[DVD] Welke films hebben geweldig mooi surround sound?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03
Ik heb sinds kort een nieuwe homce cinema set aangeschaft, welke ik persoonlijk goed vind voor films. Nu is het probleem, ik heb niet zo heel veel DVD's, maar ik wil er best wat aanschaffen.

Wellicht zitten er hier genoeg mensen die mij wat DVD's kunnen aanbevelen. Het gaat dan om DVD's met een goede surround sound track. Oftewel, veel effecten via de achterste speakers.

Veel van de films die ik heb zijn niet geweldig om naar te luisteren, zo af en toe eens een effect hier en daar, maar niets komt in de buurt van de DVD van LOTR - Return of the King.

Hier is het geluid zo mooi in elkaar gezet! Dus nu de vraag, welke DVD's zijn net zo goed als deze? Films met DTS en THX zijn het meest welkom.

Misschien een opsom topic, maar ik denk dat als iedereen niet gewoon een titel roept - maar daadwerkelijk zijn ervaring kan delen - dat dit topic gerust open kan blijven, en een inspiratie bron voor velen kan zijn.

Alvast bedankt :)

Mijn inzending:

- Pearl Harbor

Hele mooie film, met geluid wat af en toe behoorlijk lekker klinkt, vooral tijdens de aanval op de haven. De vliegtuigen vliegen letterlijk in je kamer rond. Deze film bevat Dolby Digital geluid, en is THX gecertificeerd.

- Lord of the Rings (alle delen)

Ook weer een goede film, heeft veel inhoud, en het geluid is gewoon ontzettend goed. De effecten zijn heel erg overdreven gemixed naar de achterkanalen, maar ondanks dat is het niet storend, het voegt heel veel toe aan de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

ik heb laatst gelezen (NIET ZELF MEEGEMAAKT ;))
dat Vertical Limit een hele goede track blijkt te hebben

ook kan Terminator 2: Judgement Day aangeraden worden volgens velen :)
-ik heb deze zelf en zal me ervaringen na installatie eigen set (kan niet wachten :)!) met je delen :D!

Hetzelfde kan ik zeggen over Hero die ook zelfs een award blijkt gehad te hebben afgelopen jaar
ook deze zal ik voor je testen volgende week! :)

verder ga ik niet zo maar dingen zeggen kan namelijk verkeerd zijn ;) ik zelf ga DTS pas testen over weekje ongeveer als me hele set is geinstalleerd..

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 101381 op 08-01-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
u571 (dts) : De onderwater bombardementen zijn geweldig via een goeie audio set.

Swordfish : In de begin scene zit een ontploffing die van links naar recht gaat, geweldig.

3000 Miles to graceland: heeft geen speciaal geluid (dts ofzo), maar klinkt de hele film door geweldig.

En Saving private Ryan, Band of Brothers e.d. Oorlog is een stuk leuker in suround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 08:57
Qua goede sound kun je absoluut niet om het concert van The Eagles - Hell freezes over in DTS heen. Het is wel geen film, maar om te patsen met je audio-apparatuur issie toch zeer geschikt.

Verder moet je inderdaad zeker zorgen dat je dan U-571 ook in DTS te pakken krijgt, het geluid van die dieptebommen.....waarschuw de buren alvast maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Misschien ga ik mijn topic start bijwerken, als er veel reacties op dit topic komen, zodat het een soort verzamel topic kan worden. Natuurlijk is het wel zo dat niet iedere film geweldig is, maar de beste films kunnen we er wel uit vissen denk ik. Misschien dat de motivering wat uitgebreider kan (niet op een bepaald persoon gerecht hoor), maar zo houden we het topic overzichtelijk.

@hieronder dus... Probeer wat inhoudt aan je post te geven, anders wordt het zo'n opsomming waar niemand iets mee kan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Nik op 08-01-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Persoonlijke favorieten: braveheart, last samurai, the patriot, alle matrix films, oorlogsfilms etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
MC (Master and Commander) is heel erg mooi.
Dat was op mijn pc dan ( Audigy 2 ZS + 5.1 geluid ).
Het leek net of ik zelf in de boot zat.
Zelf achter de tv met een niet zo mooie opstalling voor 5.1 leek het net echt echt.
Zelf dat er ook boven je lopen. :9~

edit:

Zal wel de films eerts huren als ik jij was.
Of gewoon de videoteek langs gaan.

Naam corcertie.
Als ik weer al die berichten lees krijg ik heel veel zin in MC.
Als die op blaudisk komt koop ik het gelijk. :9~
Het valt wel op dat de meeste MC wel heel erg mooi vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Calamor op 11-01-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 12:08
Starwars episode 1 met die podrace is geweldig. Zie ook de THX demodisc van lucasart. Daarstaan een paar prachtstukjes op met een goede set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan Vertical Limit beamen, daar was het surround effekt écht goed.
spoiler:
Vooral op de berg, als die helikopter ze bijna aan stukken hakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51678

Films die het ook goed doen zijn
Blade II in dts
Basic met John Travolta
The Haunting
Finding nemo
De Eagles klinkt inderdaad goed maar is te neutraal, de cd klinkt beter
Voor muziek vindt ik persoonlijk de Bee Gees - One night only stukker beter klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 08:16
Van mijn (kleine) collectie dvds zijn de volgende opgevallen:
Master & Commander (om je systeem te patsen moet je vooral de beginscene laten zien met de kanonnen)
Kill Bill 2 (Wanneer ze levend wordt begraven)
Black Hawk Down (overal kogels om je heen)

Maarja verder kan je zelf ook wel bedenken welke films goeie surround zouden hebben. Zowiezo actie films, en zowiezo nieuwere films. Hoewel ik laatst erg onder de indruk was van Pulp Fiction, erg goed geluid vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Nou wat me opvalt, is dat ook nieuwere films sons behoorlijk tegevallen met betrekking tot surround sound. Voorwerpen die op het scherm van achter naar voren bewegen hoor je niet in surround over je speakers. En dat vind ik dan behoorlijk jammer. Ik let ook altijd op de surround kanalen bij bepaalde gebeurtenissen in een film.

