Typo in de TS.. Berijkt is met ei
Anoniem: 119483
Ik heb wel 64-bits aangevinkt maar dcom niet volgens mij hoorWildfire schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:08:
[...]
Jaja, de 32-bits versie zeker. Als je bij installatie voor de 64-bits versie kiest, moet je voor DCOM kiezen en dan ook gegevens invoeren betreffende DCOM.
Dan mag jij uitleggen hoe je SiSoft Sandra 2005 Professional onder Windows XP x64 Edition aan de gang krijgt, mij lukt het niet.Anoniem: 119483 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:11:
[...]
Ik heb wel 64-bits aangevinkt maar dcom niet volgens mij hoor
Als je Sandra 2005 Professional op XP x64 Edition installeert, vraagt 'ie als eerste of je wilt installeren als 32-bits legacy applicatie of als native 64-bits applicatie. Dus ik kies voor 64-bits.
Vervolgens krijg ik dit scherm:

Dus ik kies voor DCOM, het staat er toch duidelijk - "required for 64-bits"
Het volgende scherm toont het volgende:

Tsja, geen idee wat ik daar moet invullen dus.
[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 08-03-2005 20:00 ]
Ook zojuist Sisoft Sandra 2005 (http://www.download.com/3001-2086_4-10369892.html?idl=n) geinstalleerd, maar geen DCOM probs. Er stond al een standaard waarde in het bovenste veld bij installatie en blijkbaar was dat genoeg. Wat voor specifieke keuzes heb je nog gemaakt bij het installeren?
1e CPU artithmetic benchmark resultaat:

Lees hier evt. meer info over wat DCOM precies is: http://msdn.microsoft.com...com/html/msdn_dcomtec.asp
Lees hier evt. meer info over wat DCOM precies is: http://msdn.microsoft.com...com/html/msdn_dcomtec.asp
[ Voor 17% gewijzigd door JJ Le Funk op 08-03-2005 21:15 ]
~
't Is alweer gefixed... ik heb een, erm, "meer recente" versie gedownload van SiSoft Sandra 2005 Professional... en die deed het meteen wèl...MrJayMan schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:12:
Ook zojuist Sisoft Sandra 2005 (http://www.download.com/3001-2086_4-10369892.html?idl=n) geinstalleerd, maar geen DCOM probs. Er stond al een standaard waarde in het bovenste veld bij installatie en blijkbaar was dat genoeg. Wat voor specifieke keuzes heb je nog gemaakt bij het installeren?
[afbeelding]
Raar. Maar goed, het werkt nu dus I'm happy.
Het probleem zit hem in het feit dat je 2 bestanden mist!! ik had precies hetzelfde probleem en ik heb het alsvolgt opgelost!!!kavorka schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:44:
[...]
Ik krijg nog steeds niet de raid drivers van nvidia aan de praat. Met F6 krijg ik een error in line 1896 in txtsetup.oemIemand dit wel gelukt?
Ik heb met zoeken gezocht naar de bestanden NVATA.CAT en NVRAID.CAT!!
Als je deze 2 kopieerd naar je gemaakte diskette werkt het wel!!
Ik zit hier met een RAID-0 config en heb nu met success Winxp-64 geinstalleerd!!
greetz
ps: ik kwam er achter dat hierna Winxp-32 zeurt dat hij een ntokrnl.exe mist in /system32/ Dit heb ik opgelost door een kopie ervan terug te zetten in de directory en toen werkte alles weer!! Een beetje vaag maar goed!
Pc: Geen :(
Anoniem: 34056
ik krijg mijn Sata op mijn asus A8v deluxe niet aan de praat.
Ik heb uit de driver tabel de drivers gehaald voor Via VT8237
Als ik hiervan de drivers echter met F6 tijdens de setup laad, zegt ie, behalve dat het win 2003 drivers zijn, ook nog eens dat ie mijn HD niet vind.
Wat doe ik verkeerd?
Als ik hiervan de drivers echter met F6 tijdens de setup laad, zegt ie, behalve dat het win 2003 drivers zijn, ook nog eens dat ie mijn HD niet vind.
Wat doe ik verkeerd?
Met v.71.84 crasht bij mij UT2k4, met v.66.96 heb ik dit probleem niet.
Ik stick nog even aan 66.96 ...
~
Niemand die hier een oplossing voor heeft?Anoniem: 34056 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:10:
ik krijg mijn Sata op mijn asus A8v deluxe niet aan de praat.
Wat doe ik verkeerd?
Ik begrijp het niet, want iedereen met dat moederbord gebruikt (zo lijkt het) de zelfde drivers als ik.
Ben ik nou gek of...
Ik heb gewoon 1x 200 gig Maxtor aan mijn S-ata staan, geen raid schakeling dus.
Ok, ik ben er zelf uit door gewoon dingen te gaan proberen.
Opeens realiseerde ik me dat ik mijn HD op de sata-raid had aangesloten een paar weken geleden, om eens te kijken of die werkte.
Ik heb hem net dus direct terug gezet op de gewone SATA 0 van VIA en hij pakte de VIA drivers direct.
XP64 bits draait.. en goed ook
Opeens realiseerde ik me dat ik mijn HD op de sata-raid had aangesloten een paar weken geleden, om eens te kijken of die werkte.
Ik heb hem net dus direct terug gezet op de gewone SATA 0 van VIA en hij pakte de VIA drivers direct.
XP64 bits draait.. en goed ook
Heb even een mailtje gestuurd naar Eset over NOD32, en dit kwam terug:
Nog even wachten dusHallo,
Ik heb het even nagevraagd en het schijnt zo te zijn dat de Windows XP
64bit versie van nod32 in de 2e helft van het jaar komt.
Met vriendelijke groet
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb een Lifeview FlyVideo98 tv-kaart. Dat ding staat nu bij Lifeview op de "discontinued products" lijst, dus komen ook geen x64 drivers voor uit lijkt me. Die kaart kan dus de container in zodra ik XP x64 ga draaien begrijp ik?
[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 20-03-2005 00:55 ]
Anoniem: 1148
Als je er verder niet mee wilt doen kan die kaart inderdaad 'de container in'.
Je kan hem ook in de computer laten zitten, geen probleem.
Nou ik ben al een heel eind op me notebookie.... maar het valt absoluut nog niet mee om alle drivers te vinden....
Ik heb een HP Pavilion ZV5133 notebook en hij mist nu nog 2 drivers.... de modem driver en een Base System Driver.... geen idee wat die laatste zou moeten zijn....
Als iemand een idee heeft graag!!
Ik heb een HP Pavilion ZV5133 notebook en hij mist nu nog 2 drivers.... de modem driver en een Base System Driver.... geen idee wat die laatste zou moeten zijn....
Als iemand een idee heeft graag!!
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Ja maar daar schiet in natuurlijk weinig mee op als er geen x64 drivers voor zijnAnoniem: 1148 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:42:
Als je er verder niet mee wilt doen kan die kaart inderdaad 'de container in'.
Ik heb HP gemaild of zij al drivers vrijgeven voor testdoeleinden maar ze geven pas spul vrij als de definitieve versie er is.
Weet iemand of er al een 64 bits versie voor zowel alcohol 120% als deamon-tools in de aantocht is?
Op de 1 of andere manier heeft XP64 problemen met het ondersteunen van virtuele drives (die op 32 bits willen draaien dan).
Op de 1 of andere manier heeft XP64 problemen met het ondersteunen van virtuele drives (die op 32 bits willen draaien dan).
Anoniem: 1148
XP64 heeft geen problemen met 'virtuele drives'. Daemon Tools en dergelijke installeren gewoonweg een driver (en een interface programmaatje), en drivers moeten wel perse 64bit zijn.
Applicaties daarentegen mogen gewoon nog 32bit zijn.
Ik ga geen XP64 kopen als er geen printerdriver beschikbaar komt voor mijn Deskjet 5550.
Een nieuw OS moet geen reden zijn om maar nieuwe hardware te moeten kopen.
Applicaties daarentegen mogen gewoon nog 32bit zijn.
Ik ga geen XP64 kopen als er geen printerdriver beschikbaar komt voor mijn Deskjet 5550.
Een nieuw OS moet geen reden zijn om maar nieuwe hardware te moeten kopen.
Hoe kom je dan aan die 64-bit driver voor bijv. Daemon Tools? Ik krijg nl. net zoals Logisnack ook Daemon Tools en Alcohol 120% niet werkend via de standaard install.Anoniem: 1148 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:04:
XP64 heeft geen problemen met 'virtuele drives'. Daemon Tools en dergelijke installeren gewoonweg een driver (en een interface programmaatje), en drivers moeten wel perse 64bit zijn.
Applicaties daarentegen mogen gewoon nog 32bit zijn...
~
Interessant artikel: nieuws: AMD- en Intel-CPU's vergeleken in 32-bit en 64-bit Windows !!!!!
wou even melden dat de nieuwe drivers van nvidia niet willen installeren op mijn systeem. Deze zijn de 71.84 maar de 70.80 werken wel.
geforce 4 ti 4200 64mb ram
geforce 4 ti 4200 64mb ram
[ Voor 11% gewijzigd door nick_vh op 23-03-2005 19:41 ]
Die drivers wouden bij mij ook niet.. de installatie werkt niet goed.
Ik heb nog een ander probleem ik ben op zoek naar 64 bits drivers voor een 4 in 1 cardreader... HP geeft aan dat het gaat om een TI PCI1520/PCI1620 controler. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb nog een ander probleem ik ben op zoek naar 64 bits drivers voor een 4 in 1 cardreader... HP geeft aan dat het gaat om een TI PCI1520/PCI1620 controler. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Hey,
Heeft iemand al gevonden hoe hij/zij iTouch van Logitech kan installeren of een alternatief programma want ik wil mijn Next/Previous knop kunnen gebruiken in winamp en mijn andere knoppen ook!
Ik heb al compatibiliteitsmodus geprobeerd, installeren gaat niet en als je het van een andere pc kopieert wilt hij wel openen maar heeft het geen functies en werkt deze niet.
Ik hoop op het beste... En anders is het maar even wachten
Heeft iemand al gevonden hoe hij/zij iTouch van Logitech kan installeren of een alternatief programma want ik wil mijn Next/Previous knop kunnen gebruiken in winamp en mijn andere knoppen ook!
Ik heb al compatibiliteitsmodus geprobeerd, installeren gaat niet en als je het van een andere pc kopieert wilt hij wel openen maar heeft het geen functies en werkt deze niet.
Ik hoop op het beste... En anders is het maar even wachten
wedstrijdje wie m t eerste heeft?
Ik heb de beta's nog niet geprobeerd, maar ga de RTM zeker even installeren op mn Athlon 64 natuurlijk
Een RTM is ook geen β meer hè?Anoniem: 32767 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:29:
Inderdaad vandaag de RTM :-)
Maar eh... staat niet op betaplace
http://www.tomshardware.com/hardnews/20050330_223149.html
de trial van 2k3 server x64 is er wel al...
nu nog even wachten op die van xp x64
de trial van 2k3 server x64 is er wel al...
nu nog even wachten op die van xp x64
Daar komt geen preview/testversie van lijkt me... officiele release op de WinHEC
edit:
De RTM is beschikbaar via MSDN!
De RTM is beschikbaar via MSDN!
[ Voor 25% gewijzigd door EraZor op 31-03-2005 12:05 ]
Ik vroeg mij een aantal dingen af:
- Lijkt de WinXP x64 nou meer op Windows XP SP2 met extra toevoegingen van x64 of neigt de Windows x64 meer naar Windows 2003? En hoe zit het met Windows 2003 SP1 en Windows XP x64.. Hebben die nou veel van elkaar weg of niet?
