Promise al gemailed, maar die hebben voorlopig geen plannen voor driver support :'(
En dat is dus precies de reden waarom ik ben overgestapt naar een Highpoint 1820a Sata Raid Controller. Je moet op een gegeven moment gewoon verder, de TX2000 is al weer een tijdje oud en Sata is toch wel heel wat sneller... (2x74Gb Raptor=Snel!)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:25:
Ja, Nforce 4 ondersteund raid (t/m raid 5 dacht ik).
Sorry, ik bedoel uiteraard in windows xp 64 bit :+

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:02:
[...]

Ik heb Hauppauge daarover gemaild. Antwoord was:

[...]

Erg jammer dat ze zo lang wachten. Ik heb ze voorzichtig gemeld dat de vraag momenteel best groot is. Tevens heb ik aangegeven dat het van een leverancier als Hauppauge, dat zo'n beetje de standaard is voor PVR kaarten, niet verstandig is om lang te wachten met het uitbrengen van 64-bit drivers. Dat kan als gevolg hebben dat de early adapters van XP64 Hauppauge links zullen laten liggen.
Hmm dus je kan nog geen tv kijken op win64? En de 32bit drivers werken ook niet onder win64? Lijkt me toch vreemd en eerder ga ik de overstap niet maken, sinds ik vaak tv kijk op mijn pc (bt878, pci)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:31:
[...]

Sorry, ik bedoel uiteraard in windows xp 64 bit :+
Misschien moet je even kijken bij de specificaties van de 64-bit nForce drivers... Weet niet of er al uberhaupt 64-bit drivers zijn voor de nForce 4. Ik denk dat zoiets wel te vinden is op www.nvidia.com.

http://www.nvidia.com/obj...f4_winxp64_6.39_beta.html

Driver Versions

Audio driver 4.60
Audio utilities 4.51
Ethernet driver 4.68
IDE (RAID) driver 4.75
Network Management application 4.68
SMBus driver 4.45
Installer 4.60

Raid zou wel ondersteund worden zo te zien.... Maar het is wel een beta driver.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:42:
iemand al n webcam aan de praat gekregen?
nee, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Niet online
Lukt het iemand met die Creative Zen drivers? Ik krijg ze wel geinstalleerd, maar ik zie het nergens staan verder, niet in deze computer etc. Dus ik kan er voor zover ik weet nog niets mee. Weten jullie hier iets op? Doe ik iets fout?

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:14
Voor mijn moederbordje (Asrock 939A8X-M) met ULi 1689 chipset zijn er ook gewoon 64 bits drivers beschikbaar:

Zie http://www.asrock.com/support/Download/dl_939A8X-M.htm.
Waarschijnlijk werken ook andere moederborden met deze chipset hiermee.

Betreft:
On chipset: netwerk, AGP en serial ATA
Onboard 'losse' chip: Realtek ALC850 7.1 channel AC'97 audio codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Arjen86 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:57:
Om .bin files te mounten gebruik ik filedisk. Staat wel op planetamd64.com Dan moet je paar dingen aanpassen, staat goed aangegeven, lukte mij zelfs, dus gewoon even goed lezen.

Succes ermee!
Het wil maar niet lukken. Heb de stappen precies zo gevolgd (denk ik..wazig omschreven allemaal). Misschien dat ik toch iets fout heb gedaan.

Kan iemand mij de werkende filedisk bestanden op de mail zetten? Misschien dat ie het dan wel doet. Ik mis dit prog echt enorm!

1000x bedankt bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjen86 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:56:
Lukt het iemand met die Creative Zen drivers? Ik krijg ze wel geinstalleerd, maar ik zie het nergens staan verder, niet in deze computer etc. Dus ik kan er voor zover ik weet nog niets mee. Weten jullie hier iets op? Doe ik iets fout?
Ook niet wanneer je de speler aansluit??? Staat er verder geen speciale software op de bijgeleverde cd-rom bij de Zen (of is dat alleen die driver die op de cd staat)???