Zo laatst ook nog, met Lord of the Rings - Return of the King, als ze in die grot komen met "the living dead", die galm hoor je op je surround speakers, en als die kerel gaat lachen gaat mijn subwoofer lekker meezingen (I love LFE ;)) En dat gelach gaat van voren naar achteren, beangstigend gewoon!

Maar zo vind ik bijvoorbeeld de DVD film "Driven" ontzettend tegenvallen. Weinig effecten, juist op de momenten waar je het verwacht. Erg zonde van mijn geld...

Dus vandaar dit topic, ik zoek dus écht de toppers, niet zomaar een filmpje met goed geluid / effecten, maar ;ech werkelijk surround als je het zou verwachten, en nog mooier, op momenten waar je het niet verwacht, maar wat véél aan de film toevoegd. Een voorbeeld:

De camera staat gericht op een aantal mensen op het platte land, en je hoort alleen de wind blazen door de voor speakers, en ineens komt er een helicopter van achter naar voren vliegen! geweldig effect waar ik uren naar kan luisteren :D

edit:

@ hieronder, heb ik dan gezecht dat ik naar THX als geluidsspoor zoek? Nee...

Mijn ervaring is gewoon dat THX gecertificeerde films lekker klinken, kijk naar Star Wars, Pearl Harbor, zelfs Finding Nemo(!).

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 08-01-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
dvd's met thx zal je niet vinden, aangezien thx geen geluidsspoort is maar een keurmerk.
Verder zijn er al een hoop dvd's genoemd met goede effectgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

The Grey Zone, is ook wel aan te raden met surround

Bijna elke oorlogs film, met surround, is spannend, omdat je midden in het gevecht zit.
Voorbeelden:

The Pianist, All Quiet On The Western Front

Verder is de Matrix wel sjiek (ook qua geluid ;) ), met die scene waar Neo al die Agent's afmaait :)

LOTR:ROTK, vecht scene, waar ze die stad innemen.

Mephis Belle: fantastisch gewoon, het geluid van die vliegtuigen. een van de eerste films die ik in surround heb gezien/gehoord.

Tiesto in concert '04 is :9~ in surround gewoon al die muziek uit de hoeken van de kamer, alsof je gewoon daarbij bent

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 08-01-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The fast and the furious klinkt vind ik toch ook wel erg leuk met een 5.1 setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Mijn award voor beste Soundtrack gaat naar Heat. Maar dat is niet alleen puur technisch gezien. Verder wel ontzettend goede film natuurlijk :).

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Heat.jpg

Verder wil ik tegen stemmen tegen alle Pixar films als Finding Nemo. Stuk voor stuk superleuke films, maar het geluid vind ik niet goed. Zit van die THX postprocessing overheen is mijn vermoeden: alle Pixar films hebben een beetje een HF roll off (maw: ze klinken een beetje dof). Waarschijnlijk met het idee om het effect van het bios doek te simuleren, maar dat vind ik onzin.

Wel nog een hele sterke soundtrack, vooral technisch gezien, is die van Saving Private Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112536

Jag schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:25:
Mijn award voor beste Soundtrack gaat naar Heat. Maar dat is niet alleen puur technisch gezien. Verder wel ontzettend goede film natuurlijk :).

[afbeelding]

Verder wil ik tegen stemmen tegen alle Pixar films als Finding Nemo. Stuk voor stuk superleuke films, maar het geluid vind ik niet goed. Zit van die THX postprocessing overheen is mijn vermoeden: alle Pixar films hebben een beetje een HF roll off (maw: ze klinken een beetje dof). Waarschijnlijk met het idee om het effect van het bios doek te simuleren, maar dat vind ik onzin.

Wel nog een hele sterke soundtrack, vooral technisch gezien, is die van Saving Private Ryan.
Dat wat je zegt over Finding Nemo heb ik zelf inderdaad ook ondervonden. Echter, alleen bij de DTS track, als ik in DD luister dan is het geluid wel helder en "goed"! Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 07:18

Atmoz

Techno!!

[afbeelding]

Heat!!
Eergister nog gekeken _/-\o_ (al voor de tigste keer).
Scene 32 is de naam 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 21:01
Terminator 3 en Underworld vind ik wel aardig kwa geluid.

Terminator 3 is bijna constant een hoop herrie, mooie surround effects en niet saai om naar te kijken.

Underworld beetje ala blade maar opzich geen slechte film, vanaf het begin goeie surround effects, onweer en regen komt van alle kanten, veel draaiende actie scenes waar het geluid ook goed naar voren komt.

[ Voor 74% gewijzigd door Sunrise op 09-01-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

We Were Soldiers in DTS, tijdens dat megabombardement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
U571, DTS versie: ontploffende torpedo's
Swordfish: beschieting in het begin
Matrix1: Chapter 31 of 32, na het passeren van de metaaldetector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 13:01
Hey, een van de beste qua geluid mis ik hier nog!

Twister, liefst de Special Edition versie. Achter elkaar door wervelstormen die geweldig door je woonkamer heen gaan...

Op een gegeven moment heb je een scene waarbij een koe door een wervelstorm wordt opgepakt en wegwaait... geweldig, die 'mooooo....' gaat helemaal van voor naar achter!