Ik vraag me dit af omdat ik ook kijk meer naar Longhorn. Wat ik begrepen heb is dat ze voor Longhorn de Windows XP SP2 code basis hebben gepakt. Als ze dus x64 voor longhorn willen toevoegen moeten ze het wiel weer opnieuw uitvinden... Vandaar...
- Verder weten mensen misschien hier hoe het zit met de Media Center versie? komt hier ook een x64 van?
- Lijkt de WinXP x64 nou meer op Windows XP SP2 met extra toevoegingen van x64 of neigt de Windows x64 meer naar Windows 2003? En hoe zit het met Windows 2003 SP1 en Windows XP x64.. Hebben die nou veel van elkaar weg of niet?
Ik vraag me dit af omdat ik ook kijk meer naar Longhorn. Wat ik begrepen heb is dat ze voor Longhorn de Windows XP SP2 code basis hebben gepakt. Als ze dus x64 voor longhorn willen toevoegen moeten ze het wiel weer opnieuw uitvinden... Vandaar...
- Verder weten mensen misschien hier hoe het zit met de Media Center versie? komt hier ook een x64 van?
http://www.xbmcfreak.nl/
win2k3 x64 heeft dezelfde kernel als xp x64 alleen allebei een ander schilletje... Ik verwacht dat de features van xp 32bit sp2 wel ingebakken zit in xp x64Erhnam schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:14:
Ik vroeg mij een aantal dingen af:
Wanneer kunnen we Windows XP 64 eigenlijk in de winkel verwachten. De 28ste was de status RTM...
Tegelijk met de release van Windows Server 2003 Service Pack 1 heeft Microsoft ook vier Windows-versies gericht op 64-bit systemen released to manufacturing. Dit zijn de volgende besturingssystemen: Windows XP Professional x64 Edition, Windows Server 2003 x64 Standard Edition, Windows Server 2003 x64 Enterprise Edition en Windows Server 2003 x64 Datacenter Edition. Meer informatie over de releases van deze Windows-versie zal tijdens WinHEC 2005 in april gegeven worden.
Bron : nieuws: Windows Server 2003 Service Pack 1 beschikbaar
Bron : nieuws: Windows Server 2003 Service Pack 1 beschikbaar
If it aint broke, fix it till it is!
Ik ondervind problemen met nokia pc suite.
Mijn bluetooth device van sitecom werkt gewoon onder winxp 64, dat viel me behoorlijk mee.
Werkt zelfs zonder rare trucjes, in tegenstelling tot winxp met sp2.
Het probleem is echter dat nokia pc suite mijn telefoon niet ziet.
de gewone bluetooth devices manager van windows ziet hem wel.
Ik kan er ook gewoon bestanden naar verzenden etc, maar zou toch wel de pc suite willen gebruiken om java applicaties op mijn mobiel te kunnen installeren.
Is hier al een oplossing voor?
Ik kon niks vinden iig.
edit:
Laat maar. ik ben er al achter.
Een oudere versie van nokia pc suite was de oplossing
Mijn bluetooth device van sitecom werkt gewoon onder winxp 64, dat viel me behoorlijk mee.
Werkt zelfs zonder rare trucjes, in tegenstelling tot winxp met sp2.
Het probleem is echter dat nokia pc suite mijn telefoon niet ziet.
de gewone bluetooth devices manager van windows ziet hem wel.
Ik kan er ook gewoon bestanden naar verzenden etc, maar zou toch wel de pc suite willen gebruiken om java applicaties op mijn mobiel te kunnen installeren.
Is hier al een oplossing voor?
Ik kon niks vinden iig.
edit:
Laat maar. ik ben er al achter.
Een oudere versie van nokia pc suite was de oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34056 op 31-03-2005 17:01 ]
Ik krijg mijn Logitech Formula Force GP stuurtje niet aan de praat met de nieuwste Wingman drivers (4.50), dan krijg ik de melding dat de drivers niet voor deze windows versie geschikt zijn.
Vreemd genoeg kan ik de 4.30 drivers wel gewoon installeren en die werken ook gewoon goed
Daarnaast draait F1 Challenge '99-'02 niet echt lekker. Je kan wel gewoon rijden, maar het gaat in slowmotion, terwijl de wielen wel heel snel draaien en het virtuele stuurtje in de wagen gewoon snel reageerd zoals het hoort. Beetje vreemde zaken...
Dit gaat overigens over beta build 1433 (RC2). Misschien dat het in de final wel naar behoren werkt.
Vreemd genoeg kan ik de 4.30 drivers wel gewoon installeren en die werken ook gewoon goed

Daarnaast draait F1 Challenge '99-'02 niet echt lekker. Je kan wel gewoon rijden, maar het gaat in slowmotion, terwijl de wielen wel heel snel draaien en het virtuele stuurtje in de wagen gewoon snel reageerd zoals het hoort. Beetje vreemde zaken...
Dit gaat overigens over beta build 1433 (RC2). Misschien dat het in de final wel naar behoren werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door mjszwo op 01-04-2005 00:53 ]
Ik krijg hier met geen mogelijkheid het geluid van mijn MSI neo 2 platinum aan de gang. Heb de 6.25 drivers van nvidia geprobeerd, maar somehow kan ik als ouputdevice niets opgeven. Opnemen doet het gek genoeg wel 
Voor de rest nog geen drivers kunnen vinden voor mijn logitech webcammetje
Voor de rest nog geen drivers kunnen vinden voor mijn logitech webcammetje
Op het forum van Daemon-tools staat een post waarin wordt uitgelegd hoe je virtuele cd-rom's kan gebruiken onder x64: http://www.daemon-tools.c...21302&highlight=x64#21302 met een ander progje dan daemon-tools. Mijn eerste poging dit zo te doen is niet gelukt. Nog iets meer tijd in stoppen denk ik...
~
Anoniem: 88114
en hier staat nog een stappenplan over filedisk:
http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=4660
Weet iemand al of Kaspersky al bezig is met 64-bit support?

Zijn d'r eigenlijk al wat meer Antivirus progs voor x64?