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik heb het nieuwe OS ook nog niet..(alleen bèta versies) maar wil hem deze zomer wel gaan halen. Eerst even mijn schooljaar afmaken.
Voor mijn moederbordje (Asrock 939A8X-M) met ULi 1689 chipset zijn er ook gewoon 64 bits drivers beschikbaar:

Zie http://www.asrock.com/support/Download/dl_939A8X-M.htm.
Waarschijnlijk werken ook andere moederborden met deze chipset hiermee.
Okey!! Bedankt voor de informatie!!! ik ga de driver opnemen in de TS!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Niet online
de software kan je er niet bij installeren, al geprobeerd. Het gaat bij mij ook om de beta versie, build 3790. Alles voor mijn gevoel geprobeerd. Het staat wel goed geinstalleerd als je onder apparaatbeheer kijkt, maar het komt niet op deze computer.

Nog maar maandje school :) dan is het helemaal klaar!

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De link van realtek audio drivers doet het niet meer:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
hier kun je ze nog wel vandaan halen, miss handig voor in de startpost. :)

Ik ben btw al druk men drivers aan het verzamelen om het eens uit te proberen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Satch op 09-05-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
*dubbelpost, gebeurt steeds vaker de laatste tijd :X

[ Voor 89% gewijzigd door Satch op 09-05-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Nieuwe 64-bit nForce chipset drivers: nForce 6.56 64-bit Beta

Zie hier voor de changelog.

Heb ze net samen met een verse Windows x64 install geinstalleerd (MSI K8N Neo4 Platinum): NCQ onder Windows x64 werkt eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:39
haha ja hij doet t prima onder XP 32bit weer :+

maar ff ontopic: is tog gewoon k*t met peren dat de fabrikanten zo traag zijn met drivers. 8)7
Ze hebben tijd zat gehad om 32 naar 64bit om te zetten. :X
Wat nog erger is: ik vrees dat er genoeg fabrikanten zijn die ff graantje mee pikken door gewoon n nieuwe webcam te introduceren voor 64 bit zeg maar... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie xp64 gekocht? Ik zie hem alleenmaar bij pcmegastore .nl staan maar daar hebben ze hem nietop voorraad..

Of kan je microsoft een belletje geven en dan je huidige licentie opsturen en dan sturen hun je xp64 zoiets had ik begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:22:
Waar hebben jullie xp64 gekocht? Ik zie hem alleenmaar bij pcmegastore .nl staan maar daar hebben ze hem nietop voorraad..

Of kan je microsoft een belletje geven en dan je huidige licentie opsturen en dan sturen hun je xp64 zoiets had ik begrepen?
Als jij een geldige windows xp Professional licentie heb wel jah. Volgens mij wordt hij dan ook omgezet en kan je de 32 bits versie niet meer registeren/activeren, terwijl de driver support voor xp64 imo nog vrij bagger is..
Volgens mij komen veel mensen aan xp64 op een iets minder legale manier, als je snapt wat ik bedoel ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

De AMD64 versie van Farcry is vanaf nu te downloaden:

AMD64 Upgrade — Language Specific — 500MB
AMD64 Exclusive Content — All Languages — 432MB

Ga naar hier voor de dowloads.

Anandtech heeft al een eerste test uitgevoerd:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/far%20cry%2064bit_05100540504/7443.png

Verder zijn er een beste lading beeld 'enhancements' aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Laatst online: 17:06
Wat mij opvalt is dat de Intel beter presteert in % in de vergelijking 32/64-bit...
Nochtans zei men dat Intel er niet zoveel profijt zou uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

EaS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:10:
De AMD64 versie van Farcry is vanaf nu te downloaden:

AMD64 Upgrade — Language Specific — 500MB
AMD64 Exclusive Content — All Languages — 432MB

Ga naar hier voor de dowloads.

Anandtech heeft al een eerste test uitgevoerd:

[afbeelding]

Verder zijn er een beste lading beeld 'enhancements' aan toegevoegd.
Zijn er toevallig ook nog andere sites waar je die update kan downloaden. Deze servers zijn zo ontzettend traag dat het de moeite niet waard is. Ik heb al zitten zoeken op de Ubisoft site enzo maar daar is niks te vinden over deze update. Als jij deze versie toevallig heb zou je die kunnen mirroren??? :>

[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 10-05-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:52:
[...]

