Toon posts:

[MMO game] Ik zoek? Maar vind niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar een game, die kwa gameplay tipt aan UO. En mischien zelfs overtreft. Ik dacht dat ik die game had gevonden toen "WISH" uitkwam. Maar helaas, god neemt alle goede dingen als eerste weg :'(. Nu vroeg ik me af of jullie mischien nog een game wisten?
Ik heb al diverse games gespeelt: Neocron,Anarchy Online, Ragnarok, conquer online, Risk your life, en nog een enkele. Wish steekt toch nog met kop en schouder boven de rest uit.

Maar toch zoek ik dan een nieuwe game.
Eenige dingen die ik graag zie is.
Een goede player economy, crafting,fishing en noem maar op.
Een redelijk volwassen community, die behulpzaam is en gezellig.
De game hoeft van mij nog niet eens zo goed eruit te zien, toch wel beetje acceptabele graphics. Maar geen doom 3/ Half life 2 graphics.

Kunnen jullie mij helpen?

**Update**
Ik heb ook in got gezocht. En een hoop geprobeert.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek even op 'MMORPG' spielerij door, dan zal je genoeg informatie vinden van de verschillende spellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer ROSE Online eens ( www.roseon.com ).
Hier is ook een topic van geopened op dit forum.
Het wordt veel gespeeld door mensen van GoT.

Het is van de makers van Ragnarok Online.
Zeker het proberen waard. Ik ben er aan verslaafd iig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:41:
Zoek even op 'MMORPG' spielerij door, dan zal je genoeg informatie vinden van de verschillende spellen. :)
Ik verzeker je dat ik al veel games heb geprobeert.
Geen enkele game lijkt mij te boeien, en WoW ziet er niet intressant uit al ga ik wel de open beta proberen. Ga nu eens de trial van Sw:G downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
ik zoek al lang naar een gratis leuke mmorpg en ik speel nu ff Rose online maja ik denk dat gratis mmorpg's nooit de kwaliteit hebben van betaalde :/

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoshiBignose schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:50:
ik zoek al lang naar een gratis leuke mmorpg en ik speel nu ff Rose online maja ik denk dat gratis mmorpg's nooit de kwaliteit hebben van betaalde :/
Gratis of niet, ik zoek gewoon z'n game. Ik kan het gewoon niet goed verwoorden daarvoor zou je de beta van Wish moeten hebben gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als ik jou was zou ik toch echt WoW proberen. Het is misschien niet voor iedereen geldig, maar het is voor mij de eerste mmorpg die ik ook echt leuk vind om te doen :)

Spellen als lineage, ragnarok en Rose bestaan wat mij betreft veels te veel uit hersenloos hakken en levelen. In WoW heb je veel meer verschillende mogelijkheden om door te groeien.

Maargoed, lees daarvoor het WoW topic maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. als je het wilt vergelijken met UO komt WoW inderdaad aardig in de buurt imho.

Alleen jammer genoeg nog geen housing.

Als je erg gewend bent aan een MMORPG moet je jezelf echter wel openstellen voor iets 'anders'. Sommige dingen zullen in andere games nu eenmaal misschien iets minder zijn, andere dingen zijn weer veel beter uitgewerkt.

Je zult geen 1 op 1 vervanger vinden voor UO in ieder geval.

[ Voor 75% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:50:
Ik weet niet 100% zeker of Rose gratis blijft hoor.
En heb je dat filmpje al gezien van Rose? Er komt nog zóó veel bij.

Die wars en battles zijn er tof uitgewerkt. Iedereen kan zn eigen "Castle Gear" maken.
Een grote robot waar jij op zit en bestuurd. De rest kan normaal vechten als ze dit niet hebben.
Wars tegen elkaar, wars tegen mobs. Er komt nog zo veel meer bij :) Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:25:
Hmm.. als je het wilt vergelijken met UO komt WoW inderdaad aardig in de buurt imho.

Alleen jammer genoeg nog geen housing.

Als je erg gewend bent aan een MMORPG moet je jezelf echter wel openstellen voor iets 'anders'. Sommige dingen zullen in andere games nu eenmaal misschien iets minder zijn, andere dingen zijn weer veel beter uitgewerkt.

Je zult geen 1 op 1 vervanger vinden voor UO in ieder geval.
Na, nog eens zoeken heb ik http://www.darkandlight.com/ gevonden :)
Lijkt veel op Wish/UO hopelijkt wordt het wat. Maar alle reactie's zijn nog wel welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54

JJJ

Kent niemand hier Final Fantasy XI ? Ook wel een vrij uitgebreide MMORPG die ik met veel plezier speel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van The Saga of Ryzom.
www.ryzom.com <- zit een 14-day trial.

Voortaan moet je maar de search gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JJJ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:23:
Kent niemand hier Final Fantasy XI ? Ook wel een vrij uitgebreide MMORPG die ik met veel plezier speel :).
Blij dat nog iemand het met 'veel plezier' speelt :P

Kijk eens naar het FFXI topic of wat recensies.. dan weet je waarom het merendeel afhaakt is of uberhaupt nooit begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel wat mmorpg's gespeelt. Ik ben zelf ook opzoek naar een goede mmorpg. Naar mijn mening zijn de meeste mmorpg's te simplistisch en hersenloos. In het begin verdwijn je in de menu's. Die onnodig complex zijn. Maar uiteindelijk komt het in de game neer op dat je lange tijd saaie repedetieve handelingen moet verichten. Voortdurend in dezelfde zones bezig bent te lvlen tot je sterk genoeg bent om een volgende zone in te trekken. Zoals ik al zei simpel en saai.

Ik mis in de meeste mmorpg's het community gevoel, iedereen is bezig met z'n eigen dingetje, weinig gespeel in team verband. Waarom zou je dan nog een mmorpg spelen als een single player game je hetzelfde biedt niet waar?