14 februari had ik een mailtje naar kaspersky lab gestuurd, en als antwoord ontvangen:Anoniem: 88114 schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:39:
en hier staat nog een stappenplan over filedisk:
Geachte heer, mevrouw,
Daar wordt aan gewerkt, maar het is nu nog te vroeg om een vaste datum daarvoor uit te geven.
Tijdens de licentieperiode kunt u altijd gratis upgraden naar de nieuwste versie van het Kaspersky Anti-Virus product. Indien u geïnformeerd wilt worden over nieuwe productversies kunt u zich via onderstaande link inschrijven op de mailinglijst "Release aankondigingen" (Thuisgebruikers):
http://www.kasperskylab.nl/comm_center_nl.html
Met vriendelijke groeten,
Kaspersky Lab Benelux BV
Ik hebn nu de complete versie(final) van Windows Professional x64.
Maar even mijn vraag snel:
Spelen van spellen die op 32bit lopen werkt nu toch?( ook installers? Ik wil om specefiek te zijn deze spellen werkend hebben: Americas Army 2.3(en server setup), trackmania Sunrise( release is over 4 dagen), COD en UO) en apps zoals Word, MSN, Azereus, FlashFXP, VNC)
En alle drivers voor een Epox 8HDA zijn ook te krijgen (met een VIA k8t800 chipset)
En Pinnacle en Creative Audigy 2 drivers.
De 64 bit IE kan geen 32bit sites weergeven toch?
Maar even mijn vraag snel:
Spelen van spellen die op 32bit lopen werkt nu toch?( ook installers? Ik wil om specefiek te zijn deze spellen werkend hebben: Americas Army 2.3(en server setup), trackmania Sunrise( release is over 4 dagen), COD en UO) en apps zoals Word, MSN, Azereus, FlashFXP, VNC)
En alle drivers voor een Epox 8HDA zijn ook te krijgen (met een VIA k8t800 chipset)
En Pinnacle en Creative Audigy 2 drivers.
De 64 bit IE kan geen 32bit sites weergeven toch?
[ Voor 44% gewijzigd door Deido op 04-04-2005 19:01 ]
Straight from Vertigo
Anoniem: 105667
Hello,
Ik heb net de RTM versie geinstalleerd op mijn pc.
Om het op m'n sata drive te zetten heb ik gebruik gemaakt van een floppy met de laatste via sata drivers op die ik van de via site gehaald heb.
Alles leek in orde bij de installatie, maar als hij opnieuw opstart om xpx64 voor de 1ste maal te starten, reboot hij telkens net na het scherm met het bewegend balkje. Het balkje beweegt eventjes, waarna er heel kort een blauw scherm verschijnt en de pc reboot.
Ik heb geen 'rare' hardware aan de pc hangen. Enkel mijn hp 6l printer...
Kan iemand me helpen? Wat kan ik doen om toch x64 te kunnen draaien?
Ligt het mss aan m'n bios (heb final 1009 op m'n a8v)?
Alvast bedankt...
Om het op m'n sata drive te zetten heb ik gebruik gemaakt van een floppy met de laatste via sata drivers op die ik van de via site gehaald heb.
Alles leek in orde bij de installatie, maar als hij opnieuw opstart om xpx64 voor de 1ste maal te starten, reboot hij telkens net na het scherm met het bewegend balkje. Het balkje beweegt eventjes, waarna er heel kort een blauw scherm verschijnt en de pc reboot.
Alvast bedankt...
Ik heb de floppy gemaakt van het HyperionPro64-099 bestand van Via.Caponi schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:15:
[...]
Heb je wel x64 sata drivers gepakt? Want 32-bit drivers gaan niet werken
Er stond ook x64 bij deze driver tijdens de herkenning in de installatie...
Vraag ik me eigenlijk af, uit nieuwsgierigheid: Ik heb zelf x64 via MSDN (werk
), maar heb op de diverse torrentsites al leaks gezien van de RTM. Wil dat zeggen dat er nu al een corporate versie met VLK key rondzwerft? Of hebben die zielepootjes alleen maar de mogelijkheid 2 weken te testen tot activatie nodig is?
Ik kan me haast niet voorstellen dat MS niets geleerd heef van het hele activatieverhaal van xp32: dat was binnen de kortste keren gehackt....
Of gaan ze ervanuit dat de x64 met name in professionele omgevingen gebruiikt zal gaan worden, waar klanten tóch wel betalen voor hun licentie?
Ik kan me haast niet voorstellen dat MS niets geleerd heef van het hele activatieverhaal van xp32: dat was binnen de kortste keren gehackt....
Of gaan ze ervanuit dat de x64 met name in professionele omgevingen gebruiikt zal gaan worden, waar klanten tóch wel betalen voor hun licentie?
Ik wil even melden dat MSN plus (van patchou) niet werkt onder xp64
Ben nog op zoek op hun forum of er al een 64 bits versie aan komt.
Bij de installatie krijg ik de melding: "geen geldige win32 toepassing"
Beetje vaag
Edit
Het blijkt dus dat het "self extracting archive" waar msnPlus in zit niet werkte.
Als je dit probleem ook hebt moet je de mirror downloaden. hier zit de executable gewoon in een zip file.
Verder werkt het probleemloos
Ben nog op zoek op hun forum of er al een 64 bits versie aan komt.
Bij de installatie krijg ik de melding: "geen geldige win32 toepassing"
Beetje vaag
Edit
Het blijkt dus dat het "self extracting archive" waar msnPlus in zit niet werkte.
Als je dit probleem ook hebt moet je de mirror downloaden. hier zit de executable gewoon in een zip file.
Verder werkt het probleemloos
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 34056 op 05-04-2005 15:06 ]
de gelekte versie heeft 30 dagen activatie, maar die is alweer ge*****. Momenteel loopt het nog niet zo storm met XP x64. Simpelweg door het gebrek aan drivers en software.
