Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 22:15

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
Archos PMA400
[img]komt nog[/]

Een uber gadget!.. wifi, muziek, foto's, email, internet, agenda en ga zo maar door :9~
PICS:

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/recorder_house.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/record_mic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/photo.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/recorder_cycling.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/hands.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/pma400/web.jpg
SPECS:

Capacity: 30 GB.
Interfaces: High-speed USB 2.0, compatible USB 1.1, PC & Mac USB Host port compatible Mass Storage Device Built-in WiFi connection (802.11b technology) IRDA 115 kb/s port.
Operating system: Linux Qtopia™ with embedded ARCHOS multimedia applications.
Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, near SVCD quality up to 704x480 @ 30 f/s (MTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format*.
Video recording: MPEG-4 SP with MP3 stereo sound, near SVCD quality (optimised resolution for standard TV through composite video line-in) with up to 512x384 @ 30 f/s, in AVI format*.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (including Microsoft® PD DRM protected files), WAV.
Music recording: From any analog source into MP3 or WAV (PCM) format. Voice recording with built-in microphone.
Photo viewer: JPEG, PNG, GIF or BMP.
PIM functionalities: Qtopia™ software to manage your address book, agenda, calendar, calculator.
Games: Qtopia™ embedded games and Mophun™ game engine to play games downloadable from Archos web-site.
Display: 3.5" TFT transflective touch screen (QVGA) 320x240 pixels, 262,000 colors and TV output.
AV Connections: Earphone/Line Out jack. Built-in microphone and speaker. TV cradle to connect to TV with analog audio/video In & Out to RCA jacks, S-video In, and IR receiver for remote and IR emitter for tuner control, SCART In & Out for European version. Travel audio-video kit in option to record audio and video analog source on the move.
Battery life: Up to 4 hours* for video playback or 9.5 hours* for music. Removable battery available as an option.
Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
Power source: Internal: rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adapter.
Dimensions: Approx. 125 x 78 x 20 mm (4.9" x 3.1" x 0.8").
Weight: 280 g (9.9 oz).
System requirements: PC: Pentium® III 800 MHz or higher, Windows 98 SE, ME, 2000 or XP. 64 MB RAM (128 MB recommended) with USB port and CD-ROM drive. Mac: 9.2 or X (10.2.4) USB Manager version 1.2 or higher with USB port and CD-ROM drive.
LINKS:

Website Fabrikant: Hier
FIRMWARE:

op dit moment de nieuwste versie:
?
Laatste versie te downloaden op:
http://www.archos.com/download/firmware.html

overige

mailen met opmerkingen mag!

[ Voor 24% gewijzigd door Nanax op 08-01-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mooie topicstart :)

Echt een vet ding zeg :9~
Dit is weer een heel nieuw iets, en wéér is het Archos die als eerste ermee komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:57

Polycom

Poes van goud

Up to 4 hours* for video playback or 9.5 hours* for music. Removable battery available as an option
Alleen dit... ;( beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:23:
[...]

Alleen dit... ;( beetje jammer.
Ja, maar gelukkig kun je de batterij vervangen :Y)

Al zal die ongetwijfeld erg duur zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133424

Om over de prijs van het apparaat zelf nog maar te zwijgen :X Ik zeg niet dat je geen waar voor je geld krijgt, maar vind het wel een hele boel centjes. Helemaal voor een arm student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115876

Batterij is snel leeg ja, maar wie weet komt er nog wat nieuwe firmware en dus zuiniger zal worden. Moeten ze alleen nog is overal in nederland van die draadloze accespoints neerzetten. Als je dan even snel iets moet opzoeken dan wordt dit makkelijker dan een laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133279

Mooi ding weer goed gedaan van archos alleen niks voor mij vind hem te groot.
Ik hou het toch maar bij een Gmini400 ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Uiteindelijk wordt het meer een pda met veel opties. Enkel is de enige functie die het van een -nog niet bstaande- high-end pda onderscheid de video recorder. Want dat is uiteindelijk de hoofdfunctie van het ding. Hoeveel betaal je een HD&DVDrecorder voor op je tv? 500€?

Wel zo duur is dit ding niet hoor als je ziet wat het allemaal kan en wat sommige andere producten 'slechts' kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 22:15

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
inderdaad dit ding vervangt natuurlijk een hoop andere dingen tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
Als dat ding vergelijkbaar is met de AV420 qua stroomverbruik en accu dan kan je er echt wel meer muziek mee luisteren dan wat daar staat eerder een uur of 12 denk ik. Ook vraag ik me af of het mogelijk is om de firmware die dara op draait op een AV420 te laten draaien, misschien een leu kid voor een project? De enige verschillen die ik gewonden heb is de USB host controller Wifi en touchscreen. Heeft iemand toevallig al foto's gevonden van de binnenkant? Dan kunnen we die vergelijken met de binnenkant van de AV420

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

EvilWhiteDragon schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:49:
Als dat ding vergelijkbaar is met de AV420 qua stroomverbruik en accu dan kan je er echt wel meer muziek mee luisteren dan wat daar staat eerder een uur of 12 denk ik. Ook vraag ik me af of het mogelijk is om de firmware die dara op draait op een AV420 te laten draaien, misschien een leu kid voor een project? De enige verschillen die ik gewonden heb is de USB host controller Wifi en touchscreen. Heeft iemand toevallig al foto's gevonden van de binnenkant? Dan kunnen we die vergelijken met de binnenkant van de AV420
Hij is nog niet verkrijgbaar volgens mij, dus ik denk dat we daar nog even op moeten wachten...
Ach, als die batterij tegenvalt koop je gewoon een extra batterij, dat kan er bij zon duur ding nog wel bij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 11:16

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Om een indruk van de prijs te geven:

Het duurste product van Archos kost op dit moment 900 euro.
De PMA400 heeft veel meer functies dan alle andere Archos producten..
Ik ga er vanuit dat het wel zo'n 1000 euro of misschien wel duurder zal gaan kosten.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
ReflexWolf schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:19:

Ik ga er vanuit dat het wel zo'n 1000 euro of misschien wel duurder zal gaan kosten.
als je degene neemt met de grootste harde schijf iig wel ja, maar ik denk dat de 20 of 30 gig versie zo'n 500 euro's zal kosten na een maand (de AV420 zal zeker goedkoper worden). Ik vermoed alleen dat de AV4*0 modbaar is naar een PMA4*0 omdat ze het zelfde uit zien en omdat er in specs vrij weinig verschillen behalve touchscreen en wireless (en misschien de usb host controller) maar ik zal eens uitzoeken hoe zo'n AV4*0 er van binnen uitziet. Desnoods open ik mijne :P

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

EvilWhiteDragon schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:37:
[...]

als je degene neemt met de grootste harde schijf iig wel ja, maar ik denk dat de 20 of 30 gig versie zo'n 500 euro's zal kosten na een maand (de AV420 zal zeker goedkoper worden). Ik vermoed alleen dat de AV4*0 modbaar is naar een PMA4*0 omdat ze het zelfde uit zien en omdat er in specs vrij weinig verschillen behalve touchscreen en wireless (en misschien de usb host controller) maar ik zal eens uitzoeken hoe zo'n AV4*0 er van binnen uitziet. Desnoods open ik mijne :P
Ik denk niet dat je dat ding naar een PMA kunt modden.
Die dingen zullen wel dermate ingewikkeld zijn (met al die extra features) dat dit praktisch onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 07-06 11:16

Rex

Wolven zijn mooie dieren

EvilWhiteDragon schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:37:
[...]

500 euro? laat me niet lachen! Als AV420 al 600 euro kost (en het is 20 GB), dan lijkt het me sterk dat ze 1 met meer functies rond de 500 op de markt brengen.
En modbaar zijn ze niet. Ik heb al eerder geprobeerd mijn Archos MP4 speler te modden, het enige wat ik kon doen is een grotere hardeschijf plaatsen.

Wat je met PMA400 wel kan is je eigen programmatjes schrijven en die daarop gebruiken. (Want PMA400 is Linux based)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
_RoD_ schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Ik denk niet dat je dat ding naar een PMA kunt modden.
Die dingen zullen wel dermate ingewikkeld zijn (met al die extra features) dat dit praktisch onmogelijk is.
Ik bedoel modden als in: de aplicaties en die dingen er op draaien, en misschien het fixen van de usb host controller.

Zijn er eigenlijk wifi modules die in een cf slot hun werk doen ? want als dat zo is dan weet ik vrijwel zeker dat ze zo'n oplossing gebruikt hebben voor hun wifi gedeelte. Anders snap ik niet dat ze er zo'n lompe flap overheen hebben gemaakt. :/ [url=http://www.archos.com/img/pma400/usblan.jpg]hier kan je zien dat de vage flap er wel afkan. [url] wat dus de kans vergroot dat je met linux op je av400 ook wifi kunt krijgen

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

EvilWhiteDragon schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:36:
[...]

Ik bedoel modden als in: de aplicaties en die dingen er op draaien, en misschien het fixen van de usb host controller.

Zijn er eigenlijk wifi modules die in een cf slot hun werk doen ? want als dat zo is dan weet ik vrijwel zeker dat ze zo'n oplossing gebruikt hebben voor hun wifi gedeelte. Anders snap ik niet dat ze er zo'n lompe flap overheen hebben gemaakt. :/ [url=http://www.archos.com/img/pma400/usblan.jpg]hier kan je zien dat de vage flap er wel afkan. [url] wat dus de kans vergroot dat je met linux op je av400 ook wifi kunt krijgen
Ja, dat bedoel ik ook, ik denk dat dat niet kan ;)
Voor wifi zul je wel een stukje hardware nodig hebben, wat niet zo makkelijk in zon AV400 in te planten is.
Of je moet van plan zijn om gewoon zon ding helemaal in elkaar te zetten :? wat me nogal onmogelijk lijkt.
Je kunt er beter gewoon een kopen van Archos zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 22:02
Hij kost 799EUR volgens de Archos website.

Moest hij wat goedkoper zijn dan had ik er mij misschien ook eentje gekocht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LSDsmurf schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:44:
Hij kost 799EUR volgens de Archos website.

Moest hij wat goedkoper zijn dan had ik er mij misschien ook eentje gekocht :7
Hij wordt vast en zeker nog wel goedkoper, de Gmini 400 kost daar ook veel meer dan in de winkels hier.
Ik denk dat er wel ongeveer 20-25% vanaf gaat.
Dus dan zou ie 600-650 kosten als ie hier is (en ongeveer een maandje uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113032

Kan je er mee draadloos internetten? en komen er grotere versies uit met 60gig / 80 gig
Volgens mij leuk dingetje ook al heb ik net de archos av420 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja prijs is 799 euro, maar dat is de adviesprijs. Neem bijvoorbeeld de av420 met een adviesprijs van 599. Die wordt nu al via internetwinkels verkocht voor 465 euro. Reken er dus maar op dat de internetwinkels onder deze prijs gaan zitten. De prijs zal na enkele maanden wel zakken rond de 600 tot 650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 115876 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:07:
ja prijs is 799 euro, maar dat is de adviesprijs. Neem bijvoorbeeld de av420 met een adviesprijs van 599. Die wordt nu al via internetwinkels verkocht voor 465 euro. Reken er dus maar op dat de internetwinkels onder deze prijs gaan zitten. De prijs zal na enkele maanden wel zakken rond de 600 tot 650 euro.
Dat zei ik 2 posts terug ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt _RoD_ ik heb alleen redenatie op basis van de av420 gedaan. (noem het een extraatje ;) )

Verder alleen nog benieuwd naar details van processor, geheugen etc. Direct dvds afspelen doet ie nog niet he? Mag hopen dat iemand er stukje software voorschrijft en daarnaast een imagereader zoals alcohol of daemontools toevoegd. Kun je gewoon dvd bekijken met menu etc
en geen encoden meer. Nu kun je zeggen dat gemiddeld 7gb veel is (alhoewel je enige compressie kunt toepassen), maar als je series derop zet is het wel fijn voor onderweg. Met 30gb kun je wel gemiddeld 2 dvds kwijt vind ik persoonlijk en als ik weer thuis ben zet je weer gewoon paar andere dvds erop.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115876 op 12-01-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
_RoD_ schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:54:
[...]