Zijn er toevallig ook nog andere sites waar je die update kan downloaden. Deze servers zijn zo ontzettend traag dat het de moeite niet waard is. Ik heb al zitten zoeken op de Ubisoft site enzo maar daar is niks te vinden over deze update. Als jij deze versie toevallig heb zou je die kunnen mirroren??? :>
Op gamershell staan ze ook:

Far Cry AMD 64 US/UK Patch:
http://www.gamershell.com/download_9084.shtml

Far Cry AMD 64 Exclusive Content Update Patch:
http://www.gamershell.com/download_9089.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIER kun je een werkende driver voor 3com downloaden, voor windows X64 dus.
Ik heb zelf AMD 64 bit processor op Asus K8V Deluxe, en daar zit de netwerk kaart ingebouwd op het moederboard. Die werkt er dus mee.

Er staan nog meer goede drivers op deze site !!!! echt een aanrader, even aanmelden en je kunt ze zo downloaden. Zijn meestal ingepakte bestanden, maar winzip zit bij windows xp x64 ingebouwd dus dat is geen probleem

dit is de link :

http://www.64bitstuff.com/

veel plezier er mee,

Olak
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EaS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:32:
[...]

Op gamershell staan ze ook:

Far Cry AMD 64 US/UK Patch:
http://www.gamershell.com/download_9084.shtml

Far Cry AMD 64 Exclusive Content Update Patch:
http://www.gamershell.com/download_9089.shtml
Smikkel Smikkel, Kwijl Kwijl.... Game game :P

Prachtige visuele verbeteringen zonder prestatieverlies. Ik ga overstappen... deze zomer, na de tentamens in juni :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
EaS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 04:19:
Nieuwe 64-bit nForce chipset drivers: nForce 6.56 64-bit Beta

Zie hier voor de changelog.

Heb ze net samen met een verse Windows x64 install geinstalleerd (MSI K8N Neo4 Platinum): NCQ onder Windows x64 werkt eindelijk!
Ik heb ze hier ook geinstalleerd voor mijn board Asus A8N-SLI Deluxe. Apart dat ze op nvidia.com nog niet te vinden zijn.
Ze draaien prima, tnx voor de post _/-\o_

Hoe zet ik NCQ eigenlijk aan? Kan er zo bij de schijfeigenschappen geen settings voor vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Speed_Sheep op 11-05-2005 03:27 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Heb zelf een 64 1800+ op een Asus sli bordje, heb XP64 geinstalleerd en krijg amper de tijd om het opstartlogo te zien 8)7 vlamt er goed overheen :D

Alleen 1 ding: alle nforce drivers geinstalleerd e.d. maar hou toch nog een onbekend apparaat! apart installeren van SMBus driver / raid driver mocht niet baten :(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen86
  • Niet online
Waar halen jullie die 64 bit trial vandaan? kwacht op de download versie op MS, 4 tot 6 weken wachten op cd en dan 20 dollar betalen zie ik niet zitten. Ik gebruik nu de trial build 3790, maar wil natuurlijk ook de final aant werk zien. Is het ergens anders te downloaden. Wel een legale manier uiteraard, maar gezien ik de key al heb is dat het al gauw lijkt me.

Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Speed_Sheep schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 03:25:
[...]

Ik heb ze hier ook geinstalleerd voor mijn board Asus A8N-SLI Deluxe. Apart dat ze op nvidia.com nog niet te vinden zijn.
Ze draaien prima, tnx voor de post _/-\o_