Plus dat het nog niet makkelijk te verkrijgen is
Hello,
M'n x64 is up and running. Alle hardware wordt goed herkent, maar heb m'n webcam er nog niet aan gehangen...
Kan iemand me zeggen waar ik de doom3 installer voor x64 kan halen, want de link op de 1ste pagina klopt niet meer...
Hoe zit het met farcry, hl2 en steam op x64? Werkt dit en waar zijn patches, ... te halen?
M'n x64 is up and running. Alle hardware wordt goed herkent, maar heb m'n webcam er nog niet aan gehangen...
Kan iemand me zeggen waar ik de doom3 installer voor x64 kan halen, want de link op de 1ste pagina klopt niet meer...
Hoe zit het met farcry, hl2 en steam op x64? Werkt dit en waar zijn patches, ... te halen?
Farcry deed het bij mij gewoon (de preview versie). Ik zal het van de week eens testen op de RTM versie. Als het goed is moet die gewoon werken.Anoniem: 105667 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:59:
Hello,
Ongelofelijk....savale schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:01:
de gelekte versie heeft 30 dagen activatie, maar die is alweer ge*****. Momenteel loopt het nog niet zo storm met XP x64. Simpelweg door het gebrek aan drivers en software.
Binnen een week dus al een crack...

Zal wel niet veel verschillen van andere Windows versies. Denk dat Longhorn meer een uitdaging zal gaan worden.EraZor schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:04:
[...]
Ongelofelijk....
Binnen een week dus al een crack...Had ik niet verwacht.....
Kan je me mailen over die ******savale schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:01:
[ Voor 34% gewijzigd door LoeiOrdinair op 06-04-2005 22:04 ]
Ik heb helaas precies hetzelfde, installeert goed na het voeren van mijn Highpoint 1820a driver diskette maar na eerste reboot precies hetzelfdeAnoniem: 105667 schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:09:
Hello,
Alvast bedankt...
https://powershellisfun.com
Anoniem: 84954
Ik heb juist hetzelfde probleem met de VIA raid controller. Tijdens een betaversie werkte het wel. VIA zal zijn drivers eens moeten updaten want de laatste Beta drivers zijn van augustus 2004.
Misschien nog even een handig linkje?
http://www.amd.com/us-en/...454,00.html?redir=IEGFC07
http://www.amd.com/us-en/...454,00.html?redir=IEGFC07
Anoniem: 106269
probleem met reboot zijn de slechte sata drivers van VIA !!
http://www.planetamd64.com/index.php?download=144
daar moet je de goeie voor sata afhalen en op disket zetten en opnieuw installeren.. zou normaal moeten werken!
hier werkt Windows XP Proffesional x64 prima.
Far Cry draaide fantastisch en iets sneller dan op 32bit systeem leek mij.
nog geen crash gekend. buiten de sata driver probs van via. Maar dat is opgelost.
Als je die bovenstaande link gebruikt
Epson drivers ontbreken er ook nog aan.
Mijn Epson Stylus Color C70 krijg ik niet aan de praat.
En mijn Pinnacle PCTV Pro kaartje ook NOG niet
Volgens Epson komen die bij de officiele release uit. heb ook ergens een release datum gelezen.
Hun website staat er trouwens al klaar voor heb ik opgemerkt.
En Pinnacle tv/radio kaartje heb ik al drivers die nog wel moeten omgezet worden van 32bit naar 64bit. Maar volgens de programmeur ervan zou het vrij simpel moeten lukken met de juist compiler
Vind het systeem perfect draaien. Met WindowsXP SP2 kwamen er altijd maar problemen opduiken.
Deze versie niet buiten de 2 drivers die er NOG niet zijn.
Groetjes
PleXs
http://www.planetamd64.com/index.php?download=144
daar moet je de goeie voor sata afhalen en op disket zetten en opnieuw installeren.. zou normaal moeten werken!
hier werkt Windows XP Proffesional x64 prima.
Far Cry draaide fantastisch en iets sneller dan op 32bit systeem leek mij.
nog geen crash gekend. buiten de sata driver probs van via. Maar dat is opgelost.
Als je die bovenstaande link gebruikt
Epson drivers ontbreken er ook nog aan.
Mijn Epson Stylus Color C70 krijg ik niet aan de praat.
En mijn Pinnacle PCTV Pro kaartje ook NOG niet
Volgens Epson komen die bij de officiele release uit. heb ook ergens een release datum gelezen.
Hun website staat er trouwens al klaar voor heb ik opgemerkt.
En Pinnacle tv/radio kaartje heb ik al drivers die nog wel moeten omgezet worden van 32bit naar 64bit. Maar volgens de programmeur ervan zou het vrij simpel moeten lukken met de juist compiler
Vind het systeem perfect draaien. Met WindowsXP SP2 kwamen er altijd maar problemen opduiken.
Deze versie niet buiten de 2 drivers die er NOG niet zijn.
Groetjes
PleXs
Heb net even 3D mark 05 gedraaid op de 64 en 32 bit versie van Windows. Ik haalde op de 64bit versie 100 punten meer. Als ik mijn kaart daarna even met coolbits tot het uiterste trapte haalde ik in de 32 bit versie van windows 400 punten meer. In de 64 bit versie kon ik nog niet overclocken 
Weet iemand daar een oplossing voor?
Weet iemand daar een oplossing voor?
Anoniem: 84954
Met die nieuwe VIA sata drivers start mijn windows wel op maar de 64bits drivers van mijn ASUS USB WLAN (ralink 2500) werken niet goed: ik krijg telkens een blauw scherm als ik verbinding met het draadloos netwerk wil maken. Iemand hier een oplossing voor?
Anoniem: 46435
Ik probeer mijn Geforce 5700 GO aan de gang te krijgen, ik heb de drivers van Guru3d gebruikt en die van Nvidia zelf geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding: 'The Nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.' Hoe kan dit? Wie o wie kan mij helpen?
In de beta's heb ik altijd de standaard Nvidia drivers geinstalleerd.