Ja, dat bedoel ik ook, ik denk dat dat niet kan ;)
Voor wifi zul je wel een stukje hardware nodig hebben, wat niet zo makkelijk in zon AV400 in te planten is.
Of je moet van plan zijn om gewoon zon ding helemaal in elkaar te zetten :? wat me nogal onmogelijk lijkt.
Je kunt er beter gewoon een kopen van Archos zelf :P
goed de hardware kan wel een probleem zijn, MAAR ik heb inmiddels gehoord dat de firmware van de pma400 ook op de av400 zal werken. Wat er dus voor zal zorgen dat er wel een hoop extra functies bij de av400 komen, terwijl die toch een heel stuk goedkoper is. :D

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105559

EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:54:
[...]

goed de hardware kan wel een probleem zijn, MAAR ik heb inmiddels gehoord dat de firmware van de pma400 ook op de av400 zal werken. Wat er dus voor zal zorgen dat er wel een hoop extra functies bij de av400 komen, terwijl die toch een heel stuk goedkoper is. :D
en waar heb jij dat inmiddels gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat klinkt iig wel goed :9
Misschien had ik toch maar voor de AV400 moeten gaan in plaats van de Gmini 400..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:13:
[...]

en waar heb jij dat inmiddels gehoord? ;)
Op het forum van linAV, dat zou voor hun een reden zijn om er nog geen OS voor te bouwen. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar/onbetrouwbaar die bron is natuurlijk.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 12:37
Wat zijn nu precies de verschillen tussen de AV4xx en de PMA?
Voor zover ik weet heeft de PMA alleen de volgende extra's:

Linux ipv Archos software
Wifi
Active USB
Touchscreen

Als iemand hier iets aan toe te voegen heeft hoor ik het graag (ben namelijk nog erg aan het twijfelen tussen een PMA400 (30gb) of een AV480 (80gb), ze kosten namelijk "ongeveer" hetzelfde volgens de huidige pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De PMA kan ook PDF files lezen, en ik geloof dat je email mogelijkheden had, maar dit weet ik niet zeker.
Kijk anders eens op de site van Archos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
PDFjes lezen is nu niet echt mn prioriteit, ga ik liever voor de 80 gig.... Maargoed, we voegen hem toe aan het lijstje:

Voordelen PMA400:

Linux ipv Archos software
Wifi
Active USB
Touchscreen
PDFjes lezen

Voordelen AV480:

80gb ipv 30gb
Een compactflashslot (gaat stukken sneller dan je digitale camera met een USB kabel koppelen)

Als mensen meer toe te voegen hebben, copy/paste deze lijst dan ff in je reply en voeg je voordeel/nadeel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 12:13
ReflexWolf schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:19:

Hij staat iig al een tijdje in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/105749

Misschien handig om in de startpost te zetten?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
Kun je nou ook dingen downloaden met die PMA?

Qoute van de archos website:
"Browse the Internet and Access Emails
Connect to stock quotes, check sport scores, read news and stay connected using the Opera™ Web browser. The PMA400 features an e-mail client enabling you to read, create and send e-mails from your personal and business accounts when connected. POP3, IMAP4, and SMTP protocols are supported."

Er staat dus alleen "browsing" vermeld....
Ik mag aannemen dat je gewoon mp3'tjes etc kan downloaden. Misschien kan er zelfs een DC-client gedraaid worden op Qtopia.

Weet iemand of je misschien gewoon sources kan compilen voor Qtopia? Kon hier niet iets concreets over vinden op de trolltech website. Zo ja dan kan je vrijwel elke KDE applicatie compilen voor Qtopia :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft iemand dit ding al besteld? ben benieuwd naar ervaringen :)
Tis natuurlijk wel een duur ding, zal wel niet al te populair zijn hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jammer dat het apparaat zo duur is maar hier is dan wel eindelijk een MP3 speler zonder DRM _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik stel voor dat we alle iPods op een brandstapel gooien en massaal overgaan op de Archos.
Weg met de platenindustrie en hun betutteling!

[ Voor 6% gewijzigd door SvMp op 14-02-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Was/is de PMA400 nu wel of niet de langverwachte AV500? Ik hoopte eigenlijk dat deze ook Advanced Simple Profile aankon... :'(
Misschien maar ff de firmware-updates in de gaten houden...

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Norman schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:43:
Was/is de PMA400 nu wel of niet de langverwachte AV500? Ik hoopte eigenlijk dat deze ook Advanced Simple Profile aankon... :'(
Misschien maar ff de firmware-updates in de gaten houden...
Ja, dit was de AV500 :)
Hoe bedoel je met die Simple Profile? voor video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
MPEG4-ASP is wat tegenwoordig een beetje stand-alone DVD/DIVX/XVID speler aankan, maar daar is misschien nog net wat te veel rekenkracht voor nodig en dat vreet dan weer accu-power. Volgens mij heeft Texas Instruments een DSP-chip voor oa Advanced SP maar waarschijnlijk nog niet voor de mobiele markt... En vids komen voor mij nu even op de eerste plaats.
Toch ben ik wel gecharmeerd van de PMA400 (prijs is me wel een beetje te hoog nu) dus ik wacht nog wel ff af oa met wat de andere forumleden nog aan info kunnen bijdragen ;)

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Hmmz, voor de volgende dan maar:

Windows OS + Bluetooth (want dan lekker TomTom compatible) + Divx/Xvid natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 132833 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:37:
Hmmz, voor de volgende dan maar:

Windows OS + Bluetooth (want dan lekker TomTom compatible) + Divx/Xvid natuurlijk...
Windows? wat is er mis met Linux? :P Divx en Xvid heeft ie al :)
Bluetooth is inderdaad niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
Inderdaad, ik heb liever Linux dan Windows.
Op mijn mobiele telefoon heb ik windows staan en dat draait toch niet zo heel soepel, vooral qua geheugengebruik. Als ik via internet explorer op een site kom waar wat plaatjes op staan dan loopt het geheugen (iets van 9 mb) helemaal vol en dan crashed mn telefoon gewoon volledig (dan moet ik de batterij er zelfs uit halen).
Nu heb ik geen ervaring met linux op mobiele apparaten, maar mijn algemene ervaring met Linux is dat het stukken beter met geheugen omgaat, en dat is erg belangrijk in een apparaat dat niet zoveel geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Ik bedoelde Windows t.b.v. van TomTom. Dan zou je een mooi alles in 1 apparaatje hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120719

_RoD_ schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:03:
Heeft iemand dit ding al besteld? ben benieuwd naar ervaringen :)
Tis natuurlijk wel een duur ding, zal wel niet al te populair zijn hier :P
reken er maar op dat ze pas 2e of 3e week maart leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
Van de Archos website:

"PRE-ORDER NOW! SHIPPING ON MARCH 15TH 2005"

Duurt dus inderdaad nog wel even.

Ik wil hem wel kopen alleen heb al een av420 dus die moet ik eerst weer verkopen anders zit ik met 2 archos mp4 spelers en dat is nou ook nie egt alles :) Maar wireless internetten is wel handig en een hele pda, neem ik eindelijk is een agenda mee hehehhe

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 113032 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:44:
Ik wil hem wel kopen alleen heb al een av420 dus die moet ik eerst weer verkopen anders zit ik met 2 archos mp4 spelers en dat is nou ook nie egt alles :) Maar wireless internetten is wel handig en een hele pda, neem ik eindelijk is een agenda mee hehehhe
Dan zet je die AV420 nu gauw op Ebay oid, en dan ben je em kwijt zodra de PMA400 uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Anoniem: 113032 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:44:
ik heb t zelfde ..... misschien dat er mensen zijn die de pma functies niet nodig zijn en wel de AV420 zouden willen hebben ?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137824

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:54:
[...]

ik heb t zelfde ..... misschien dat er mensen zijn die de pma functies niet nodig zijn en wel de AV420 zouden willen hebben ?
Het ligt er natuurlijk aan wat je nog voor die av420 wil hebben. ;) Opzich ben ik wel geinterresseerd, maar dit topic is niet de plaats om daar verder over te communiceren lijkt me. Je mag mij best een mailtje sturen hoor :P. Je kan hem natuurlijk ook gewoon op V & A zetten, o.i.d.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 137824 op 22-02-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 137824 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:33:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan wat je nog voor die av420 wil hebben. ;) Opzich ben ik wel geinterresseerd, maar dit topic is niet de plaats om daar verder over te communiceren lijkt me. Je mag mij best een mailtje sturen hoor :P. Je kan hem natuurlijk ook gewoon op V & A zetten, o.i.d.
lol, waarschijnlijk staat straks de hele V&A vol met mensen die hun AV420 aanbieden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 10-06 14:10
mooi apparaat
alleen nu weet ik niet zeker of die divx/xvid wil afspelen
of is dat mpeg4? dus divx/xvid = mpeg4

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
Mpeg4 is inderdaad gewoon ook DivX / Xvid, die zijn dus ook gewoon (onder andere) ondersteund. Omdat er Linux (Qtopia) op staat waar ook dingen voor ontwikkeld kunnen worden, lijkt het mij dat als er weer eens een nieuw codecje de kop op doet, die binnen no-time ook voor de PMA beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132519

hm, miss al voorbij gekomen maar is er een msn versie voor linux pda's te krijgen/downloade?

zou wel makkelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heeft iemand al de prijzen van de accesoires gezien? :X
Ongelofelijk wat ze daar voor durven te vragen zeg!
Een USB keyboardje voor €150, ronduit belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132519

_RoD_ schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:39:
Heeft iemand al de prijzen van de accesoires gezien? :X
Ongelofelijk wat ze daar voor durven te vragen zeg!
Een USB keyboardje voor €150, ronduit belachelijk...
idd, krijg je wel een egt USBbordje bij :) :( wat een lijpo's daaro :/
Anoniem: 132519 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:50:
hm, miss al voorbij gekomen maar is er een msn versie voor linux pda's te krijgen/downloade?

zou wel makkelijk zijn :P
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Weet iemand ook wanneer die nou echt leverbaar wordt in Nederland? Is het inderdaad 15 maart wat ik ergens heb gelezen?

Ik kan bijna niet wachten. Ik had bijna de 420 gekocht maar keek nog even op Archos.com en zag toen dit schitterende apparaat.
Draadloos internet is echt gaaf. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat nu op officiele site van archos dat ze hem pas weer 15 april gaan verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 113032 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 07:59:
Er staat nu op officiele site van archos dat ze hem pas weer 15 april gaan verschepen.
Dat zegt niks, dat zeggen ze bij Archos wel vaker, terwijl ie dan al lang bij andere internetwinkels is.
Je kunt beter ns vragen bij gewone internetwinkels in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy2000
Dat wireless gedeelte hoef je het niet voor te doen. Is slechts 802.11b, kun je dus met max 100kbyte/s dingen mee downloaden. Is dus niet echt de moeite waard om een stapel mp3'tjes van je pc naar de pma te verplaatsen, laat staan een film of 2. Maargoed, is evengoed wel een leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Zippy2000 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:50:
Dat wireless gedeelte hoef je het niet voor te doen. Is slechts 802.11b, kun je dus met max 100kbyte/s dingen mee downloaden. Is dus niet echt de moeite waard om een stapel mp3'tjes van je pc naar de pma te verplaatsen, laat staan een film of 2. Maargoed, is evengoed wel een leuke bijkomstigheid.
Het is ook meer bedoeld om te kunnen internetten. Verder ligt de snelheid op 11 mbit/s theoretisch. Dus een film gaat met een redelijke snelheid in divx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nieuwe firmware

Release Information for Version: 1.12-1
=======================================

General:
========
Fixed: On some units, touchscreen does not work after waking up the unit from
suspended mode

Touchscreen:
============
Fixed: Under high load (HDD activity, multiple applications) handwriting input
does not work well because position reports are dropped.

