Toon posts:

Welk DVD+R merk te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een DVD-writer O+ en nu is het moment aangebroken dat ik dus DVD+R's moet gaan aanschaffen.

Na wat forumonderzoek ben ik erachter gekomen dat die dvd+r's goed bij Opus.nl kan halen.

Okay dat eerste deel is niet lastig, maar nu nog de keuze...
Ik neem aan dat ik 8x moet hebben. Ik heb een originele niet geflashde NEC ND-3500AG
In CDR's weet ik dat er best veel verschil in kwaliteit zit in de verschillende merken. Is dit bij DVD+R's ook? En welk merk kan ik het beste kiezen..

Arita? Fuji? Datasafe? Memorex? MMore? of iets anders

Alvast hartelijk bedankt ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26
Er staat deze maand een test in PCM. Merk is niet zo belangrijk, vaak komen ze uit dezelfde fabrieken. Daar kan je dus beter naar kijken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Volgensmij is deze vraag al redelijk vaak langsgekomen ;)

Er zijn grote verschillen in kwaliteit. Hoe goed de dye van een bepaalde disc is, kun je opzoeken op bijvoorbeeld http://www.videohelp.com/dvdmedia (Dye is type disc van de fabrikant die de disc heeft gemaakt. Vaak plakt dan bijvoorbeeld philips er nog zijn naam op). Ookwel mediacode genoemd :)

Zelf ben ik pro DVD-R overigens, omdat die in mijn ervaring stukken beter compatible zijn. Voorkeur voor Ritek, G04 of G05 zijn zeer goede schijfjes voor een zeer goede prijs imho. (€0.35/stuk bij cdrwinkel.com)

[ Voor 24% gewijzigd door Xandrios op 08-01-2005 11:08 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ikzelf heb erg goede ervaring met MaM (Mitsui) daarvan weet je ook zeker dat de media ook uit de fabrieken van Mitsui komen, wat bij een hoop merken vaak maar de vraag is.
Wanneer je het echt om kwaliteit te doen is, loop dan voorbij aan merken als Princo, Datawrite, That's, Traxdata, Platinum.
Van dergelijke merken zijn er best wel goede batches geweest of te krijgen, maar per bestelling kan het weer een andere schijf zijn. IMHO is dat niet wenselijk als je op zoek bent naar goede media.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 20:10

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik zweer bij philips, goed merk

...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Dat is niet zo handig, aangezien Philips een grote hoeveelheid verschillende merken als basis gebruikt voor z'n DVD's. En daar zitten af en toe ook best wel slechte tussen ;)

Het gaat om de Mediacode, het merkje dat erbovenop gedrukt staat (Philips, Platinum, Datawrite etc) maakt geen ene bal uit. Zolang de Mediacode maar goed is. (En zo'n beetje elke fatsoenlijke winkel geeft die mediacode netjes aan)

Verwijderd

Wel uitkijken voor goedkope namaak DVD+R schijfjes uit China en Taiwan. Je zult de MID (Media ID) moeten uitlezen om zeker te zijn. De wat duurde schijfjes gebruiken een betere dye en hebben een dikkere protective layer. Ook doen niet alle schijfjes het op alle branders even goed. Er zijn vast wel wat tabelletjes te vinden waar te zien is welke DVDs het op jou 3500 goed doen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 11:22 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of je kijkt gewoon even in het zeer uitgebreide topic over media compatibiliteit voor de NEC 3500. :)

[ Voor 26% gewijzigd door drfruit op 08-01-2005 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol, thnx man!! :D

haha man man :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens voortaan de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent. Hier in OM is dat dus OM FAQ / Beleid. Daarin staat welke media de beste is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.