Ik installeerde de kaart dan als een gewone Geforce 5700, had ik tenminste fantsoenlijk beeld.
Hoe het met gamen dan zit weet ik niet want dat heb ik nog nooit geprobeerd in die beta's
Ik installeerde de kaart dan als een gewone Geforce 5700, had ik tenminste fantsoenlijk beeld.
Hoe het met gamen dan zit weet ik niet want dat heb ik nog nooit geprobeerd in die beta's
Anoniem: 46435
Gewoon de normale drivers die je ook bij normale winxp gebruikt?Isengrim schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:53:
In de beta's heb ik altijd de standaard Nvidia drivers geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 46435 op 08-04-2005 14:16 ]
Ik heb net Windows XP Pro 64-bit final geinstalleert en (gelukkig) tot nu toe geen problemen.
Nu ben ik dus alleen nog aan het zoeken naar een paar drivers en programma's.
Weet iemand toevallig of er een driver (64-bit) is voor een Lexmark X2250 printer of dat er een andere manier is om deze te gebruiken met Windows XP 64-bit
Ik het al op PlanetAMD64 gekeken maar daar wordt je ook niet veel wijzer van
En ik zoek nog een goeie download accelerator die het onder Windows 64 doet (Download Accelerator Plus 7.3 nogiets werkt niet onder 64-bit) en weet iemand of er toevallig ook een spamfilter is voor onder Windows 64-bit , die van McAfee doet het niet
Ben nou ook bezig om de McAfee Virusscan Enterprise 8.0i te installeren , die schijnt met xp 64-bit te werken.
Als iemand nog andere idee'n heeft die ik kan gebruiken hoor ik het graag
PS:
Ik gebruik m'n PC voornamelijk om game's te spellen , te downloaden en DVD om te zetten.
Nu ben ik dus alleen nog aan het zoeken naar een paar drivers en programma's.
Weet iemand toevallig of er een driver (64-bit) is voor een Lexmark X2250 printer of dat er een andere manier is om deze te gebruiken met Windows XP 64-bit
Ik het al op PlanetAMD64 gekeken maar daar wordt je ook niet veel wijzer van
En ik zoek nog een goeie download accelerator die het onder Windows 64 doet (Download Accelerator Plus 7.3 nogiets werkt niet onder 64-bit) en weet iemand of er toevallig ook een spamfilter is voor onder Windows 64-bit , die van McAfee doet het niet
Ben nou ook bezig om de McAfee Virusscan Enterprise 8.0i te installeren , die schijnt met xp 64-bit te werken.
Als iemand nog andere idee'n heeft die ik kan gebruiken hoor ik het graag
PS:
Ik gebruik m'n PC voornamelijk om game's te spellen , te downloaden en DVD om te zetten.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Anoniem: 103080
De ATi Catalyst 5.4 drivers voor Windows Pro X64 zijn ook klaar, hier de link
https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27
https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27
Woei kewl. Is er eigenlijk al een review van deze drivers? Ben benieuwd hoe ze presteren tov de 32 bit drivers
[ Voor 5% gewijzigd door spokje op 09-04-2005 18:00 ]
Het zou wel leuk zijn als Logitech binnenkort zijn mouse-drivers gereed heeft, denk dat dat voor een hoop gamers van cruciaal belang is voor het doorbreken van het OS.
Hoop dat het niet zolang duurt als met de introductie van Windows 2000
Iemand enig idee, of gerucht gehoord of Logitech druk bezig is hiermee?
Hoop dat het niet zolang duurt als met de introductie van Windows 2000
Iemand enig idee, of gerucht gehoord of Logitech druk bezig is hiermee?
ik heb het al in het andere x64 topic gezet maar mits dit het software topic is wou ik dit nog even voor iedereen tonen.
het rar menuutje bij .rar files (ook bij multivolume rar's)
open een map --> ga naar tools --> folder options --> filetypes
selecteer daar RAR, klik op advanced, klik op new
Action : Unrar Hier
Application used.... : "C:\Program Files (x86)\WinRAR\UnRAR.exe" x "%1"
Use DDE aangevinkt
Application UnRAR
Topic : System
Nu heb je als je rechts klikt bij een rar het menu unrar hier en als je daar klikt zal hij in dezelfde map unrarren maar je ziet wel een dos box.
Opgelet : Dit werkt niet bij .TAR alleen bij .rar
het rar menuutje bij .rar files (ook bij multivolume rar's)
open een map --> ga naar tools --> folder options --> filetypes
selecteer daar RAR, klik op advanced, klik op new
Action : Unrar Hier
Application used.... : "C:\Program Files (x86)\WinRAR\UnRAR.exe" x "%1"
Use DDE aangevinkt
Application UnRAR
Topic : System
Nu heb je als je rechts klikt bij een rar het menu unrar hier en als je daar klikt zal hij in dezelfde map unrarren maar je ziet wel een dos box.
Opgelet : Dit werkt niet bij .TAR alleen bij .rar
Iemand enig idee over de driversupport van Leadtek? Heb ze twee weken terug gemailed, maar nul komma nul aan reactie gehad. Ik heb een WinFast TV2000 XP Expert TV-kaart, met momenteel enkel nog driversupport voor Windows XP 32-bits.
Zou nogal k*t van Leadtek zijn als ze geen 64-bits drivers maken voor deze goede TV-kaart.
Zou nogal k*t van Leadtek zijn als ze geen 64-bits drivers maken voor deze goede TV-kaart.
Ik zal er wel overheen hebben gelezen, maar hier hebben jullie het al over de final, maar op de MS site staat nog dat deze onder development is. Is de final nu al op officiele CD uitgegeven, of is het een final voor betatesters (???)
Maar het is gelukkig nu opgelost! Had een mailtje naar Highpoint gestuurd met dit probleem, kreeg als reactie terug dat ik hem maar in een ander slot moest stoppen ?!?! Dacht van: Vooruit dan maar, zal toch wel niet helpen want hij deed het gewoon met mijn Windows 2003 installatie...-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:40:
[...]