Hier een aantal mmorpg's die ik gespeeld heb met wat commentaar:

Lineage 2:
Ronduit saai. Voortdurend hetzelfde. De missies zijn onbeduidend nagenoeg niet aanwezig. De missies leveren je ook nagenoeg niks op. Iedereen speelt voor zichzelf heel weinig team verband.

Pristontale:
Ook telkens weer het herhalen van dezelfde acties nagenoeg geen missies. Maar een ijzersterke community. Er wordt ook veel in team verband gespeelt. Ik heb het met veel plezier gepeelt maar ben er inmiddels op uitgekeken.

StarWars galaxies:
Goede missies redelijk wat afwisseling. Wederom weinig team verband. Iedereen doet z'n eigen dingetje.

Eve online:
Hier en daar wt team verband. Maar het is moeilijk om als beginner in de community binnen te treden. Het mooie leek mij de optie uit verschillende beroepen te kunnen kiezen. Ik wilde graag een miners bedrijfje starten maar dat beroep was nagenoeg niet uitgewerkt. Na 2 maandjes spelen had ik zo'n beetje alles al bereikt wat je kon bereiken als enkel een miner. Sindsdien ben ik er nagenoeg op uitgekeken.

Earth&beyond:
Top game. Was er na een jaar helaas op uitgekeken er werd weinig nieuwe content toegevoegd. Ze zijn er ook helaas mee gestopt.

Horizons:
Leuke game. Goede community. Bloed helaas dood.

Ashron call2:
1 woord bagger. Geen sfeer. 1 kale boel. Grote wereld weinig spelers.

Ik heb er ongetwijfeld nog wel meer gespeeld maar die kan ik me niet meer herinneren. En zijn dus waarschijnlijk ook niet het vermelden waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik mis World of Warcraft in het lijsjte :D

WoW:
Zeeen van missies
Teamverband
Warcraft omgeving dus goeie sfeer vind ik
Veel afwisseling qua gebieden
Ik vind het een top spel.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muppet schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:48:
Ik mis World of Warcraft in het lijsjte :D

WoW:
Zeeen van missies
Teamverband
Warcraft omgeving dus goeie sfeer vind ik
Veel afwisseling qua gebieden
Ik vind het een top spel.
Het ging hier om mijn eigen mmorpg ervaringen ;) Ik heb WoW nog niet gespeelt het is immers nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Maar uiteindelijk komt het in de game neer op dat je lange tijd saaie repedetieve handelingen moet verichten.
Horizons:
Leuke game. Goede community. Bloed helaas dood.
Hmm.. je hebt een hekel aan repetitief ontwerp en je noemt Horizons, de meest repetitieve MMORPG ooit, een leuke game :P Verder overigens ook waardeloos. Geen quests, geen dungeons, geen content en een waardeloze 3D engine (als je het al zo wilt noemen).

En jammer dat je WoW niet noemt.. het nieuwe juweeltje. Zo goed als niet meer onzinnig monsters hakken, maar levelen door mini-quests. Community-opties ontbreken nog een beetje, maar dat komt zeker goed met Blizzard :)

[ Voor 39% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie in je lijst staan dat je lineage2 nog niet geprobeerd hebt.

Erg breed en heel stoer spel (IMO) waar ik al een tijd aan verslaafd ben.
Problem was eerst dat je er voor moest betalen.
Kijk op www.lineage2.nl onder het "private server" gedeelte voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:59:
[...]

[...]

Hmm.. je hebt een hekel aan repetitief ontwerp en je noemt Horizons, de meest repetitieve MMORPG ooit, een leuke game :P Verder overigens ook waardeloos. Geen quests, geen dungeons, geen content en een waardeloze 3D engine (als je het al zo wilt noemen).

En jammer dat je WoW niet noemt.. het nieuwe juweeltje. Zo goed als niet meer onzinnig monsters hakken, maar levelen door mini-quests. Community-opties ontbreken nog een beetje, maar dat komt zeker goed met Blizzard :)
Zoals ik dus al zei: WoW heb ik helaas nog niet kunnen spelen voor zover ik weet is deze nogsteeds in de beta fase. Het spel klinkt heel goed. Maar ik wil het toch eerst zelf spelen voor ik er mijn conclusies over ga trekken. Horizons was niet erg repetitief. De afwisseling in monsters was groot. Je hebt 2 goed uitgewerkte beroepen craften en hunten. En de community deed het hem. Je werd zonder problemen opgenomen in een clan zelfs als newbie. Werken in team verband komt ook veel voor er zijn altijd wel wat mensen die met je mee willen hunten of craften zodat je op zijn minst een gespreks partner hebt. WoW klinkt tot noch toe het best jammer dat het nog zo lang duurt voor deze uitkomt.

Ik zie weer een Lineage 2 speler die het spel aanraadt. Ik kan het alleen maar afraden. Houdt er in iedergeval rekening mee dat je een tv naast je pc moet plaatsen. Zonder tv naast het spelen is het niet uit te houden en was ik al na de eerste week afgehaakt. Ik zal je helpen een voorstelling van lineage 2 te maken. Je loopt rond op een stuk grond van laten we zeggen 300 vierkante meter. Ja de wereld is groter maar je bent te zwak om je daarin te wagen. Op dit kleine lapje grond heb je 2 tot 3 verschillende monsters rond dwarrelen. Deze monsters zul je keer op keer op keer op keer moeten afmaken. Stel je voor dat je 4 dagen op hetzelfde stukje grond dezelfde monsters keer op keer aan moet klikken. Je kan wel een combo of 2 a 3 gebruiken om het wat af te wisselen maar het blijft hetzelfde. Na een dag of 4 ben je sterk genoeg om je 300 meter verderop te wagen waar je hetzelfde weer kunt gaan herhalen. Dit alles net zo lang tot het je strot uitkomt. Je moet er maar van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:23:
Kijk op www.lineage2.nl onder het "private server" gedeelte voor meer info
LOL, hebben ze nu zelfs een onderdeel voor private servers op hun site. Enkele maanden geleden nog kon je van het forum geband worden als je over private servers praatte. :P

Ontopic:
Ik zag in je bericht dat je een MMORPG zoekt waarin je dingen als Crafting kan doen. In Gate To Heavens kan dat i.i.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Horizons was niet erg repetitief.
Hmm.. Ik weet niet hoe jij het crafting systeem wil beschrijven dan? Maar na een paar weken lang bronnen aangeklikt te hebben en naar een workshop te sjokken en weer terug was ik het wel zat :P

Het gebrek aan dungeons en quests maakte de combat ook saai en repetitief.. Beetje rondhollen en uren achter elkaar dezelfde beesten afmaken.

Meer dan bovenstaande was er in het spel niet te doen. Op het urenlang resources naar een plot toe slepen na dan, om een huis te 'bouwen'. :P

Het spel is ook niet voor niks dood nu (of zo goed als).

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 10-01-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.mmorpg.com staat een hele lijst met waarderingen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:46:
Op www.mmorpg.com staat een hele lijst met waarderingen.... :)
en op www.onrpg.com heb je lijsten waar veel opstaan, zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 20:36

Flapmo

and back is gigi!

Lineage vind je niets? Het is denk ik een van de uitgrebreidere MMO's die richting UO gaat. Met later de kastelen en draken (als ik me goed herinner) komt het toch redelijk in de buurt. Alleen aan de andere kant, het blijft korean market, lvlen tot je erbij neervalt (weet niet of er ondertussen veel questing is).

WoW, zeker het proberen waard, krijgt ook een zeer grote community wat het het spelen waard maakt.

Ragnarok, lvlen inderdaad, zie sig :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:54

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:44:
[...]

Ik verzeker je dat ik al veel games heb geprobeert.
Geen enkele game lijkt mij te boeien, en WoW ziet er niet intressant uit al ga ik wel de open beta proberen. Ga nu eens de trial van Sw:G downloaden.
Ik dacht dat die trial allang afgesloten was?

Anyway, Star Wars Galaxies heb ik graag gespeeld. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik speelde waren er toch veel mensen die samen quest gingen doen enzo. Ik moest het ook maar vragen aan iemand, en ik kon meedoen.

Weet wel niet of het nu nog zo is...

[ Voor 27% gewijzigd door ETzPliskin op 10-01-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 22:55
Ik weet niet echt dat dit onder dezelfde noemer als een role playing spel valt, maar weet iemand of het spel B.R.E. ( Barren Realms Elite ) nog verder is uitgewerkt? Dit was een spel dat je kon spelen op BBS'en.

Zou leuk zijn om nog eens te spelen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:04:
Ik weet niet echt dat dit onder dezelfde noemer als een role playing spel valt, maar weet iemand of het spel B.R.E. ( Barren Realms Elite ) nog verder is uitgewerkt? Dit was een spel dat je kon spelen op BBS'en.

Zou leuk zijn om nog eens te spelen.
Was dat geen Text based game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 16:07

Theuno

Da Devil Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 06:20:
[...]

Als je het alleen kon spelen op bbs's: ja dus.. die dingen waren text based :P
Maar dat lijkt me dan meer een MUD, die kan je nog steeds heel veel vinden, gewoon lekker op je werk/school via telnet lekker rondlopen door een doolhof met vele andere, wel leuk... en voor sommige verslavend. Maar ik denk niet dat de TS hiernaar opzoek is.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 12:09

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:46:
Eve online:
Hier en daar wt team verband. Maar het is moeilijk om als beginner in de community binnen te treden. Het mooie leek mij de optie uit verschillende beroepen te kunnen kiezen. Ik wilde graag een miners bedrijfje starten maar dat beroep was nagenoeg niet uitgewerkt. Na 2 maandjes spelen had ik zo'n beetje alles al bereikt wat je kon bereiken als enkel een miner. Sindsdien ben ik er nagenoeg op uitgekeken.
Oef, niet met je eens. Zelfs na een jaar ben je nog niet uitgetraind, en ik wed dat je dan ook niet in 0.0 hebt gemined. En om nou eve te spelen om alleen maar te mijnen dan zit je bij t verkeerde spel :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
ik speel lineage al ongeveer een jaar en ik vind het nog steeds leuk. Het is idd waar dat je veel moet "werken" maar daar gaat het voor mij ook om. Dat je echt veel tijd moet besteden in je character en dat je uiteindelijk toch erg blij bent met je character. Lineage2 zit nu in chronicle 2 en over een paar weken komt chronicle 3 uit NCSoft doet erg hun best om het spel zo uitgebreid mogelijk te maken en om zo veel mogelijk alternatieven te bedenken op het huidige systeem van geld verdienen. Je speelt het spel voor 90% in teamverband alleen in het begin solo je wat. het hangt van de server af wat voor sfeer er hangt. Ik zit zelf op erica en ik denk dat hier de slechtste sfeer is omdat de server wat leeg aan het worden is. Je moet voordat je met dit spel begint eerst kijken waar de meeste spelers zijn. Als je van plan bent dit spel te spelen adviseer ik je om naar de Teon server te gaan. Deze server is net begonnen heeft de laagste pings en de laagste spelers. Je hier makkelijker goedkope equipment kunnen kopen en er zijn meer mensen in de "starter towns".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.fairyland.com.my , geloof ik.
Ook een spel waar je héél véél ik kunt craften.
Zelf items maken etc, zo kun je je verdiepen in zwaarden maken, schilden maken, armors maken etc. Erg gaaf, alleen zijn de graphics niet geweldig en is het turn-based. Maar zeker even de moeite om naar te kijken.

