Notna schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:47:
Het zijn echt über foto's

Respect sjabba

Zelf heb ik ook een 300D Maar voordat ik dit soort foto's ka uitpoepen ben ik wel weer een jaartje verder
Is dit alles eigenlijk uit de hand geschoten of met een statief

Anders heb je namelijk een behoorlijk rustige hand

Alles uit de hand. Buiten de trams was gewoon heel veel licht, en in de trams was het goed te doen op 800/1600 iso. Vooral op 18mm heb je dan genoeg licht tot je beschikking om uit de hand te schieten.
Mail me even over het gebruik van foto 1.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:23:
IMHO heeft dit niet meer zo veel met fotografie te maken, je bewerkt de foto op een dergelijke manier dat het niet langer onder fotografie maar onder foto
manipulatie valt, zoals al gezegd zeggen de onbewerkte foto's (of eventueel bewerkt maar zonder zo'n fill layer) de mensen niet zo veel.
Als ik heel eerlijk ben stellen je foto's niet zo veel voor. De compositie is vaak simpel, object in het midden, dat soort dingen. Dat geldt trouwens niet voor alle foto's, er zitten er ook een paar bij waarvan de compositie wel goed en boeiend is.
Over je nabewerking niets dan lof trouwens, zeer mooi effect. De graffiti knalt er echt uit en de tonen zijn erg mooi.

Grappig dat als dit soort effecten in de donkere kamer bereikt worden men wel zegt dat het fotografie is, en als je het digitaal doet is het opeens manipulatie? Of vind jij eventuele correcties, doordrukken, bepaald papier en/of film gebruik ook onder manipulatie vallen bij de analoge fotografie?
Verder kan je moeilijk zeggen dat de versie zonder fill layer niet boeiend is, want daar heb ik geen goed voorbeeld van laten zien? Heb alleen 1 foto geplaatst die rechtstreeks uit raw komt zonder correcties, die moet nog ontwikkeld worden zeg maar.
Heb trouwens nog nooit kritiek gehad op mijn composities, maar eens moet de eerste keer zijn

Ik kwam nogal vaak groothoek tekort op deze locatie. Sommige trams staan 30cm van elkaar en er zijn deuren die op een kiertje staan maar niet verder open kunnen. Om dan bepaalde voorwerpen (zoals die rolschaatsen) geheel op de foto te krijgen moet je ze wel in het midden zetten, omdat je anders een halve deur in je gezichtsveld hebt. Ik fotografeer al een aantal jaar en ben me er volledig van bewust dat voorwerpen in het midden redelijk saai kunnen zijn, maar hier kon ik soms dus niet anders en aangezien ik de foto's toch de sfeer goed vind weergeven heb ik ze toch geplaatst.
Waar betere compo's mogelijk waren heb ik het zeker gedaan, zie bijvoorbeeld foto 2, 4, 10, 11 en 12.
Het spijt me voor de mensen die hem als 4 megapixel variant willen zodat ze hem aan de muur kunnen hangen, maar dit doe ik liever niet. Een deel van deze foto's komt waarschijnlijk over een tijdje in een expositie te hangen. Dan kan ik het niet maken om er dan geld voor te vragen als ik ze nu gratis weg geef. Hoop dat jullie hier begrip voor hebben
Wallpaper sized wil ik wel doen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX