@vladje: Dingen zijn zoals ze zijn. Een impressie van een doelloze wandeling en bijbehorende foto's behoeft geen vervreemdende kleurenbewerking in PS mijns inziens.
Ik heb gemerkt dat het zeer gewaardeerd is (ik denk anders) en merk ook dat urban erg veel positieve kijkers trekt.
Persoonlijk vind ik echter dat men meer op het "nieuwe" afkomt dan op de daadwerkelijk goede fotografische kwaliteiten. De tramserie, tuurlijk is ie leuk om naar te kijken, zijn op 2 na niet echt goede platen. De sfeer komt daar door de bewerking, daardoor is ie goed. Ook Urban, de nieuwste trend wordt maar door twee mensen echt goed beheerst en een derde is onderweg. 10-tallen mensen posten het echter en ook die markt zal snel verzadigd zijn. Straks is dat ook niet meer zo boeiend.
Ikzelf, ach ik blijf voorlopig bij foto's uit het leven gegrepen en tijdens de wandeling geschoten en ga niet altijd "op zoek" naar spannende onderwerpen. Gewoon lopen en gaan, camera mee en op details letten. Voorlopig heb ik daar genoeg aan. Af en toe een uitspatting ... okay, dat zal ook nog wel gaan, maar extreem PS over de hele serie ... omdat ie anders niet boeit? nah, zal ik niet doen.
We moeten weer gewoon leren kijken naar zaken om ons heen.
Let eens op nummers 8, 9 en 10. Na 10 minuten op een bepaalde plek wist ik dat ik die 3 ging maken. Ze volgen mekaar namelijk op .... en als jij hebt gezien waarom ze bij elkaar horen ... dan pas heb je goed gekeken

Ik maak nu eenmaal anders een foto dan anderen

like it or not.
[
Voor 15% gewijzigd door
Verwijderd op 09-01-2005 23:05
]