Edit: Tis ook nog gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 06:20:
[...]

Jep, en zo een zalig spel, met de travel times en micro managment. Turnbased game etc. Ik zie dit eigenlmijk als een van de eerste ECHTE online games.
Theuno schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:47:
[...]

Als je het alleen kon spelen op bbs's: ja dus.. die dingen waren text based :P
Maar dat lijkt me dan meer een MUD, die kan je nog steeds heel veel vinden, gewoon lekker op je werk/school via telnet lekker rondlopen door een doolhof met vele andere, wel leuk... en voor sommige verslavend. Maar ik denk niet dat de TS hiernaar opzoek is.
Verslavend is niet het juiste woord, geldverspillend! Ik had zelfs een eigen bbs opgericht om te kunnen B.R.E.'en. Met zen allen in de L000 leauge zalig! Waar is de tijd, graphics was niet bestaand maar gameplay was gewoon top!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:58:
[...]

Jep, en zo een zalig spel, met de travel times en micro managment. Turnbased game etc. Ik zie dit eigenlmijk als een van de eerste ECHTE online games.

[...]

Verslavend is niet het juiste woord, geldverspillend! Ik had zelfs een eigen bbs opgericht om te kunnen B.R.E.'en. Met zen allen in de L000 leauge zalig! Waar is de tijd, graphics was niet bestaand maar gameplay was gewoon top!
Ik heb z'n games ook een tijd gespeelt.
Maar ik zoek toch iets met wat meer bewegingsvrijheid, toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
En weer word Everquest2 niet genoemd... terwijl het een heerlijke game is.

.. al die onzin verhalen over lag en bugs.. ik ben tot nu toe 1 bugged quest tegen gekomen en heb nooit lag. Bovendien gaan er ook veel geruchten rond dat je belachelijke hardware nodig hebt om een mooie game te hebben. PURE ONZIN! Check even hier mijn screens met mijn radeo 9600pro, 1gyg ram en AMD2600

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/best.jpg
Dit op zijn hoogste kwaliteit, dan gaat ie wel laggen in grote steden helaas.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/mine.jpg
Dit is de kwaliteit waarmee ik speel, hiermee heb ik dus NOOIT lag. Ziet er imo 100x beter uit dan WoW of welke andere game

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/myself.jpg
Dit ben ik O+

..

Verder kun je werkelijk alles natuurlijk :) Leuke quests met leuke verhalen, heel veel roleplayers die je in WoW ook niet aantreft (vind ik persoonlijk erg belangrijk), housing, cafting, fishing en de hele meut.

/edit

Heb ook City of Heroes gespeeld.. Kansloos spel :D

en SWG .. ook niet echt een topper.. heb er in 1 maand 15million ingame bucks verdient. En wel.. in mijn 1e maand spelen! Had bovendien alle zinvolle quest al voltooid en de community kent geen roleplayers en iedereen is alleen maar bezig met geld verdienen omdat je dat outgame zo lekker kunt verkopen. SWG is de perfecte clone van onze eigen wereld eigenlijk :+

[ Voor 18% gewijzigd door Loona35 op 12-01-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04 16:18
loona35 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:38:
En weer word Everquest2 niet genoemd... terwijl het een heerlijke game is.

plaatjes!
Hobbits!! Leuke huizen! :9 :+ :D

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Jup. lief hé O+

.. net even reacties op www.mmorpg.com gelezen.. wat een stelletje kiddo's daar zeg :/

Een grote berg WoW fanboy's die werkelijk te meest rare dinge roepen zoals
"Thats griffin thing.. EQ2 just stole that from WoW! You guys suck"
"WoW has the best graphics i've ever seen in game! So buy it!!!!"
enz. enz. enz.

Ik ben eigenlijk enorm nieuwschierig geworden naar hoe de community nu werkelijk is bij WoW. Elke keer, waar ik ook lees, lijkt het alsof het bom vol zit met newbies en kiddo's. (Behalve hier op GoT natuurlijk, om mezelf toch maar even in te dekken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel Planetside (www.planetside.com).
Een MMOFPS met RPG elementen.
Voor mij de nummer 1, alhoewel ik WoW ook mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
loona35 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:53:
[...]

Jup. lief hé O+

.. net even reacties op www.mmorpg.com gelezen.. wat een stelletje kiddo's daar zeg :/

Een grote berg WoW fanboy's die werkelijk te meest rare dinge roepen zoals
"Thats griffin thing.. EQ2 just stole that from WoW! You guys suck"
"WoW has the best graphics i've ever seen in game! So buy it!!!!"
enz. enz. enz.

Ik ben eigenlijk enorm nieuwschierig geworden naar hoe de community nu werkelijk is bij WoW. Elke keer, waar ik ook lees, lijkt het alsof het bom vol zit met newbies en kiddo's. (Behalve hier op GoT natuurlijk, om mezelf toch maar even in te dekken :P)
Het lijkt erop dat zodra er ergens een 'I like WoW' of 'I like EQII' ofzo topic is dat er dan een uncontrollable urge is bij mensen om meteen daarop even heel duidelijk te maken waarom die game juist niet goed is. Maar niet met gegronde argumenten, eerder met flames.

