Toon posts:

Geforce FX5200 en de eeuwige nv4 error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

eerst ff mijn specs:
Win XP SP2
Version: 66.93
Release Date: November 9, 2004
WHQL Certified*

AMD athlon XP 1600, 256KB ECC synchroon
EPOX EP-8K7A
512 MB DDR SDRAM PC2100
Geforce FX5200 128 MB

Probleem:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
nv4_disp.dll - addres BFB253b5 base at bf9b7000, datestamp 4182eb4e
stop 0x00000050 (0xe5463a0, 0x00000001, 0xbfb253b5, 0x00000001)
Bladiebla

Dat krijg ik te zien als ik een wat zwaardere game wil runnen zoals half-life 2.

Ik heb op tweakers en google gezocht. Tevens alle mogelijke oplossingen geprobeert.
Memtest86 uitgevoert en er is niets mis met mijn geheugen.

Ditzelfde probleem had ik ook met mijn oude GF 2 MX400.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Zet je Bios eens op fail safe/default settings en kijk eens of de fout dan nog optreedt. Treedt die niet op dan staat je BIOS te enthousiast ingesteld.

Is je BIOS up to date?

Verwijderd

Topicstarter
Jep BIOS is up to date,
Ik zal je tip nu ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bios is toch niet up to date. Ik wil 'm upgraden maar ik heb geen FDD. Ik heb in de FAQ gekeken, en het flashtooltje van bootdisk.com gedownload. Maar dat is een .exe bestand en geen gecomprimeerd bestand zoals aangegeven in de FAQ.

Quote van de FAQ:
Floppy/CDROM: mocht je geen FDD in je computer meer hebben (een trend van de laatste tijd .. ), dan kun je ook gewoon een bootable CDROM maken. Download hiertoe diezelfde DRDOS Flash bestand en pak hem uit (mbv RAR etc), je zult een .IMA bestand krijgen. Start Nero, kies bij New Compilation de type CD-ROM (boot), laad de .IMA bestand, sleep de BIOS bestand en het flashtooltje naar de te branden CD en brand ze!

EDIT: Ik wist niet dat je ook .exe's uit kon pakken }:O :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bah, nou krijg ik de bios ook niet updated.
Ik heb een bootable CD-rom gemaakt aangezien ik geen FDD heb. Hij load Dr Dos flash dinges wel (gedownload van bootdisk.com), maar als ik dan awdflash als command intyp herkent ie het niet. Als ik dir intyp zie ik alleen command.com en autoexec.bat staan. Terwijl ik ook awdflash en de .bin file op de cd heb staan. Andere stations kan ie niet openen.

Wat doe ik fout?

EDIT: Het probleem is inmiddels opgelost doormiddel van een BIOSupdate. Thnx EricJH _/-\o_ :Y)

Er treed nu een nieuw probleem op maar daar kan ik beter een nieuwe topic over openen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:53 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:23:EDIT: Ik wist niet dat je ook .exe's uit kon pakken }:O :o
WOEI B) Leuk he ....
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:16:
Bah, nou krijg ik de bios ook niet updated.
Ik heb een bootable CD-rom gemaakt aangezien ik geen FDD heb. Hij load Dr Dos flash dinges wel (gedownload van bootdisk.com), maar als ik dan awdflash als command intyp herkent ie het niet. Als ik dir intyp zie ik alleen command.com en autoexec.bat staan. Terwijl ik ook awdflash en de .bin file op de cd heb staan. Andere stations kan ie niet openen.

Wat doe ik fout?
Je moet waarschijnlijk "awdflash(.exe??) namevanbinfile.bin" doen dan neemt ie de file mee zeg maar en begint het flashen....

Maar ik zou eerst je geheugen testen met memtest/memtest+ hoewel dat ook weer via een floppy gaat :+

/EDIT :
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:16:Er treed nu een nieuw probleem op maar daar kan ik beter een nieuwe topic over openen.
Welk ??

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 08-01-2005 16:55 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=22524242,noline]nero355 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:54

Maar ik zou eerst je geheugen testen met memtest/memtest+ hoewel dat ook weer via een floppy gaat :+
Al getest met memtest, 100% in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een game run, krijg ik na ongeveer 10 seconden een vastloper en komt er een constante piep uit mijn kast. Geen Bios piep!!
Het is een erg irritante jankerige piep die een beetje van toon wisselt. Ik kan niet echt bepalen waar die vandaan komt. Dat probleem had ik ook met mijn oude geforce daarom had ik die weggedaan en een nieuwe FX5200 gekocht.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:58:
[...]

Als ik een game run, krijg ik na ongeveer 10 seconden een vastloper en komt er een constante piep uit mijn kast. Geen Bios piep!!
Het is een erg irritante jankerige piep die een beetje van toon wisselt. Ik kan niet echt bepalen waar die vandaan komt. Dat probleem had ik ook met mijn oude geforce daarom had ik die weggedaan en een nieuwe FX5200 gekocht.
Check eens of je ventilatortje nog draait?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:06:
[...]

Check eens of je ventilatortje nog draait?
Die draaien allemaal nog

Verwijderd

Topicstarter
check http://www.nutritioncompare.nl/piep.avi
Je hoort de piep als ik richting mijn HDD draai.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 17:15 ]

Verwijderd

Lijkt je hdd wel op het filmpje...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LOL Een filmpje :D

Nou zie ik daar een Q-Tec he.... kan je die niet door een A-Merk vervangen ?? Want een HD slurpt nogal een de 12 Volts lijn en misschien kan die Q-Tec zelfs zo'n redelijk simpel systeem niet aan ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• EricJH
Ik hoor idd de piep sterker worden als je richting HD gaat maar ik hoor ook een piep, ietsje zachter en minder scherp, als je ricting CPUcooler gaat.

Doe eens het volgende:
Zet je case fan en northbridge cooler uit. Koppel de HD van de voeding en luister nog een keer. Dan hoor je de invloed van de CPU fan. Draai de situatie nu om als je mobo het toestaat: dus CPU fun even uit en HD terug aan de spanning. Wat hoor je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Met northbridge cooler bedoel je de extra cooler op mijn mobo he? Als ik die loshaal duurt het wat langer voordat mijn PC crasht.

EDIT:
Hmmm dat was dus eenmalig, nu loopt het systeem ook vast, maar zonder piep.
Ik heb de temepratuur nog eens bekeken.
CPU 47 graden celcius
Case 32 graden celcius

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:51 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Doe voor de grap eens een burn-in test met Sisoft Sandra of PCMark. Die geven je pc ook een flinke berg werk als ie dan weer snel vastslaat is het verstandig eens naar je voeding te kijken. Q-tec aantal W x 0.75 = aantal echte Watt zo ongeveer (no flame intended).
Test anders eens met een lage resolutie met bv een 3D Mark 2001 ofzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Zal ik doen. :)

P.s. het probleem lijkt verholpen te zijn. Ik had mijn cd-rom speler van de voeding af gehaald, en nu doet ie het perfect. Het zal dus idd aan die lame Q-TEC voeding liggen :+

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:39:
Met northbridge cooler bedoel je de extra cooler op mijn mobo he? Als ik die loshaal duurt het wat langer voordat mijn PC crasht.

EDIT:
Hmmm dat was dus eenmalig, nu loopt het systeem ook vast, maar zonder piep.
Ik heb de temepratuur nog eens bekeken.
CPU 47 graden celcius
Case 32 graden celcius
Ik vind het wat vaag dat je syteem later crasht met de north bridge cooler uit (die wordt dan warmer). Maar goed de NB fan zorgt voor de piep. Draai de schroefjes van de NB cooler iets losser en kijk of de piep overgaat. Soms helpt dat.

Aangaande BIOS zet die eens op failsafe/default settings. Dat zijn conservatieve settings waarop je mobo altijd zou moeten werken volgens de fabrikant. Als het probleem dan niet meer optreedt weet je dat BIOS settings een rol spelen.

Je kunt ook de volgende settings eens proberen ipv direct naar fail safe/default te gaan (deze kunnen een rol spelen bij driver problemen:
1. Fast writes uit.
2. Alle vormen van caching en shadowing (ook de video variant) uitzetten.
3. Geheugentimings op auto/by SPD
4. Zet zo'n setting met een vage naam als System Performance op de laagste stand.

Kijk eens wat dit doet.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:45:
Zal ik doen. :)

P.s. het probleem lijkt verholpen te zijn. Ik had mijn cd-rom speler van de voeding af gehaald, en nu doet ie het perfect. Het zal dus idd aan die lame Q-TEC voeding liggen :+
Is dit een grapjas of heb jij onder een andere naam ingelogd?

Ik heb trouwens goede ervaringen met de online support van mijn moederbord fabrikant toen ik een hardware probleem te tackelen had. Die gaven me net het zetje wat ik nodig had. Misschien een tipje als het hier niet mocht lukken.
Pagina: 1