Ik heb helaas precies hetzelfde, installeert goed na het voeren van mijn Highpoint 1820a driver diskette maar na eerste reboot precies hetzelfdeNog niets kunnen vinden, maar ben nog maar een uurtje bezig
Maar... Ineens vindt hij meer Highpoint devices tijdens setup en doet hij het! Typ dit nu in XP64 en heb net mijn kaartje gebenched, scoort zelfs nog hoger als eerst
https://powershellisfun.com
Het is de final voor beta testers. Aan het eind van deze maand komt deze versie van Windows officieel in de winkels te liggen.pierre-oord schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:08:
Ik zal er wel overheen hebben gelezen, maar hier hebben jullie het al over de final, maar op de MS site staat nog dat deze onder development is. Is de final nu al op officiele CD uitgegeven, of is het een final voor betatesters (???)
heb inmiddels ff uitgetest. Installeren ging prima, kon alle juiste drivers vinden (dankzij GoT) en installeren. Heb een 3200+ 64 amd athlon en een geforce 6800 ultra. Het viel mij op dat het hele systeem aanzienlijk sneller is qua opstarten en apps, alleen games is nog niet helemaal in orde (kan ook nog niet). In elk geval erg stabiel allemaal en geen problemen. Alleen zoals gezegd, games trager. Ik haalde in 3dmark 2003 11.800 pt ipv (in windows xp) 12.900 pt en doom3 en half-life 2 lopen trager. Voor de rest dik in orde, dus zodra er 64 bit games komen, stap ik def. over.
Iemand een idee of er een 64 bit patch voor doom3 en half-life 2 komt, of moet dat echt geheel over geprogrammeerd worden?
Iemand een idee of er een 64 bit patch voor doom3 en half-life 2 komt, of moet dat echt geheel over geprogrammeerd worden?
Ik ga het vanmiddag ook maar eens proberen en dan kijken of de drivers voor de wlan broadcom chipset goed werken.
Als het goed is heb ik de final over een paar uur binnen
Ben erg nieuwsgierig naar de snelheid, want daar gaat het me toch eigenlijk om
Als het goed is heb ik de final over een paar uur binnen
Ben erg nieuwsgierig naar de snelheid, want daar gaat het me toch eigenlijk om
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Anoniem: 141650
Ik ben aan het zoeken geweest naar de WLAN driver voor de Acer Aspire 1510, dit is een broadcom kaartje. Hier: http://ubuntuforums.org/attachment.php?attachmentid=186 kun je ze downloaden. Ze werken bij mij stabiel in combinatie met WPA-PSK. Zag zenog niet in het lijstje met drivers staan, dus denk, ff melden
Waren d'r nou nieuwe VIA drivers? Ik zie bij ViaArena nog steeds de 0.99 betas's staan? (uit augustus 2004)
Kan aan mij liggen, maar hier ( build 3790 ) herkende hij hem automatisch?Anoniem: 141650 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:39:
Ik ben aan het zoeken geweest naar de WLAN driver voor de Acer Aspire 1510, dit is een broadcom kaartje. Hier: http://ubuntuforums.org/attachment.php?attachmentid=186 kun je ze downloaden. Ze werken bij mij stabiel in combinatie met WPA-PSK. Zag zenog niet in het lijstje met drivers staan, dus denk, ff melden
Broadcom chipset werd hier ook automatisch herkend door windows.
Jammer dat er nog zo weinig 64 bit software is, maar ben nu wel van plan om binnen aanzienlijke tijd over te stappen op 64 bit voor altijd.
Jammer dat er nog zo weinig 64 bit software is, maar ben nu wel van plan om binnen aanzienlijke tijd over te stappen op 64 bit voor altijd.
zijn er al 64bit drivers voor de datakabel van de nokia telefoons?
ik kan ze iig nog niet vinden
ik kan ze iig nog niet vinden
Vreemd, heb de zelfde build, maar het kaartje in me acer laptop wilde ie echt niet aan beginnen...WarPuppy schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:08:
[...]
Kan aan mij liggen, maar hier ( build 3790 ) herkende hij hem automatisch?
Dat is wel zo'n mini PCI geval, dus mischien dat et daar door komt? , Zal wel net een iets ander type zijn ofzow. Vaak het geval met laptop HW. Of heb jij ook een Acer laptop?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 141650 op 11-04-2005 17:54 ]
Anoniem: 94100
Waar zijn de drivers te vinden voor de sata controller op de Asus A8V deluxe? Het is de promise SATA378 dacht ik? Ik vind hier alleen maar dode linkjes
Je hebt toch ook een controller van Via. Daarvan zijn zeker drivers te vinden.
Bestaat er al 64-bit drivers voor de Intel pro+ 1000 ?
Ik vind raar dat ik er geen vind, omdat Intel nu zelf wel 64-bit processoren maakt
Ik vind raar dat ik er geen vind, omdat Intel nu zelf wel 64-bit processoren maakt

Ik zit hier met een 1511, dus ik gok dat we dezelfde hebbenAnoniem: 141650 schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:53:
[...]
Vreemd, heb de zelfde build, maar het kaartje in me acer laptop wilde ie echt niet aan beginnen...
Dat is wel zo'n mini PCI geval, dus mischien dat et daar door komt? , Zal wel net een iets ander type zijn ofzow. Vaak het geval met laptop HW. Of heb jij ook een Acer laptop?
Ik heb alleen geen drivers voor de modem, iig niet voor 64bit
Dat is idd de zelfdeWarPuppy schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:22:
[...]
Ik zit hier met een 1511, dus ik gok dat we dezelfde hebben
Ik heb alleen geen drivers voor de modem, iig niet voor 64bit

Overgens vind ik de support van acer qua 64bit, en zoiezo met nieuwe drivers/ bios erg slecht
Vraagje:
Is de upgrade van Windows xp pro naar Windows xp pro 64 bit gratis?
Ik heb er nergens over kunnen lezen.
