Zeven tv's in huis: hoe te verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 22:21
Matched: signaal, tv
Ik woon in een studentenhuis met zeven kamers. Er komt één aansluiting binnen in de meterkast, en met een veelheid aan losse splitterblokjes wordt het signaal uitgesmeerd over zeven aansluitingen. Logisch dus dat de beeldkwaliteit verre van optimaal is.

Wat is de meest elegante oplossing hiervoor? Bestaan er een soort 'tv-hubs' met meerdere aansluitingen die het signaal versterken?

Dato DUO synth voor twee

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 12:04

Fisico

by Fabian

Geen matches
Meer een vraag voor AV dan voor NSTM.

NSTM > AV

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Er bestaan gewoon signaal versterkers, deze kan je aan het begin zetten en dan allemaal zien hoe de beeldkwaliteit dan is en dan steeds een stukje het signaal omhoog schroeven.

Werkt hier perfect met 6 tv's.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geen matches
Je hebt ook van die spliters met versterkers, die werken wel, maar of dat na zeven splits nog steeds zo is? Geen flauw idee.

Splitter-op-splitter is meestal niet zo'n goed idee omdat je dan de ruis meeversterkt... ik weet niet of er ook splitters zijn die met één ingang ook meer dan 2 uitgangen hebben. Probeer het eens bij een Audio/Video-zaak te informeren lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Matched: tv
Wij hebben thuis een versterker met 6 uitgangen. De helft hiervan is radio en de andere tv.
Of dit iets uitmaakt weet ik niet, want bij ons zitten op de radio uitgangen gewoon tv's })
1 doorlusdoosje en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door DDemolition op 09-01-2005 14:59 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• David
Matched: signaal
eXor: war voor signaalversterker heb je en wat zou zoiets kosten?

Bij Conrad zag ik een 8-way versterker voor 22 euro. De specs zeggen mij niet zoveel, maar hij heeft een verdelingsdemping van 12-13dB. Betekent dat dat er nog een extra versterker nodig is om die demping teniet te doen, of zit ik er helemaal naast?

Dato DUO synth voor twee

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Wij hebben een versterker van de electronicazaak hier in het centrum.. 5 uitgangen en regelbare versterking. Werkt perfect. Wat ook belangrijk is, is de kabel die je gebruikt. De meeste zaken verkopen namelijk zowel dikke als dunne coax kabel, maar die laatste heeft een behoorlik nadelige invloed op je beeldkwaliteit.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Als je het echt goed wil doen moet je hirschmann ( schrijf je dat zo?) nemen. Kost wat maar dat zijn ook zeer goed antenne versterkers. Het ligt er trouwens ook aan van wat voor een kwaliteit de kabels zijn.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Vanuit SOP (signaal overname punt) van je cai leverancier zet je een fatsoenlijke Hirschmann versterker bijvoorbeeld de GHV-20E, daarachter een 8-voudige multitap (signaalverdeler) en vandaar uit met een aparte kabel naar elke tv. Da's de enige goede manier om het aangesloten te krijgen. Kosten van de apparatuur zo'n €150,= en dan nog kabel erbij.

edit:
evt. bij ondergetekende te bestellen ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Foxfire op 09-01-2005 15:13 ]

Dat dan weer wel......

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Als budget geen probleem is en je wilt optimale beeldkwaliteit, neem dan verstekkers / splitters /stekkers en evt kabel e.d. van hirschmann. Dit wordt ook door de installateurs e.d. gebruikt en veroorzaakt zeer weinig tot geen zichtbaar signaalverlies.

Bezuinig iig niet op de kabel en stekkers (dus geen dhz-keten spul als het ff kan!)! Je kunt nog zulke goede versterkers e.d. hebben, maar dan verlies je alles weer in de kabel.

• David
Ik heb de site van Hirschmann even bekeken, maar in die grote productenbrij kan ik niet vinden wat ik zoek. Hoe heet zoiets? Een Distribution Amplifier? Ik ben niet op zoek naar een topkwaliteitoplossing, als het voor een redelijk bedrag maar beter kan dan nu.

Die splitters die we nu gebruiken hebben een insertion loss van 3,5dB.

@Bigs: zou je even kunnen kijken wat voor kastje dat precies is? Hoe het heet enzo. Zoiets lijkt me namelijk ideaal. Alvast bedankt!

@Foxfire: 150 euro is waaaay boven het budget, helaas. Ik zat meer rond de 25 euro te denken. Misschien moet ik mijn vraag herformuleren: hoe krijg ik voor 25 euro het beeld op 7 tv's zo goed mogelijk, met zo min mogelijk ruis? De kabels liggen er allemaal al, dus daar wil ik niets aan veranderen.

[ Voor 25% gewijzigd door David op 09-01-2005 15:16 ]

Dato DUO synth voor twee

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:56
Ik heb zelf de volgende constructie:

AOP---[hirschmann versterker met 1 in en 1 uitgang]----[8-voudige verdeeldoos (hirchmann)]
Vanuit die verdeeldoos lopen de kabels naar de kamers, waar een radio/tv doos met afsluiter zit.
Voor de kabels gebruik ik Belden H2000, hirschmann KOKA799 of andere goede kabel.
Deze opstelling kost wat, maar geeft n perfect beeld op iedere aansluiting.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Bij ons wordt een groot gedeelte beneden gesplitst(stapeltje splitters aan elkaar). De meeste afsplitsingen waar 1 kabel naar 1 tv toe gaat heel goed.
1 kabel gat nog naart boven waar die opnieuw gesplitst wordt, dit gaf ruis, hier een versterkertje tussen geplant en nou is het beeld goed.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Wij hebben thuis 8 tv's (geen studentenhuis btw :D) maar alle coaxkabel zijn bij ons in de meterkast gewoon in elkaar gevlochten, niets versterkt en het signaal in in het hele huis gewoon prima, misschien dat je dat eens kunt proberen, splitters zorgen idd vaak voor een verslechtering van het signaal

