Adsl en kabels

Pagina: 1
Acties:

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb vandaag mijn Adsl aangesloten , Speedlinq 8mbit met een Sagem 908 modem , nu geeft mijn laptop af en toe aan dat een van de netwerkkabelsn niet is aangesloten , terwijl ze dit wel zijn , als ik nu mijn laptop opnieuw opstart doet hij het soms(!) wel ineens , soms wel een half uur en dan ineens weer niet... , kent iemand dit probleem? en wat kun je er aan doen?

m.vr.gr. Rush

Soms lijkt het ook wel als of het aan de positie van de modem ligt , beetje schuin of kabels hard indrukken

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzz321 op 08-01-2005 16:19 ]

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
tja, probeer een andere utp kabel... blijkbaar ligt daar het probleem, mss wat meer info (lengte kabels?)

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

misschien springt de newerkkaart in energie safe mode (dus uit). zet dit eens af..

You are NIJL-ed!

• Ruzz321
Mayco schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:21:
tja, probeer een andere utp kabel... blijkbaar ligt daar het probleem, mss wat meer info (lengte kabels?)
UTP kabel is 5m lang , goede kwaliteit ( gisterengekocht bij mycom met stekkertjes)
Ook met andere utp kabels heb ik het probleem....

Kan het probleem ook komen omdat ik de modem niet heb ginstalleerd?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
daar kan je maar op een manier achterkomen... installeren die handel...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rushwood schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:23:Kan het probleem ook komen omdat ik de modem niet heb ginstalleerd?
* nero355 pakt GooGle erbij ...

Het is een USB Modem dus dat lijkt me wel handig ja 8)7

Ik snap alleen niet wat je met een Ethernet kabel doet terwijl dat ding dan USB is ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ruzz321
Het is een ethernet en een usb modem :Y)

• Ruzz321
Ik heb nu internet , nog steeds , heb de modem geinstalleerd , maar als ik de modem aanraak is de verbinding gelijk weer weg ...

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
als je voor 100% zeker weet dat de kabels goed zijn en de verbinding valt weg als je de modem beweegt, dan kan er volgens mij maar 1 conclusie zijn: je modem is stuk!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de sagem ook die jij hebt met Compuserve 8192/1024. Hopeloos, vanaf het begin al problemen via de ethernetpoort. De problemen die jij hebt, had ik dus ook. Daarnaast HELE slechte upload, timeouts, etc.... ook met nieuwe firmware zelfde probleem.

Toen aangesloten via USB. Hij start regelmatig opnieuw op omdat hij crasht>> gevolg: Netwerkkabel niet aangesloten-melding. Ik heb het kreng ertussenuit gehaald en een oude e-tech geinstalleerd via ethernet. En ja hoor, eindelijk een fatsoenlijke verbinding.

En compuserve? Die zouden het modem omruilen maar ik heb al weken niks meer vernomen. Goeie service hoor. Ik denk dat de jouwe ook gewoon kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 08-01-2005 17:40 ]

Pagina: 1