Underworld wil ik ook nog een stem meegeven. De regen en het onweer over de surround-speakers zorgen voor prima sfeer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:50

sphere

Debian abuser

[afbeelding]

Ik kan niet wachten tot ik die film eens op een echte 5.1 set ga zien. In de bioscoop was het echt geweldig, en op BOSE 901s ook niet onaardig, maar bij deze laatste hoor je niet zo goed als in de bioscoop hoe en waar de patronen vallen >:)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Calamor schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:12:
MC (Master en Commend) is heel erg mooi.
Dat was op mijn pc dan ( Audigy 2 ZS + 5.1 geluid ).
Het leek net of ik zelf in de boot zat.
Zelf achter de tv met een niet zo mooie opstalling voor 5.1 leek het net echt echt.
Zelf dat er ook boven je lopen. :9~
edit:
Zal wel de films eerts huren als ik jij was.
Of gewoon de videoteek langs gaan.
lazygun schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:51:
Van mijn (kleine) collectie dvds zijn de volgende opgevallen:
Master & Commander (om je systeem te patsen moet je vooral de beginscene laten zien met de kanonnen)
Master and Commander

Hier nog een liefhebber :o

Dit is echt de eerste DVD waarbij ik zulk meesterlijk geluid heb gehoord, it's just unbelievable _/-\o_
In DTS als Dolby Digital 5.1.
Houtsplinters en kanonskogels vliegen je om de oren, je hoort ook echt alles wat er gebeurt op het dek van het schip zoals Calamor meldt.

Serieus - deze film, heeft me letterlijk kippevel bezorgt :7

* beter dan LOTR :9

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94511

Terminator II Judgement day (special edition)
Seven (special edition)
Fight Club (special edition)

Van alle films die ik heb vind ik deze 3 kwa geluid het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ik denk dat in de winkel een simpele blik op de hoezen al genoeg zegt over een goeie geluids ondersteuning. Veelal zijn het de actie films die een film goed tot zijn recht laten komen in een goeie surround opstelling.

Heat is idd een topfilm met een goeie ondersteuning, blijft topfilm.

Ben zelf een vervent Star Trek kijker, + de overige science fiction films, en daar zitten imo toch de meeste effecten verwerkt. Persoonlijk vind ik Star Trek Nemesis een topper, ook qua film, een meesterwerk in de Star Trek saga. Bekijk de trailer eens. Als je het wat lijkt die film dan zal je zeker aan je trekken komen met je setje ;) http://nemesis.startrek.com/

Ook de Chronicles of Riddick heeft mooie geluidsondersteuning, zeker ook een aanrader, en zeker niet een slechte film.

Hava fun met je nieuwe set >:)

Edit : Link toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50893 op 09-01-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 14:33
Idd, Star Wars I en II zijn echt kicken op een goede surround set.
Probeer ook eens twister, daar zit je er letterlijk en figuurlijk midden in de storm. :9~

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40392

Het concert van Roger Waters - In the Flesh dat concert klinkt zo goed, dat geluid is van hoogstaande kwaliteit, je mag echter wel goede speakers hebben en een zeer goede sub wil je daar de bass goed laten werken.

De film van star wars 4 5 en 6 zijn ook allemaal digitaal geremastered en klinken zeer goed op dit moment. Verder heb ik ook the Extended Edition gezien van Lord Of The Rings - Return Of The King en die klinkt toch ook weer zo geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50162

Ok, mijn favorieten.

Lotr, de extended versies.
Gladiator, vooral de eerste battlescene.
Terminator 2 special edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Om mn shiva te showen draai ik altijd matrix reloaded scene 3. Gevecht met 3 agents en daarna zn trucje waar ie de lucht in knalt als een raket. Echt alles trilt dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Naast veel van de bovengenoemde films zijn er ook speciale dvd's te bestellen op internet om je setje te kunnen uittesten. :) Veel al van die Dolby / DTS etc trailers en van die scenes uit films.
Die trailers kun je overigens ook wel vinden op internet.

En wat ik zelf ook erg lekker vind om te draaien in DTS is Iron Maiden, Rock in Rio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Laatst online: 21-06 12:26
The day after tomorrow (tja je hoor 't zelfs buiten waaien lijkt het)
The leque of extraordinary gentlemen
X-men 2
The fast and the furious (Ik zat bijna in die auto)
Behind enemy lines (in 't begin dat ze beschoten worden met luchtafweer geschut, dat geluid van die F16 ramt echt door heel je kamer)

Alle films in DTS en de buren maar klagen dat de kopjes uit de kast vallen. >:) En me woofer sta nog niet voor een kwart open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24263

Van The Bourne Identity is het vooral interessant om de begin scene te horen. Dit is een scene op zee, met onweer en regen erbij. Erg leuk met DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Leuk topic! :).

Mijn favorieten wat betreft geluid: Band of Brothers & Saving Private Ryan.

Vooral die beschietingen, de kogels vliegen je letterlijk om de oren ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wow zijn al een hoop goede films voorbij gekomen...

Ik had eigenlijk een vraagje, met oud en nieuw werd weer dat concert van Queen uitgezonden live at Wembly, zo geweldig _/-\o_ . Ik gelijk kijken bij online shops en deze is ook op DVD te krijgen zag ik. Klinkt deze een beetje in met een surround set?

Zelf vind ik Saving Private Ryan een geweldige film, alleen zijn helaas de laatste keer dat ik m keek de speakers van de TV (keek toen zonder surround) beschadigd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Vooral de DVD van The Eagles is een mooie om even je HT setje goed te gebruiken.
En inderdaad, de vorig genoemde dvds hebben allemaal mooie scenes waar in je je HT set goed tot zijn recht kunt laten komen..

