[PC] Battle for Middle Earth extreem traag op snelle pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ook problemen met de filmpjes en levels, dat ze schokkerig zijn en levels zelf ook schokken en steeds voor een sec of wat helemaal vast zitten.
Ook het laden en opslaan duurt echt eeuwen, vooral na het voor filmpje (in het scherm met al die merknamen en trademarks) blijft het spel 9 van de 10 keer vast zitten, moet ik het spel via taakbeheer afsluiten en opnieuw proberen.

Ik heb dit zelfde probleem ook met C&C Generals, wat blijkt nu beide spellen maken gebruik van dezelfde graphic engine ("Sage Engine")

Aan mijn pc kan het niet liggen, denk ik?? :?
Heb een P4 3.0 ghz met 1,5GB Crosair en een X800 XT
Het enige wat ik me zo kan bedenken waren de drivers maar daar heb ik de laatste versie van gedownload en hij blijft slecht.

Iemand een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 10:19 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38
Wat zijn je exacte system specs en welke drivers gebruik je precies?
Heb je toevallig AA of FSAA ingeschakeld? Zo ja, zet deze eens uit.
En heb je je moederbord drivers wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:59:
Wat zijn je exacte system specs en welke drivers gebruik je precies?
Heb je toevallig AA of FSAA ingeschakeld? Zo ja, zet deze eens uit.
En heb je je moederbord drivers wel geïnstalleerd?
Mobo: MSI 865PE Neo2-FIS2R
Processor: Intel 3.0 ghz
HDD: WD Caviar SE 80g S-ATA
DDR: 1.5GB Crosair TWINX (2x512 module + 2x 256 module)
VGA: Club3D X800 XT-PE

Heb de Omega Radeo Catalyst v2.5.97a (4.12) drivers geinstalleerd en de Intel drivers voor het moederbord.
De AA en FSAA staan allebei uit, en de kaart is niet overgeclocked

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 10:19 . Reden: verkeerd DDR merk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Bij mij loopt het spel helemaal niet traag. Ik speel op een res van 1024x768x32 geen AA of AF. In het spel als op Max.

Mijn PC

Shuttle SN85G4
AMD Athlon 64 3200+
1GB DDR3500 Level 2 Mushkin
Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik toch ff kijken hoe ik met die AA en FSAA zit!
Zou toch moeten kunnen met zo'n zware VGA kaart.
Speel ook op 1024x786 (32b)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Las ook in het boekje dat je je virusscanner en achtergrond programma's moet uitzetten en regelmatig een schijfdefragmentatie moet doen?

Kan je virusscanner e.d. er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:14:
Las ook in het boekje dat je je virusscanner en achtergrond programma's moet uitzetten en regelmatig een schijfdefragmentatie moet doen?

Kan je virusscanner e.d. er iets mee te maken hebben?
Op mijn gamebakje lopen geen virusscanner en ander programma's op de achtergrond. zet anders eens als uit op de achtergrond en kijk of dat helpt.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UNICRONBOT schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:38:
[...]

Op mijn gamebakje lopen geen virusscanner en ander programma's op de achtergrond. zet anders eens als uit op de achtergrond en kijk of dat helpt.
Hele domme vraag maar euhm hoe doe ik dat?
Is dat gewoon in het taakbeheer alle programmas uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:16:
[...]

Mobo: MSI 865PE Neo2-FIS2R
Processor: Intel 3.0 ghz
HDD: WD Caviar SE 80g S-ATA
DDR: 1.5GB Crosair TWINX (2x512 module + 2x 256 module)
VGA: Club3D X800 XT-PE

Heb de Omega Radeo Catalyst v2.5.97a (4.12) drivers geinstalleerd en de Intel drivers voor het moederbord.
De AA en FSAA staan allebei uit, en de kaart is niet overgeclocked
Je speelt op 10x7 dan maakt AA en ANI niet zoveel uit met deze config.Ik zou eerder denken aan:
- defragmentatie van je schijf (80gieg is klein dus lijkt me dat je vaak moet schoonmaken)
- check geheugen (memtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the by: aangezien BFME dezelfde engine als C&C Generals gebruikt (Sage).
Zie topic:
Generals schokt ernstig :(

O.a. zag ik iets over omega drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Er komt een update binnenkort met fixes. Ik heb zelf een best goed systeem en die Balrog en Gandalf acties laten mij ook erg "laggen". Hier komt dus een fix voor van EA. Voor de rest heb ik zelf alleen maar langzame gameplay als ik een multiplayer game doe met enorm veel units. Dit was ook bij Generals zo dus dat zal er altijd wel blijven. Ik heb het spel zelfs op een 1 Gb machine gezien met een GeForce 2 en dat draaide ook.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:25:
[...]

Je speelt op 10x7 dan maakt AA en ANI niet zoveel uit met deze config.Ik zou eerder denken aan:
- defragmentatie van je schijf (80gieg is klein dus lijkt me dat je vaak moet schoonmaken)
- check geheugen (memtest)
Ja ik defragmenteer vaak, gebruik die 80 gig alleen voor windows
Heb nog 2x 200gig voor mijn data (mp3 en films)
Wil in de toekomst die 80gig gaan vervangen door een 36gig (of 74gig - ligt aan het budget) raptor.
Memtest scoort goed, geen geheugen fouten (gelukkig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:18:
[...]

Ja ik defragmenteer vaak, gebruik die 80 gig alleen voor windows
Heb nog 2x 200gig voor mijn data (mp3 en films)
Wil in de toekomst die 80gig gaan vervangen door een 36gig (of 74gig - ligt aan het budget) raptor.
Memtest scoort goed, geen geheugen fouten (gelukkig!)
Hmm, die raptors heb ik ook overwogen, toen ik mijn nieuwe systeem in mekaar kluste vorig jaar, maar de performancewinst is minimaal. Ik draai geen database servers, gewoon WinXP, en daarmee voornamelijk sequential reads/writes. Dus ik vond persoonlijk de extra zak geld die je mee moet brengen voor die schijven het niet waard.

Heb je die andere thread gecheckt?

Zie topic:

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 08:54 . Reden: Kopie van andere bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:52:
[...]

Heb je die andere thread gecheckt?

Zie topic:

Ja, bedankt voor de tip!!!

Heb nu de officiële Catalyst 4.12 drivers gedownload en ga die vanavond proberen.
Heb namelijk nog neit eerder problemen gehad met Generals, had tot voorkort een 9600XT met 4.11 drivers maar met de X800 heb ik (door aanraden van een vriend van me - die de zelfde kaart heeft) de Omega drivers geinstalleerd.
Mede omdat daar een OCtooltje inzit, maar heb nu ATItool van Guru3d gehaald en boost zo m'n pc wel i.c.m. de officiële drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aXe schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:36:
Er komt een update binnenkort met fixes. Ik heb zelf een best goed systeem en die Balrog en Gandalf acties laten mij ook erg "laggen". Hier komt dus een fix voor van EA. Voor de rest heb ik zelf alleen maar langzame gameplay als ik een multiplayer game doe met enorm veel units. Dit was ook bij Generals zo dus dat zal er altijd wel blijven. Ik heb het spel zelfs op een 1 Gb machine gezien met een GeForce 2 en dat draaide ook.
Laat me dan maar eens zien waar die staat, want voor zo ver ik weet is het simpelweg onzin dat ze een patch gaan maken ervoor :+ Prove me that I am wrong ( plz ;) )
Pagina: 1