Hoe zet ik NCQ eigenlijk aan? Kan er zo bij de schijfeigenschappen geen settings voor vinden.
Je moet wel een SATA schijf hebben die NCQ ondersteund. Of het dan aanstaat kun je checken via: Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> NVIDIA nforce4 Serial ATA Controller en dan properties. Onder primary channel (en eventueel de rest) moet dan een vinkje staan bij: Enable command queuing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Arjen86 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:04:
Waar halen jullie die 64 bit trial vandaan? kwacht op de download versie op MS, 4 tot 6 weken wachten op cd en dan 20 dollar betalen zie ik niet zitten. Ik gebruik nu de trial build 3790, maar wil natuurlijk ook de final aant werk zien. Is het ergens anders te downloaden. Wel een legale manier uiteraard, maar gezien ik de key al heb is dat het al gauw lijkt me.
Nee, je kan hem alleen nog maar orderen op CD, maar downloaden bij MS kan ook, moet je ProductID e.d. opgeven. Verder als je MSDN lid bent, kan je heb downloaden, maar dan had je hem denk ik al eerder binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
EaS schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:26:
[...]

Je moet wel een SATA schijf hebben die NCQ ondersteund. Of het dan aanstaat kun je checken via: Device Manager -> IDE ATA/ATAPI controllers -> NVIDIA nforce4 Serial ATA Controller en dan properties. Onder primary channel (en eventueel de rest) moet dan een vinkje staan bij: Enable command queuing.
Tnx voor de tip. ;)
Blijkbaar staat het standaard al aan voor m'n Maxtor 6B250S0 en 6B200M0, had ik niet verwacht. Maar mooi dat het werkt.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu eindelijk leverbaar bij pcmegastore.nl, en op voorraad! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Laatst online: 10-09 12:43
Komt er eigenlijk ook een Nederlandse versie? Of komt er een language update of iets dergelijks zodat je de Engelse versie kunt updaten naar de Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Ik weet niet of die ook in het NL uitkomt, maar dat verwacht ik wel.

De Multilingual User Interface komt er idd. CD1 is er al en bevat de Duitse en Japanse vertaling. De Nederlandse vertaling zal dus ook nog wel op een MUI CD beschikbaar komen.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Weet iemand misschien een werkende link of url naar die AMD64 updates voor Farcry?
Ik ben de hele dag al aan het proberen geweest om dit te downloaden maar met zowel IE/Firefox downloader alsmede Getright krijg ik met geen mogelijkheid deze updates binnen :'(

De links van eerder in deze post werken ook niet meer en deden het maar deels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
MaxPayne, op Gamershell staan ze wel.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de systemtray? Ik zie alleen de klok staan en niet de icons van bepaalde programmas die draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27
Beste mensen,

Mensen die in het bezit zijn van de Inprocomm IPN2220 Wlan adapter, en die hem nog steeds niet aan de praat heeft gekregen (inf error)

Hier een gefixte inf. Die 100% zeker werkt. Heb hem meerdere malen geinstalleerd op een systeem met een dergelijke netwerkkaart:

Alleen op RTM getest

Gebruikt:
XP x64 RTM Build 1830
XP x64 IPN2220 x64 inf
Acer 1524 wlmi
Acer 1522 wlmi

Hier te downloaden.
http://www.planetamd64.com/index.php?download=35

[ Voor 13% gewijzigd door Juan op 20-05-2005 16:45 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

Vraag me toch sterk af waarom ALLE links naar de download van die Farcry update na een tijd je stoppen met downloaden...zowel met als zonder download manager :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psylocke
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Er is nu een "vervanger" voor WinRAR namelijk squeez :)
http://www.speedproject.de/squeez/index.html

Als winrar eindelijk klaar is met 64bit ga ik wel weer terug denk ik maar tot die tijd is squeez wel een optie.

Ze hebben een 64bit versie waarbij ook het context menu werkt.

(Via het forum op www.planetamd64.com)