Mijn ouders hebben een dvdtje van ik meen zu & co.. Die is ook wel redelijk qua geluid.. http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1758

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 09-01-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129677

godzilla is ook een mooie, wanneer die heli's dat beest achtervolgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:43

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Om maar eens niet in herhaling te vallen ;)
Bad Boys2 heeft verschillende keren in de film heel erg lekker surround geluid :Y)

eigenlijk elke film waarin geschoten wordt (oorlog, actie enz.) heeft tegenwoordig wel een lekkere surround track

[ Voor 34% gewijzigd door Pendaco op 09-01-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Zijn er ook mensen die van hele subtiele geluiden kunnen genieten, dus in de wat rustigere films? Ik heb een jaartje of twee geleden Heaven gezien en dat is naar mijn mening een erg mooie film (waar je wel zin in moet hebben) dat soms meer een kunstwerk lijkt dan een film. Hele mooie beelden soms van hele mooie locaties en wat me dus ook opviel waren de hele mooie subtiele en echte geluiden. Je kon heel mooi de kleine geluidjes in een ruimte horen, of het zachtjes dichtvallen van een deur of de voetstappen in een marmeren gang enzo. Misschien overdrijf ik het allemaal wel, want het is lang geleden dat ik hem heb gezien, maar er staat me zoiets van bij. Dus wie heeft er nog meer ervaring mee? Oh ja......ik heb ook geen surround, dus daar kan ik ook al niks over zeggen. :D

Hij is gemixed in Dolby Digital zie ik op IMDb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Als je voor mooi strak surround geluid gaat en meer geinteresserd bent in muziek ipv beeld: de SACD van "Kane - So glad you made it" geeft in mijn SACD collectie het mooiste surround geluid.

[ Voor 7% gewijzigd door @baddon op 09-01-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 16:14
Naast Master and Commander (jaja, als we het veel vermelden komt het beter over :> ) zijn ook de effects op de superbits versie van Gladiator zeeeeer goed. Dus naast een geweldige film ook geweldig geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hier nog een stem voor master en commander.
Het geluid effecten dragen de film,
als je geen goede installatie hebt, dan mis je heel veel. En wat ze missen kun jij laten zien(horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Nog niet voorbij zien komen:

Das Boot (Superbit versie heeft dts), Lion King (dts), The Mummy 1 & 2 (ook al dts). MIB 1 (dts), Qua muziek was ik erg tevreden over Jamiroquai Live in Verona (dts uiteraard). Oh ja: Chicken Run (ook dts).

Dat is buiten de films die al genoemd zijn overigens :)

Absoluut zwaar tegenvallen vond ik Back to the Future. Wat een vlakke en zaaie track zit daarop. Die hebben ze volledig verprutst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Blue Streak waarbij de muziek lekker uit alle speakers klinkt. Final Destination 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volgens mij heb ik Gladiator nog niet voorbij zien komen, dat vind ik ook erg mooi, vooral die openingsscene :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101187

1e scene van Swordfish :) overal balllekes :)

klinkt ech goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Laatst online: 13-06 16:17
- Hero. Wat een mega geluid. Dat gevecht op het water is zo echt dat je naar de plee moet.
Goede film ook.
- Die Another Day. Ik vind het ook een leuke film en de DTS is super.
- Minority Report. Zeer goed geluid.
- The Pianist. Oorlogsfilms in het algemeen eigenlijk :)

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
- Black Hawk Down
- We Were Soldiers
- LOTR

en natuurlijk ook hier een stem voor The Gladiator en Master and Commander...!

[ Voor 16% gewijzigd door DryIce op 09-01-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

In cidade de deus http://www.imdb.com/title/tt0317248/ zit er ook een knappe schietscene in. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

edit:

Bericht verplaatst

[ Voor 164% gewijzigd door THX op 10-01-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 21-06 18:09
Boushh schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:30:
Nog niet voorbij zien komen:

Das Boot (Superbit versie heeft dts)
Sorry hoor, de DTS track van Das Boot op de Superbit (R2 tenminste) is zwaar waardeloos. De 5.1 DD op special Edtion (die zwarte dikke hoes) klinkt een heel stuk beter maar komt op sommige punten toch echt te kort op de 2.0 track welke via DPL II decoder loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zijn al veel goede suggesties langs geweest, ik was zelf blij verrast met Face-off en met Independance Day, zitten mooie explosies tussen :P

voor de rest zijn de meest voor de hand liggende films al geweest, Gladiator vind ik zelf ook mooi... aardige adrenaline stootkan ik daar van krijgen als ik die voluit bekijk.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Athome schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:32:
[...]
Sorry hoor, de DTS track van Das Boot op de Superbit (R2 tenminste) is zwaar waardeloos. De 5.1 DD op special Edtion (die zwarte dikke hoes) klinkt een heel stuk beter maar komt op sommige punten toch echt te kort op de 2.0 track welke via DPL II decoder loopt.
te kort op de 2.0 track welke via DPL II decoder loopt

Huhhh, heb de film zelf niet maar van ProLogicII (eigenlijk heel Dolby), word ik niet echt warm van. Dan kun je beter DTS:Neo6 gebruiken.
Jij beweert dat 2.0 met een uitfase bewerking door Dolby beter klinkt dan discreet DTS... :?

Dvdreview is anders redelijk goed te spreken over de Regio1 versie. Is de Regio2 versie dan wederom een flopper??

[ Voor 9% gewijzigd door THX op 10-01-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:38

Vreemd, dat zou naar mijn weten juist niet moeten. Bij een THX certified DVD krijg je volgens mij de exacte biosmix, pas in de THX post processing op de receiver wordt er wat hoog vanaf gehaald, anders heb je dat dus dubbel met een volledige THX keten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Zo'n beetje alles wat Gary Rydstrom en Ben Burtt van Skywalker Sound onder handen nemen.
Alle Pixar, Spielbergs, StarWars en 3/4 van het lijstje hieronder.

