DV Camera als webcam is gelukt, maar dan...

Pagina: 1
Acties:

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 22:08

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik heb een Sony DV Camera aangesloten op m'n pc d.m.v. Firewire. Wanneer ik dan via MSN hem instel als Webcam werkt dat ook allemaal, ik zie dan een mooi uitgezoomd beeld. Maar wanneer ik hem aanzet in een gesprek zoomt de camera eigenlijk in.
Het is niet zo dat de camera echt gaat zoomen, maar hij pakt maar een klein gedeelte van het beeld (dus als ik in het midden zit zie je echt alleen m'n hoofd (geen kamer ofzo)

Heeft iemand een idee of ik dat kan veranderen? Tijdens de instel-wizzard van Beeld en Geluid zie je wel gewoon goed beeld (uitgezoomd).

Ik gebruik overigens MSN 7 en een Sony TRC 145-E met Firewire aansluiting.

Hier nog even twee screens ter verduidelijking. Het enige wat ik veranderd heb is dat ik het beeld heb gespiegeld, ik dacht misschien werkt dat ;) Maar dat had dus ook geen nut.

Tijdens de Wizard van MSN

Afbeeldingslocatie: http://img22.exs.cx/img22/2420/webcaminstellen.jpg

Tijdens het gesprek zelf, je kunt ook formaat instellen, maar dat zorgt er alleen voor dat je schermpje rechtsonderin kleiner/groter wordt. Heeft geen uitwerking op het beeldbereik.

Afbeeldingslocatie: http://img22.exs.cx/img22/8899/webcaminstellen2.jpg

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Heeft echt niemand een idee? of misschien een ander forum waar ik het kan vragen? :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wordt de beeldresolutie niet automatisch beperkt door MSN zelf ?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hmmm... het lijkt wel op iets waar mijn zusje tegenaangelopen is:
Het afbeeldingsvenster in msn accepteert maar een bepaalde grootte en afhankelijk van de foto worden er randen weggelaten. Dat is in jouw geval ook zo. Ik denk dat er eerlijk gezegd niet veel aan te doen is, ik heb toen wel iets gezocht, maar niet 123 een antwoord kunnen vinden.

Je kan het zelf ook uitproberen met een foto die een te lange lengte heeft (links & rechts wordt dan wat weggelaten) en een foto die een te grootte breedte heeft (onder & boven wordt wat weggelaten).

Waaccht eens even. Op het moment dat een afbeelding een gelijke breedte x hoogte verhouding heeft wordt er alleen gerezised.... ik sta dus onzin te kletsen hier... :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
under-world schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:36:
Wordt de beeldresolutie niet automatisch beperkt door MSN zelf ?
Zou goed kunnen ja, maar is daar geen manier voor om dat te bestrijden? (ff wat bestanden bewerken? :) )

Verwijderd

Ik heb dus ditzelfde probleem, ik heb met mijn JVC camera ook via firewire precies hetzelfde... Maar niemand die dit ooit heeft opgelost schijnbaar, erg jammer, ik dacht een makkelijke vervanging voor een webcam te hebben gevonden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:18 ]

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:27
hier doet ie dat niet, ik krijg wel mooi uitgezoomd beeld, ik ga alleen wel met mijn hoofd aan de zijkant van het beeld zitten dus misschien ligt het daar aan dat ie niet KAN inzoomen?

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
josvg schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:54:
hier doet ie dat niet, ik krijg wel mooi uitgezoomd beeld, ik ga alleen wel met mijn hoofd aan de zijkant van het beeld zitten dus misschien ligt het daar aan dat ie niet KAN inzoomen?
Wat bedoel je precies? Dat de camera uit zichzelf inzoomt ofzo? Begrijp het even niet helemaal. :)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

* Scyth geeft een ongelooflijke rotschop tegen dit topic aan :X

Ik ben net bezig geweest met hetzelfde te proberen als ts, en heb nu een Sony DCR-PC2E als 'webcam'. Echter, ik loop nu ook tegen dit probleem aan.

In dit topic wordt een oplossing gegeven dmv "TrackerCam 5", en die oplossing werkt ook, echter moet je dan 't programma laden bij 't starten van windows. Erg irritant.

Is er sinds maart 2005 nog geen oplossing voor gevonden? FAQ zegt ook niets, en via google heb ik ook nog niets gevonden.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Probeer het eens met Splitcam. Is mij later wel het e.e.a. mee gelukt, weet alleen niet of MSN ook gelukt is uiteindelijk.

Pagina: 1