Waarom is het dat mensen tegenwoordig worden aangekeken op een persoonlijke mening? Het is allemaal zo persoonlijk met games. WoW is mooi gemaakt, maar dat is omdat ik de cartoonstyle mooi vindt. EvE online is mooi, maar niet wat ik zoek. Het space element is mooi, maar je hebt niet een veranderende avatar. Ook is het element van PvP niet mijn smaak.
Lineage 2 is prachtig gemaakt, maar je moet houden van grinden. Persoonlijk duurt het mij te lang en dus ben ik van mening dat de ratings die gebruikt worden op priv. servers heel lekker spelen, maar dat is MIJN mening en die hoeft niemand te delen!
EQII weet ik te weinig van om een goede mening over te geven. Het ziet er mooi uit, beetje morrowind achtig doet het mij aan denken. Je hebt meer keuzes met rassen dan bijvoorbeeld WoW, maar iets trekt mij juist meer naar de WoW kant. Het verhaal is mooi gemaakt en de karakters goed uitgezocht (ja zelfs de trolls en gnomes). Het heeft het level element van Diablo II en wapens hebben ook een rating system meegekregen, beetje net als DII.

Misschien kan iemand hier iets mee. :D

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb met beiden games niks. Ik heb geen bepaalde attractie tot het spel.
Maar toen ik over wish hoorde en de fuctie's die Ultima Online ook had was ik er meteen weg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf er gewoon bij.. WoW is gewoon overhyped.
Warcraft is begonnen als een goeie game, vervolgd door goeie follow-ups.
Nu is er een MMORPG gemaakt door de makers van Warcraft, en dezelfde characters als Warcraft en is dat spel ook ineens ge-wel-dig.

Serieus, WoW heeft ab-so-luut NIET de beste graphics. Speel bijv. GuildWars maar eens op beste settings en vergelijk dat met de beste settings van WoW. Dan valt WoW in het niets.
Hetzelfde met EverQuest 2.

En qua quests etc, daar zit "een verhaal" achter. Laat staan wat voor verhaal.
Er zijn echter maar een paar MMORPGs, die dat NIET hebben.
En dat zijn voornamelijk de gratis MMORPGs.
Argumenten als: "WOW HAS GOOD QUESTS WITH NIC STORIE" etc, wat is dat voor onzin.
Elke fatsoenlijke MMORPG heeft dit.

WoW is overhyped. Punt.
Het is niks nieuws, en de meeste special "features" die erin zitten, zijn genoeg relevanten van.
Beesten om op te rijden, so what? ROSE Online's carts/Castle Gear is hetzelfde principe, enkel kun je deze ook nog eens "tunen" etc.

Om maar wat voorbeelden te noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:28:

Serieus, WoW heeft ab-so-luut NIET de beste graphics. Speel bijv. GuildWars maar eens op beste settings en vergelijk dat met de beste settings van WoW. Dan valt WoW in het niets.
Hetzelfde met EverQuest 2.
Maar WoW heeft ook helemaal niet de 'beste' graphics, wat zijn eigenlijk de 'beste' graphics? Beste zou ook inhouden dat het niet beter kan en natuurlijk kan het beter.

[ Voor 52% gewijzigd door Viper2k1 op 13-01-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Mourning en D&L zijn denk ik diegene die het dichtste de echte UO evenaren. Mourning vooral door zijn skill leveling (en niet character levels). Een andere was Wish maar die is helaas gecancelled.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper2k1 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:07:
[...]

Maar WoW heeft ook helemaal niet de 'beste' graphics, wat zijn eigenlijk de 'beste' graphics? Beste zou ook inhouden dat het niet beter kan en natuurlijk kan het beter.
Het is toch een veel voorkomend argument waarom WoW de beste zou zijn.
En als WoW het beste zou zijn, zal het zeker niet zijn omdat het van die geweldige graphics heeft.

Graphics kunnen altijd beter uiteraard, maar onder "beste" graphics versta ik gewoon; mooiste omgevingen, mooiste details, realisme, rondingen, en vooral open vlakken.

---> Van wat ik heb gezien <--- is dat bij WoW van die grote vlakken landschap vaak worden opgevuld met vage graphics waar geen detail in is te zien. Bij GuildWars is dit bijvoorbeeld uitgewerkt door tegeltjes hier en daar, gras hier en daar en een rotsje zus en een hekje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ode aan justn _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Helemaal mee eens!

Toch denk ik dat voor vele WoW wel een hele goede game is. Veel van die warcraft fans droomde al tijden over het idee dat ze zelf eens in de huid van een warcraft-orc kunnen kruipen, die mogelijkheid hebben ze nu.

Waarin WoW uitblinkt tov andere games krijg ik ook maar niet uitgevonden. Heb het eens letterlijk hier in het GoT topic gevraagt, maar kreeg geen serieuze antwoorden. Als je nou eenmaal Warcraft fan bent kun je niet anders, denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

loona35 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Helemaal mee eens!

Toch denk ik dat voor vele WoW wel een hele goede game is. Veel van die warcraft fans droomde al tijden over het idee dat ze zelf eens in de huid van een warcraft-orc kunnen kruipen, die mogelijkheid hebben ze nu.

Waarin WoW uitblinkt tov andere games krijg ik ook maar niet uitgevonden. Heb het eens letterlijk hier in het GoT topic gevraagt, maar kreeg geen serieuze antwoorden. Als je nou eenmaal Warcraft fan bent kun je niet anders, denk ik? :)
Het enige wat ik mij kan bedenken is het questsysteem dat wel uitgebreid uitgewerkt is, maar die heb je ook wel een keer gezien.

Je hebt in WOW geen statbuilds oid. Je levelt je poppetje en de stats gaan automatisch omhoog. Afgezien van de statbonusses van je gear.

Overhyped? ja vind ik ook :).

Toch even meer toelichting:

WoW heeft geen replaywaarde imo. Dit door de al vast staande stats die je classafhankele character al krijgt. De quest zullen hetzelfde blijven als je een character opnieuw aanmaakt (alliance/horde). Sommige zijn misschien classafhankelijk.

Als ik het vergelijk met Ragnarok:
Met RO kan je per class 2/3 skill/statbuilds hebben. Echt uitgebreid. Dat spoort je aan om meerdere characters te maken. Natuurlijk zijn er luitjes die wel dezelfde builds hebben. Ik vind het totaal gewoon veel meer content hebben.
Afgezien van de bugs die RO heeft :+.

Rose heeft veel weg van RO(gek he, ook van gravity :P). Echte MMORPGers kiezen voor dit soort games en niet WoW.

[ Voor 29% gewijzigd door Tripp op 13-01-2005 16:53 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik heb sinds UO al verschillende MMORPG's gespeeld, waaronder Starwars Galaxies, EVE online, Anarchy Online, en nog wat gratis MMORPG's. Ze hebben echter nog allemaal niet aan UO kunnen tippen wat mij betreft. Natuurlijk is UO niet te vergelijken met EVE oid, maar qua spelplezier is er nog geen eentje in de buurt gekomen. UO heb ik 3 jaar lang met plezier gespeeld, en wel bijna elke dag. EVE komt daarna, wat ik een paar maandjes heb gedaan, waarvan soms weken achter elkaar niet.

Het is allemaal gewoon wat minder verslavend. UO mag er dan wel simpel en gedateerd uit zien, het is nog steeds leuk om te doen. De skills, de mogelijkheden, de community, eigenlijk alles klopte wel aan dat spel.

Ik zie wel uit naar WoW: ook al heb ik nog geen beta gespeeld, aan de hand van screenshots en uitleg van gameplay heb ik toch al een exemplaar besteld. Of het overhyped is zal ik moeten uitvinden, maar tot nu toe heb ik goede hoop :)

Op dit moment ben ik Rose aan het downloaden. Waarschijnlijk een leuk spel voor even, maar als ik de verhalen mag geloven gaat ook dit vrij snel vervelen. Het is iig een goede manier om de tijd te doden tot WoW uitkomt :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ROSE lijkt misschien saai, maar er moet nog zoveel bijkomen. Op die manier blijft het boeiend. Het is gewoon nog lang niet af. Pas op hoger level wordt het tof. En als de guildwars net zoals in RO zijn, dat zal het erg competatief (:?) worden. Dat bouwt echt wel een goede community. Uiteraard wordt er altijd wel geflamed :+.

Gravity is al erg ervaren op dit gebied. Dus ik verwacht nog veel goeds van ROSE (RO Second Edition any1?).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
executor schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:59:
ROSE lijkt misschien saai, maar er moet nog zoveel bijkomen. Op die manier blijft het boeiend. Het is gewoon nog lang niet af. Pas op hoger level wordt het tof. En als de guildwars net zoals in RO zijn, dat zal het erg competatief (:?) worden. Dat bouwt echt wel een goede community. Uiteraard wordt er altijd wel geflamed :+.

Gravity is al erg ervaren op dit gebied. Dus ik verwacht nog veel goeds van ROSE (RO Second Edition any1?).
Ach als ik een keer chagrijnig ben flame ik lekker mee hoor :P

Maar je hebt wel gelijk als je het hebt over het skillsysteem van WoW. Dat is het eigenlijk het enige wat me een beetje dwars zit. Weer dat verdraaide skill tree systeem. Dus iedere class heeft maar een paar paden die hij kan bewandelen, en niet een breed scala aan mogelijkheden zoals idd bij RO en UO. Daarbij komt ook nog dat ik bang ben dat het skill tree systeem net zo wordt als bij Diablo 2 (natuurlijk geen RPG maar goed) waar heel veel skills totaal overbodig zijn, en je per class altijd mensen tegen komt met dezelfde skills als jij. En dat is in een MMORPG niet leuk, daar moet juist diversiteit in zitten.

Ik lees hier en daar ook al berichten dat er zat mensen zijn die hun max. lvl hebben bereikt (lvl 60, wat ik ook al zo raar vindt voor een RPG) en dat binnen een paar dagen. Dus of die gasten hebben gewoon ziekelijk veel gespeeld, of het spel had wat meer uitgebreid mogen worden.

Either way: het geeft me niet echt een lekker gevoel. Maar goed, wie weet wordt het wel een super goed spel, de tijd zal het leren :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
DenMan schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:06:
[...]

Ik lees hier en daar ook al berichten dat er zat mensen zijn die hun max. lvl hebben bereikt (lvl 60, wat ik ook al zo raar vindt voor een RPG) en dat binnen een paar dagen. Dus of die gasten hebben gewoon ziekelijk veel gespeeld, of het spel had wat meer uitgebreid mogen worden.
Powergamers zul je altijd blijven houden. Je kan veel spellen erg snel uitspelen, verziek je alleen maar je eigen spelplezier mee. Je bepaalt voor een groot deel zelf hoe snel je vooruit gaat uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:15:
[...]

---> Van wat ik heb gezien <--- is dat bij WoW van die grote vlakken landschap vaak worden opgevuld met vage graphics waar geen detail in is te zien. Bij GuildWars is dit bijvoorbeeld uitgewerkt door tegeltjes hier en daar, gras hier en daar en een rotsje zus en een hekje zo.
Eerst maar eens vragen wat voor videokaart jij hebt en hoe hoog jij de viewing distance hebt gezet...

Want wat ik heb gezien in guildwars is juist hele vervaagde beelden in de verte (en dat is nauwlijks te vergelijken met een enorme wereld zonder enige loading screens).

Wat mensen vooral zien in WoW is denk ik de bekendheid, gameplay (controls werken erg goed voor elke type gamer en veel aanpassingen mogelijk) en de totale wereld willen beleven van Warcraft. Niemand kan ontkennen dat Blizzard geen goede games maakt. Sommige hier zullen WarCraft, Diablo, StarCraft etc. misschien niks vinden maar het zijn alle 3 games die een erg groot publiek hadden (en zelfs nog hebben) over de jaren. Mensen zijn gewoon geinteresseerd... Een mmorpg is voor elk bedrijf een grote investering en vereist veel geld (ook na release). Er is vaak genoeg gebleken dat sommige ontwikkelaars het niet redden.

En dat veel mensen nou toevallig WoW kopen is gewoon een opsomming van fans + mmorpg mensen + nieuwe mensen die een mmorpg willen proberen. Wachten gewoon de 1e 2 of 3 maand wat af en dan zul je een aantal ook weer zien vertrekken om allerlei redenen. Begint al een bekend fenomeen te worden. Ik ben eigenlijk wel blij dat de US eerder uit is. Hierdoor gaat de ontwikkeling daar van start en kunnen wij straks zien of de PvP er straks al in komt of dat dit nog een tijd kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
loona35 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Waarin WoW uitblinkt tov andere games krijg ik ook maar niet uitgevonden.
Eigenlijk is er ook niet echt een MMO die echt uitsteekt, omdat het EN de mooiste graphics EN de beste gameplay EN een goed money systeem EN geen server lag EN goede support EN etc.. Ik heb nu een aantal MMO's gedaan zoals SWG (trial), anarchy online (wel 1 dag), lineage 2, ragnarok (trial), pristontale (beta), biosfear (beta), EvE online (retail). In al deze games kon ik mijn ei niet kwijt, net een jas die je past in de winkel, het zit niet lekker (Lineage even buiten beschouwing, die bevalt (op private) wel goed).
Daar komt ook dat persoonlijke tintje weer boven, want de open US beta van WoW 'voelde' meteen goed. Het speelt makkelijk, ik vind de omgeving mooi, geluid goed, bewegingen van je char is goed. Maar dat zijn dingen waar ik dus waarde aan hecht.

Net als de topicstarter heb ik ook een tijdje lopen zoeken en eigenlijk was overal wel wat op aan te merken (WoW net zo goed). En dus ging ik op een gegeven moment af op wat het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
aXe schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:12:
[...]

En dat veel mensen nou toevallig WoW kopen is gewoon een opsomming van fans + mmorpg mensen + nieuwe mensen die een mmorpg willen proberen. Wachten gewoon de 1e 2 of 3 maand wat af en dan zul je een aantal ook weer zien vertrekken om allerlei redenen. Begint al een bekend fenomeen te worden. Ik ben eigenlijk wel blij dat de US eerder uit is. Hierdoor gaat de ontwikkeling daar van start en kunnen wij straks zien of de PvP er straks al in komt of dat dit nog een tijd kan duren.
Daar ben ik dus erg benieuwd naar. Wat zijn de verkoopcijfers van WoW en EQ2? Hier op GoT hoor je niet veel van EQ2 maar in amerika is het volgens mij een hit.

Ik zou best eens wat cijfers willen zien. Puur uit nieuwschierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het nog een keertje duidelijk maken. Ik ben een roleplayer, ik zal zeggen in aardige zin vind ik geen bal aan powerlevelen b.v: Jantje komt ik ben level 20003020 en ik heb een super mega dik groot zwaard met 532453 dmg per slag, oooh wat ben ik goed nu.

Zoals ik al eerder vermelde Wish was voor mij de game al kwam ik er laat achter. Het gevoel van een leuke community ipv b.v l33t gastjes zoals "Jantje" daar heb ik geen trek in. Het gaat om de game om de gezelligheid en de replay waarde. Games zoals WoW zijn op EQ systeem gebaseerd. Maar ik zoek games die vooral op UO(Eerste delen) gebaseerd zijn, de role play, player based economy etc. De gezelligheid en behulpzaamheid.

Ik zal WoW heus wel testen, maar voor SUPER mooie graphics zoals in WoW koop je geen game imo, je koopt hem voor de gameplay. Daarom vind ik WoW ontzettend overhyped. Alleen omdat "Blizzard" in de naam staat betekent het nog niet dat een goede game is.

Bij Wish kon je ipv binnen 1 maand(max lvld zijn). Dingen doen je kon bijvoorbeeld craften als je niks aan fighten vond. En daarna als je daarop uit was gekeken weer fighter worden oid. Je kon gaan koken voor de warriors, je had gewoon het gevoel dat je wat nuttigs deed de community binnen een Stad/Dorp was erg hecht omdat iedereen elkaar nodig had. Bij EQ based spelen heb je dat niet.

Ex-UO spelers en Wish/DnL mensen zouden het Project van Project wish moeten gaan ondersteunen ;) Site: www.projectwish.com

Maar blijf posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 15-10 11:59

Jumpiefox

Hoi ?

Kon niks vinden over eq2 sales maar hier zijn een paar links voor wow:
http://www.bigkid.com.au/...ecord_sales_big_problems/
http://www.gamershell.com/news/18771.html
http://www.vgln.com/news/EEpkpyyyEEOCarqOCH.shtml

En dan moet de eu retail nog beginnen he =)

Jup wow is overhyped, iedereen koopt het spel omdat ze niks anders te doen hebben of het zijn fanboys, alle 350k in de eerste weekend waren allemaal fanboys serieus waar!
Wow voegt hellemaal niks nieuws toe, heeft geen schitterende graphics en de wereld is 3x niks!
: |:(

Hier een eq2 sales link:
http://www.pcgameworld.com/story.php/id/818/
lekker veel edits :P

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpiefox op 13-01-2005 20:13 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe

aXe

[#]aXe

En dan moet je bij sommige MMORPGs ook nog eens de dubbele (en meerdere accounts van 1 persoon) er ook nog eens afhalen (haast niet te tellen). Ik weet van een paar al dat ze meerdere kopies halen voor hun zelf.