Velen zijn hier al genoemd.
Mijn absolute aanraders in volgorde:
  • The Haunting Regio1 DTS-ES
  • Titan AE Regio1 DTS (animatiefilm voor velen onbekend)
  • The Eagles Regio1 DTS (superhelder live concert)
  • Saving Private Ryan Regio1 DTS
  • The Incredibles DD-EX (de dvdscreener is al top; zowiezo alles van Pixar; mensen die dat niet vinden, moeten regio1 gaan kopen of een nieuw HT systeem)
  • Pitch Black Regio1 DTS
  • Gladiator Regio1 DTS-ES
  • Twister Regio1 DTS
Ach vooruit:
  • LOTR RegioAlle DTS-ES
Mag ik daarnaast nog even opmerken dat bijna alle DTS DVD's van DFW (Dutch Film Works) GEEN DTS oorsprong hebben, maar DD!!!
Tevens blijft THX een certificering zodat een DVD, Bios of HT set voldoet aan bepaalde hoge eisen. Er zijn helaas ook behoorlijk wat uitzonderingen, zoals de Die Hard Trilogy DTS. Overdreven uitgemixed met overdreven veel laag.

[ Voor 8% gewijzigd door THX op 10-01-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
ShittyOldMan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:53:
[...]

Vreemd, dat zou naar mijn weten juist niet moeten. Bij een THX certified DVD krijg je volgens mij de exacte biosmix, pas in de THX post processing op de receiver wordt er wat hoog vanaf gehaald, anders heb je dat dus dubbel met een volledige THX keten.
De biosmix is niet de perfecte mix voor thuisgebruik. Op mn SR7400 zit zelfs een functie om te schelle stukken die in de bioscoop wel goed uitkomen beter in een HT te laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:38
Abaddon1 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:03:
[...]

De biosmix is niet de perfecte mix voor thuisgebruik. Op mn SR7400 zit zelfs een functie om te schelle stukken die in de bioscoop wel goed uitkomen beter in een HT te laten klinken.
De biosmix is inderdaad niet perfect voor thuisgebruik, daarom zit er ook een stuk Re-equalization in het THX processing pakket om dat aan te passen ;)
Maar heb je dat niet (of soortgelijke functie zoals op die marantz), dan zou het juist wat feller in het hoog moeten klinken.

THX is in hometheater dus net iets meer dan een certificering.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Beetje oud, maar Armageddon.....
Zeker in het begin als die kometen op de aarde inbeuken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62701

Gladiator en dan de opening scene, vooral dat stukje met die katapult en dan de inslag daarvan. Echt superieur, maar een flinke subwoofer is wel een must. Laatst heb ik Star Wars Episode 1 weereens gekeken en dat stukje met die podracers klinkt best strak. En natuurlijk ook Terminator 2 >:) Matrix reloaded is ook wel redelijk.

Below en dan die dieptebommen...
The bourne supremacy heeft tevens een aardige soundtrack. Ik heb Star Wars episode 2 (720P) en die moet ik nog testen. Gladiator 1080I moet ik ook nog hebben. Ik vind hd-materiaal echt superieur, beeld en geluid. Ik wil binnenkort mijn pc op mijn Sanyo PLV Z2 aansluiten om Star Wars EP2 720P te testen. Maar back ontopic Gone in 60 seconds is ook een aanrader. Twister zal ik morgen eens kijken auf dvd. By the way Highlander deel 1 (DTS) heeft ook een mooie soundtrack. En de animatrix wel handig voor een demonstratie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 62701 op 10-01-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Groove, zitten hele leuke effecten in. :)
Je moet trouwens wel van dat soort films houden, anders erger je je kapot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

zimbab schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:11:
Zijn er ook mensen die van hele subtiele geluiden kunnen genieten, dus in de wat rustigere films?
Idd een beetje opvallend dat de films met veel herrie en heftig sub erg goed scoren :).

Nog eentje uit de rustige categorie die ik erg kan waarderen is American Beauty.
ShittyOldMan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:53:
[...]

Nee idd, my thoughts exactly. In die zin is het eigenlijk ook een raar verhaal, maar toch hebben al die Pixar titels die HF roll off. Het valt me elke keer weer op als ik een Pixar titel erin steek.
ShittyOldMan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:07:De biosmix is inderdaad niet perfect voor thuisgebruik, daarom zit er ook een stuk Re-equalization in het THX processing pakket om dat aan te passen ;)
Klinkt eng. Ik ben wel benieuwd hoe ze EQen dan.
mensen die dat niet vinden, moeten regio1 gaan kopen of een nieuw HT systeem
Als je het niet erg vindt, hou ik mijn set nog even :P.
Er zijn helaas ook behoorlijk wat uitzonderingen, zoals de Die Hard Trilogy DTS. Overdreven uitgemixed met overdreven veel laag.
Je moet ook niet vergeten dat er onduidelijkheid is ontstaan over het LFE level in DTS titels. Vroeger was er een DTS movie stand, waarbij het LFE signaal 10dB geboost werd (lekker subtiel he?). Later is die +10dB LFE standaard geworden en dat resulteert dus in situaties dat je gewoon 10dB teveel LFE hebt. Behoorlijk knullig allemaal......

[ Voor 23% gewijzigd door Jag op 10-01-2005 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Jag schreef op maandag 10 januari 2005 @ 03:45:
[...]
Idd een beetje opvallend dat de films met veel herrie en heftig sub erg goed scoren :).

Nog eentje uit de rustige categorie die ik erg kan waarderen is American Beauty.
Precies, ik hoor steeds dezelfde, 'makkelijk' films terugkomen. Films als American Beauty en Crouching Tiger, Hidden Dragon hebben een veel subtieler gebruik van sound, maar ja, daarmee maak je geen indruk bij het bezoek.

Toegegeven, als ik wat wil demonstreren (wat ik zelden doe) pak ik ook Gladiator oid, buttfilm als het is, maar het klinkt wel indrukwekkend. überhaupt is mijn theorie dat hoe meer lawaai, hoe slechter de film vaak (Pearl Harbor - pijnlijk slecht!) ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-01-2005 07:36 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Weet iemand misschien hoe je de leuke stukjes uit de vele films kan knippen. om er 1 verzamel DVD van te maken? Om niet telkens 20 dvd's te hoeven wisselen, gaat zo lastig in een dedicated verduisterde projector kamer.