Ik zou het belachelijk vinden om voor te moeten betalen xp 64 bit is tenslotte niet een heel nieuw besturings systeem maar een uitbreiding, dit in tegenstelling tot Windows Longhorn dat ook ontwikkeld wordt door Microsoft.
Ik zie de 64 bits eerder als optimalisatie van een product zoals Nvidia en Ati maandelijks hun producten optimaliseren met updates.
Is de upgrade van Windows xp pro naar Windows xp pro 64 bit gratis?
Ik heb er nergens over kunnen lezen.
Ik zou het belachelijk vinden om voor te moeten betalen xp 64 bit is tenslotte niet een heel nieuw besturings systeem maar een uitbreiding, dit in tegenstelling tot Windows Longhorn dat ook ontwikkeld wordt door Microsoft.
Ik zie de 64 bits eerder als optimalisatie van een product zoals Nvidia en Ati maandelijks hun producten optimaliseren met updates.
Ik heb inmiddels ook Windows XP x64 draaien, ik verbaas mij er over dat er nog zo ongelovelijk weinig drivers en programmas beschikbaar zijn voor 64Bit. Het is allemaal zo vanzelfsprekend dat de boel "backward" compatable is. Helaasch 
Ik baal ontzettend van de Logitech Mouse drivers, dat deze nog niet geschikt zijn. Veel 32 Bits (mss alle wel) werken niet.
Weet iemand of Battlefield 1942 werkt onder xp64? Almede meer info over de mouse drivers etc.
Ik baal ontzettend van de Logitech Mouse drivers, dat deze nog niet geschikt zijn. Veel 32 Bits (mss alle wel) werken niet.
Weet iemand of Battlefield 1942 werkt onder xp64? Almede meer info over de mouse drivers etc.
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
Hey mensen
Ik heb een probleem met mijn MSI K8T800 mobo
Ik las namelijk dat je de sigaarbent als je een single sata drive hebt als je WIN XP 64 instaleerd
Want dan doet de f6 en instalatie het gewoon maar zodra je wil booten laadt hij een zow een balkje of minder en reboot
Klopt dit?? want dan ben ik dus de sigaar.
En btw die geupdate VIA drivers van www.planetamd64.com zijn volgens mij exact gelijk aan de Hyberion Pro drivers v0.99 want het versie NR is exact ht zelfde klopt dit of niet??
Greetz Luc
Ik las namelijk dat je de sigaarbent als je een single sata drive hebt als je WIN XP 64 instaleerd
Want dan doet de f6 en instalatie het gewoon maar zodra je wil booten laadt hij een zow een balkje of minder en reboot
En btw die geupdate VIA drivers van www.planetamd64.com zijn volgens mij exact gelijk aan de Hyberion Pro drivers v0.99 want het versie NR is exact ht zelfde klopt dit of niet??
Greetz Luc
Ik wou gister even de nieuwe bios erop zetten, ondersteund dat Winplash geen Win64Anoniem: 141650 schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:45:
[...]
Dat is idd de zelfderaar dat ie um bij jouw wel pakt. Modem drivers heb ik ook nog niet gevonden voor de 64 bit. Ik heb van me werk een Iomega USB floppy drive die prima werkt met de 32 bit drivers. vraag me af of dat uit maakt met dergelijke apparatuur, 64 of 32 bit drivers.
Overgens vind ik de support van acer qua 64bit, en zoiezo met nieuwe drivers/ bios erg slecht
Maar ik meen me te herinneren dat Win64 de vorige x me WiFi ook niet pakte? vaag dat hij had nu wel deed
Ik zit alleen hier nog met een driver probleem voor een Canon BJC-i560; Motorola V3 en Agere Modem, iemand hier al wat van tegengekomen?
Booten vanaf USB pen geen optie ?WarPuppy schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:21:
[...]
Ik wou gister even de nieuwe bios erop zetten, ondersteund dat Winplash geen Win64En ja, ik heb ook geen floppydrive bij me laptop, dus om een nieuwe bios erop te zetten moet ik Win32 erop zetten?
NVIDIA Forceware 76.71 64-Bit .... schijnbaar ook met SLI ondersteuning.
Nee is niet zo: MEt de 0.99 drivers kon ik niet installeren op mijn RAID partitie en met de udated drivers van Planetamd64 wel. Na de installatie ziet is de verschillende partities ook gewoon, ipv één grote schijf. Aanrader dus, kortomluccie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:58:
Hey mensen
Want dan doet de f6 en instalatie het gewoon maar zodra je wil booten laadt hij een zow een balkje of minder en reboot![]()
Greetz Luc
Overigens: het valt me op dat er wel érg veel mensen met MSDN zijn hier
[ Voor 6% gewijzigd door EraZor op 14-04-2005 09:42 ]
Hoe zit het met het .net framework.
Komt/bestaat daar een 64 bits versie voor?
Niet te vinden in de regulieren download secties van windows iig.
Anoniem: 88114
ik heb gewoon 1.1 voor 32bit gedownload en alles werkt gewoon.Anoniem: 34056 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:17:
Anoniem: 86063
Hoi , die drivers voor Matrox G4xx werken niet, weet iemand , waar ik drivers voor die Marvelg450 kan vinden?Anoniem: 115092 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:55:
[...]
De links zijn opgenomen in de TS. Hartelijk bedankt!
Ook nieuw is de link naar powerstrip. Deze zou alle windows versies ondersteunen inclusief Windows XP x64. Ik heb het programma gedownload, maar het overklokmenu functioneerd niet. Kan dit komen doordat hij de beta forceware 70.80 drivers niet herkent?
Er is een x64 versie van .Net:Anoniem: 34056 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:17:
.NET Framework Version 2.0 Redistributable Package Beta 1 (x64)
Ligt het nou aan mij, of is die driver voor de silicon image 3114 er niet meer?
_@/'
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!
Laat alsjeblieft de discussie ontopic over software en drivers voor x64 verlopen. Vragen cq. problemen mogen in een apart topic, en zullen hier worden verwijderd!