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

MaxPayne schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:33:
Vraag me toch sterk af waarom ALLE links naar de download van die Farcry update na een tijd je stoppen met downloaden...zowel met als zonder download manager :(
Heb em hier gewoon binnen. Merk wel dat ik niet alles meer op high kan zetten met deze update. Het is wel mooier maar meteen ook een stuk zwaarder geworden.
Eigenlijk kan je FarCry het beste op low spelen ivm met het erg hoogstaande gras. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb gisteren WinXP x64 Pro gisteren geinstalleerd maar ik ga denk ik tijdelijk weer trug naar de gewone Windows XP. Ik mis voornamelijk de drivers van Logitech voor de muis en toetsenbord. Tevens krijg ik geen geluid uit al m'n 5 speakers ondanks dat ik de drivers van creative heb geinstalleerd die in de eerste post vermeld staat. Ik heb in het configuratie scherm bij audio de speakerset indeling toch gewoon op 5.1 surround gezet maar ik krijg alleen geluid uit de 'voorste' speakers. Heeft hier iemand meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is vreemd... Met de beta van windows xp x64 draaien deze drivers bij mij perfect!! Welk type geluidskaart heb je van Creative???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:50:
Dat is vreemd... Met de beta van windows xp x64 draaien deze drivers bij mij perfect!! Welk type geluidskaart heb je van Creative???
Ik heb de Creative SB Live 5.1
Ik heb inmiddels de oude gewone Windows XP weer geinstalleerd. Ik wacht nog wel een tijdje totdat de meeste drivers en programma's geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne

MaxPayne

Supertweaker

LoeiOrdinair schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:10:
[...]

Heb em hier gewoon binnen. Merk wel dat ik niet alles meer op high kan zetten met deze update. Het is wel mooier maar meteen ook een stuk zwaarder geworden.
Eigenlijk kan je FarCry het beste op low spelen ivm met het erg hoogstaande gras. :)
Dit zal bij mij dus iets lekkerder moeten draaien aangezien ik de nieuwste athlon 3800+ E3 stepping (Venice) heb..alleen nu nog een betrouwbare link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:50:
Precies zelfde probleem :)

Zelfde kaart trouwens.. en via Windows instellen of je 5.1 enz. wilt werkt toch nooit. Dit moet echt via de Surround Mixer van Creative. Maarja die zit niet bij de 64 Bits drivers ( van de startpost ), en ik heb al wat losse Surround Mixers geprobeerd maarja ze werken allemaal niet of geven foutmeldingen.

Resultaat, ik zou het even moeten doen met Stereo geluid helaas :(

Wat een gekut en gekloot trouwens zeg, moest ergens anders een .inf bestandje halen voor mijn Catalyst drivers om mijn 8500 Radeon te laten werken. En die Live! moet nog even werken natuurlijk..

En ik had in het begin even wat gehannes met die Sillicon Image 64 Bits drivers, maarja alles werkt nu. Alleen nog een normale Audio driver, en dan ben ik er wel denk ik :) ( heb trouwens wel Artifacts in Counter-Strike al, dus die aangepaste Catalyst is ook maar even puur noodzaak denk ik )

Maar ik dacht dat elke fabrikant wel een goed drivertje had liggen voor als nu dus, de final van XP 64 Bits uit is. Maarja komt wel hopelijk

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn tv kaart aan de praat gekregen in win64 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:35:
Eindelijk mijn tv kaart aan de praat gekregen in win64 _/-\o_
Wat voor een? Een pinnacle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de wintv stereo, bt878. Maar die van jou moet ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
DoO_darkrush_NL: De "64 bit Logitech Gaming Software for Windows XP Professional x64 v4.60" staat ook nog niet in je OP. Deze is bedoelt voor mensen met Logitech stuurwielen en knuppels etc om zo o.a. Force Feedback te kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Speed_Sheep op 13-05-2005 14:44 . Reden: versienummer aangegeven ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
En de drivers voor de Saitek spelbestudering:

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:51:
Nee, de wintv stereo, bt878. Maar die van jou moet ook wel kunnen.
En zou je ons dan ook willen vertellen hoe je dat gedaan hebt? :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus sinds woensdag ook de final van x64 draaien, en echt geweldig vindt ik het allemaal niet..
V.b heb een audigy 2 ZS, deze driver is nog in preview vorm , winxp 64 is al hoelang bekend in de maak en dan nu wanneer de final uitgebracht is met een preview driver aankomen, vind ik persoonlijk geen goede zaak, lijkt wel verdomme beta zooi!
Koop je een final en dan moet je het draaien met preview drivers!
En dan kijk je naar de andere software, sommige zijn nog niet eens uit in 64bit, oke dit komt wel langzaam op, maar voor dit geldt het zelfde verhaal als van Creative.
En de snelheidsverbeteringen?, nou als je gewoon een goed getweaked 32bit systeem hebt ervaar je het zelfde als een 64bit systeem , zoals ik het tot nu toe heb kunnen ervaren.
Zit nu ook gewoon met 32bit software op 64bit os, dit vond ik nog geen probleem!
Maar dan bijvoorbeeld de ergenis dat het soms crasht, omg zeg.
Bijna iedere tweaker installeert altijd wel na een fresh install van windows de videocodecs die kazaa lite codec pack heeft. Heb je gewoon nodig voor het afspelen van video's.
Sommige xvid's crashen gewoon, ik had wel verwacht dat je gewoon 32bit software normaal buggy free kon draaien , niet het geval dus.
Ik zit nu zelfs op het punt om gewoon xp pro 32 bit op mijn systeem te zetten, heb ik teminste nog een stabiel systeem.
En het ergste is de hoop die altijd geweest is van, wanneer komt de os nou uit met uiteraard vette snelheidswinst! Klote dus.
Dit is dus mijn persoonlijke mening over x64.. lijkt verdomme linux wel! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Toch ben ik het stiekem met je eens :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Ben het niet geheel met je eens.

Ok de performance is bij de ene applicatie iets minder, bij de ander iets sneller. Maar is het 1 tot 3 procent in de plus of min, ik merk dat verschil niet.
Wat ik belangrijk vind is stabiliteit. Enkel de eerste week had ik issues met de LAN drivers voor op mijn Asus A8N-SLI moederbord, maar nadat die verdwenen waren nooit meer blauw scherm gehad. Ook programma's die anders niet crashen, crashen nu ook niet.
Ik draai al jaren en nu ook de Mega Codec Pack van K-Lite team en echt zonder problemen. Ook op WinXP x64 al aantal DivX / XviD'jes bekeken, maar geen enkel probleem.

In WinXP 32 bit kon ik weinig programma's naast elkaar draaien. Nu draai ik met gemak Photoshop CS2, VS Beta 2, Phpedit, Meerdere firefox instanties met daarin elke +/- 10 tabs en daarnaast nog een aantal explorer vensters, op de achtergrond nog een aantal database/webservers draaien. Vroeger sloot ik alles af als ik bijv. HL2 of BF 1942 wou gaan gamen, maar ik kan de boel nu rustig open laten zonder snelheidsproblemen/andere fouten. Ben daarom over de stabiliteit nu echt dik tevreden.

Ik erger me nog ontzettend dat er geen webcam drivers beschikbaar zijn. Dat is de enige reden dat ik MSN Messenger af en toe nog op m'n laptop met WinXP 32 bit draai.
Dat de creative drivers nog preview zijn: tjsa kan misschien beta lijken kwa naam etc, maar draaien perfect en daar gaat het mij om.

EDIT:
Als klap op de vuurpijl zijn de drivers van creative voor de Audigy 2 ZS ook gereleased, dus die hoeven ook niet meer in preview versie ;)

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS series x64 driver 2.03.0002 (20.70 MB)
Audio Console for Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS series 1.20.22 (7.77 MB)

Misschien dat er voor andere Creative producten ook wel drivers zijn gereleased, daarvoor moet je op http://nl.europe.creative.com/support/downloads/download.asp zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Speed_Sheep op 13-05-2005 20:21 . Reden: Creative links toegevoegd ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag eindelijk m'n nieuwe computer in elkaar kunnen zetten en je raad het al... meteen maar win x64 d'r op gezet.

m.b.t. tot de posts hierboven, je kun m.i. ook niet verwachten dat je computer sneller gaat lopen dan 32 bits aangezien het aantal bits niet voor snelheid staat ;) Wat ik wel verwacht is idd een stabielere windows daar ik volgens mij gelezen had dat deze dus op de codebase van de 2003 server verder gebouwt is.