Mijn aanmelding:

XXX die scene waar hij die lawine veroorzaakt :)
Met de sub uit is het niks, maar zet de sub op beven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dr. Strangelove schreef op maandag 10 januari 2005 @ 07:34:Toegegeven, als ik wat wil demonstreren (wat ik zelden doe) pak ik ook Gladiator oid, buttfilm als het is, maar het klinkt wel indrukwekkend. überhaupt is mijn theorie dat hoe meer lawaai, hoe slechter de film vaak (Pearl Harbor - pijnlijk slecht!) ;)
Pearl Harbor is idd echt een zwaar beroerde film. En wat je zegt klopt wel redelijk idd, hoe meer herrie hoe slechter :).
Het is tegenwoordig ook nog wel eens mode om niet alleen af en toe een keer hard geluid te hebben bij een heftige scene, maar om bijna continu herrie te hebben. Bourne Supremacy had daar bijv een beetje last van. Dan wordt je gewoon murf gebeukt door het geluid, niet relaxed.

Maar demonstreren: veel sub, veel surround, liefst rondslingerende geluiden en gewoon hard. Dan zit je wel goed :P. Ik doe het dan ook niet meer, mijn geluid demo-en (vind er niks aan), alleen stereo nog wel eens. Ik doe wel heel vaak HD demo-en, en daar heb ik een mooi 720p/50 NASA dreamtime filmpje voor (en nog wat andere WMV filmpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Heb je niet een leuke webspace waar je een aantal van die fragmenten op hebt staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127521

wat ik nog niet voorbij heb zien komen is jurasic park..

moet ook wel aantal goede geluidsfragmenten in zitten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peppi78
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik weet nog dat ik bij Saving Private Ryan echt zwaar onder de indruk was van het geluid (tijdens het eerste half uur zeg maar). De kogels kwamen echt van alle kanten en je hoorde ze ook van de ene kant naar de andere schieten. Echt geweldig geluid! Hoe dat op de DVD is weet ik niet (ik heb hem wel, maar ik heb (nog) geen surround)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

* Griffin heeft gister Black Hawk Down gekeken.
ik vond het op mijn (lees: pa's) sounds setje een mooi geluid.
de film zelf is ook goed. lkkr veel knallen.
so trun up the Bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Je kan ook een film selecteren op indrukwekkend geluid op het gebied van muziek; brother were art thou scoret dan goed :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80322

Tears of the sun absoluut.
De shootouts in de bush zo'n beetje aan het einde zijn echt een genot om te horen. En dan de mijnen en andere explosies, echt geweldig.
Dat is er 1 om je set op hoog volume mee te showen. (Niet dat hoog volume standaard goed is ofzo, maar als het luid ook lekker klinkt vind ik dat mooier dan op normaal volume)

"Tears of the sun" moet je echt even checken. Ook een mooie film gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Matrix vechtscene's, lobby vooral
Band of Brothers
Gladiator
We were soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Dragonheart: leuk als de draak rondjes vliegt om de dragonslayer.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 11-01-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 07:04
Ongetwijfeld

#1 Hero (de zeer kleine scherpe details met het zwaardvechten)
#2 Master & Commander (kanonslagen en schepen die vergaan)
#3 Band of Brothers (een en al oorlog) | LOTR (wat moet ik hier over vertellen :P )

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-06 08:54
THX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:56:
Mijn absolute aanraders in volgorde:
  • The Haunting Regio1 DTS-ES
  • Titan AE Regio1 DTS (animatiefilm voor velen onbekend)
  • The Eagles Regio1 DTS (superhelder live concert)
  • Saving Private Ryan Regio1 DTS
  • The Incredibles DD-EX (de dvdscreener is al top; zowiezo alles van Pixar; mensen die dat niet vinden, moeten regio1 gaan kopen of een nieuw HT systeem)
  • Pitch Black Regio1 DTS
  • Gladiator Regio1 DTS-ES
  • Twister Regio1 DTS
Zit er echt zoveel verschil tussen regio 1 en regio 2 ? Ik heb zelf bv Gladiator Superbit regio 2 en Saving Private Ryan SE regio 2. SPR heb ik nog niet gezien maar Gladiator heeft toch een erg goed geluidje hoor (als is die superbit versie niet echt superieur aan de normale, maar kon 'm voor 10 euro krijgen dus waarom niet).

Verder vond ik Blade II wel een mooie geluidstrack hebben en ook mijn Criterion release van The Rock klinkt ERG goed. Ik heb ook de superbit versie van The Fast and The Furious (niet omdat het nou zo'n toppie film is, maar wel film icm geluid).

Maar ja, van de andere kant heb ik dan ook weer niet echt high end audio spul met m'n Philips surround-set met bijbehorende boxen, kan het beeld weer vertekenen. :)

btw, eerlijk gezegd twijfel ik zowiezo een beetje aan het superieur zijn van superbits, er staat dat de extra's weggelaten zijn om zo een zo goed mogelijk geluid + beeld te hebben. Alleen zetten ze een DVD-9 dan wel maar voor 7GB vol

[ Voor 9% gewijzigd door Toewan op 11-01-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47026

Niemand nog "the Rock" genoemd?? Wanneer die rockets worden afgevuurd..of die UBER scene in de douche??...of wanneer ze de tunnel ingaan tussen de fans door?? :-)

erg mooi geluid!

[ Voor 187% gewijzigd door Anoniem: 47026 op 11-01-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-06 08:54
Anoniem: 47026 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:09:
Niemand nog "the Rock" genoemd?? Wanneer die rockets worden afgevuurd..of die UBER scene in de douche??...of wanneer ze de tunnel ingaan tussen de fans door?? :-)

erg mooi geluid!
Kijk de post boven je.. ;) (Weliswaar wel de UK Criterion Edition met erg goeie DTS track. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47026

Toewan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:16:
[...]