All Browsers:
=============
Fixed: when selected filenames need to be scrolled, the name did scroll beyond
the bounding rectangle of the selection

File Browser:
=============
Fixed: Progress information wrong when copying/moving files
Fixed: Sync with external USB device does not copy recursively

Video Player (Video):
=====================
Fixed: OSD disappears while taskbar applet (e.g. volume) is still open
Fixed: OSD switched off while 'Info' still on display
Fixed: D1 special case not properly handled for 4:3, 16:9 and 'Maximize'
modes
Feature: Support for MPEG4 with B-Frames

Video Recorder (VideoCorder):
=============================
Fixed: Recorded file not properly closed when timed recording was just a few
seconds longer than what fits into 2GB
Fixed: Audio/Video not completely in sync
Feature: Increased audio recording bitrate to 192 kbit/s

Image Viewer (Photo):
=====================
Fixed: selection frame around images in tiles mode is cut on right border and
not completely on display
Fixed: Display of thumbnails vertically stretched on application exit
Fixed: Top two lines of every 'next' image visible in slideshow
Fixed: unrotated thumbnails mess up display when image was rotated with
external photo editor
Fixed: 'Fullscreen' action in title bar shows wrong state
Feature: browser follows slideshow position and also selection in tiled mode

Music Player (Music):
=============
Fixed: When mp3 file ends with an incomplete frame, next title from playlist is
not always started
Fixed: noise between tracks when ending track did not close with a full
MP3 frame
Feature: support for MPEG2.5 bitrate/samplerate combinations
Feature: Improve speed of ARClib rebuild and update

Qtopia Dialup plugin:
=====================
Fixed: text width too big in French language in modem configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139108

Twee linux-based MM-viewers zijn er nu dus:

iRiver PMP 140
Archos:: PMA 400

...en ik heb weinig verschillen kunnen ontdekken tot nu toe... iRiver heeft een radio, Archos heeft PIM applicaties. Hier ns een vergelijking van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139108

iRiver PMP 140

...en ik heb weinig verschillen kunnen ontdekken tot nu toe... iRiver heeft een radio, Archos heeft PIM applicaties. Hier ns een vergelijking van maken? wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 139108 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:38:

iRiver PMP 140

...en ik heb weinig verschillen kunnen ontdekken tot nu toe... iRiver heeft een radio, Archos heeft PIM applicaties. Hier ns een vergelijking van maken? wie o wie?
Weinig verschillen? :?
De Archos is zowat een PDA, terwijl de iRiver "gewoon" een audio/video speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
_RoD_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 07:25:
[...]

Weinig verschillen? :?
De Archos is zowat een PDA, terwijl de iRiver "gewoon" een audio/video speler is.
Met de Archos kun je video opnemen, met de iriver niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

djmurcielago schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:31:
[...]

Met de Archos kun je video opnemen, met de iriver niet?
Ja, óók nog, dus je kunt de PMA en de PMP gewoon niet vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Ik begrijp uit diverse bronnen nu dat hij volgende week in Nederland leverbaar wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
arene schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:33:
Ik begrijp uit diverse bronnen nu dat hij volgende week in Nederland leverbaar wordt
hoe weet je dat? en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
kijk maar eens op www.4launch.nl of. mp3man.nl.

[ Voor 68% gewijzigd door arene op 17-03-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Ik heb hem vandaag gehaald. Echt een schitterend ding zeg!. Vanavond ga ik alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 19:49
Ah, kan je dan meteen een reviewtje ervan hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139952

Kan iemand mij dan ook vertellen wat het verschil is tussen de Archos AV 320 en AV420??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 139952 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:28:
Kan iemand mij dan ook vertellen wat het verschil is tussen de Archos AV 320 en AV420??
-kijk eens naar de specs.
-de 320 is dikker
-de 420 heeft wat extra functies
-de 320 heeft een groter scherm
-de 420 is duurder (ofcourse)
-dit past niet in dit topic

@Arene: waar blijft je review? Ik denk dat er veel mensen op zitten te wachten :)

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 19-03-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Ok, nou hieronder mijn eerste indruk.

De doos zit vol met stekkertjes, kabels, batterijen en andere extraatjes. Het geheel is bijzonder compleet en ook de kwaliteit van de stekkers en kabels ziet er goed uit. Is absoluut geen tweederangs materiaal. Maar dat mag ook wel voor die prijs.

Het apparaat zelf voelt heel stevig en solide bijna zwaar aan. Maar dat is logisch als je bedenkt wat er allemaal in moet zitten.

Nadat ik hem heb gekocht moest ik nog anderhalf uur in de trein reizen. Toen ik de doos openmaakte en het apparaat bekeek en bijna gedachteloos probeerde het apparaat aan te doen, was mijn verrassing groot toen bleek dat de batterij er al in zit en ongeveer driekwart opgeladen was. Ik kon dus gelijk gaan proberen. Er zijn gelukkig wat voorbeeld filmpjes en muziek voor geinstalleerd. Wat me gelijk opviel is dat de muziek erg mooi klonk. Veel bas en een heel mooi vol geluid. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik mijn eigen dopjes (sony mr-x35?) heb gebruikt. De bijgeleverde oordopjes heb ik nog niet geprobeerd. Ook de filmpjes hebben heel mooi geluid. De bediening voor muziek en film wijst zich vanzelf. Het werkt allemaal erg intuitief.

Opvallend is dat de firmware van 1 maart lijkt te zijn. Ook de klok/datum kun je niet voor 1 maart 2005 zetten. De hard- en software is dus echt splinternieuw lijkt het.

Toen ik thuis kwam gelijk gekoppeld aan mijn pc. Windows XP herkende hem direct en ziet hem als een harde schijf. Muziek en film kopieren gaat razendsnel via usb2.