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Bij mij thuis komt de kabel binnen waarop direct een Hirschmann versterker is aangesloten, deze versterker is dan weer aangesloten op een soort "hub" met 10 poorten ofzo, en van iedere poort loopt er een kabeltje naar iedere kamer...
En we hebben overal een prima beeldkwaliteit....
Versterker en Hub
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/tv/all.jpg

Hub
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/tv/hub.jpg

Vanaf de zwarte kabel komt het signaal van Essent Kabelcom binnen, die in het kastje verdeelt word naar de versterker en naar het @home kabelmoden
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/tv/in.jpg

Versterker en Hub zijn overigens allebei van Hirschmann..... (ik zou alleen niet weten of het bij elkaar hoort als setje of dat je ze beide apart moet kopen)

[ Voor 70% gewijzigd door Tije op 09-01-2005 15:35 ]

• David
Geen matches
Een versterker met daarachter een grote splitter lijkt dus de beste oplossing. Ik ga morgen maar bij de lokale elektroboer navragen. Bestaan er geen kastjes die een versterker en splitter integreren?

Dato DUO synth voor twee

• Tije
Geen matches
Misschien heb je wat aan pics die ik heb gemaakt...

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22
Wij hadden op een gegeven moment hier 7 tvs achter elkaar gelust, en alleen de laatste 2~3 tvs hadden iets slechter beeld. Zonder versterker... :)

Aap!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

David schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:28:
Een versterker met daarachter een grote splitter lijkt dus de beste oplossing. Ik ga morgen maar bij de lokale elektroboer navragen. Bestaan er geen kastjes die een versterker en splitter integreren?
die bestaan ja, maar of die dan ook 8 outputs hebben weet ik niet.

Maar goed als ie 5 outputs heeft dan kan je de tvs met de korste kabels via een apart splittertje laten lopen. De splittertjes zijn toch al aanwezig..

Ik denk dat het dan zeker wel goed moet komen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Een versterker is handig, maar als er bijvoorbeeld het goedkoopste gamma setje aan draden ligt dan is het nog slechte kwaliteit. Als je goede draden neemt hoef je meestal niet eens een versterker te kopen. :)

• Tije
Geen matches
Wij hebben die versterker volgens mij ook vooral omdat de kabel op sommige stukken afstanden langer dan 30 meter moet afleggen.... En we hebben extra dikke kabels liggen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Interessant Topic : Moet zelf ook over een tijdje nieuwe versterker kopen met 3 uitgangen :)

Niet te duur en normale kwaliteit... Is dat mogelijk ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Belangrijkste is goede kabels gebruiken... die geven het meeste verlies.
De versterker moet op de plek gezet worden die zover mogelijk van de hoofdaansluiting vandaan is MAAR waar het signaal nog 100% goed is.

Op deze manier kan je na de versterker langere kabels gebruiken omdat je het stuk hoofdaansluiting -> versterker niet meer hoeft af te leggen.

Reden dat de versterker vrijwel aan het begin moet zitten is omdat je anders de ruis ook versterkt, hij versterkt namelijk het hele signaal wat er in gaat.
Versterker na de splitter neerzetten heeft dus weinig nut.

Als het beeld vlak na de splitter nog wel perfect is maar op de uiteindelijke tv niet meer ligt het aan de kabels. Daar doe je maar 1 ding aan en dat is betere kabels neerleggen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen matches
Misschien heb je wat aan dit handboek van Hirschmann. Gisteren heb ik toevallige alle kabel, splitters, dozen en versterker die we hier hadden vervangen door spul van Hirschmann en de kwaliteit is er echt behoorlijk op vooruit gegaan. Zelfs op een aansluiting waar we voorheen al tevreden over waren is er beduidend beter van geworden (scherper, rustiger beeld). Alleen m'n bankrekening was er iets minder blij mee :/

Aan de andere kant kun je het ook zo bekijken: je koopt nu een goedkope versterker en het helpt wel, maar je bent niet echt tevreden. Dan koop maar 'ns andere stekkers, je trekt een andere kabel, je gooit er een andere splitter tussen. Uiteindelijk ben je misschien wel evenveel kwijt als dat je het in een keer goed had gedaan en is kwaliteit nog steeds niet je van het. Als je spul zoals van Hirschmann koopt, ben je de komende 25 jaar klaar. Aan de andere kant, je bent waarschijnlijk niet van plan om 25 jaar in dat studentenhuis te blijven wonen :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• David
dreeke schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:27:Als het beeld vlak na de splitter nog wel perfect is maar op de uiteindelijke tv niet meer ligt het aan de kabels. Daar doe je maar 1 ding aan en dat is betere kabels neerleggen.
Sja, als het nou m'n eigen huis was zou dat misschien een optie zijn. Een niet te duur kastje in de meterkast plaatsen wil ik nog wel doen, maar nieuwe kabel trekken is me teveel moeite.

Ik kan binnenkort van iemand een signaalversterker/splitter (naar twee uitgangen) overnemen. Als ik die twee uitgangen nog een keer split heb ik denk ik al een beter signaal te krijgen.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1