Kijk de post boven je.. ;) (Weliswaar wel de UK Criterion Edition met erg goeie DTS track. ;))
lol...moe vant lezen ;-)

we zijn het er ocver eens in ieder geval....het was mn eerste en nog altijd mn demo dvd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

petervandamned schreef op maandag 10 januari 2005 @ 07:46:
Weet iemand misschien hoe je de leuke stukjes uit de vele films kan knippen. om er 1 verzamel DVD van te maken? Om niet telkens 20 dvd's te hoeven wisselen, gaat zo lastig in een dedicated verduisterde projector kamer.
Ik heb helaas geen antwoord, maar als je zo'n dvd hebt dan meld ik mij aan voor een kopie!

Wij zijn uiteraard niet de eerste die over dit onderwerp nadenken, kijk bijvoorbeeld een hier:

http://www.remotecentral.com/features/bestdvd.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
THX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:49:
[...]

te kort op de 2.0 track welke via DPL II decoder loopt

Huhhh, heb de film zelf niet maar van ProLogicII (eigenlijk heel Dolby), word ik niet echt warm van. Dan kun je beter DTS:Neo6 gebruiken.
Jij beweert dat 2.0 met een uitfase bewerking door Dolby beter klinkt dan discreet DTS... :?

Dvdreview is anders redelijk goed te spreken over de Regio1 versie. Is de Regio2 versie dan wederom een flopper??
Wat ik bedoel met "te kort" is dat zeker op de DTS en in mindere mate in 5.1 DD het allemaal veel te gemaakt klinkt, kunstmatig toegevoegd om maar een surround effect te krijgen. De bassen zijn bij de dieptebommen in de DTS ook helemaal verdwenen. Als ik het goed heb is de soundstrack origineel een mono track of hooguit een stereo track. Dus hoe wil er dan een discrete DTS track van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
xyl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:57:
[...]

Ik heb helaas geen antwoord, maar als je zo'n dvd hebt dan meld ik mij aan voor een kopie!

Wij zijn uiteraard niet de eerste die over dit onderwerp nadenken, kijk bijvoorbeeld een hier:

http://www.remotecentral.com/features/bestdvd.htm
Zeer interessante site, ik heb net even gekeken, en er staat leuk leesvoer tussen. Ik ga volgende week wat DVD's huren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185

Oud en saai misschien maar:
The Untouchables. Een van de eerste LaserDiscs waarbij ik s'nachts om 02:00 kinderen buiten hoorde spelen. De dvd versie nog niet gehoord, maar ga ik zeker aanschaffen als ik hem kan vinden.

*edit* Indy 3 (The Last Crusade) zowel op LaserDisc als op DVD, let vooral op het geluid van de neerstortende Tank en daarna de wind.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 2185 op 11-01-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zepp
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

zepp

Don't want a large Farva

Vaker voorbij gekomen maar zeker waard om nog een keer te noemen: Fight Club en Se7en. Welke ik hier nog niet voorbij heb zien komen is de Led Zeppelin DVD _/-\o_ (niet "the song remains the same").

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30119

Wil ook nog ff reageren.
Al vaak genoemd maar toch vind ik dit persoonlijk ook 1 van de beteren, U571 dts versie.
Fantastisch.
Vervolgens wil ik ff zeggen dat het geluid van het ene suround setje niet klinkt als het andere setje. Ervaring kan voor ieder verschillend zijn.
Maar als ieder dat gaat vertellen komen we in een ander onderdeel van het forum.

Zoals eerder genoemd, vind ik persoonlijk die Eagles dvd dts niet echt geweldig.
Zit er dan zoveel verschil in Regio1 of 2? m.b.t. Eagles dvd?
Ik heb hier ook de 2x dubbeldvd van Queen Greatest Video Hits met DTS 96/24.
Zet bv "another one bites the dust" eens op en dan ff wat harder.... fantastisch.
Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
The Fifth Element is wel oud maar zeer goed geluid.
en de The Lion King
ik weet echter niet of deze DTS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Mijn suggestie : Titan A.E.
Het stuk waarin de twee ruimteschepen kat en mus spelen tussen de ijskristallen klinkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Anoniem: 106551 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:33:
Mijn suggestie : Titan A.E.
Het stuk waarin de twee ruimteschepen kat en mus spelen tussen de ijskristallen klinkt erg goed.
INDERDAAD, precies de juiste scene die ik voor demo gebruik!!! Zie mijn lijstje op pagina 3 van dit topic. Ik heb 'm op nummer 2 staan, net onder The Haunting, maar de mix van de film is echt fantastisch. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb zojuist Bad Boys 2 gekeken en daar zit ook wel erg strak geluid in moet ik zeggen :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
Iets wat mij wel opvalt, waarom krijg ik een beter gevoel bij een DTS DVD? Ik heb eens geprobeerd te schakelen tussen de kanalen (multichannel toets), van DD naar DTS, en DTS klinkt gewoon meer helder, maar toch ook zwaarder, eigenlijk klinkt het gewoon beter dan DD. Is daar ook nog een logische verklaring voor? Om niet helemaal "offtopic" te gaan:

Pirates of the Carribean, klinkt ook lekker, soms valt het surround wat tegen, maar op andere momenten klinkt het weer ontzettend goed (als die "spoken" over de zeebodem lopen, heerlijk! Net alsof je zelf onder water zit :*)

Voor de rest ben ik mijn DVD collectie lekker ana het uitbreiden, helaas heb ik geen tijd om films te kijken, aangezien ik volgende week tentames heb enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Voor mij blijft Armengaddon de mooiste op het gebiedt van HT-systemen test. In vele delen hoog en laag overgangen. Diagonale overgangen (bv: Leftfront to rightrear), Cirkels (dus de hele set rond) etc etc... En laag....ongelofelijk laag. Ik kan het niet tehard zetten met me Rel Stadium III, dat is niet verantwoordelijk.