Over EQ2. Ik heb live niet gespeeld (wel gehoord dat er het een en ander veranderd is kwa zones), maar heb de Beta wel gespeeld. Geinige was dat het een EU Beta was maar toch op een US server. Klinkt ook al zo raar. Maar goed de game is wel ok. Goeie graphische kaart is wel aan te raden om wat te genieten van de graphics. EQ2 heeft het niet zo slecht gedaan alleen hadden ze denk ik wel meer verwacht. Ik speel op de beta server van WoW met een guild vol met oude EQ1 mensen en die zijn er niet zo gecharmeerd van. Dus het zijn niet allemaal EQ1 mensen die het super vinden. EQ2 leveled wel wat trager dan WoW en speelt toch ook iets trager kwa controls (kan aan mij liggen). Verder vond ik het aanbod wat mager met wat je kan doen. Maar ze hebben al aangekondigd dat ze kleine addons binnenkort op de E3 alweer zouden releasen.

Het is maar net wat je leuk vind. Ik ging voornamelijk voor de fun en de gemakkelijkheid van WoW en niet voor de realistischere graphics en iets tragere levelen van EQ2 (en mindere content). En verder wil ik nog zeggen dat het aantal "kids" per game hetzelfde is. Het zijn alleen wat meer gamers die WoW spelen dus zul je wat sneller tegen ze aanlopen ;)

Het geinige is dat ik eerst helemaal laaiend was over WoW en nu al wat minder laaiend ben (ook omdat PvP niet helemaal is wat ik dacht dat het zou worden). En de gemakkelijkheid kan ook een nadeel zijn (sneller "finished" als het ware met de inhoud). Persoonlijke keuzes en opinies dus val me er niet op aan... ieder zijn eigen keuze en ieder zijn eigen opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:36:
Ik zal het nog een keertje duidelijk maken. Ik ben een roleplayer, ik zal zeggen in aardige zin vind ik geen bal aan powerlevelen b.v: Jantje komt ik ben level 20003020 en ik heb een super mega dik groot zwaard met 532453 dmg per slag, oooh wat ben ik goed nu.

Zoals ik al eerder vermelde Wish was voor mij de game al kwam ik er laat achter. Het gevoel van een leuke community ipv b.v l33t gastjes zoals "Jantje" daar heb ik geen trek in. Het gaat om de game om de gezelligheid en de replay waarde. Games zoals WoW zijn op EQ systeem gebaseerd. Maar ik zoek games die vooral op UO(Eerste delen) gebaseerd zijn, de role play, player based economy etc. De gezelligheid en behulpzaamheid.

Ik zal WoW heus wel testen, maar voor SUPER mooie graphics zoals in WoW koop je geen game imo, je koopt hem voor de gameplay. Daarom vind ik WoW ontzettend overhyped. Alleen omdat "Blizzard" in de naam staat betekent het nog niet dat een goede game is.

Bij Wish kon je ipv binnen 1 maand(max lvld zijn). Dingen doen je kon bijvoorbeeld craften als je niks aan fighten vond. En daarna als je daarop uit was gekeken weer fighter worden oid. Je kon gaan koken voor de warriors, je had gewoon het gevoel dat je wat nuttigs deed de community binnen een Stad/Dorp was erg hecht omdat iedereen elkaar nodig had. Bij EQ based spelen heb je dat niet.

Ex-UO spelers en Wish/DnL mensen zouden het Project van Project wish moeten gaan ondersteunen ;) Site: www.projectwish.com

Maar blijf posten :)
kijk eens op www.ryzom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Nou ik heb net ff een uurtje Rose online gedaan (meer tijd had ik niet) en tot nu toe ziet het er toch zeer goed uit! Ook al heb ik alleen maar hack & slash gedaan tot nu toe, het werkt allemaal niet vervelend, en er lijken nog genoeg mogelijkheden in te zijn.

Voor een gratis MMORPG ziet het er naar mijn mening echter TE goed uit, dus ben bang dat er met eventuele uitbreidingen toch wel kosten aan verbonden gaan worden, wat IMO wel terecht is :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjee, wat een boel zinloos geflame in deze draad. Probeer gewoon de game die het best bij *jou* past, in plaats van je eigen favoriet te verkopen (of die van je buurman af te kraken). Het gaat om de gameplay en de community, en als je graag naar mooie plaatjes wil kijken ook de graphics. Het ene spel is niet per se beter of slechter dan het andere, hangt 100% van degene achter het toetsenbord af.

Als je graag een MMORPG wil spelen, check dan gewoon de sites en forums van de grotere (of juist minder populaire) games, praat met wat mensen die het spelen over de zwakke en sterke punten en maak je keus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 06:14:
Tjee, wat een boel zinloos geflame in deze draad. Probeer gewoon de game die het best bij *jou* past, in plaats van je eigen favoriet te verkopen (of die van je buurman af te kraken). Het gaat om de gameplay en de community, en als je graag naar mooie plaatjes wil kijken ook de graphics. Het ene spel is niet per se beter of slechter dan het andere, hangt 100% van degene achter het toetsenbord af.

Als je graag een MMORPG wil spelen, check dan gewoon de sites en forums van de grotere (of juist minder populaire) games, praat met wat mensen die het spelen over de zwakke en sterke punten en maak je keus.
Dat is het probleem juist, ik heb al overal gezocht!
Ik heb al 15+- mmorpg's gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 06:14:

Grapjas...

Als je beetje goed leest dan begrijp je dat we hier juist daarmee bezig zijn. Er zitten een paar kleine flames tussen, maar volgens mij is de jouwe wel weer de grootste :) Dus keep het on-topic en geef je mening over een game inplaats dit.

[ Voor 17% gewijzigd door Loona35 op 14-01-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik leesde wat de game voor features had was ik best blij :)
Maar helaas crasht hij. En ik kan niet op de forums aangezien ik geen geldig acount heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 12:19
Ik speel GuildWars en ik wil graag 9dragons proberen, maar ik heb geen key gehad... misschien krijg ik die nog maar ik zie wel...

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Lekker nuttige kick Herman :X 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.