[XP] Media Player kan internet locaties niet starten

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-08 09:28
beetje een wazig probleem. nooit eerder last van gehad.

heb een paar weken terug alles geformat en weer opnieuw erop gezet. sindsdien kan ik geen enkel media bestand wat zich op het net bevindt afspelen. ik krijg constand deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klopp270/wmp.JPG

wat is hier aan de hand?
iemand een oplossing?

xp pro nl sp2

edit: de internet instellingen van wmp staan goed. zit niet achter proxy oid

[ Voor 10% gewijzigd door jeehaa op 09-01-2005 21:14 ]

                           

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Media Player al eens opnieuw geinstalleerd gehad?
Heb je geen probleem met IE ?
Heb je toevallig zelf zitten spelen met nLite oid?

Iig - vragen over WMP horen thuis in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• jeehaa
excuus daarvoor. het is gewoon een basisinstallatie met sp2 en inmiddels WMP10 maar ik blijf het probleem houden. hiervoor heb ik niets aangepast an wmp dus t is een vreemde zaak

Verwijderd

niet toegewezen aan mp

• jeehaa
hoe bedoel je ? hij doet het bij geenéén bestand dat zich op het web bevindt als ik m download doet hij t wel, maar streaming doet hij dus niet...

• jeehaa
probleem helaas nog niet opgelost... iemand?

Verwijderd

Firewall geinstalleerd en WMP nog geen toegang gegeven tot internet? Wellicht de firewall van XP zelf. Met SP2 heeft'ie wel eens de neiging vanzelf aan te springen. Anders zou ik het ook niet weten.

Verwijderd

Oke, het kan je internet verbinding zijn. Maar ik neem aan dat die er is.
In WM, tools options, network. Kijk of daar alles goed staat. Kijk in je configuratie-scherm eigenschappen van internet, of de internetzone goed staat. En schakel de firewall van windows uit, kijken of ie het dan wel wilt doen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb zojuist 5 (!) kicks uit je topic verwijderd waarvan de meesten te vroeg waren gepost. Wacht in het vervolg gewoon 24 uur voor je je topic post :) Heb je toevallig al eens op spyware gechecked?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jeehaa
geen spyware, mcAfee firewall laat WMP volledig communiceren, SP2 Firewall staat geheel uit...

:'( hmm ik snap er echt niets van. t is gekomen na een herinstallatie maar bij de vorige format hoefde ik ook niets in te stellen. tis echt heel erg wazig...

en excuses van de kicks maar het topic zakte zover omlaag dat ik echt t gevoel had dat niemand er naar keek :'(

de instellingen in WMP zijn gewoon nog standaard. zit achter een speedtouch 510 en nog nooit problemen gehad...

Verwijderd

Dan kan het nog de extensies zijn.
Welke extensie probeer je te laden van internet? filmpje.mpg
Verwijder de associatie met .mpg
Lokaal downloaden van het bestand (rechtermuisknop, opslaan als) en dan van je schijf afspelen levert dat problemen op?

• jeehaa
alles wat ik speel wat op internet staat en doorgewezen is naar WMP geeft deze foutmelding. opslaan als werkt wel maar aangezien ik ook op veel streaming sites kom waarvoor een wmp plugin nodig is, is het gebruik van een andere speler geen optie

iig goede suggestie en we gaan verder met zoeken

• jeehaa
still got this anoying problem

• jeehaa
en nog steeds

Verwijderd

Ik heb het ook met de nieuwe WMP. Als je doel opslaan als doet en hem dan opent doet ie het wel

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Meer een workaround maar OK : Media Player Classic @ Edskes Mirror Page

Ik speel er echt alles mee af Streaming/non-streaming => Het werkt allemaal !!!

Neem of een Codec Pack of een van de (Real/QuickTime) Alternatives en installeer hem alleen of het hele pakker en leef je uit :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jeehaa
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:02:
Ik heb het ook met de nieuwe WMP. Als je doel opslaan als doet en hem dan opent doet ie het wel
kheb dus tzelfde. echt zwaar irritant, want ik stream best veel, ook audio en dat werkt dus nu gewoon niet...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals nero355 aangeeft: werkt het nu wel met een andere mediaplayer zoals MPC of niet?

Ik zou trouwens toch nog eens kijken naar firewalls. Schakel de McAfee FW als test even uit, kijk ook naar de Windows firewall. (Natuurlijk alleen als Windows volledig uptodate is. Ga eerst even langs windowsupdate ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35

AJM

ik heb het zelfde probleem. Weet niet meer precies sinds wanneer het zich voordeed, maar heb geen fire-wall ingeschakeld (ook niet die van Windows). Verder wel Norton Antivirus 2005 aan. Het afspelen van filmpjes op sites heeft eerder wel altijd gewerkt...

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Ik had hetzelfde prob.. en heb ook een topic waar niet op gereageerd wordt hier ->

En na het lezen van dit topic heb ik wat nieuws geprobeerd wat wel werkt nu.. idd bij netwerk kijken van wmp opties en dan al die protocollen op auto detectie zetten door per stuk proxy instellingen automatisch zoeken aan te vinken en dan opnieuw je browser openen waar filmpjes staan en dan zoekt hij volgens mij weer de goede instellingen en werkt het weer

Tenminste nu wel bij mij :P dus ik hoop ook nog als ik opnieuw opstart want dat het dan daarna niet meer werkt heb ik ook weleens gehad

succes

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

Pagina: 1