Dus.
Verder tja al die Nemo achtige dingen... niet mijn smaak. De orginele versie op dvd uitgebrachte Das Boot is ook een topper!

@proller
DD: Volgens mij maakt de versterker van het geluidssignaal uit de dvd 3 stereo lijnen. Dus voor front, rear en CW (center/woofer)
DTS: Dit weet ik bijna zeker dat de geluidsbron van de dvd in de versterker naar 6 apart kanalen wordt omgezet.

Zoiets was het volgens mij :X ....
DTS klinkt bij mij ook gewoon beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 12-01-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
proller schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:39:
Iets wat mij wel opvalt, waarom krijg ik een beter gevoel bij een DTS DVD? Ik heb eens geprobeerd te schakelen tussen de kanalen (multichannel toets), van DD naar DTS, en DTS klinkt gewoon meer helder, maar toch ook zwaarder, eigenlijk klinkt het gewoon beter dan DD. Is daar ook nog een logische verklaring voor? Om niet helemaal "offtopic" te gaan:
DD heeft een bitrate van 348 kilobit/s of 448 kilobit/s. DTS heeft 768 kilobit/s of 1506 kilobit/s het is tevens een andere manier van compressie. DD is comptibel met het gewone stereo signaal. DTS is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
proller schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:39:
Dit had ik in het begin eerst ook maar toen las ik op verschillende sites dat er bij sommige films de dts soundtrack niet zo veel verschilt van dd (wel 448 kbit/s) terwijl het bij mij wel zo was.
En idd die sites hadden wel gelijk. Volgens mij is de dts soundtrack veel harder opgenomen dus als je dan naar dd switched dan klinkt de dd erg zacht. op mijn yamaha receiver zet ik de dd soundtrack iets van 8 dB hoger om ongeveer op dezelfde geluidsniveau als de dts te komen en bij een aantal films hoor ik dan weinig verschil tussen beide. moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 09:55

Elektronicanet

Leds do it!

maartenst schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:27:
The Lion King
ik weet echter niet of deze DTS zijn.
Lion King _/-\o_
Die is zeker DTS, klinkt erg gaaf :)
Verder moeten jullie eens kijken naar DTS Demonstration dvd's, ik heb zelf nr 5, 7 en 8 en daar staan gewoon de mooiste fragmenten op. Erg gaaf :)

[ Voor 25% gewijzigd door Elektronicanet op 13-01-2005 00:28 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:35

R-B

Blokkert

heb er nog 1 niet van film maar:

Menu van tiesto in concert arnhem gelredome 2004

vlak voor menu dat stukje. Hoor je goed door je boxen heengaan :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb al een tijdje geen DTS meer, maar ook op de stereo klinken deze films subliem(!):

Gladiator - Op het moment dat die gevangende (weet even de naam niet) de arena binnen loopt, en vervolgens een klap krijgt met zo'n grote knuppel.

House Of Hounted Hill - Als dat glas naar beneden valt (bijna op die vrouw)

Dat was het wel zo'n beetje :P Enkele films die úber-slecht klinken:

American History X - Let vooral op de blikkerige stem van Danny. Ook gevechten komen zonder dynamiek over.

Perfect Storm - Het klinkt opzich wel lekker, maar een beetje nep en overdreven.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
De reuze koekie scène in Shrek 2, dat ie door de stad loopt. (duidelijk :?) Errug lekker om je sub te showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132578

Abaddon1 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:12:
Als je voor mooi strak surround geluid gaat en meer geinteresserd bent in muziek ipv beeld: de SACD van "Kane - So glad you made it" geeft in mijn SACD collectie het mooiste surround geluid.
Als muziek-DVD's ook mogen: 'February' van Kane is ook geweldig _/-\o_ . Ik ben helemaal weg van de DTS track, hoewel hij in stereo ook heel goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Beetje afgezaagd nu maar met m'n nieuwe fronts vind ik Master & Commander echt jaw-dropping. Vooral het afstandscontrast tussen in de boot zitten en dan van een afstandje uit de lucht naar de twee schepen kijken _/-\o_ . Realistisch en bruut. LFE is gecontroleerd en overtuigend. Qua muziek vind ik In the flesh live van Roger Waters wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 14:33
Heb naar aanleiding van dit draadje maar eens een eigen "test" DVD gemaakt.
Deze scene's heb ik er op gezet:
1. 5th element: Blauwe alien die zingt, incl. een gevecht tussen het zingen
2. X-Men 2: Achtervolging in hun Jet.
3. Tears of the sun: Scene in het woud met o.a. snipers
4. Gladiator: Openings scene.
5. Godzilla: chapter 9, waar Godzilla voor het eerst de stad in gaat.
6. Hero: Opening + 1e gevecht in de regen.
7. Independence day: Scene waarin Will Smith en Jeff Goldblum het schip van binnennuit opblazen.
8. Matrix: Gevecht in de lobby
9. Star Trek 11:Finale gevecht in de ruimte
10. Titan AE: Kat en muis tussen de ijskristallen.
11. Twister: Scene waarin ze in een garage moeten schuilen voor een twister.
12. Pearl Harbor: Aanval op de haven
13. L.O.T.R. III: kleine scene in het bos,gesprek met gandalf, Minas Morgul
14. 2 Fast 2 Furious: Race in het begin v.d. film

Scheelt een hoop wisselen met al die dvd's..heb er nu maar eentje nodig ;)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Pirates of the carabien....

Dat gedeelte waar ze eerst voor de Black Pearl proberen te vluchten over het rif, maar waar het toch een vuurgevecht word. Ook in de stad aan het begin bij de eerste inval van de piraten klinkt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

- Geen warez uitwisselen -

[ Voor 92% gewijzigd door JvS op 20-01-2005 15:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid, het is dus niet de bedoeling dat je in dit topic gaat vragen om kopietjes van een DVD enzo