Ik ben nu al een tijdje bezig met een opdracht voor school maar ik kom er niet uit...
De opdracht is;
In onderstaande programma is het de bedoeling dat de gebruiker een nederlands woord intypt, waarna de computer met het spaanse equivalent komt. Aan jullie om dit programma af te maken.
Het is dus de bedoeling dat wanneer je op "zoek op!" drukt dat de waarde van txtNed wordt vergeleken met de array ned_lijst... nu krijg ik dit niet voor elkaar... hij moet de array waarde (0t/m4) eruit halen... weet iemand hoe je dat doet?
De opdracht is;
In onderstaande programma is het de bedoeling dat de gebruiker een nederlands woord intypt, waarna de computer met het spaanse equivalent komt. Aan jullie om dit programma af te maken.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <html> <head> <title>Woordenboek</title> <script> var ned_lijst = new Array("bier", "wijn", "brood", "kaas", "boter") var sp_lijst = new Array("cerveza", "vino", "pan", "queso", "mantequilla") function equivalent() { // schrijf hier je code } // einde equivalent </script> </head> <body onload="javascript:document.mijnForm.txtNed.focus()"> <h3>Woordenboek Nederlands - Spaans</h3> <form name="mijnForm"> Nederlands woord <input type="text" name="txtNed" value="" size="45" onfocus="javaScript:this.form.reset()"><br> Spaanse equivalent <input type="text" name="txtSpaans" value="" size="45" onfocus="blur()"><br> <input type="button" value="zoek op!" onclick="equivalent()"> </form> </body> </html> |
Het is dus de bedoeling dat wanneer je op "zoek op!" drukt dat de waarde van txtNed wordt vergeleken met de array ned_lijst... nu krijg ik dit niet voor elkaar... hij moet de array waarde (0t/m4) eruit halen... weet iemand hoe je dat doet?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:08 ]