Harddisk tikt: wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Na mijn vorige vraag: Welke van mijn harddisken tikt?

En het antwoord hierop: koop een nieuwe voeding

Heb ik dit gedaan :) Ik heb na braaf luisteren een nieuwe voeding van 380watt in mijn kast gepropt en heb na die tijd geen last meer gehad van tikken van mijn harddisk.

Echter! Opeens hoorde ik gister tijdens het spelen van pes4 (pro evolution soccer 4, geen idee of dit iemand boeit, maargoed..) de tik!

Betekend nu toch dat een van mijn harde schijven langzaam aan het overlijden is, of is dit gewoon pure toeval en kan ik hier gewoon mee leven?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Normaliter als hij tikt, gaat hij langzaam dood.
Ik merk dit nu al 3 maanden, maar hij tikt wel minder met meer koeling 8)7

Vraag mij niet naar de oplossing om de tik te verhelpen, want ik heb er een gigantische klap op gegeven en toen tikte hij ook niet meer :)

Kijk voor meer info hier : Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 61% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2005 23:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57

R-B

Blokkert

ik heb ook een vreemde tik uit pc.. hoor niet zo waarneer vandaag komt. maar heb hem ook neit continu ofzo. Echt af en toe. En als ik zwaar gamen heb hoor ik hem niet..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Moeilijk te zeggen, je zou kunnen kijken of je "tik" overeenkomt met een van deze geluiden

Verder kun je in de event viewer kijken, misschien staat daar een oorzaak van de tik?

Verwijderd

als ik me niet vergis zou een lagere temp zorgen voor minder uitzetting van het metaal dus dat zou kunnen verklaren dat de gekoelde hd niet meer / minder tikt.

maar idd.. een tikkende hd duidt meestal op een (mechanisch) defect nu of in de nabije toekomst.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57

R-B

Blokkert

Aspje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:15:
Moeilijk te zeggen, je zou kunnen kijken of je "tik" overeenkomt met een van deze geluiden

Verder kun je in de event viewer kijken, misschien staat daar een oorzaak van de tik?
hier staat mijne zeker niet tussen iig

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Stap één: van het gehele spul een back up maken.
Stap twee: afwachten totdat de hardeschijf het begeeft.
Stap drie: Nagaan of de hardeschijf garantie heeft.
Stap vier: RMA sturen indien er nog garantie op zit.

Versneld naar stap drie? Hou de SMART waardes in de gaten en ga de hardeschijf na met een diagnostisch programma van de fabrikant.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Ik zou in ieder geval snel gaan backuppen. Hij is langzaam aan het overlijden vrees ik, dit kan wel nog een tijdje duren vooraleer hij het begeefd, maar je kan niet verzichtig genoeg zijn!

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms geeft mijn harde schijf ook opeens zomaar een harde tik, het lijkt wel of hij zichzelf even in de parkeerstand zet.
Na ruim 2 jaar eigenlijk nooit problemen mee gehad ondanks intensief gebruik.
Maar zowiezo kan je beter altijd een backup regelmatig maken. :)

Senile! Senile Oekaki

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

tozzke

aka tozzert

installeer Speedfan eens en lees dan de SMART uit
hier wil je weleens het antwoord vinden of hij op het sterfbed ligt

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

8)7 LOL

Zou ik de mensen hier niet aanraden tenzij je op zoek wilt naar een nieuwe HDD. Je hebt geluk gehad.
outerspace schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:12:

Vraag mij niet naar de oplossing om de tik te verhelpen, want ik heb er een gigantische klap op gegeven en toen tikte hij ook niet meer :)

Kijk voor meer info hier : Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Pagina: 1