Maar ik had dus gewoon vlc geinstalleerd, maar die geeft superhard en superslecht geluid. Weet iemand mischien waar dit aan kan liggen? Ik zal ook even de kazaa lite codecs gaan proberen, maar werk eigenlijk het liefste met vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:59:
Heb vandaag eindelijk m'n nieuwe computer in elkaar kunnen zetten en je raad het al... meteen maar win x64 d'r op gezet.

m.b.t. tot de posts hierboven, je kun m.i. ook niet verwachten dat je computer sneller gaat lopen dan 32 bits aangezien het aantal bits niet voor snelheid staat ;)
64-bit staat inderdaad niet voor een hogere snelheid, maar het kan wel degelijk voor prestatieverbeteringen zorgen (door de extra registers)!!! Maar dan moeten de programma's zelf ook eerst in 64-bit varianten verkrijgbaar zijn. Anders merk je inderdaad geen verschil.

*om de één of andere reden kan ik nu de TS niet wijzigen (code wijzigingen worden niet doorgevoerd na klikken op 'verstuur bericht' in ts 8)7 . Maar er komen zeker weer een aantal nieuwe linkjes in!!! Ik probeer de TS zo vaak mogelijk bij te werken, om alles overzichtelijk te houden. In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een id wanneer de nederlandse 64bit windows uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

lochtejans schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:33:
[...]

Ik heb de Creative SB Live 5.1
Ik heb inmiddels de oude gewone Windows XP weer geinstalleerd. Ik wacht nog wel een tijdje totdat de meeste drivers en programma's geupdate zijn.
Heb die kaart zelf ook, en werkt hier perfect, mooi 5.1 geluid.
Nu ben ik overgegaan naar de Audigy 2 ZS, en daar zijn al final drivers voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Dus je had 5.1 geluid met die Live! ?

Mag je me even uitleggen hoe je dat gedaan hebt :), want ik heb hier wel drivers ervoor.. alleen geen werkende Surround Mixer, van de software die je er normaal bijkrijgt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NLuna schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:08:
Dus je had 5.1 geluid met die Live! ?

Mag je me even uitleggen hoe je dat gedaan hebt :), want ik heb hier wel drivers ervoor.. alleen geen werkende Surround Mixer, van de software die je er normaal bijkrijgt dus.
Jep, gewoon mooi 5.1 geluid.
Ik heb de laatste drivers gedownload, en dat werkte prima. Bij mij stond het toen standaard al op 5.1, maar anders kan je dat via de Windows geluidseigenschappen op 5.1 Speakers zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die aldi-scanners al in gang gekregen ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
FnF schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:15:
[...]

Jep, gewoon mooi 5.1 geluid.
Ik heb de laatste drivers gedownload, en dat werkte prima. Bij mij stond het toen standaard al op 5.1, maar anders kan je dat via de Windows geluidseigenschappen op 5.1 Speakers zetten.
Haha raar hoor dan.. die normale drivers werken iig niet van de site. Ik heb nu van de Frontpage gebruikt, maar dat zijn puur drivers die je kaart geluid laten geven in XP x64... maar je kan verder niks instellen enz.

Ik heb trouwens wel een Sounblaster Live! 5.1 Digital.. maarja moet niet al teveel uitmaken toch lijkt me?

Wil je me even linkje geven, of precies zeggen waar jij de drivers vandaan hebt zodat ik mijnes ook werkend kan krijgren :)

Via Windows werkt trouwens niet.. je kan het leuk allemaal instellen, maar daadwerkelijk geluid uit je achterste boxen... ho maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Het werkt nu eindelijk..

Hoe? :

Die speciale 64 Bits driver patch van de Frontpage stond al geinstallerd. Maar ik had puur alleen stereo geluid, en geen software niks erbij. Kon het ook niet instellen via Windows, want dat hielp niet.