Ik ben er nog niet uit hoe ik nu een dvd kan converten naar een avi MET ondertitels. Als iemand daar tips voor heeft? Wel lukt het met drdivx om een dvd naar een avi om te zetten alleen zitten er dan geen ondertitels bij. Ik heb ook een paar andere mpegs en avi's die ik nog op mijn pc had staan geprobeerd maar van de tien kon ik slechts 1 afspelen. Om die andere negen te kunnen gebruiken moet je toch echt het archostooltje gebruiken. Maar dat gaat ook redelijk snel en eenvoudig. Misschien dat de PMA 400 daar in de toekomst door firmwareupdtes wat soepeler in wordt gemaakt.

Overigens staat op de doos pma430 en op het apparaat zelf staat pma400. Weet iemand de logica daarvan? Ook op internet worden deze twee typenummers vaak doorelkaar gebruikt. Heel verwarrend.

Het opnemen vanaf tv gaat erg soepel. Ik heb hem op mijn video-s uitgang van mijn sateliet receiver topfield 5000 PVR aangesloten. Helaas staat Topfield niet in het (lange) rijtje ondersteunde apparaten overigens. Iemand daar nog tips voor? Ik kan dus niet de bijgeleverde ir-extender gebruiken. Kwaliteit van de opgenomen beelden is vergelijkbaar met een video. Het herkennen van breedbeeldopnames gaat niet helemaal vlekkeloos. Daar zal ik vanavond nog naar kijken of daar een instelling voor is. Soms doet hij het wel automatisch maar springt dan na ong. tien seconden weer terug naar 4:3.

Netwerkverbinding maken is me nog niet gelukt en dat heeft mij gister het meeste tijd gekost. Mijn draadloze netwerk heeft namelijk een wep-beveiliging en ik kan daar gewoon 13 karakters als key ingeven. In de PMA400 echter heeft de key automatisch om de twee getallen een dubbele punt. Dus ik dacht dt daarmee de hex getallen bedoeld werden maar dat is niet zo. Hij kan het netwerk wel vinden maar krijgt geen verbinding. Toen ik vervolgens de wep-beveiliging van mijn netwerk uitzette werkte het prima.

Het bereik is overigens niet denderend goed. Mijn kastje staat op zolder en dan heb ik beneden "poor"kwaliteit. Iemand suggesties welk wachtwoord ik op de archos voor mijn netwerk moet ingeven?

Overigens zit hier wel een bugje in de software want als je twee netwerken wil definieren krijg je bij de tweede configuratie altij de melding dat de naam al bestaat, ook als je een andere naam geeft. En het vervelende is dan dat je de instellingen die je voor die tweede configuratie hebt ingegeven geheel kwijt bent. Heel vervelnd dus.

De kwaliteit van de batterij verbaast me echt. Ik ben vanaf vanochtend al weer een tijd bezig en hij zit nog half vol. (ongeveer 4 uur fulltime testen, video, muziek etc.

Nou, het apparaat is erg uitgebreid en er valt nog veel meer over te vertellen maar voorlopig laat ik het hier maar even bij.

Als er nog vragen zijn (zou dat?) dan zie ik het hier wel en zal ze proberen te beantwoorden, als ik tenminste nog tijd heb naast het gebruiken van dit schitterende apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door arene op 20-03-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arene schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:04:

Ik ben er nog niet uit hoe ik nu een dvd kan converten naar een avi MET ondertitels. Als iemand daar tips voor heeft?
Hiervoor kun je VirtualDub met een plugin gebruiken.
Overigens staat op de doos pma430 en op het apparaat zelf staat pma400. Weet iemand de logica daarvan? Ook op internet worden deze twee typenummers vaak doorelkaar gebruikt. Heel verwarrend.
Het is de PMA 400 serie, en die 30 geeft aan dat de hdd 30GB is :)

Hele mooie review _/-\o_
Het klinkt als een echt Archos apparaat :*)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 19-03-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar een methode om een dvd om te zetten naar een avi waarbij de ondertiteling een onderdeel is van de avi. De meeste programma's maken er namelijk een los subtitles bestandje van en daar kan de archos niets mee.
Je zou me erg helpen bij een stap-voor-stap beschrijving.

Liefst natuurlijk met freeware. TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
ik zit ff in dubio
ik wilde eerst gaan voor de pma of de av420, maar nu is de iBook G4 van Apple dr ook nog bijgekomen
keuzes :X

[ Voor 2% gewijzigd door Murcielago op 22-03-2005 16:04 . Reden: smiley toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, een multimedia apparaat of een laptop :P ga voor jezelf ns na waar je het meeste waarde aan hecht.
Ik zou zelf de PMA4xx hebben genomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
dan mag je mij dat gelijk uitleggen
heb al stiekem besloten hoor

btw, opnemen doe ik niet

[ Voor 18% gewijzigd door Murcielago op 23-03-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of is de levering van archos in Nederland ook nou niet alles heb hem al tijdje in bestelling staan maar bedrijf heeft niet op voorraad, Als gevolg dat ik nu me Archos av420 al mist. En wat voor spelletjes staan er eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het ding is nog niet zo lang uit, dus het kan inderdaad ff duren voordat ie geleverd wordt, dat had ik ook met mn Gmini 400.
Spelletjes zullen er wel niet veel op staan, die moet je kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel balen maar ja dan maar wachten, Het is iengeval wel een mp3 speler die je niet vaak tegenkomt in plaats van de standaart packard bell dingen (no offense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 113032 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:42:
Dat is wel balen maar ja dan maar wachten, Het is iengeval wel een mp3 speler die je niet vaak tegenkomt in plaats van de standaart packard bell dingen (no offense)
Die prijs kom je ook niet vaak tegen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 113032 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:53:
Ligt het aan mij of is de levering van archos in Nederland ook nou niet alles heb hem al tijdje in bestelling staan maar bedrijf heeft niet op voorraad, Als gevolg dat ik nu me Archos av420 al mist. En wat voor spelletjes staan er eigenlijk op?
1. bestellen bij een bedrijf wat hem wel op voorraad heeft, ik had de mijne binnen 3 dagen.
2. spelletjes: Fifteen pieces, mindbreaker, patience (&freecell) snake, minehunt, wordgame
Ik heb op de mijne nu erbij: Aliens, atomic,doom,froot, glider, icebloxx,kbill, kpacman, labyrinth
mahjongg, maki , pairs, sokoban,tetrix,tron,win4,zbounce,zreversi,zIQ,tickypip en nog een paar.
Meeste werkt niet zo best, aangezien geschreven voor een zaurus, dus een 240x320 portrait mode scherm.

Maar ik heb me cross compileer omgeving nu op orde, ben al lekker aan het klooien,
heb een goed werkende qpaint gecompileerd.

Zijn er al meer liefhebbers bezig met development of aanpassen van software voor de pma400 ?
.... zou een nieuw pma400 software development draadje een goed idee zijn btw ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 29-04 09:29
Ik ben erg onder de indruk van de PMA430, ik wilde al een hele tijd een portable media player
wilde de AV420 gaan kopen, maar natuurlijk, als je iets langer wacht is er weer wat mooiers
uit op de markt, nu wil ik dus voor de pma430 gaan. Heb al diverse reviews op het internet gelezen
van mensen die erg positief waren, dus ben benieuwd.

Echter vraag ik mij af waar ik de speler het beste kan kopen. Via de Price Watch is er een bedrijfje
die hem voor 630 euro aanbiedt, opzich wel een mooi prijs in vergelijking met de rest.
Kennen jullie nog andere bedrijfjes die niet op pricewatch staan, waar hebben jullie hem bv vandaan,
via Amerika kan je hem ook bestellen, alleen die invoerbelasting is een killer.

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe firmware

Changelog:

Release Information for Version: 1.12-1

General:
========
Fixed: On some units, touchscreen does not work after waking up the unit from
suspended mode

Touchscreen:
============
Fixed: Under high load (HDD activity, multiple applications) handwriting input
does not work well because position reports are dropped.

All Browsers:
=============
Fixed: when selected filenames need to be scrolled, the name did scroll beyond
the bounding rectangle of the selection

File Browser:
=============
Fixed: Progress information wrong when copying/moving files
Fixed: Sync with external USB device does not copy recursively

Video Player (Video):
=====================
Fixed: OSD disappears while taskbar applet (e.g. volume) is still open
Fixed: OSD switched off while 'Info' still on display
Fixed: D1 special case not properly handled for 4:3, 16:9 and 'Maximize'
modes
Feature: Support for MPEG4 with B-Frames

Fixed: Recorded file not properly closed when timed recording was just a few
seconds longer than what fits into 2GB
Fixed: Audio/Video not completely in sync
Feature: Increased audio recording bitrate to 192 kbit/s

Image Viewer (Photo):
=====================
Fixed: selection frame around images in tiles mode is cut on right border and
not completely on display
Fixed: Display of thumbnails vertically stretched on application exit
Fixed: Top two lines of every 'next' image visible in slideshow
Fixed: unrotated thumbnails mess up display when image was rotated with
external photo editor
Fixed: 'Fullscreen' action in title bar shows wrong state
Feature: browser follows slideshow position and also selection in tiled mode

Music Player (Music):
=============
Fixed: When mp3 file ends with an incomplete frame, next title from playlist is
not always started
Fixed: noise between tracks when ending track did not close with a full
MP3 frame
Feature: support for MPEG2.5 bitrate/samplerate combinations
Feature: Improve speed of ARClib rebuild and update

Qtopia Dialup plugin:
=====================
Fixed: text width too big in French language in modem configuration

Flink wat fixes en features erbij :)
Vooral die B-frames support is leuk, zo hoef je niet meer elke DivX film te converteren omdat het net weer niet de goeie versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:36
^^Ehhmmm......dit postte je op 8 maart ook al.......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Maar nu wel nieuwe firmware:

Belooft o.a. betere a/v sync , betere vbr ondersteuning.

Ik ga hem nu proberen....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Communicator schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:44:
^^Ehhmmm......dit postte je op 8 maart ook al.......
Verkeerde dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
Hallo,

Al een tijdje ben ik van plan om een pma430 te kopen, alhoewel het ding lastig te krijgen is
voor een schappelijke prijs heb ik toch wel de goeie hoop dat hij binnenkort weer leverbaar is :)

anyway, ik las op deze site http://www.kevinboone.com/pma400faq.html met de unofficial PMA430
FAQ dat de pma430 alleen maar "DIVX flavour of MPEG4" kan afspelen. En ik vroeg me af of dit echt
zo beperkend is als het klinkt.

En ik las ook dat avi audio in vbr mp3 niet goed gaat, maar dit is volgens mij een stuk verbeterd in de
nieuwste firmware update.

Zijn er mensen die al zo'n ding hebben, hoe zit het met bv xvid, en quicktime en mpeg2, zijn er avi
flavours die niet konden worden afgespeeld? Wat is jullie ervaring, merk je wat van de afspeel
beperking?

gegroet

nosmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nosmo king schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:09:
Hallo,

Al een tijdje ben ik van plan om een pma430 te kopen, alhoewel het ding lastig te krijgen is
voor een schappelijke prijs heb ik toch wel de goeie hoop dat hij binnenkort weer leverbaar is :)

anyway, ik las op deze site http://www.kevinboone.com/pma400faq.html met de unofficial PMA430
FAQ dat de pma430 alleen maar "DIVX flavour of MPEG4" kan afspelen. En ik vroeg me af of dit echt
zo beperkend is als het klinkt.

En ik las ook dat avi audio in vbr mp3 niet goed gaat, maar dit is volgens mij een stuk verbeterd in de
nieuwste firmware update.

Zijn er mensen die al zo'n ding hebben, hoe zit het met bv xvid, en quicktime en mpeg2, zijn er avi
flavours die niet konden worden afgespeeld? Wat is jullie ervaring, merk je wat van de afspeel
beperking?

gegroet

nosmo
Kijk eens in de specs, daar staat in dat ie Divx en Xvid ondersteunt.
Geen Quicktime (gelukkig :P ) en Mpeg2 dus.
offtopic:
groeten is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
RoD schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:51:
[...]
Kijk eens in de specs, daar staat in dat ie Divx en Xvid ondersteunt.
Geen Quicktime (gelukkig :P ) en Mpeg2 dus.
offtopic:
groeten is niet nodig
Dat is 't em nou juist, in de specs staat dat ie alleen mpeg4 divx ondersteund
Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, near SVCD quality up to 704x480 @ 30 f/s (MTSC), 720x576 @ 25 f/s (PAL), AVI file format*.
?files compatible with MPEG4-SP AVI only; MPEG-4: ISO/IEC standard by Moving Picture Experts Group; AVI: audio/video file container by Microsoft.
Weet niet of xvid daar dan ook bijhoort, maar mpeg2 is toch weer iets anders....

