Toon posts:

[Soundstorm]Hoe PCM uit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me soundstorm op me receiver aangesloten en hij heeft prachtig geluid met de dolby digital 5.1 geluid. Maar af en toe kijk ik eens films op me computer die maar stereo zijn, die zou ik graag wille kijken met neo6 of prologice aan.
Het probleem is dat de neo6/prologice alleen werkt waneer je de versterker met digitaal stereo geluid aanstuur (PCM).

Ik heb me geluids kaart al op stereo gezet, maar me receiver blijft aangeven dat die een Dolby Digitaal singaal binne krijgt. Hoe is het mogelijk om de soundstorm een digitaal pcm singaal te laten uitsturen ?
Ik weet zeker dat dit mogelijk is omdat ik hier wel eens berichten heb gelezen van mensen die het wel voorelkaar hebben alsof je alleen de instelingen op stereo hoeft te zetten. Jammer genoeg gaat dat voor mij niet op :/ .
Alvast bedankt

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Bedoel je dan niet "Hoe PCM aan?" ipv uit?

Is er niet een instelling in een control panel? Zoals bijv. op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://3dsoundsurge.com/reviews/nForce/images/speaker_setup.jpg
En dan Dolby Digital encoding uitvinken?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
het nieuwe control panel ziet er anders uit, helaas want ik vond de oude veel duidelijker, maar die werkt weer neit met nieuwe drivers :/ in het oude control panel is het idd. niet zo moeilijk maar in het nieuwe control panel kon ik het ook niet ontdekken

Last.fm
Films!

Verwijderd

Ik heb in m'n Control Panel een '5.1 luidspreker' en een '5.1 luidspreker (Dolby Digital Live)' zitten. Het is een beetje uitproberen, normaal staat die op '5.1 luidspreker (Dolby Digital Live)', als ik dan naar een andere setting ga, moet ik even uitproberen op welke setting hij daadwerkelijk switched naar 2 channel PCM(Ik hoor m'n surroundprocessor omklikken ;-)) maar hij doet het uiteindelijk wel.

Zelf heb ik eerst ook wel in PCM uitgestuurd om dan door m'n audioset prologic-decoding te laten doen. Tegenwoordig gebruik ik ffdshow-alpha voor m'n codecs en daar zit ook een dolby-decoder in. Nu worden m'n stereo films(en Live TV onder MCE2005) met DPL gedecode door ffdshow-alpha en door Soundstorm geencodeerd naar Dolby Digital(Wat dan eigenlijk niks meer is als het 'uitgepakte' DPL-signaal over 6 kanalen).

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er zo uit,
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/comok/controlpaneel.jpg
Maar het is gelukt op de manier van mistermark.
Ik moet eerst van 5.1 luidspreker (Dolby Digital) naar 5.1 luidspreker gaan en dan pas naar 2 luidsprekers.