Toon posts:

Vreemde "lag stoten" tijdens counter strike

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Voordat ik begin zal ik maar ff zeggen dat ik wel degelijk de search gebruikt heb evenals Google.

Als ik CS (1.6) online speel krijg ik tijdens het spelen vreemde "lag stoten" terwijl mijn ping vaak rond de 30 ligt.
Naarmate ik langer speel wordt mijn ping wel hoger en de "lag stoten" steeds erger.
Alleen bij het begin van een nieuwe ronde is de lag even weg :|

Mijn setup:

Panda Antivrus Titanium 2004
Zone Alarm 5.5
AMD Athlon 2200+
Sapphire Ati Radeon 9800 Pro
256 MB DDR-Ram
Geen router.

Kheb ook ipv Zone Alarm een keer de firewall van Sygate geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
Bij het uitschakelen van firewall + antivirus geeft het ook geen resultaat.

Wel heb ik één keer gelezen dat het kan liggen aan het feit dat ik te weinig ram heb, maar het lijkt me dat 1.6 hier niet zo mee moet zitten :?

Bvd.

Verwijderd

Ram lijkt me niet het probleem inderdaad.

- Ben je de enige op de internet verbinding tijdens de problemen?
- Speel je ook andere spellen on-line, en speel je die probleemloos?
- Krijg je echt lag, dus zie je dan ook even een hoge ping, of lagged je pc?

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 11:45
Heb je je rates raar staan?
en ik heb wel eens last gehad van dat ik mijn fps_max op 99.9 had gezet en dat de lag weg was als ik em op 99 zette.
Die rates: rate 15000 cl_cmdrate 100 cl_updaterate 100 , met die laatste 2 moet je ff spelen. Je moet gewoon ff kijken wanneer je geen choke en loss hebt. Dit kan je zien als je net_graph 3 doet. Al deze commands dien je uiteraard in console in te tikken.

Ik heb ook een een of ander TCP tweak progje gebruikt, daarbij vertelden mensen dat er ook problemen zijn opgelost. http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

[ Voor 18% gewijzigd door YoYoost op 08-01-2005 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
YoYoost schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:19:

Die rates: rate 15000 cl_cmdrate 100 cl_updaterate 100 , met die laatste 2 moet je ff spelen. Je moet gewoon ff kijken wanneer je geen choke en loss hebt. Dit kan je zien als je net_graph 3 doet. Al deze commands dien je uiteraard in console in te tikken.

Ik heb ook een een of ander TCP tweak progje gebruikt, daarbij vertelden mensen dat er ook problemen zijn opgelost. http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Het laatst genoemde werkt allebei niet, het verschilt enorm |:(
Als eerste had ik de rate op 15000 gezet, en vervolgens de cl_cmdrate op 100 evenals de cl_updaterate.
Het resultaat was dat de lags er even niet meer waren :) maar helaas was dit voor korte duur want na drie rondes liep het weer de soep in :|
Volgens ben ik gaan spelen met de cl_cmdrate en cl_updaterate zoals je zei.
Ik ben tussen 100 tot 20 gebleven want beneden de 20 werd het helemaal niks, het beste resultaat gaf dit bij cl_cmdrate op 30 en cl_updaterate 40.
Maar de lags waren er nog steeds met loss steeds varierend van 3 tot 10 en de choke af en toe 1.
Bij cl_cmdrate 70 en cl_updaterate 80, loss 6-8 en choke 3-4.
Bij cl_cmdrate 30 en cl_updaterate 80, loss 8-9 en choke 4-6.
Bij cl_cmdrate 80 en cl_updaterate 30, loss 4-6 en choke 1-2.
Bij cl_cmdrate 60 en cl_updaterate 30, loss 5-8 en choke 0-1.
Bij cl_cmdrate 80 en cl_updaterate 60, loss 8-9 en choke 1-2.

Bij alles was de fps ongeveer 99.

Helaas heeft het vermelde programma niet geholpen :r

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 19:15
Ik heb hetzelfde met Counter Strike Source ik heb dan ook een ping van rond de 30.
Zelf heb ik de oorzaak niet echt kunnen vinden bij mij hielp het om mijn Samurize uit te zetten, ook mijn anti-virus en elk ander programma dat internet kan gebruiken.
Nog steeds heb ik heel af en toe een lagstoot :'(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

YoYoost schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:19:
Heb je je rates raar staan?
en ik heb wel eens last gehad van dat ik mijn fps_max op 99.9 had gezet en dat de lag weg was als ik em op 99 zette.

\o/ Dit was het eerste waaraan ik dacht bij het zien van de titel _O_

Ik zit zelf met rate 25000 cl_cmdrate 101 cl_updaterate 101 en cl_rate 9999 trouwens, schijnt de max te zijn ofzo :)

Verder vroeg ik me af of TS het probleem heeft bij 1 of alle servers ?? Wat tracert'tjes naar het ip van de server doen kan soms ook handig zijn of een ping die onafgebroken een minuut lang ofzo draait, kan handig zijn.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is meer iets voor SPV :)

SA > SPV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Verder vroeg ik me af of TS het probleem heeft bij 1 of alle servers ?? Wat tracert'tjes naar het ip van de server doen kan soms ook handig zijn of een ping die onafgebroken een minuut lang ofzo draait, kan handig zijn.
Nee kheb al verscheidene servers geprobeerd en bij allemaal bijna hetzelfde effect. :'(

Verwijderd

Pak eens de server met de laagste latency... Heb je daar ook lag?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
Dit is denk ik meer een hardware probleem, met te hoge temperaturen. Wil je je pc ff stressen en dan de temps posten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:46:
Pak eens de server met de laagste latency... Heb je daar ook lag?
Ja daar heb ik net zogoed de lag :/

Verwijderd

Topicstarter
Dersan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:21:
Dit is denk ik meer een hardware probleem, met te hoge temperaturen. Wil je je pc ff stressen en dan de temps posten?
Oke ik heb met Asus PC Probe de temperaturen gemeten, hier was mijn van mijn processor 51 graden, van mijn moederbord 28 graden.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

ik heb zoiets ook een keer gehad.
bleek toen dat me router iets met MTU deed.
en die waarde was anders dan op me pc.
alleen geen idee wat het doet

Verwijderd

ik weet niet of de TS hetzelfde heeft als wat ik had.. maar ik had dus kleine schokken tijdens het spelen. niet constant, heel erg onregelmatig maar wel hinderlijk.
maar na wat spelen met de cl_updaterate was het probleem verholpen.

Verwijderd

Iemand tips voor de juiste settings voor cl_cmdrate, cl_updaterate, cl_rate en rate? Momenteel staan ze op:

cl_cmdrate 75
cl_updaterate 40
rate 25000
cl_rate unknown

Mijn verbinding

ADSL Demon 8mbit

XP 3000+ 64bit
Asus A8N-SLI Deluxe
2x 512mb Kingston geheugen
Club3D Geforce 6600GT 128mb
1x SATA Maxtor 200 gb (CStrike staat hierop)
1x IDE WD 200 gb

Probleem is dat ik choke heb (geen loss of heel soms 1) en choke springt heletijd van 0 tot 15/25 ong.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:39 ]

Verwijderd

ik heb dit ook een keer gehad, dit was verholpen toen ik binnen steam rechtermuisknop op cs deed en koos voor eigenschappen, daarna automatische updates uit had gezet.
misschien werkt dit ook voor jou... maar voor mij iig wel

Verwijderd

Duren de lag stoten lang? blijf je een beetje hangen ofzo?
Ik heb het een paar keer gehad in combinatie met de uitval van het signaal naar me modem... (overigens niet in CS maar in Moh:AA) bleek te liggen aan me telefoonkabel vanaf de splitter naar me modem toe. Daar zaten veel bobbels en bochten in waar mijn modem blijkbaar niet tegenkon.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Ik heb dat soort lag stoten wel eens gehad toen ik de instellingen voor mijn geluid op 2 boxen had staan in plaats van 4. Soms verandert dat ook wel eens per server. Misschien kun je dat proberen?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Pagina: 1