Toon posts:

Nieuwe kast, welke? (FAQ voorstel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe kast maar, na veel kijken, weet ik nog steeds niet echt waar ik op moet letten en wat de verschillende voor en na delen zijn. Ook moet de kast een beetje betaalbaar zijn(100 euro is zeker de limiet).
Nou viel mij op dat er ook geen FAQ over dit onderwerp op de gathering is, dus ik denk het volgende.

Als jullie mij helpen met tips en hints over waar ik op moet letten en de verschillende merken, etc., ect. dan maak ik een FAQ over dit onderwerp(lijkt mij toch belangrijk).

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Ongemodde kasten horen in Overige Hardware
(staat in de CME policy)

[CME] -> [OH]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een kast is best wel iets persoonlijks :) Ik zou zeggen pluk is wat kasten via de search en post hier dan wat jehebt gevonden en dan kunnen we je wel wat tips en info over die kasten geven.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35

Bjk

Ik heb nu een aantal kasten gehad en kan je vertellen waar ik op let.
Allereerst moet de kast er een beetje degelijk uitzien. Dat vind ik belangrijk je wilt immers niet een lelijk ding in je kamer hebben staan.

De airflow is het 2e punt waar ik naar kijk, ik neem altijd een midi-tower aangezien ik niet aan waterkoeling doe. Hoewel een hightower altijd wat meer warmte kan verplaatsen wil ik niet zo'n joekel van een ding rondzeulen op bijv lanparties. Ook wil ik geen kleine kast want hier is de airflow vaak ver te zoeken en is het installeren van onderdelen niet altijd even handig.
Wat ik graag zie in een kast zijn 2 standaard fans (liefst 2x 120mm) voor en achter. En als het kan in de bovenkant ook 1.
Ook zijn screwless kasten altijd erg fijn als je veel in/uitbouwt.

De vraag blijt toch altijd wat gaat erin en waarvoor is de machine voor bestemd, daar moet je rekening meehouden in je uiteindelijke keuze.. Heb je bijv 7 hardeschijven, of heb je straks 2 van die 6800 ultra's blazen in een SLI opstelling?

Twee goede kasten die ik gezien heb zijn
Chenbro Gaming Bomb
Coolersmaster Stacker

Zelf heb ik op het moment een 3R systems neon ligt kast. Die voor het bedrag van 40 euro (toen) het uitstekent doet!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:13

PoweRoy

funky!

faq zou niet goed werken denk ik omdat er wel elke week een paar nieuwe kasten zijn. En de keuze is vooral persoonlijk zie post bovenmij!

zelf de hq mid tower van aopen gehad. degelijke kast maar warm en heel erg krap
nu de thermaltake shark silver en zeer tevreden! veel ruimte en alles makkelijk aan te sluiten

ik denk bij keuze kast aan:
uiterlijk -> premodded of niet hij moet er wel mooi uitzien
degelijk -> moet tegen stootje kunnen ivm lanparties
zwaarte-> geen 25kg ding ;)
opberging -> de drives en hdds
airflow! zeer belangrijk

[This space is for rent]

Verwijderd

Ik ben dus opzoek naar een kast voor de volgende opstelling:

AMD Athlon 64 3000+ boxed (s939)
Asus A8N-SLI Deluxe
2 x 256mb ddr 400 geheugen
80 GB HD
ATI X300 128mb ddr

Hoeveel watt heb je hiervoor nodig? Red ik het met 300?

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Voor die vraag moet je meer in het welke voeding heb ik nodig??? topic zijn, houden we deze een beetje schoon :p en admin-free...

[ Voor 6% gewijzigd door Technicality op 10-01-2005 19:56 . Reden: hoofdletters etc ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Zelf heb ik een kast van de MyCom, de H600M. Deze is Presscott ready zoals ze dat noemen (er zit dus aan de zijkant een buis die ervoor zorgt dat de CPU cooler direct lucht van buiten op de CPU cooler kan blazen), heeft een AOpen voeding van 350Watt (A merk, dus een hele goede voeding), een 3,5 inch bay onderin de kast voor goede cooling van je harde schijven en deze heeft aan de voorkant USB 2.0 en audio aansluitingen. De kast kost 74,95 momenteel, volgens de website van MyCom.

Verder vind ik kasten van AOpen altijd erg goed en mooi. De meeste AOpen kasten worden met 350Watt voedingen geleverd en hebben vaak zeer nette prijzen.

Profile

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou voor minimaal 350W van een goed merk gaan dan. Just to be sure. 300W lijkt me krapjes. Misschien liefst nog iets meer maar 350W moet het wel trekken denk ik zo.

Over de kasten.
Coolermaster Stacker is leuk, valt alleen buiten je budget met zijn 130 euro.
De Antec Sonata is ook leuk. 2 pagina's op t.net met info, links en een pricewatch link.
Nummer 1
Nummer 2
Bij de tweede is ook een link naar een review op Ars Technica aanwezig.
Deze kast is volgens de pricewatch 107,34 euro. En daar zit dan gelijk een echte Antec Truepower 380W voeding bij. Dus met deze ben je gelijk klaar kwa voeding en kast betreft. Lijkt me ideaal.
2x 120mm fans, waarvan er 1 gelijk bij zit. Is een midi-tower.

[Update]
En ineens schiet me ook de CoolerMaster Centurion 5 te binnen. Zie de site van Coolermaster en wat reviews voor de looks. Lijkt me ook heel erg sweet. En als ik naar jou budget kijk de beste. Hij is leverbaar met en zonder PSU. Als je met doet zit er 350W in. Hier link naar de pricewatch voor de Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, 350W, Zwart). Zelf ff zoeken naar reviewtjes enzo maar daar kom je wel uit. Dit lijkt me een aanrader. Zonder PSU 64 euro en met PSU 88 euro. Valt binnen je budget.

En natuurlijk moet je hem ook mooi vinden want een lelijk maar praktisch ding kopen is niet zo fijn voor jezelf :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 10-01-2005 20:15 . Reden: De Centurion + prijs Stacker ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1