En AC3 geluid, kan ie dat aan eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door ido_nl op 06-06-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
ok, na veel wachten heb ik mijn defecte archon retour gekregen. Op zich is werkt hij nu foutloos. Wat me alleen niet lukt is de wepkoppeling tot stand brengen met WEP-encryptie.

Op mijn netwerk (sitecom wp105-b) )heb ik een wep beveiliging met een 128 bits key length.
Mijn wachtoord is daar zoiets als 3215677654321.

Weet iemand hoe ik deze key in de Archos moet invoeren?

Zijn er nog speciale netwerkinstellingen die ik moet opgeven? Ip-adres instellen? Of automatisch laten bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 19:47
Als deze nog GPS had zou ik hem direkt kopen. mischien bij de volgende versie ?
Is het mogelijk er een grotere HD in te steken ? Is het dezelfde HD als in een laptop ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
C00P schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:00:
Als deze nog GPS had zou ik hem direkt kopen. mischien bij de volgende versie ?
GPS lijkt me niet, misschien wel GPRS.
GPS ontvangers werken wel met de pma400 , hetzij met een usb kabel,
of met een usb-serieel kabel met een seriele gps. Of met een bluetooth dongle
en een BT gps.
De volgende versie zal BT ingebouwd hebben, dan kun je ook draadloos met een gps of telefoon
communiceren.

Overigens is er geen goede navigatie software voor de pma400,
misschien dat TomTom een versie wil porten.....
Is het mogelijk er een grotere HD in te steken ? Is het dezelfde HD als in een laptop ?
Nee, het is een 1.8 inch , laptop disks zijn2.5 inch
Op dit moment is 30 GB het maximum in dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Kickje maar weer, ter ere van de nieuwe firmware:
of direkt hierzo:
http://www.archos.com/download/list_firmware.html#pma400.png

1.14-2 , nadat 1.14-1 slechts een paar uur op de site gestaan heeft.
In de nieuwe release notes staat heel droog:
1.14-1: release was revoked .....

Veel verbeteringen in 1.14-2,
omdat de release notes op de site nog niet up to date zijn hier maar ff:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
Release Information for Version 1.14-2

General:
========
BugFix:      A bug in the hard disk driver caused the device to hang completely
             or show erroneous behaviour. Especially affected were applications
             that do a lot of write accesses to the hard disk, most notably
             the VideoCorder application
BugFix:      A bug in the hard disk driver sometimes caused the reading of
             incorrect data if the first access to the hard disk after wake-up
             was a read access
BugFix:      Speaker state and volume are now restored after an alarm
NewFeature:  Support for the FM Remote Control was added to the Music
             and AudioCorder application
Improvement: A warning message is displayed if buttons are pressed when
             button lock is engaged

File Browser:
=============
BugFix:      Renaming function takes better care of file suffixes
Improvement: Better support for USB card readers with multiple slots, making
             it possible to work with more than one plugged card at the same
             time and also more than one card reader or other USB storage
             device connected via a USB hub
Improvement: Support for memory cards without partition table (Super-Floppy)

Image Viewer (Photo):
=====================
BugFix:      Images where the path name contained non latin-1 characters were
             not accessible to custom decoder functions, forcing a fallback to
             the Qtopia builtin image decoders which are not optimized for
             memory usage. This resulted in an out-of-memory warning and
             erroneous application behaviour
Improvement: More agressive caching of thumbnail data to speed up browsing
             while displaying thumbnails
NewFeature:  Slideshow support

BugFix:      When a recorded file grew beyond 2GB and had to be split into
             several files, A/V sync was incorrect for all but the first file
BugFix:      On some occasions the video coprocessor was erratically put into
             power-down during a recording, causing the unit to hang
Improvement: Support for PAL-M and PAL-Nc
Improvement: When a recorded file grows beyond 2GB, the continuation files are
             now consistently named by appending _1, _2, _3, a.s.o. This change
             makes it easier to spot interrelated video clips in the browser
Improvement: When the video signal is lost while recording, the recording is
             now paused until the signal recovers instead of stopping the
             recording

Video Player (Video):
=====================
BugFix:      If more than one 'user data' field was present in the header of an
             MPEG4 frame, the frame would not be decoded, causing distortion
             in the decoded video output
BugFix:      data rebuffering was not triggered for video-only AVIs

Music Player (Music):
=====================
BugFix:      Global 'Resume' cleared the playlist instead of resuming it

Release Information for Version 1.14-1
======================================

Release was revoked.

Verder nog even een fijne software site:
http://jbmm.fr/index.php?ind=downloads
wel een beetje parlez vous francais :P

En zelf ben ik ook aan het porten gegaan:
http://home.versatel.nl/hogenberg11/pma400.html (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
Sinds deze firmware werkt bij mij de lock-unlock-knop niet echt lekker meer. Hebben jullie dat ook? Soms krijg ik hem bijna niet meer uit de lock......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Nou, ik heb maar weer 1.13-2 erop gezet, het lijkt me niet helemaal stabiel.
Vooral veel problemen met de driver voor de harddisk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arene schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 01:07:
Sinds deze firmware werkt bij mij de lock-unlock-knop niet echt lekker meer. Hebben jullie dat ook? Soms krijg ik hem bijna niet meer uit de lock......
Dan zou ik de oude firmware er weer opzetten, en kijken of het dan nog zo is.
Als het een bug in de firmware is dan zal Archos em wel snel verhelpen.

Je zou ze ook een mailtje kunnen sturen met die bug, volgens mij reageren ze daar wel op.
Pagina: 1 2 Laatste