Toen op Driver jacht gegaan, ik heb de SB Live! 5.1 Digital Dell driver Pack gedownload.. die vond mijn kaart niet. Daarna een andere "LiveDrvUni-Pack(ENG)" gedownload, die van 23.3 Mb.. en die deed het tot mijn verbazing wel. Ook gelijk de software zoals AudioHQ en Surround Mixer erbij geinstalleerd, maar dat werkt nog niet helaas, krijg de bekende "Devcon.dll" error enzovoort.
Dus ik dacht, ik uninstall alles wat met Creative te maken heeft van mijn systeem ( had lopen kloten met Surround Mixer progjes apart installeren ). Maar toen wou die het mooi niet, dus moest ik eerst de Dell pack starten, die gaf foutmelding, en dan pas die Uni Pack erop gooien anders zag hij mijn kaart ook niet :S

Maarja het instellen van hoeveel speakers je eraan hebt hangen werkt nu wel via Windows :), dus wel surround gelukkig. Maarja toch mag Creative van mij even snel een normale Live driverpack releasen voor Windows x64.

Had trouwens een foutmelding "amdk8.dll" toen ik ging Hybernaten voor het eerst? Dus blauw scherm en daar ging die weer rebooten... leuk zeg dit OS :)

[ Voor 16% gewijzigd door NLuna op 14-05-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gewoon de laatste preview drivers werkten hier prima, zonder enige probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:49:
[...]

En zou je ons dan ook willen vertellen hoe je dat gedaan hebt? :?
Natuurlijk. Je hebt met het programma Ktv geen drivers nodig. Het enige wat je moet doen is het programma downloaden en runnen. Daarna zoek je de freqenties op (handmatig gaat wat sneller) en je kan tv kijken. Liep perfect bij mij. (je hebt wel .net 64bit nodig)

http://www.kastortv.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed_Sheep schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:07:
Punkbuster heeft nu ook sinds enkele dagen support op x64 besturingssystemen. Bijvoorbeeld Battlefield 1942 en Battlefield Vietnam kunnen nu weer prima online gespeeld worden met Punkbuster aan. :Y)
en waar ken ik die vandaan halen dan ? want krijg steeds error :(

Hoor het groeten !
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Gewoon een game joinen moet het al doen, dan update PunkBuster zichzelf.
Echter sommige servers ondersteunen het niet lekker, dan moet je zelf een manual update doen d.m.v. PBWeb.

Ik zat 2 weken geleden op een server en die vond het niet leuk dat ik een nieuwere PB versie draaide, daar werd ik toen dus alsnog gekicked. Maar zo te zien is het gros van de servers wel geupdate inmiddels, heb de laatste week namelijk geen problems meer gehad. :*)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

iemand al drivers voor een adaptec 19160 scsi controller gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik heb een windows xp 64 bit try out versie gekregen van me werk, nu wil ik het installeren krijg ik een melding
dat hij niet door de logo test heen komt in de setup "logo test not passed"
Ik heb gezocht op het form planetamd64, daar heb ik mogelijk oplossingen geprobeerd,
ik gebruik zelf raid van promise, ik heb daarvan ook al de nieuwe driver geprobeerd, en het mog niet baten.

tech spes
mobo asus A8V
ram 1gig
proc amd 3500+ 64 bit
hdd 2* 200 gig maxtor diamon plus 9
videokaart ati 9600XT 128mb

Is he mogelijk dat de grafische kaart niet word ondersteund?

[ Voor 4% gewijzigd door Cyber007 op 16-05-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben tot nu toe erg tevreden over xp64; toegegeven, er moet nog wel wat software en drivers geupdate worden, maar het draait (hier) enorm stabiel en is zeker sneller als je een aantal 64-bit programma's naast elkaar draait. :)

edit:

hier een (werkende) xp64 build van firefox

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:22:
videokaart ati 9600XT 128mb

Is he mogelijk dat de grafische kaart niet word ondersteund?
de radeons worden standaard ondersteund, dus dat zal het niet zijn; eerder de sata controller (ik kreeg het hier ook niet aan de praat met de promise drivers). er schijnen nog wat problemen te zin met de VIA driver in raid, dus mocht je raid gebruiken dan is dat waarschijnlijk het probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus mijn persoonlijke mening over x64.. lijkt verdomme linux wel!
Geen linux vergelijken met windows. :O
Het is een totaal andere os. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 10:00 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!